Hvis du leder efter en måde at booste kundetilfredsheden og den overordnede oplevelse på, er CRM-software et must-have-værktøj til din virksomhed. Salgsmæssigt hjælper det dig med at nå dine vildeste drømme.
Hvis du er virksomhedsejer, og du endnu ikke bruger CRM-teknologi og gerne vil øge salget på CRM-måden, er denne artikel noget for dig. Udover at øge salget, vil det at finde den bedste CRM-software til din virksomhed hjælpe dig med at forbinde og vedligeholde gode kundeforhold.
Hvad er CRM-software?
CRM står for Customer Relationship Management og det er et sæt strategier og programmer, der bruges til at administrere kunderelationer. CRM-software er en type kundedatastyringsværktøj, der hjælper virksomheder med at indsamle, organisere og få adgang til kundekommunikation og -profiler.
Med organiserede forbrugeroplysninger lige ved hånden, kan du effektivt give dine kunder en fremragende oplevelse.
Hvorfor burde du bruge CRM-software i din virksomhed
Flere og flere virksomheder vokser, og konkurrencen bliver hårdere dag for dag. Når det er sagt, er der ingen tvivl om, at din virksomhed har brug for en solid strategi for at få mest muligt salg og bevare kontakter, ikke?
Det er her, CRM-software kan være behændigt.
Her er nogle af de vigtigste fordele ved at bruge pålidelig CRM-software:
1. Analyserer de indsamlede oplysninger om produkter og tjenester
Online databasesystemer, der henvender sig specifikt til kunder, er desuden stigende. Generelt illustrerer denne stigning, hvordan adgang til kundeindsigt er afgørende for enhver virksomheds vækst og succes.
CRM-software opbevarer detaljerede oplysninger om hele kunderejsen og giver praktisk indsigt for at opdatere din forretningsstrategi. Den analyserer din organisations data om produkter og tjenester indsamlet fra kunderne.
Ved at bruge de lagrede data kan du lære mere om dine kunders behov og præferencer for et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste. CRM-software gør det muligt for virksomheder at bruge kundeindsigt for at forbedre deres produkter og tjenester og opfordrer dit salgsteam til at acceptere det som et nyttigt værktøj.
Gennem realtidsanalyser og detaljerede svarfrekvensdata giver CRM-software brugbar indsigt til forbedring af forretningstilbud og holder stadig styr på den samlede ydeevne.
2. Gør det nemmere at skabe den bedste kundeoplevelse
De bedste kundeadministrations-ledere siger, at en positiv kundeoplevelse er grundlæggende for enhver virksomhed eller organisation, der stræber efter at blive en succes. Hver virksomheds hovedfokus er at tilfredsstille deres kunder, så de vender tilbage. CRM sørger for det!
Med et komplet overblik over din kundes profil er det nemmere at tilpasse og forbedre kundeinteraktioner og forbedre deres oplevelse. CRM’er giver dig en samlet platform til at skabe den bedste kundeoplevelse.
3. Giver dig mulighed for at måle kundetilfredshed
CRM-software bruger kundetilfredshedsscorer for at måle, hvor tilfredse dine kunder er med en specifikt produkt eller service.
Dine kunder har forskellige behov, og CRM-softwaredatabasen hjælper dig med at spore dem. Deres krav løses hurtigere, og du er i stand til at komme med optimale løsninger til dem. Det giver dig et overblik og en chance for at forbedre dine processer. Kundetilfredsheden stiger, når kundernes behov er opfyldt.
4. Styrker kundefastholdelsen
Forbrugerloyalitetsstatistikker viser, at det at anskaffe nye kunder koster virksomheder fem gange mere end at vise omsorg for dem, de allerede har. Det bedste er, at en stigning på 5 procent i dine kundefastholdelses-rater kan øge dine fortjenstmargener med mindst 25 procent
Kun 18 procent af virksomhederne prioriterer kundefastholdelse, hvilket betyder, at du kan drage fordel af dette og få din virksomhed til at blomstre. Som et relationship management tool giver CRM’er ofte brugerne alle de nødvendige værktøjer til at forbedre kundeengagementet.
De indsamler desuden vigtige data om deres adfærd og giver dig praktisk indsigt for at booste kundeoplevelsen. På den måde kan du sikre dig, at dine kunder er yderst tilfredse og villige til at fortsætte med at lave forretning med dig.
5. Hjælper med at forbedre dine produkter og tjenester
Baseret på den slags kundeindsigt, som CRM-software generelt giver, vil du være i stand til at kende den slags smag og præferencer, som dine kunder er ude efter.
Improve your services
LiveAgent helps you boost customer retention and measure their satisfaction, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hvilken slags CRM-software findes der?
CRM-softwaresystemer giver i det væsentlige grundlæggende funktionaliteter såsom et dashboard til marketing- og salgsværktøjer til sporing af forbrugerrejser og en database med kundeprofiler.
Lad os tale om de fem mest almindelige typer af CRM-softwaresystemer.
Operational CRM
CRM er et system, der bruges til at at præcisere kundeinteraktioner. Det understøtter også salgs- og marketingfunktioner og serviceautomatisering i din organisation. Derudover inkluderer det automatisering af softwareværktøjer, som en virksomhed kan bruge for at sikre, at kunden modtager fremragende kundeservice.
Operational CRM fokuserer på kundeservice af høj kvalitet og leverer ofte nødvendige supportværktøjer til forskellige forretningsprocesser som salg og marketing for at sikre, at de alle arbejder hen imod en forbedret kundekontakt. Et sådant supportværktøj, der kan integreres med operational CRM, er IT help desk ticket software, som strømliner processen med at henvende sig for at løse kundernes bekymringer og problemer.
Collaborative CRM
Collaborative CRM, præcis som det lyder, samarbejder mellem de mange grene af en forretningsorganisation. Det letter kommunikationen inden for de forskellige afdelinger i din organisation som økonomiafdelingen, marketingafdelingen, salg og kundeservice.
Ved hjælp af collaborative CRM, kan virksomheden bedre forstå sine kunders købsvaner. På den måde kan du nemt dele kundeoplysninger mellem afdelinger på et øjeblik.
Collaborative CRM samler data, kunder og strategier, så din virksomhed giver den bedste service til sine kunder og bibeholder flere.
Collaborative CRM kan yderligere opdeles i to aspekter:
- Interaction management – vedrører design af kommunikationskanalerne for kundeinteraktioner. Kommunikation foregår efter kundens præferencer.
- Channel management – forstærker de kræfter, hvormed kunderne kan kontakte virksomheden og omvendt.
Analytical CRM
Det primære formål med analytical CRM er at undersøge værdifulde kundedata. Dataindsamling kan være enkel og nem, men den virkelige udfordring er, hvordan du bruger disse oplysninger til din organisations fordel, og det er her, CRM kommer ind i billedet.
Analytical CRM’er giver ofte organisationer en praktisk platform til dataanalyse og kundeindsigt, der påvirker forventet salg. Denne type CRM fungerer fra en organisations back office og omfatter ikke direkte kunden. Analytical CRM bruger funktioner eller værktøjer såsom data mining, optimering af marketing- og salgsaktiviteter, online analytisk behandling og nye salgsmuligheder.
Strategic CRM
Strategic CRM har til formål at indsamle og forbedre viden om forbrugere. Denne type CRM sætter forbrugerne først. Strategic CRM involverer næsten alle afdelinger i en virksomhed, såsom salg, marketing og produktion. Derfor er det afgørende at få støtte og bruge deres feedback til at bestemme dets strategier.
Det stræber konstant efter at vide mere om kunderne for at yde den bedste værdi og kvalitetsmuligheder efter deres præferencer.
Campaign management CRM
Campaign management CRM udgør kernen i marketingstrategi i en virksomhed. Kundernes krav er hovedfokus i kampagnestyringsprocessen.
Denne type CRM, at kunder konsekvent får relevant information, der er rettet mod deres specifikke behov. Du kan bruge dens bestemmelser vedrørende reklamer og kanalisere den til forbrugerne gennem digitale medieforetagender såsom e-mails, telemarketing, indlæg eller endda direkte telefonopkald. Det hele afhænger af, hvilken kanal forbrugeren foretrækker.
Campaign management CRM garanterer et boost af salget og tilskynder til nye kundeemner til din virksomhed.
Hvordan vælger man den bedste CRM-software?
Da der er så mange typer af CRM-muligheder, hvordan kan man så vide, hvilken af dem der er den bedste, og hvilke man skal springe over? Forståeligt nok kan det være hektisk og overvældende at vælge mellem så omfattende informationer om softwaren.
Bare rolig. Denne artikel vil hjælpe dig med at vælge en CRM-løsning, der passer bedst til din virksomheds behov.
Før du træffer et valg om, hvilken CRM-software du vil bruge, skal du overveje følgende. Forstå først, hvad CRM-software gør og hvordan det kan gavne din virksomhed. Derefter skal du dobbelttjekke værktøjerne og funktionerne for hver type CRM-løsning. Når du evaluerer dine forretningsbehov, vil du være i stand til at afgøre, hvilke funktioner der er mest fordelagtige.
Tjek derefter, om prisen matcher dit budget, før du laver nogen langsigtede forpligtelser.
Nogle af de vigtigste funktioner, som en god CRM-software bør have, inkluderer:
Når alt er digitaliseret deler kunder gerne deres oplevelser med en bestemt butik, produkt eller service på sociale medieplatforme, også kendt som uopfordret feedback.
Dit mest foretrukne CRM-værktøj bør give mulige løsninger til overvågning af kundeinteraktioner og deres onlineaktiviteter. Det skal også være i stand til at engagere forbrugerne gennem professionelle live chats. E-mails og telefonopkald er også reelle valgmuligheder.
- Kontaktstyring
CRM-grænseflader skal være nemme at bruge, og platformen skal være i stand til at gemme, spore og organisere kontaktoplysninger og kundeprofiler for nem kontakthåndtering.
- Automatisering
Som et produktivitetsværktøj bør en god CRM-software være i stand til at automatisere de fleste af dine gentagne opgaver. På den måde kan du spare tid og fokusere mere på at give dine kunder kvalitetsservice.
- Tredjeparts integration
Dette indebærer at tilføje eventuelle nødvendige eksterne data til et allerede eksisterende projekt. Hvis du f.eks. driver en onlinebutik, kan du tilføje en WhatsApp-platform, hvor forbrugerne kan kontakte dig direkte.
Dette giver dit team mulighed for at spare tid til andre vigtige projekter.
- Reporting analysis
Processen går ud på at indhente eksisterende information og præsentere den på en venlig og letforståelig måde. Desuden gør tilføjelsen af værdi til data og præsentationen det mere overbevisende. En funktion, som enhver CRM-software bør give.
- Tilpasning
Da vi alle har forskellige præferencer, bør god CRM-software kunne tilpasses fuldt ud. At have denne funktion betyder, at dit mest foretrukne CRM vil tilpasse sig til dine præferencer med en lille indsats.
Hvor meget koster CRM-software i gennemsnit?
CRM-software tilbyder en omfattende antal funktioner og værktøjer. Afhængigt af din virksomheds størrelse og budget, bør prisen for den software, du vælger, dog afspejles af dens pris.
De vigtigste ting, man normalt tænker på, baseret på denne metrik, inkluderer prisplaner, prismodeller og det tilladte antal brugere pr. måned.
CRM-softwarepriser er i gennemsnit fra $12 til $50 pr. måned pr. bruger, mens de dyreste er over $300. Før du forveksler dyrt for kvalitet, anbefaler vi, at du er meget opmærksom på de forskellige prisplaner og bestemmer de mest passende tilpassede prismodeller, som passer dig. Ja, der er mange CRM-systemer, hver med forskellige pakker, afhængigt af leverandøren.
Der er fremragende leverandører derude, som opkræver mindre, men leverer nogle af de bedste CRM-systemer. Og, hvis du ikke har til hensigt at investere i dyr en CRM-software, og hvis du er tilfreds med begrænsede funktioner, findes der gratis planer.
Du skal blot huske at sikre, at dit yndlings-CRM kan give et fantastisk investeringsafkast for din virksomhed, booste salget og garantere vækst, før du indgår langvarige forpligtelser.
Top 25 CRM Software
1. LiveAgent
LiveAgent er et top billetteringssoftware-alternativ med en indbygget CRM-softwareplatform velegnet til små og mellemstore e-handel virksomheder. Ud over CRM tilbyder LiveAgent også omfattende helpdesk-funktioner, såsom billettering, live chat, callcenter og social medieovervågning, der kan bruges separat eller som en kombination. Dets kerne-CRM-applikationer omfatter hovedsageligt sales force og marketing- automatiseringsværktøjer, der har brede tredjepartsintegrationer. LiveAgent-platformen kan tilpasses fuldt ud, og den giver små virksomheder den perfekte mulighed for at opskalere deres kundebase og udvide deres onlinetjeneste. Deres billetstyringssystem er godt strømlinet, og du kan nemt gemme og se dine kontaktlisteposter fra det højre panel på billetten. For mere bekvemmelighed giver LiveAgent brugerne mulighed for at vælge mellem lokale og webbaserede softwareinstallationer.
Hvem egner det sig til?
Det er fantastisk for virksomheder uanset størrelse, der gerne vil komme i kontakt med deres kunder og overvåge deres teams præstationer fra den samme platform.
Nøglefunktioner
- Fuldt automatiseret billetsystem med brugerdefinerede domæner
- Live chat-funktioner i realtid
- Indgående callcenter
- Sociale medie helpdesk integration
- Kundeservice rapporteringssystem
- Kundeportal døgnet rundt
- Forskellige apps til mobil helpdesk
- Omfattende helpdesk-sikkerhed
Fordele
- Gemmer klientdata som billetter
- Integreres med flere kanaler og softwareprogrammer
- Fuldt tilpasselige funktioner
- Nem at konfigurere for at passe til forskellige afdelinger til store virksomheder
- Flersproget support
- 24/7/365 support
- Fleksibel prissætning
Ulemper
- Du skal tilpasse det til dine præcise behov
Pris
En gratis version med op til 30 dages prøveperiode og intet kreditkort påkrævet. Deres betalte planer koster $9, $29 og $49 pr. bruger pr. måned.
2. Hubspot
Hubspot CRM er et cloud-baseret CRM-system, der lover at hjælpe alle virksomheder med at pleje kundeemner og analysere forskellige metrikker for deres virksomhed, mens de automatisk holder styr på deres kundeinteraktioner på tværs af flere platforme. Det passer til B2B- og B2C-virksomheder, da det hovedsageligt tilbyder et visuelt dashboard, så du kan se hele din salgstragt i realtid. At bruge det betyder, at du automatisk kan holde styr på dine kundeinteraktioner gennem forskellige kommunikationskanaler og gemme dataene i en lead-organiseret tidslinje. Samlet set tilbyder Hubspot CRM blandede systemer til administration af kunderelationer til kontakthåndtering, leadgenerering, sales pipelinestyring og e-mail marketing automatisering.
Hvem egner det sig til?
Det er en fremragende CRM-software til små virksomheder på både B2B og B2C områder.
Nøglefunktioner
- Bulk e-mails
- Dokumentationsbibliotek
- Live-chat
- Brugerforum
- Integration til Outlook, Gmail og mere end 300 andre værktøjer
- E-mail sporing og meddelelser
- Mødeplanlægning
- Automatisk salgsaktivitetslog
- Funktioner til administration af aftaler, opgaver og kontakter
- Rapporterings dashboard
Fordele
- Meget lydhør og god brugergrænseflade
- Sporer en kundes position undervejs samt transaktioner
- Ingen grund til at ændre din arbejdsgang
- Hubspot Academy, som hjælper med at skaffe leads
Ulemper
- Den gratis version kræver en masse supplerende elementer
- Ikke et alt-i-et værktøj til din virksomhed
Pris
Du kan bruge Hubspot gratis, men der findes også en betalt version. For at få adgang til den betalte version, der imødekommer krav fra forskellige afdelinger, betaler du $112,50 hver måned.
Salgs-, service- og marketingversionerne koster $50 om måneden. Hubspot tilbyder også en enterprise version til en månedlig pris på $1.200 og en marketingversion til $3.200 hver måned.
3. Keap
Keap CRM fungerer også som et marketing- og salgsautomatiseringsværktøj, der lover at hjælpe små virksomheder med at øge salget og reducere forretningskaos. Det er en cloud-baseret CRM-løsning, der er bedst egnet til virksomheder, der ønsker at forbedre kundeoplevelsen og strømline salget. Med det kan du nemt segmentere dine kontaktlister, spore klientinteraktioner, automatisere e-mails og køre personlige marketingkampagner. Den indeholder også adskillige e-handels- funktioner, der generelt gør det muligt for brugere at administrere varebeholdninger, spore online butiksfacadeaktiviteter og opfylde ordrer. Du kan nemt køre ROI-data og analysere effektiviteten af dine e-mails og marketingkampagner ved hjælp af Keap-rapporterings- og analysesystemværktøjerne.
Hvem egner det sig til?
Perfekt til SMB’er og nystartede virksomheder, der ønsker at øge salget.
Nøglefunktioner
- Kunder kan betale ved blot at klikke på et link.
- Adgang til klientoplysninger på forskellige enheder
- Forbundet til Gmail og Outlook
- Planlægning af aftaler
- E-mail skabeloner
- Brugerdefineret kommunikation
- Dashboard til at spore salgskampagne
- Fantastiske formularer til indsamling af kundeoplysninger
Fordele
- Intelligente formularer til at indsamle given information om et kundeemne
- Automatiske e-mails
- Fantastisk til at tildele opgaver og forbedre kundesupport
- 14 dages gratis prøveperiode
- Har flersproget support
Ulemper
- Brugere gemmer arbejde manuelt
- Dens mange funktioner kan være udfordrende for begyndere
Pris
Du betaler $79 hver måned for lite-pakker og $159 hver måned for pro-versioner. Max-pakken koster $199 hver måned.
4. Freshworks
Freshworks er en sales force automation CRM, der personliggør kundeengagementer og forkorter den overordnede salgsproces for hurtig forretningsvækst. Som en cloud-baseret CRM-løsning tilbyder Freshworks virksomheder fra forskellige brancher en bekvem og effektiv måde at administrere alle deres kundeinteraktioner på. Dens top ønskelige egenskaber inkluderer sporing af salgsemner, one-click telefon, hændelsessporing og den overordnede support til afsendelse og overvågning af bulk-e-mails.
Freshworks segmenterer kontakter baseret på deres generelle onlineadfærd, rangerer kundeemner baseret på deres leadscore og prioriterer automatisk kundeemner med de højeste scores. 3600 kundevisningsfunktionen giver også detaljerede oplysninger om enhver mulighed på din kontaktliste.
Hvem egner det sig til?
Dette CRM er fantastisk til virksomheder af forskellige størrelser, men det er gavnligt for salgsteams. Små og mellemstore virksomheder foretrækker det måske, da det er nemt at installere og begynde at bruge.
Nøglefunktioner
- Lead scoring
- 360-Degree visning
- Automatisk profilberigelse
- Tage noter, lave aftaler og planlægge opgaver
- Live-chat
- 24/7 support
- Rapporterings dashboard
- Målsætning
- SMS integration
- Aftale- og deals håndtering
- Dokumentationsbibliotek
Fordele
- Foretag og modtag telefonopkald med indbygget telefon
- Kundesupport gennem FreshDesk
- Ledelsesværktøjer
- Ret billig
- Kan bruges til at udvide salgsteams
- Smarteste funktioner til salg
- Flersproget support
Ulemper
- Dens brugergrænseflade er ikke så intuitiv
- Den har et begrænset antal integrationer
Pris
Du betaler $29 hver måned for hver bruger. Blossom-versionen starter ved $19 hver måned, mens Garden-versionen koster $35. Du får estate-versionen til $65 om måneden, mens forest-versionen koster $79 hver måned.
5. Zoho
Zoho er en cloud-baseret customer relationship management software, der fokuserer på at hjælpe virksomheder i alle størrelser med at øge kundeemnekonvertering, kundeengagement og omsætningsvækst under ét tag. Dens CRM-løsningsplatform indeholder hovedsageligt marketing- og salgsautomatiseringssystemer og andre vigtige funktioner til helpdesk-tjenester, kundesupport og analytics. Det vil sige, at Zoho specifikt giver virksomheder mulighed for at yde kundeassistance i realtid på tværs af flere kanaler. Med Zia (Zohos AI-drevne samtale-CRM-assistent) kan Zoho-brugere effektivt forudsige det bedste tidspunkt at indlede kontakt med kunderne. Den dækkende integration af kunstig intelligens i dens funktionaliteter gør det muligt for platformen at scanne e-mails og vise relevante statistikker til hurtig og effektiv handling.
Hvem egner det sig til?
Zoho CRM passer godt til små virksomheder, der har brug for at optrappe deres aktiviteter.
Nøglefunktioner
- Avanceret tilpasningsmulighed for moduler og knapper
- Integreret med Google Ads
- Lagerstyring
- SalesIQ, der sporer besøgende og styrer dit salg
- Fuldt tilpasset dashboard
- Giver dig mulighed for nemt at gennemføre sociale mediekampagner
- E-mailintegration, som kan hjælpe med e-mail marketing
- Lead scoring
- Salgsstyring
- E-mail indsigt
- E-mail routing
- Meddelelser i realtid
- Integreret på tværs af forskellige enheder
- Support til flere valutaer
- 24/7 bruger forummer
- Dokumentationsbibliotek
- Live-chat
- Flerbrugerportaler
Fordele
- Interaktiv
- Nem at bruge
- Relativt billig CRM, men har mange funktioner
- Kan skabe komplekse arbejdsgange
- Gratis for tre brugere
- Nem at integrere med kompatible værktøjer
Ulemper
- Den er ikke så intuitiv som anden CRM-software, og den er ikke så nem at bruge
- Der kræves meget tilpasning
- Support er ikke meget imødekommende
Pris
Der findes en gratis version, men den har meget få funktioner. Du kan købe standard-, professionel-, enterprise- eller ultimative versionerne. Enterprise-versionen koster $35 hver måned, mens standardversionen koster $12 om måneden. Hvis du vil købe den professionelle version, betaler du $20 hver måned. Endelig kan du få det ultimative til $45 hver måned.
6. Agile
Agile er et andet cloud-baseret CRM-værktøj, der vil hjælpe både små og mellemstore virksomheder med at automatisere salg, marketing og kundeservice. Det tilbyder hovedsageligt telefoni-apps, software til håndtering af kontaktpersoner, funktioner til aftaleplanlægning, landing page builder, projektstyringsværktøjer og vidensbasestyringsfunktioner. Modulet til kontaktstyring giver brugerne mulighed for at registrere, gemme, få adgang til og administrere væsentlige kundedata såsom klientoplysninger og deres interaktionsregistreringer.
Agile CRM software hjælper også virksomheder med at holde styr på deres webstedsbesøgende, analysere deres digitale adfærd og automatisk arrangere effektive kampagner ved hjælp af drag-and-drop marketing automation interface. Den leveres med en fuldt tilpasselig opgavestyringsfunktionalitet, understøtter integration af sociale medier og lader brugere sende automatiske påmindelser baseret på tid og kundemuligheder.
Hvem egner det sig til?
Denne platform er ideel til salgs- og marketingteams hos små og mellemstore virksomheder.
Nøglefunktioner
- Automatisering af voicemail
- Kan vedhæfte dokumenter
- Tilbyder en måde at ringe til flere kunder på én gang med et enkelt klik
- Avancerede analyser og rapporter
- Adgang til kundedata fra deres noter, samtaler og opkald
- Analyserer dit leads rejse, før du foretager et køb
- Kontaktstyring
- Mødeaftaler
Fordele
- Gratis op til ti brugere
- Marketing, service og salg på ét sted
- Deling af din virksomheds kalender online
- Kontaktstyring
- Meget skalerbar
- Cloud-baseret så hurtigt
- Omfattende integrationer
Ulemper
- Kun engelsk support
- Kun support på hverdage
- Udviklerne ville have forbedret brugergrænsefladen
Pris
Der findes en gratis version, mens betalte planer spænder fra $8,99 (starters) til $47,99 (enterprise) hver måned.
7. Salesforce
Drevet af kunde 360 er Salesforce et vækstorienteret CRM, der leverer skræddersyede løsninger til små virksomheder for at fremskynde salget og supporttjenester. Som en on-demand CRM-software omfatter dens muligheder hovedsageligt marketingautomatisering, lead management og kontakthåndtering. Enkelt sagt giver Salesforce dig primært mulighed for at administrere kundekonti, overvåge dine marketingkampagner, spore salgsemner og levere tjenester efter salg. Deres opgraderede version, Lightning Experience – bredt betegnet som fremtiden for CRM-salg, tilbyder et handlingsorienteret miljø for sælgere til at strømline deres salgsprocesser. På trods af, at den kun er tilgængelig til SaaS-implementering, er Salesforce CRM-teknologien særlig god til sporing af ydeevne og indsamling af kundeemner.
Hvem egner det sig til?
Dette system er for SMB’er, der vil have et CRM, der tilbyder mere fleksibilitet.
Nøglefunktioner
- Kontaktstyring
- Brugerdefineret feed
- Visuel arbejdsgang
- Salgsstyring
- Mulighedsstyring
Fordele
- Nem at tilpasse
- Kompatibel med Android, Windows, Linux og Mac
- Multivaluta og flersproget support
- Indbygget lead scoring
- Massemailing
- 24/7 support
- Meget personaliseret og automatiseret
- Integrationer med Zendesk, LeadExec, Zuora og Ambassador
- Støtter salg, marketing, analyse og marketing
Ulemper
- Konfigurationen er kompleks
- Skal inkludere tilføjelser
Pris
Versionerne inkluderer essentials plan, den billigste ($25/måned/bruger) og Pardot Growth, som er den dyreste ($1.250/måned/bruger). Sales and professional versioner koster hver $75/bruger/måned.
8. Pipedrive
Pipedrive er et salgs-CRM- og pipelinestyringsværktøj designet til at holde dig laserfokuseret på forretningsvækst i stedet for at spilde tid på ensformige arbejdsopgaver. Bygget med en aktivitetsbaseret salgs-fremgangsmåde, giver Pipedrive i sidste ende virksomheder mulighed for at strømline hver af deres salgskonverteringshandlinger. Det er en cloud-baseret CRM-platform, der er tilgængelig når som helst fra enhver internetaktiveret enhed.
Pipedrive giver hovedsageligt salgschefer et fuldt overblik over deres salgs-pipelines gennem en robust CRM-grænseflade, der viser aftale-fremskridt og gennemførlige skridt for de næste skridt. For nemheds skyld kan du bruge aktivitets- og målfunktionerne til at holde styr på alle pipeline-aktiviteter, der endnu ikke afsluttet. Andre ønskelige egenskaber, der er værd at bemærke, omfatter problemfri integrationer og tilpasset salgsrapportering.
Hvem egner det sig til?
Denne CRM er fremragende, hvis du vil have en brugervenlig platform. Salgsteams ville drage fordel af dens automatisering.
Nøglefunktioner
- Salgsstyring
- Kommunikationssporing
- Mobiltelefon integration
- Sales pipelines
Fordele
- Tilpassede rapporter, der sporer omsætning
- Præstationstips til at øge salget
- Rapporter om kilder til nye kundeemner
- Enkelt
Ulemper
- Begrænset funktionalitet
Pris
Essential betalingsplan koster $12,50 hver måned, mens enterpriseplanen koster $99. De to andre metoder er professional ($49,90/måned) og advanced ($24,90)
9. Scoro
Scoro er et webbaseret professionelt CRM-system, der hjælper virksomheder med at koordinere salgsprocesser og forbedre teamets ydeevne ved at bruge dets komplette sæt af produktivitetsfunktioner til samarbejde, sales pipeline-styring, fakturering, projektledelse og rapportering. Det gode er, at kun dem med tilladelse kan få adgang til og arbejde på bestemte projekter. Ellers er Scoro-grænsefladen et centralt knudepunkt, der viser detaljerede kontooplysninger, inklusive nøglepræstationsindikatorer og opgaveændringer, på en enkelt skærm. Med sådanne data kan du overvåge fremskridtene i dit arbejde ved at vælge de projekter, du måtte ønske at prioritere, og sætte deadlines, så der ikke er nogen overlapning.
Hvem egner det sig til?
Dette er en alt-i-en software til styring af kunderelationer, der kan tjene virksomheder på alle niveauer. Hvis du har en stor virksomhed eller en lille virksomhed, har Scoro dig dækket.
Nøglefunktioner
- Du kan se hver måneds indkomstniveauer og budgetter for hvert af dine projekter.
- Du kan administrere din virksomheds ydeevne direkte fra software-dashboardet.
- Det hjælper dig med at vide, hvor mange fakturaer din virksomhed har.
- Du kan også finde ud af, hvor mange tilbud der er eller ikke er konverteret til fakturaer.
- Du kan se det nuværende budget og overvåge tidslinjen for dine projekter.
Fordele
- Det har en fremragende brugergrænseflade og brugeroplevelse.
- Den har en kompakt platform
- Det er hurtigt og informativt
- Det har fremragende fakturerings- og påmindelsessystemer
Ulemper
- Det tager lang tid at konfigurere synkroniseringen ved hjælp af outlook
- Der er ingen gratis version.
Pris
Der er en 14-dages gratis prøveperiode, og derefter skal du betale. Priserne varierer i henhold til den plan, der passer til dig, og den billigste du kan abonnere på starter fra $22 pr. bruger pr. måned.
10. Microsoft Dynamic 365
Hvis du vil glæde dine kunder og forsegle dit forhold, er her et værktøj, du skal overveje. Microsoft Dynamics 365 hjælper dig med at give virtuel interaktion ved at bringe dine kunder, medarbejdere og datastyring sammen. Det tilbyder et fuldt uafhængigt webbaseret CRM-økosystem, der fokuserer på salg, kundesupport og field service, mens det tilbyder stærke indbyggede integrationer med andre Office 365-applikationer. På denne måde kan det give problemfri kundeengagement, hvis du leder efter et godt værktøj til automatisering af projektservice eller kundeemner. Både dets SaaS-implementering og lokale installationsmuligheder leveres med interaktive grænseflader (til både mobil og desktop), stærk databasesikkerhed og tilbyder stærke API-integrationer.
Hvem er det egnet til?
Uanset hvilket forretningsniveau det er, vil Microsoft Dynamic imødekomme dine behov. Det har planer, der passer til både nye og etablerede virksomheder. Derudover behøver du ikke at være en teknisk ekspert for at bruge det.
Nøglefunktioner
Det styrker den digitale sales pipeline og viser automatiserede anbefalinger.
Det fungerer problemfrit med mange kommunikationsudbydere.
Du kan planlægge kalendere til at køre dine forretningsaktiviteter.
På grund af dens mobile reaktionsevne kan du logge ind og dele information når som helst.
Fordele
- Det er nemt at tilpasse.
- Microsoft Dynamics 365 integreres nemt med anden software som Microsoft-produkter og Outlook til e-mail og kalender.
- Den har enkel rapporthåndtering.
Ulemper
- Det er vanskeligt at administrere tilladelser på grund af tilgængeligheden af mange brugertilpasninger.
- Hvis du ikke har erfaring med Microsoft dynamics, kan det være trættende og forvirrende.
- Brugergrænsefladen kan være svær at navigere for nye brugere.
Pris
Der er specifikke priser for hver plan. Business Central Essentials, koster $70 pr. bruger pr. måned, Business Central Premium koster$100 pr. bruger pr. måned, Customer Service Professional koster $20 til $50 pr. bruger pr. måned, og Sales Professional koster $20 til $65 pr. bruger pr. måned.
Tired of searching?
Are you still looking for software that will help you improve your customer service? LiveAgent may be the solution for you!
11. Salesmate
Salesmate imødekommer primært behovene til customer relationship management i små og mellemstore virksomheder på tværs af de fleste brancher. Det er en cloud-baseret CRM-teknologi, der hovedsageligt indeholder automatiseringsværktøjer til styring af kontakter, sales pipelines, e-mail-marketingkampagner, telefonintegrationer og interne chats. Dets kontaktstyringsmodul fungerer som et centralt lager til import og lagring af kontakter fra tredjeparts centrale database såsom Google Contacts, hvilket gør det nemmere for dig at tildele og linke lead-kontakter til specifikke salgsrepræsentanter. Dens sales pipeline-visning er fantastisk til styring, prioritering og automatisering af forskellige aftalestadier, som alle kan gøres eksternt ved hjælp af Salesmate-mobilapplikationen.
Hvem er det egnet til?
Salesmate blev bygget til at betjene virksomheder af forskellige størrelser. Dens funktioner er lovende, og dens resultater er tilfredsstillende. Din plan vil bestemme din brug. Der er planer for enhver virksomhedsstørrelse.
Nøglefunktioner
- Den har integrationsfunktioner, så du kan importere og registrere kontakter fra, excel-filer, CSV og mobil.
- Du kan filtrere dine filer baseret på dine kriterier for nemt at finde dem senere.
- Salesmate salgsprocesser for sælgere automatiserer afsendelse af e-mails.
- Du kan bruge massehandlinger til at administrere dine kontakter, flette, slette eller opdatere enhver information.
Fordele
- Salesmate giver sikkerhed ved at tilbyde komplet data backup og beskyttelse.
- en tilfredsstillende facilitering af bedre kommunikation og koordinering mellem teams og kunder.
- fremragende kundeservice.
Ulemper
- Du skal være en smule kvalificeret til at opsætte automatiserede arbejdsgange.
- Du kan ikke skrive en fremhævet tekst på søgefunktionen.
Pris
Dens starterplan koster $12 pr. bruger pr. måned, Growth plan priser starter fra $24 pr. bruger pr. måned, og Boost-planen er prissat til $40 pr. bruger pr. måned
12. Spiro
Spiro, der er hyldet til at være en af de mest proaktive CRM-software, er en AI-drevet enkeltløsnings-CRM til forbedring af kunderelationer, muliggør salg og yder telefonisupport. Det er oprindeligt bygget til salgsteams i organisationer med omkring 100-1.500 ansatte, da det generelt er godt til at evaluere salgsdata og generere konkrete anbefalinger. Den fungerer som en personlig salgsassistent, og den kommer med indbyggede opkalds- og sms-funktioner, der synkroniseres med automatiske salgspåmindelser og aktivitetsmålere til alle planlagte kundemøder.
Hvem er det egnet til?
For alle, der har en virksomhed og ønsker at forbedre den, er det klogt at bruge dette værktøj. Det kan tage din nystartede virksomhed til et højere niveau. Hvis du allerede har en etableret virksomhed, er dette det rigtige værktøj til at opnå nye højder.
Nøglefunktioner
- Det giver AI-genererede påmindelser; derfor er der ikke behov for at indtaste data.
- Det vil foreslå dig, hvilke skridt du skal tage efter at have genkendt uregelmæssigheder i pipelinen.
- Det tilbyder e-mail-, kontakt- og kalenderstyring.
Fordele
- Spiros kundesupportteam er meget lydhør.
- fremragende brugergrænseflade.
- tilgængelig på mobiltelefoner.
Ulemper
- Rapporteringsafsnittet er for detaljeret, hvilket gør det udfordrende at navigere igennem.
- Der er ingen automatiseret e-mail-funktionalitet.
Pris
Spiro tilbyder en abonnementsprismodel, men du bliver nødt til at kontakte dem for at vurdere dine behov, før du får et tilbud
13. Copper
Træt af de kedelige og gentagne administrative opgaver eller de alt for sofistikerede CRM-værktøjer? Copper lovprises højt som et af de brugervenlige CRM-alternativer for virksomheder, der har et stort behov for administrationsløsninger til at udvikle kunderelationer og pleje kundeemner. Det integreres godt med alle Google Apps, hvilket gør det muligt for brugerne at administrere alle deres opgaver og kundeinteraktioner a> problemfrit. For at sikre, at du opbygger værdifulde og langvarige kundeforhold, bliver Copper ved med at minde brugerne om at nå ud til nye kontakter og følge op på afventende aftaler.
Hvem er det egnet til?
Hvis du vil opbygge dit forhold og øge omsætningen for din virksomhed, så brug Copper. Nogle planer dækker alle virksomhedsstørrelser.
Nøglefunktioner
- Det automatiserer gentagne opgaver og giver dig mulighed for at sende e-mails automatisk.
- Det hjælper med at organisere alle dine kontakter og klientoplysninger korrekt.
- Den sikkerhedskopierer og verificerer data for at sikre, at dine oplysninger er sikre.
- Den kan spore og optage samtaler og kundeemner lige fra indbakken.
- Den har en robust rapporteringsfunktion, der giver dig et fantastisk overblik over dine virksomhedsregistre.
Fordele
- Den har en god brugergrænseflade.
- Det kan integreres godt med Google’s workspace.
- Du kan få adgang til det fra din mobiltelefon.
- Copper-supportteamet er helt utroligt.
Ulemper
- Du kan ikke oprette en kalender eller e-mail fra CRM-værktøjet. Det skal lede dig til et Gmail-vindue, hvilket kan være pinligt.
- Hvis du ikke har nogen erfaring med det, kan det være forvirrende at oprette rapporter.
Pris
Copper giver dig mulighed for en 14-dages prøveperiode, før du køber eller beslutter andet. Der er forskellige planer, du kan vælge imellem, dvs. basic plan koster $25 pr. bruger pr. måned, Professional plan koster $59 pr. bruger pr. måned, og Business plan koster $119 pr. bruger pr. måned.
14. Nimble
Nimble er en multifunktionel browser-widget CRM-løsning, der tilbyder mobilbaserede sales force automatiseringsfunktioner til SME-virksomheder. Det udfylder kundeprofiler og interaktionsposter fra forskellige kontaktlister, kundesamtaler, og sociale medieaktiviteter. Dets mest populære funktioner omfatter i vid udstrækning aftalesporing, pipelinestyring, opgavestyring, kontaktstyring og integreret social lytning for effektive engagementer med bestemte kontakter under outreach og follow-ups.
Nimbles indbyggede Rules Engine er generelt indstillet til at lære brugeradfærd og generere handlingsrettede data baseret på sociale signaler, der vises på Today-siden som nøgleprioriteter og engagementsmuligheder.
Hvem er det egnet til?
Nimble er designet til at gøre forretningsprocesserne hurtigere og give dig mere plads til at finde og fastholde kunder, uanset størrelsen på din virksomhed.
Nøglefunktioner
- Du kan filtrere kontakter.
- Det kan tilføje sociale profillinks til dine kontakter, så du kan finde vigtig information.
- Det muliggør styring af kalenderbegivenheder og opgaver.
- Den kan automatisk synkronisere dine medarbejderes e-mail, kalendere, Google Apps, office 365-kontakter og alle interaktioner for at give aktuelle og nøjagtige oplysninger.
Fordele
- Det opbevarer og organiserer alle kunders oplysninger ét sted, så de er let tilgængelige.
- Med Nimble kan du oprette, redigere og se dine oplysninger overalt på internettet.
- Det giver automatisk information for at hjælpe dig med at holde styr på dine marketingbehov.
- Den har en brugervenlig grænseflade.
Ulemper
- Du kan kun sende 100 e-mails på én gang. Det ville være bedre, hvis du kunne få lov til at sende et ubegrænset antal.
- Det kan endda ende med at blive langsommere, hvis du arbejder med flere tragte på samme tid.
Pris
Nimble tilbyder en 14 dages gratis prøveperiode (uden kreditkort), før du skal beslutte, om du vil betale for det. For den betalte abonnementsmodel varierer prisen fra $19 pr. bruger pr. måned, hvis du betaler årligt, og $25, når du betaler pr. måned
15. Creatio
Creatio CRM-værktøj arbejder hovedsageligt på at eliminere problemerne med at interagere med kunder og samtidig organisere arbejdet for dine medarbejdere gennem en integreret grænseflade. Kort sagt, bruger Creatio på intelligent vis et BPM-system til at automatisere salg, marketing og serviceydelser til mellem og store virksomheder for at yde løbende kundesupport og administrere hele kundens livscyklus. Med andre ord er Creatio et rent enkelt CRM-sæt, der giver hurtige løsninger, der gør det muligt for brugerne at se marketingsydelse, salgstragte og serviceinteraktioner.
Creatio-systemet er i øjeblikket tilgængeligt til implementering som enten cloud-baserede eller lokale installationer, og det er fuldt kompatibelt med både Windows og iOS på både desktop og mobile enheder.
Hvem er det egnet til?
Der er ingen grund til at være skeptisk. Den overkommelige pris og ydeevnen i dette værktøj giver det bedste fra alle vinkler.
Du behøver ikke teknisk ekspertise med dette værktøj. Prisen er favorabel for enhver virksomheds størrelse.
Nøglefunktioner
- Det styrer dine arbejdsgange og alle salgsprocesser automatisk.
- Det har en ende-til-ende salgsstyringsplatform, der kan være med til at accelerere både små og komplekse salgsprocesser.
- Det fremskynder virksomhedernes resultater gennem Creatios forudsigelses-, målsætnings- og analysefunktion, så du kan se de aktuelle salgsparametre.
Fordele
- Det gør det nemt at skabe statistiske rapporter.
- Det er nemt og sjovt at designe et arbejdsområde.
- Det er pålideligt og nemt at bruge.
Ulemper
- Det er forvirrende at indstille tilladelser på grund af antallet af niveauer.
- Hvis du vil bruge en marketingenhed, skal du have en separat licens.
- Nogle gange tager det tid at gemme ændringer.
Pris
Creatio tool tilbyder en 14-dages gratis prøveperiode, og du kan endda anmode om en live demo. Tilbud gives normalt efter påbegyndelse af kontakt.
16. OnePageCRM
OnePageCRM er en anden fremragende webbaseret salgs-CRM-software designet til virksomheder, der har brug for at automatisere forskellige processer som planlægning af opfølgninger med kundeemner, generering af handlingsrettede salgsdashboards til salgsteams og andre administrative opgaver. Dens grundlæggende funktion indeholder Next Action Sales Method og det proprietære GTD (Getting Things Done) princip i dets overordnede design.
OnePageCRM omfatter særdeles effektive værktøjer til kunderelationer og salgsmarketing, der hovedsageligt reducerer virksomhedsrod og gentagne admin-opgaver for sælgere. Systemet er nemt at få adgang til via enhver tilgængelig webbrowser og tilgængeligt i alle native mobile app-butikker. Bortset fra dens populære kontakt forvaltningsfunktioner, der giver brugerne mulighed for at foretage log calls og overvåge kontaktinteraktioner og aktiviteter fra den samme rullebare side, har denne CRM-mulighed også et automatiseret værktøj til 1-click lead indhentning og en omfattende e-mailautomatisering. Dets rapporterings- og analyseværktøj giver yderligere brugere en større indsigt og API-understøttelse til generering af salgsemner.
Hvem er det egnet til?
Har du lyst til at tage din virksomhed til næste niveau? Jeg håber, at svaret er ja. Hvis det er, så betænke dig ikke. OnePageCRM ser ikke på størrelsen eller tekniske færdigheder hos nogen eller en virksomhed.
Det blev oprettet med henblik på at tjene og se virksomheder vokse.
Nøglefunktioner
- Den kan integreres med mange salgsapps.
- Det giver dig adgang til værktøjet fra din mobiltelefon.
- Tilpassede rapporter skabes inden for den kortest mulige tid.
- Det muliggør afsendelse af masse personlige e-mails.
Fordele
- Det er nemt at spore og få adgang til interaktioner ét sted.
- Det er nemt at forudsige deals og lave detaljerede oplysninger med dette værktøj.
- Det er nemt at importere kundeemner.
Ulemper
- Der er ingen QuickBooks-integration.
- Email integration er ikke nem at bruge. Du skal have erfaringen for at kunne bruge den effektivt.
Pris
OnePageCRM tilbyder en 21-dages gratis prøveperiode, der ikke kræver et kreditkort, og dets betalingsplaner koster £12 per bruger per måned,£ 21,50 per bruger per måned og £54 per bruger per måned
17. Less Annoying CRM
Som navnet antyder, er, the Less Annoying CRM et værktøj til virksomhedsproduktivitet, der fremskynder virksomhedens ydeevne og giver dig frihed til at administrere kontakter, spore kundeemner og holde styr på opfølgninger uden at irritere dine kontakter. Det er et customer relationship management system, der specifikt imødekommer behovene hos de fleste små virksomheder og nystartede virksomheder.
The Less Annoying CRM system er bredt tilgængeligt, til cloud-baseret implementering og det tilbyder mange forskellige konfigurationsmuligheder, der supplerer det brugervenlige og interaktive dashboard. Dens primære tilbyder forskellige automatiseringsfunktioner til styring af salgsstyrker og kontaktprofiler ved at give brugerne mulighed for at konsolidere kontaktregistreringer under én platform, der er tilgængelig for alle i salgsteamet. Alle dens konfigurationer kan tilpasses fuldt ud, hvilket gør dem gode til at tilpasse dine definerede salgsprocesser og kundeemner med specifikke forretningsprocesser og aktiviteter.
Hvem er det egnet til?
Less Annoying CRM er designet til at hjælpe små virksomheder med at vokse.
Denne software kan knytte dine kunders forhold og fjerne den forlegenhed ved interaktion, der kan forårsage tab.
Nøglefunktioner
- Du kan organisere dine opgaver og begivenheder i én kalender.
- Det giver dig mulighed for at gemme dine kontaktoplysninger ét sted
- Den har en simpel lead-rapport, der viser en opdateret konto for hvert salg i din pipeline.
- Den har en kraftfuld tilpasningsfunktion.
Fordele
- Kontakt- og planlægningssystemet er så nemt at bruge.
- God til små virksomheder.
- Det er nemt at tilpasse og meget begyndervenligt
- Den kan integreres med de mest populære apps.
Ulemper
- Det har ikke en integrationsmulighed til sociale medier.
- Det har kun de grundlæggende funktioner.
Pris
The Less Annoying CRM-priser er $15 pr. bruger pr. måned, men dem med teams på mere end 10 brugere skal kontakte the Less Annoying team inden de tilmelder sig.
18. Zendesk
Zendesk er en anden exceptionel cloud-baseret helpdesk CRM-software, der hjælper virksomhedsejere med at holde styr på hele deres kundeinteraktioner på én platform, mens de overvåger teamets fremskridt. Det tilbyder brugere kraftfulde, tilpasselige værktøjer til at bygge funktionelle kundeserviceportaler, dybdegående vidensbasesektioner og online-fællesskaber til dine kunder. Dens nøglefunktioner inkluderer en brugerdefinerbar front-end-portal, omfattende tredjepartsintegrationer og interaktive live chat-funktioner.
Zendesks online kundeportal-grænseflade hjælper primært kundesupportagenter med effektivt at spore og administrere supportbilletter. I modsætning til de fleste af sine konkurrenter giver Zendesk desuden brugere tilpassede brandingværktøjer til dine supportsider.
Hvem er det egnet til?
B2B-sælgere, der leder teams på op til 250 medarbejdere.
Nøglefunktioner
- En live chat funktion
- Automatiseret outreach grænseflade
- Aktivitets rapporteringssystem
- Prospektliste bygningsfunktion
- Automatisk opkald
Fordele
- Nem at bruge
- Interaktiv og intuitiv grænseflade
- Perfekt til salgsautomatisering
- Har en gratis prøveperiode
- Muliggør overvågningsteam og forhindrer dobbeltbooking
Ulemper
- Den gratis kundeservice er nogle gange lidt langsom
- Ikke nybegyndervenlig
Pris
Zendesks prisplanmoduler starter ved $19,00 pr. måned, og de tilbyder også en gratis prøveperiode.
19. EngageBay
EngageBay er et brugervenligt CRM og værdifuldt værktøj, der kommer med omfattende salgs-, supportservice- og marketingautomatiseringsfunktioner til at skabe vækst i din virksomhed. Det er en samlet platform, der lover at hjælpe dig med at fange, pleje, interagere, omdanne og vedligeholde kundeemner med enestående kundeoplevelser.
EngageBay er en cloud-baseret CRM-platform, der giver virksomheder mulighed for at bruge marketingværktøjer til effektivt at opbygge langvarige kunderelationer. Dets vigtigste højdepunkter inkluderer en bred vifte af funktioner, der understøtter e-mail-marketing, helpdesk-tjenester, markedsføring af destinationssider, telefoni, kontakthåndtering og aftaleplanlægning. Dets indbyggede CRM-system giver primært virksomheder mulighed for at spore og administrere lead- og salgsaktiviteter inden for en specifik sales pipeline. Udover det tilbyder EngageBay også marketingfunktioner, som du kan bruge til at generere flere kundeemner gennem engagementer på sociale medier, automatiserede e-mail-marketing-skabeloner og tilpassede pop-ups.
Hvem er det egnet til?
Både små og mellemstore virksomheder, der leder efter et alt-i-et CRM-værktøj.
Nøglefunktioner
- AB Testing
- Kontoadvarsler
- Analytics/ROI-sporing
- Aftalestyring
- Målretning efter målgruppe
- Auto-respondere
- Automatiseret routing
- Call Center Management
Fordele
- God til markedsføring og pleje af leads
- Meget lydhør kundesupport
- Tilbyder omfattende integrationer
- Hjælper med at designe effektive e-mail-kampagner
Ulemper
- Begrænsede skabelonmuligheder
- Ingen SMS-integration
Pris
EngageBay har en række prisplaner, der tilbyder en blandet mulighed for gratis prøveversion, gratis version og betalte planer, der starter ved $99 pr. måned.
20. Nutshell
Nutshell udgiver sig som en alt-i-en salgs-CRM-software, der lover at booste din business intelligence ved at tage sig af de fleste af dine administrative opgaver, hvilket giver dig mere tid til at fokusere på at øge dine salgsemner. Dens brede tredjepartsintegration er særlig god til at oprette forbindelse til de fleste softwareprogrammer, som mange små virksomheder allerede bruger, såsom G Suite-programmerne, MailChimp, QuickBooks osv. Det gode ved Nutshell er, at de giver ubegrænsede ressourcer til lagring og håndtering af dine kontaktdata, og at deres rapporteringsværktøj kan tilpasses fuldt ud.
Nutshell CRM-systemet er fuldstændigt klar til visning på mobilenheder og det har synkronisering i realtid, hvilket giver mulighed for en god fjernarbejde oplevelse for et globalt salgsteam. Udover at skabe smukke e-mails direkte fra Nutshell, udnytter Nutshell Marketing-funktionen de gemte CRM-data, så brugerne kan oprette tilpassede målgrupper automatisk. Som du allerede kan se, er Nutshell et alt-i-et CRM-værktøj til outreach marketing.
Hvem er det egnet til?
Små til mellemstore virksomheder og salgsledere på udkig efter en CRM, der kan hjælpe med opgavestyring.
Nøglefunktioner
- Salesforce automatiseringsfunktioner
- Kundesupportfunktioner
- Marketing automationsfuntioner
- CRM projektledelse og rapportering
- Salgsprognose og analyse
- Tilpasningsfunktioner
- Sociale medie integration
Fordele
- Fantastisk til at prioritere forretningsopgaver
- Man kan få adgang fra alle internetbaserede enheder
- Begyndervenlig
- Brugerdefinerbar
Ulemper
- Ikke alle funktioner er tilgængelige i mobilappen
- Understøtter ikke flere vedhæftede filer
Pris
Nutshell har en 14-dages gratis prøveperiode, men de betalte planer starter fra $19 pr. bruger pr. måned (hvis faktureret årligt) eller $22 pr. bruger pr. måned (hvis faktureret pr. måned).
21. Apptivo
Apptivo er et cloud-baseret customer relationship management system, der har omfattende tredjepartsintegrationer til alle virksomhedsstørrelser. Nogle af dets vigtigste native integrationsfunktioner inkluderer et sæt kraftfulde værktøjer, der spænder fra salgsautomatisering til marketingværktøjer og alt derimellem. Denne software til styring af kunderelationer giver hovedsageligt virksomheder specifikke moduler til styring af kundekontakter, kundeemner, engagementsmuligheder og billetter.
Apptivo leverer alle væsentlige værktøjer til styring af kampagner, segmentering af leads og opretholdelse af loyalitet på marketingsiden. Andre yderligere applikationer, som du kan vælge at inkludere i din Apptivo-pakke, omfatter apps til udarbejdelse af udgiftsrapporter, likviditetsstyring og sporing af dine licenser og forsikringer.
Hvem er det egnet til?
Enhver virksomhed, der vil hve en multifunktionel CRM-software, der kan tilpasses fuldt ud og understøtter e-mailmarketing til voksende kundeemner.
Nøglefunktioner
- Et brugerdefinerbart layout
- Kundedatatracker gennem hele kundens livscyklus
- Brugerdefinerbare felter
- PDF faktura generator
- Indbygget integration med G Suite.
- Detekteringssystem for duplikerede leadoplysninger
Fordele
- Nem at tilpasse
- Fremragende mobilgrænseflade
- Detaljerede sikkerhedsfunktioner
- Bedst til styring af kundeforholdets livscyklus
Ulemper
- Samlet ydeevne bliver med tiden langsommere
- Har ingen udvidede API’er
Pris
Apptivo-prisplanmodellen inkluderer en gratis prøveplan og en række betalte planer, der starter fra $10 om måneden.
22. Capsule
Capsule CRM gør det hovedsageligt muligt for små virksomhedsejere at organisere kundedata og administrere kundeprofiler. I modsætning til resten af deres konkurrenter, giver Capsule en ekstra runde af samarbejdsinnovationer for at sikre, at dine kundeserviceteams er på samme side. Dens CRM-funktionalitet er helt cloud-baseret, og dens billetstyringsmodul er fantastisk til at løse supportforespørgsler hurtigt indenfor en sales pipeline. De tildelte opgaver og meddelelser hjælper generelt brugerne med at holde styr på tingene ved at prioritere, hvad der skal gøres først.
Capsule har fuldt tilpassede funktioner, hvilket betyder, at du nemt kan skræddersy systemet efter dine forretningsbehov og præferencer. CRM-systemet giver desuden brugerne mulighed for at indstille konfigurerbare milepæle for forskellige projekter inden for deres pipeline og definere den salgsproces, der skal følges.
Hvem er det egnet til?
Små virksomheder og startups, der er fokuseret på at opbygge kvalitets-forhold til kunderne.
Nøglefunktioner
- Nem at bruge kontakthåndteringsfunktioner
- Målgruppesegmenterings-funktion
- Omfattende tredjepartsintegration
- Salgsoversigtsrapporter
- Avancerede funktioner for at begrænse brugere
- Visuel præstationssporing
Fordele
- Minder dig om at holde øje med kunderne
- Utrolige notetagnings-funktioner
- Omfattende integration for vækst i SMB
Ulemper
- Begrænsede funktioner til større virksomheder
Pris
Den nuværende Capsule-pris er ret generøs. Det inkluderer en 30-dages gratis prøveperiode for alle planer, en gratis version for op til 2 brugere og betalte planer, der starter fra $18 per bruger per måned.
23. InfoFlo
InfoFlo betegner det som en af de bedste CRM-software til styring af kunderegistre og opretholdelse af gode kunderelationer. Det er en integreret CRM-software, der i øjeblikket er tilgængelig til online-implementering og lokale installationer.
InfoFlo’s vigtigste kendetegn omfatter automatiseringsværktøjer til e-mailmarketing, aftaleplanlægning, projektstyring, native integrationer og opgavestyring i realtid. Dets CRM-system giver stort set grundlæggende computertelefoni-integrationer, en kontaktstyringsgrænseflade, kundesupportfunktionalitet og marketing/salgsautomatisering.
Hvem er det egnet til?
Både små og mellemstore B2B-virksomheder, der er ivrige efter at finde løsninger til håndtering af kontaktoplysninger til kunder i en række forskellige brancher, herunder fast ejendom, regnskab, sundhedspleje osv.
Nøglefunktioner
- Har brugerdefinerede felter
- E-mail marketing og dokumentdeling
- En meget hurtig søgefunktion
- Opgavestyring
- Livslange gratis opgraderinger
- Mobilvenligt
Fordele
- Problemfri integration med tredjeparter
- Forbedret datasikkerhed
- Forenkler opgavehåndtering
- Fuldstændig mobilklar
Ulemper
- Grundpakken understøtter ikke rapportering
Pris
InfoFlo har en 30-dages gratis prøvepakke og to betalte planer, der starter ved $99 pr. bruger.
24. OroCRM
OroCRM er en open source CRM-helpdesk-software, der leveres med robuste værktøjer for at administrere, analysere og rapportere kundedata, alt sammen med det formål at informere dig om din overordnede salgsstrategi. Dets system er fantastisk til at oprette en multi-kanal e-handelsvirksomhed, da det blandt andet indeholder forskellige moduler til kontostyring, regelbaserede arbejdsgange, brugerautorisation og indholdsstyring. OroCRM giver brugerne et centralt adminpanel, der giver dig fuld kontrol over kundeinteraktioner.
Hvem er det egnet til?
Virksomheder af alle størrelser med mulighed for at skalere alt fra 5 til 1.001 medarbejdere.
Nøglefunktioner
- Kalendersystem med påmindelse
- E-mail marketing
- Integration til interne chats
- Marketing automationsværktøjer
- Mobil-klar adgang
- Målgruppesegmentering
- Sociale medie integration
- Territorial forvaltning
Fordele
- Nem at konfigurere
- Understøtter store kundeservicerepræsentant-teams
- Et væld af integrationer
- Er tilgængeligt på farten
Ulemper
- Det er lidt af en indlæringsproces
Pris
OroCRM har ikke de sædvanlige tilpassede prisplaner som de andre CRM-udbydere. I stedet drister de sig ved at tilbyde brugere en live demo af tjenesten, før de kan beslutte sig til at forpligte sig til en betalt version.
25. Insightly
Insightly er en anden kompakt, samlet CRM-platform, der lover at hjælpe virksomheder fra forskellige brancher til at vokse ved at opbygge varige kunderelationer gennem hele kunderejsen. Det tilbyder SaaS-baserede løsninger til administration af kunderelationer til mellemstore organisationer, der ønsker at administrere alle kundeoplysninger sikkert fra en enkelt platform og samtidig accelerere salget og levere resultater.
Insightly kommer automatisk med plugins til Gmail og Outlook sammen med flere funktionelle integrationsværktøjer til andre systemer. På det mere praktiske plan bruger de fleste virksomheder ofte Insightly til kontakthåndtering, forholds-linkning, e-mail-sporing, automatisering af arbejdsgange, kundeemnestyring, tilbudsgenerering, avanceret rapportering osv. Det er et mobilklar system, der sikrer virksomheder med rettidige opdateringer, især når man arbejder med et eksternt salgsteam.
Hvem er det egnet til?
SMB’er, der vil opbygge og automatisere deres CRM-forretningsprocesser omkring en enkelt kundeinformation.
Nøglefunktioner
- Sales force automatiseringsfunktioner
- Marketingværktøjer
- CRM-projektstyringsfunktioner
- Sales pipeline visualisering og rapportering
- Brugerdefinerede felter og objekter
- Rollebaserede brugertilladelser
- Tredjeparts softwareintegration
Fordele
- Masser af yderligere funktioner såsom audit log
- Brugergrænseflade designet er både flydende og dynamisk
- En kraftfuld række af projektstyringsfunktioner
- Tilbyder flere integrationsmuligheder
Ulemper
- Har bekymringer med priserne blandt SMB’er
Pris
Insightly har en gratis plan, der kun understøtter op til 2 brugere og op til tre betalte planer med den mest grundlæggende plan, der koster $29 pr. måned pr. bruger.
Top 5 CRM-software sammenlignet
1. LiveAgent
Populært kaldet det bedste billetterings-alternativ på dagens marked, vælter LiveAgent praktisk talt sine konkurrenter ved at tilbyde brugere denne service uden skjulte omkostninger, 24/7 kundesupport, ubegrænset lagerplads, 190+ integrationer, en 30-dages gratis prøveperiode og mulighed for at annullere når som helst. Det tilbyder helpdesk CRM-løsninger, der hjælper virksomheder med at integrere personalisering i deres kundeinteraktion. LiveAgent kan prale af mere end 170 helpdesk-funktioner, herunder en af de hurtigste live chat-widgets på markedet. Dens indbyggede CRM tilbyder virksomheder en kraftfuld omnichannel universel indbakke, indbygget callcenter, live chat i realtid og en robust kunde serviceportal.
2. Hubspot
Det, der gør Hubspot CRM unikt er, at det har en 100 % freemium-plan med en e-mail-tracker, prospect-tracker, live chat og mødeplanlægger. Ellers er dens betalte versioner meget dyre for små virksomheder. Overordnet set er Hubspot CRM bygget til at optimere kundeforhold, forene salgsteamstrategier og fremme konverteringer. Det giver i øjeblikket brugere mulighed for at oprette forbindelse til mere end 875 tredjepartsintegrationer for mere strømlinet og tilpasselig brug. Dets CRM-system indeholder automatiseringsværktøjer til salgsengagement, salgsanalyse og funktionalitet til konfiguration af pristilbud til voksende teams. Hubspot-platformen giver i vid udstrækning brugere et ekspansivt CRM-økosystem, der lover at generere informationsrig indsigt, salgsaktiveringsmaterialer og warmer leads for maksimal forretningsdrift.
3. Keap
Svarende til LiveAgent tilbyder Keap også en 14-dages gratis prøvedemoplan. Alligevel koster deres betalte planer næsten fem gange mere, men dets funktioner er generelt begrænset til e-mailmarketing og centrale CRM-automatiseringsværktøjer. Keap CRM fokuserer hovedsageligt på forretningsvækst, og det er normalt perfekt til virksomheder, der ønsker mindre gentagne admin-opgaver, organiseret klientdatabase, let implementeret automatisering og omfattende app-integration, mens de får mest muligt ud af den normale arbejdstid.
4. Freshworks
Freshworks CRM er utvivlsomt en en af de bedst sælgende CRM-software i dag. Sammenlignet med de andre har denne CRM-tjenesteudbyder et sæt fremragende værktøjer til at generere kundeemner, øge salget og øge din omsætning. Det bedste er, at du kan tilpasse din brugerkonto, så den passer til dine specifikke behov, men de tilbyder ikke ubegrænsede mængder, som LiveAgent gør. Det er et vaskeægte salgs-CRM-værktøj, der har en bred intuitiv brugergrænseflade, automatisk profilberigelse, 360-graders kundevisning og funktioner til sporing af kontaktaktivitet. Dens AI-drevne leadscoringsfunktion adskiller den yderligere fra det overfyldte CRM-marked. Det gør det muligt for en sælger at fokusere på kundeemner, der scorer højt, mens de deltager i kontekstuelle samtaler, der driver konverteringer og opbygger varige forhold til kunderne.
5. Zoho
Zoho er en meget tilpasningsdygtig CRM-software der passer til næsten ethvert forretningsbehov. Det har hovedsageligt en bred vifte af omnichannel-funktioner, et integreret Canvas-designstudie og tilpasset automatisering til teamsamarbejde og fjernarbejde. Ulempen er, at de fleste af dets planer omfatter begrænsede funktioner, og den eneste mulighed er at opgradere til en højere plan. På den positive side tilbyder Zoho integrerede løsninger til administration af kunderelationer samtidig med AI-baseret salgsassistance. Zoho CRM kommer med et unikt sæt funktioner, der inkluderer indbygget gamification, notifikationer i realtid, automatisering af arbejdsgang og leadscoringsværktøjer til at komplementere kundeoplevelsen, salgsprocesser og endda lagerstyring.
Konklusion
Ovennævnte CRM-software hjælper dig med at skabe flere kundeemner og pleje dem, indtil de bliver mangeårige kunder. Hver CRM-software kan betjene en bestemt type virksomhed eller medarbejder. Freshworks er for eksempel bedst egnet til salgsteams. Hubspot er den bedste samlede CRM med hensyn til omkostninger og funktionalitet. LiveAgent er fantastisk til omnichannel helpdesk-billetter, mens software med Pipedrive er den nemmeste at bruge.
Looking for the right CRM software?
LiveAgent offers wide range of features and integrations so everyone can find what they need. Wanna see it for yourself?
Frequently Asked Questions
Hvad er CRM-software?
CRM-software er et system, der hjælper med at administrere dine interaktioner med kunder ved at forbedre salgskommunikation, marketing og kundeemnestyring. For eksempel kan du gemme klientoplysninger som adresse, navn og telefonnummer, mens du overvåger besøg på webstedet.
Hvordan fungerer CRM-software?
CRM-software tilbyder et centralt sted at gemme potentielle kunde og kundedata. Dataene analyseres derefter for at forbedre omsætningen for en virksomhed. Derudover kan du spore alle interaktioner med en kunde og dele disse oplysninger med andre teammedlemmer..
Hvad er en omnichannel CRM-softwareløsning?
Omnichannel CRM-software er et system, der forener alle de platforme, som en klient bruger til at interagere med brands. Ved at samle alle disse kanaler kan du spore en kundes bevægelse fra at identificere et brand til købstidspunktet. Ved at analysere denne adfærd hjælper det med at målrette, erhverve, fastholde, forstå og i sidste ende samarbejde med dine kunder. Det er også i sidste ende afgørende med hensyn til nyere strategier, når der sker ændringer i en branche.
Kan du integrere med en anden CRM-software?
CRM-software opretter forbindelse til e-mail, sociale medier, kalender og kommunikationskanaler. Selvom du kan nyde så mange funktioner som muligt, forbinder forskellige CRM-software til forskellige kanaler. Nogle spor er indbygget til CRM-software, men andre skal tilpasses, især tredjepartsplatforme. Du vil således finde én CRM-software forbundet til Shopify eller en anden til andre e-handelssider. En udvikler ville også integrere et system med Automate.io.
Hvor meget koster CRM-software?
Prisen for CRM varierer meget. Der er Hubspot, som du kan bruge gratis. En lille virksomhed vil betale omkring $12 om måneden for de grundlæggende versioner. Enterprise-versioner og dem med mere avancerede funktioner ville være omkring $50 til $150 hver måned. Den dyreste CRM-software koster omkring $300 om måneden for hver bruger. Du betaler mindre, når du opt in for årlige betalinger. De årlige betalinger varierer også, men koster cirka $5.000 til cirka $40.000.
Hvad er den bedste CRM-software?
Den bedste CRM-software bør opfylde dine behov med hensyn til funktionalitet og omkostninger. Du bliver også nødt til at overveje dit teams størrelse og om det skal integreres med dine virtuelle kommunikationskanaler med kunderne. Andre spørgsmål, der vil påvirke din beslutning, er din virksomheds processer og hvilken type virksomhed du har. Tilpasning og brugervenlighed af CRM-software er også væsentlige faktorer. Hubspot ville være et godt valg. Den har gratis versioner og en masse moduler.
Hvilke fordele er der ved at bruge CRM-software?
CRM-software hjælper dig med at øge salget ved at give dig mulighed for at automatisere din salgsproces og analysere resultater. Du kan også forbedre effektiviteten, da der er bedre arbejdsgange og samarbejde i dine teams. Brugen af CRM-software forbedrer også dit forhold til kunder og sikrer i sidste ende kundefastholdelse. Denne forbedring er et resultat af at have alle kundeoplysninger på ét centralt sted. Du har også en måde at forbedre dine budskaber ved at automatisere og producere nøjagtige rapporter om dine kunder.
Hvorfor er kvalitetssikring nødvendig for CRM-softwareløsninger?
Kvalitetssikring er afgørende, hvis CRM-software skal levere som forventet. Hvor der er fejl, kan der være datatab, som kan lamme din salgskampagne eller endda hele virksomheden. Når du er sikker på, at din CRM-software fungerer korrekt, kan du planlægge dit arbejde og dit team uden bekymringer, hvilket øger produktiviteten. Derudover findes der CRM-software til at forbedre kundeforhold. Når du er sikker på, at dit system fungerer, vil du nøje kunne fastlægge dine kunders behov.
Del denne artikel
Software til indgående call center
Indgående call center software kan hjælpe dig med at oprette et virtuelt callcenter. Se hvordan i vores omfattende vejledning.