Kundeservice opkalds lydkvalitet tjekliste hjælper med at sikre bedre lydkvalitet i opkald. Den tilbyder trin-for-trin instruktioner til at reducere baggrundsstøj, tjekke talevolumen og forstå kundens behov for at forbedre kundeserviceoplevelsen.
Hvis du er ansvarlig for kundeserviceoplevelsen i din virksomhed, så ved du, at opkaldskvalitet er afgørende. Et dårligt kundeserviceopkald kan føre til negative anmeldelser, mistede kunder og endda lavere indtægter.
Det er vigtigt at sikre, at dit team leverer opkald af højeste kvalitet. Vi har lavet en tjekliste, så dit team kan følge den og levere den bedst mulige kundeoplevelse.
Der er ingen tvivl om, at nøglen til enhver virksomhed er at levere fremragende kundeservice. Når alt kommer til alt, er der større sandsynlighed for, at glade kunder forbliver loyale og fortsætter med at handle hos dig. Plus, de er også mere tilbøjelige til at anbefale dig til andre.
Når det så er sagt, kan det være en udfordring at sikre, at dit kundeserviceteam leverer kvalitetsservice. Ved at have et sæt retningslinjer, som dit team skal følge, kan du sikre, at hvert opkald håndteres professionelt og effektivt.
Du kan bruge en kundeservice opkalds lydkvalitet tjekliste til at afgøre, om dine kundeservicemedarbejdere yder service af høj kvalitet. Det kan identificere uddannelsesmuligheder for dem. Det kan også hjælpe dig med at benchmarke dit kontaktcenter i forhold til andre i din branche.
Hvis du er en kundeserviceagent, kan det hjælpe dig med at levere bedre service og undgå potentielle fejl ved at følge en tjekliste for opkaldskvalitet. Med en tjekliste ved du præcis, hvad der skal gøres ved hvert opkald.
Derudover hjælper brugen af en tjekliste dig med at fejlfinde problemer og løse dem med det samme. Hvis du konstant er nødt til at bede din vejleder om hjælp, kan en kvalitetstjekliste give den vejledning, du har brug for til selv at løse problemer.
Hvis du har ansvaret for at ansætte kundeservicemedarbejdere, kan en tjekliste for opkaldskvalitet hjælpe med at identificere de bedste kandidater.
Du kan også bruge denne tjekliste til at træne nye kundeservicemedarbejdere. Med et sæt retningslinjer, som de skal følge, kan du hjælpe dem med at lære og hurtigt komme i gang.
Hvis du fører tilsyn med et kundeserviceteam, kan en kvalitetstjekliste hjælpe dig med at administrere og identificere forbedringsmuligheder. Ved regelmæssigt at overvåge opkald og give feedback kan du hjælpe dit team med at levere bedre support og nå dine forretningsmål.
Derudover kan en kvalitetstjekliste hjælpe dig med at udvikle processer til håndtering af almindelige kundeproblemer. Indføre passende procedurer for at hjælpe dit team med at løse problemer hurtigt og effektivt.
Hvis du er ansvarlig for revision af kundeserviceopkald, kan en kundeservice opkalds lydkvalitet tjekliste hjælpe dig med at udpege potentialet for ændringer. Det vil give dig mulighed for at sikre, at alle opkald bliver håndteret efter virksomhedens standarder.
En af de allermest nødvendige ting, du kan gøre for at forbedre kvaliteten af opkald, er at nedsætte baggrundsstøjen. Dette omfatter både ekstern støj (f.eks. trafik, byggeri) og intern støj (f.eks. snak, ekko).
Hvis dine kunder ikke kan høre dig eller omvendt, vil det være et frustrerende opkald for alle involverede parter. For at have indsigtsfulde og uforstyrrede samtaler skal kunden og callcentermedarbejderen kunne høre hinanden.
Besvar altid opkald på stille steder for at hjælpe med at minimere ekstern støj. Giv dine repræsentanter klare instruktioner om, hvordan du nedsætter baggrundsstøj, så de kan bruge dem.
Du kan også investere i støjdæmpende headsets til dit callcenterteam. De hjælper med at reducere intern støj og forbedrer opkaldskvaliteten.
Sørg for, at centermedarbejdere har sat det til den rigtige lydstyrke, når de taler.
Hvis lydstyrken er for lav, kan kunderne muligvis ikke høre dig. Hvis det er for højt, kan det være svært for dem at forstå, hvad du siger. Find en gylden middelvej, når det kommer til lydstyrken på din stemme – du skal ikke skulle råbe, men heller ikke hviske.
Sørg for, at du taler klart og med moderat lydstyrke. Hvis du har problemer med at blive hørt, kan du prøve at holde hænderne op foran munden for at få dig til at lyde højere.
Du kan også prøve at bruge en stemmeforstærker, som er en enhed, som du kan bære rundt om halsen eller fastgøre til dit tøj. Dette vil være med til at styrke din stemme og gøre det nemmere for kunden at høre dig.
Du skal bekræfte kundens kontaktoplysninger, før du ringer til dem. Dette inkluderer deres navn, telefonnummer og e-mailadresse.
Hvis du har de forkerte kontaktoplysninger for en kunde, kan det gøre det vanskeligt at løse deres problem eller overhovedet komme i kontakt med dem. Derudover, hvis du har brug for at omstille opkaldet til en anden afdeling, er det en god ide, at have de korrekte kontaktoplysninger ved hånden.
Søg kundens oplysninger i din virksomheds database. Dette er nyttigt, hvis kunden har problemer med at give deres kontaktoplysninger, eller hvis du har brug for at tjekke dem hurtigt før dit næste opkald.
Det er afgørende at være en aktiv lytter på et kundeserviceopkald. Det betyder, at du ikke kun hører, hvad kunden siger, men også reagerer på deres behov.
Aktiv lytning er en vigtig del af at levere skræddersyet kundeservice. Det viser kunden, at du er engageret i samtalen. Aktiv lytning kan også hjælpe med at forhindre fejlkommunikation og misforståelser.
Giv din kunde din fulde opmærksomhed, hvilket betyder ikke at multitaske. Prøv at fokusere på samtalen og undgå distraktioner.
Lav også noter, så du altid kan vende tilbage til, hvad dine kunder sagde.
Hvis du forstår opkalderens behov og betænkeligheder, før du begynder, kan det hjælpe dig med at navigere mere effektivt gennem samtalen.
Hvis du ikke forstår opkalderens behov, kan det være svært at løse problemet. Hvis du ikke er klar over kundens betænkeligheder, kan du ved et uheld sige noget, der gør situationen værre.
Bare spørg dem direkte – dette er normalt den hurtigste måde at få en forståelse af, hvad de har brug for. Du kan også sende dem undersøgelser, formularer eller meningsmålinger. På denne måde kan du samle de oplysninger, du har brug for til dit salgsopkald.
Når du har samlet alle de nødvendige oplysninger fra kunden, skal du åbne en billet i LiveAgent. Dette vil hjælpe med at sikre, at problemet bliver løst så hurtigt som muligt.
LiveAgent er kun en mulighed her, men det kan strømline processen med at administrere alle dine billetter og hjælpe med at få din kundeservice på sporet. Alle agenter vil være i stand til at løse problemer hurtigere og mere effektivt med billetter.
For at åbne en billet i LiveAgent skal du få følgende oplysninger fra kunden:
Når du har alle disse data, kan du logge ind på LiveAgent og oprette en ny billet. Udfyld alle de nødvendige oplysninger, så den agent, der håndterer dem, kan løse problemet hurtigt.
Et billetstyringssystem samler al kundekommunikation ét sted. Interaktioner kan indsamles fra flere kanaler – e-mail, sociale medier, telefonopkald og forum – som derefter overføres til billetter.
På denne måde, når en kunde kontakter dig via deres foretrukne kanal, vil du se historikken for din kontakt med dem.
Når du har samlet alle de nødvendige oplysninger og oprettet en billet, skal du udfylde den korrekt.
Billetter sporer udviklingen af et problem, og de kan også bruges til at kommunikere med andre medlemmer af dit team.
Når du udfylder en billet, skal du inkludere alle relevante oplysninger om problemet, nødvendige detaljer om kunden, samt eventuelle noter.
Hvis du har brug for det, kan du tjekke din virksomheds interne vidensbase for at få oplysninger om problemet. Dette kan være nyttigt, hvis du ikke er sikker på, hvordan du løser det.
En intern vidensbase kan være en værdifuld ressource til at løse kundeproblemer og kan hjælpe dig med at undgå at begå fejl.
Brug søgefunktionen til at finde specifikke oplysninger. Dette er normalt den hurtigste måde at finde det, du leder efter, og det giver dig mulighed for at indsnævre søgningen til kun relevant information.
Du kan også gennemse vidensbasen efter kategori. Dette kan være nyttigt, hvis du ikke er sikker på, hvilke søgeord du skal kigge efter i søgefunktionen.
Når du har samlet alle nødvendige oplysninger i form af billetter, er det tid til at identificere mulighederne for at løse situationen.
En kunde, der ikke forstår din foreslåede løsning, er muligvis ikke i stand til at træffe en informeret beslutning. Dette kan føre til frustration hos kunden. For dig kan det føre til længere opkaldstid, når du forsøger at forklare mulighederne.
Du bør præsentere løsningerne klart og kortfattet. Sørg for at give alle relevante oplysninger om de forskellige muligheder, inklusive fordele og ulemper ved hver. Du bør også give den, der ringer, en anbefaling om, hvilken mulighed de skal vælge i deres særlige tilfælde.
Ud over spørgsmål om mulighederne for at løse deres problem, vil kunden måske stadig spørge om noget andet end selve problemet.
Det er afgørende at besvare alle de spørgsmål kunden måtte have, så de føler sig fuldt ud forstået. Hvis du ikke besvarer kundens spørgsmål, kan de blive forvirrede over, hvad der foregår. Derudover kan de føle, at du ikke er interesseret i at hjælpe dem med at løse deres problem. Som følge heraf kan kundetilfredshedsresultaterne lide.
Du bør forudse din kundes spørgsmål og besvare dem med det samme. Hvis du har brug for mere tid til at komme op med et svar, så bed kunden om tålmodighed. Brug scripts og skabeloner til de mest almindelige spørgsmål.
Ved afslutningen af opkaldet, skal man opsummere de arrangementer, der blev truffet. Dette bør omfatte en tidslinje for, hvornår og hvordan problemet vil blive løst.
Kunden ved, hvad de kan forvente, og de behøver ikke at ringe tilbage. Du vil have alle detaljerne på ét sted, som kan bruges til at holde dig ansvarlig.
Når du opsummerer arrangementerne, bør du ikke bare læse fra et manuskript. Tilpas det, du siger til hver kunde, og sørg for, at du giver alle relevante oplysninger. Vær specifik med hensyn til, hvad der vil blive gjort, og hvornår.
Det er en god ide at sende opfølgende besked efter opkaldet. Dette kan være en e-mail, sms eller endda en håndskrevet note.
At sende selv en kort besked viser kunden, at du ønsker at opbygge et forhold til dem. Det giver dig også mulighed for at tilføje flere oplysninger, der kan være nyttige.
Dine opfølgningsbeskeder skal altid være personlige og relevante. Du kan også inkludere et link til afskriften eller optagelsen af opkaldet. Mind klienten om de foranstaltninger, der blev truffet, og hvornår de kan forvente en løsning.
Når problemet er løst, skal du sende en takke-e-mail.
En takke-besked viser kunden, at du bekymrer dig om deres tilfredshed. Det er stadig rart at takke dem for interaktionen, selvom problemet ikke er blevet fuldstændig løst.
Fokusér på det, du vil takke kunden for. For eksempel kan du takke dem for deres tid, tålmodighed og/eller forståelse. Hvis du gør det rigtigt, kan dette være en fantastisk måde at skabe relation til kunden på. Du kan eventuelt sende denne besked, hvis du også har til hensigt at tilbyde yderligere rabatter eller kuponer.
Når alt kommer til alt, er det afgørende at bede om feedback. Du kan gøre dette via en undersøgelse, e-mail eller endda via telefon.
Hvis du får kundefeedback, kan du forbedre dit arbejde. Anvendelig feedback kan hjælpe dig med at løse problemer, samt undgå at begå de samme fejl i fremtiden.
Vide, hvad du søger, men gør det også nemt for kunden at give feedback. For eksempel kan du bede dem om at vurdere deres tilfredshed med opkaldet på en skala fra et til fem.
Hvis problemet blev løst under opkaldet, skal du lukke billetten.
At lukke billetten sikrer, at kundens problem er markeret som løst og forhindrer dem i at blive kontaktet igen om det. Dette hjælper dig med at holde styr på, hvilke problemer der er blevet løst, og hvilke der stadig er åbne.
Når du lukker en billet, skal du sørge for, at alle relevante oplysninger er indtastet i systemet. Dette inkluderer løsningen, datoen for opkaldet og navnet på kunden. Inkluder også enhver konstruktiv feedback, som du har modtaget fra kunden.
Der er et par kvaliteter, som en succesfuld kundeserviceagent bør have.
En agent burde:
At have en positiv holdning kan ændre hele dynamikken i et opkald. Hvis en agent føler sig negativ, vil det kunne mærkes i deres stemme og holdning. Det kan kunden fornemme, og det vil kun gøre situationen værre.
Oprigtighed er vigtig i kundeservice, fordi kunder kan se, hvornår en agent er uoprigtig. Dette kan vende en potentiel positiv kundeinteraktion til en negativ. Med oprigtighed kan kunderne mærke, at en agent er interesseret i at hjælpe dem.
En agent skal vide, hvad de snakker om, for at kunne yde fremragende kundeservice. Dette inkluderer at være på forkant med produktinformation og forstå virksomhedens politikker.
Kundeserviceopkald kan være komplekse, så det er en god ide at agenter holder samtalen enkel og går lige til sagen. Dette inkluderer brug af et klart og kortfattet sprog. Derudover betyder det, at en agent ikke skal forsøge at opsælge til kunden med det samme eller give for mange oplysninger.
Agenter skal tale klart, så kunden kan forstå dem. Dette inkluderer at udtale ord og tale i et moderat tempo. Derudover betyder det at undgå jargon og bruge et ukompliceret sprog.
Ved at bruge opkalderens navn, kan agenten opbygge en kontakt og vise, at de er interesserede i kunden. Det får også samtalen til at føles mere personlig, hvilket kan være med til at skabe tillid.
Målet med hvert kundeserviceopkald er, at kunden føler sig tilfreds. Det betyder, at problemet skal løses og kundernes forventninger opfyldes. Det er også vigtigt for agenter at takke kunden for deres tid og tålmodighed.
En agent burde:
Servicekvaliteten kan måles på flere måder, herunder ved at se på opkaldsklarhed, afbrudte opkald og ekko. Måling af opkaldskvalitet kan bruges til at fejlfinde problemer med individuelle opkald eller til at spore tendenser med tiden. Ved at identificere og løse problemer med opkaldskvalitet kan virksomheder forbedre kundetilfredsheden og reducere omkostninger forbundet med opkald af dårlig kvalitet.
Kvalitetsovervågning er processen med at vurdere kvaliteten af et telefonopkald. Dette kan gøres ved at lytte til optagelser af opkald eller ved at bruge speciel software til at overvåge opkaldskvaliteten i realtid. Kvalitetsovervågningen kan bruges til at identificere problemer med et telefonsystem eller vurdere agentens ydeevne.
Der er et par forskellige parametre for kvalitetsovervågning, men de vigtigste er normalt lydens skarphed og lydstyrken. Lydens skarphed er, hvor godt personen i den anden ende af opkaldet kan høre dig. Dette bestemmes normalt af kvaliteten af din internetforbindelse og din afstand til telefonen. Hvis du er for langt væk, eller din internetforbindelse er dårlig, kan dit opkald være sløret og svært at høre. Lydstyrke er, hvor højt du lyder for den anden person. Dette bestemmes normalt af dine mikrofon- og højttalerindstillinger på din telefon. Hvis du har indstillet din telefon for lavt, eller hvis der er meget baggrundsstøj, vil den anden person have problemer med at høre dig tale.
Branchestandarden for den gennemsnitlige reaktionstid på opkald er så kort som muligt. I dagens hektiske verden forventer kunder, at virksomheder er tilgængelige 24/7. De vil ofte tage deres virksomhed andetsteds, hvis de føler, at de ikke får den opmærksomhed, de fortjener. Når det er sagt, er det afgørende at sikre, at dit team er parat til at håndtere en stor mængde opkald, og at dine kundeservicemedarbejdere er uddannet til at håndtere opkaldende hurtigt og effektivt.
Kundeservicekvalitetssikring tjekliste
Oprethold en høj standard for kundeservice med vores kundeservicekvalitetssikring tjekliste. Få hjælp til at udvikle scorecards, planlægge sessioner, og involvere agenter i forbedringsprocessen. Opdag mangler og forbedringsområder med værdifulde værktøjer og tips. Besøg nu for at optimere din kundeservice!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team