Lead magnet tjekliste guider til at skabe effektive lead magnets for at tiltrække potentielle kunder og forbedre konverteringer. Den dækker målgruppevalg, værdiforslag, ressourcer, oprettelse, test og markedsføring, og er nyttig for bloggere og marketingfolk.
Er du en blogger, en content strategist eller en konverteringsoptimizer, der ønsker at skabe en fristende lead magnet?
Brug denne tjekliste til at garantere, at du har alle elementerne til en vellykket lead magnet.
Lead magnets er en af de mest effektive måder at generere kvalificerede kundeemner og forbedre konverteringer på. Det er ikke længere nok at oprette et godt blogindlæg og bede folk om deres e-mailadresse.
Udfordringen er at skabe magnets, der rent faktisk virker. Da hele processen er ret kompleks, bestræber vi os på at forenkle det for dig så meget som muligt.
Vores lead magnet tjekliste hjælper dig med at dække alle aspekter af at skabe en lead magnet, der vil forvandle potentielle kunder til betalende kunder og skubbe dem hen mod køberrejsen.
Alle, der ønsker at skabe en effektiv lead magnet. Denne tjekliste hjælper med at bekræfte, at du har alle de nødvendige elementer på plads.
Sørg for, at din lead magnet er relevant for den rigtige målgruppe ved at spørge dig selv: “Hvem vil benytte dette?”.
Hvis din lead magnet ikke er relevant for målgruppen, vil de være mindre tilbøjelige til at være interesserede nok til at abonnere og bruge den.
Deleted: Added:Der kan gøres adskillige ting for at hjælpe med at gøre din lead magnet mere relevant for den rigtige målgruppe:
Hvad er den største fordel, potentielle kunder vil få ved at abonnere på og samarbejde med din lead magnet?
Din lead magnet vil ikke være effektiv, hvis den ikke tilbyder noget uvurderligt for din målgruppe. Derfor skal dit værdibidrag skille sig ud og tale direkte til dem.
Nu skal du begynde at tænke over, hvilke værktøjer og ressourcer du skal bruge for at skabe en lead magnet.
De kan omfatte software, grafik, skrifttyper eller endda redigerbare skabeloner, hvis du bruger et bestemt format som en e-bog.
Hvis du ikke har de nødvendige værktøjer og ressourcer, du har brug for til at skabe din lead magnet, vil det være svært (eller umuligt) at gøre det. Hvis du ikke har de rigtige værktøjer, kan det også bremse oprettelsesprocessen, hvilket betyder, at din lead magnet muligvis ikke er klar til lancering.
En oversigt over en lead magnet kan være nyttig, hvis du laver noget mere komplekst, såsom et onlinekursus eller en guide (oversigten hjælper med at holde projektet på sporet).
An outline forces you to think through your content and work out any kinks before moving forward. It’s also a great way to determine how long your lead magnet will be.
Når du har bestemt, hvad din lead magnet skal være, og hvem den er relevant for, skal du gå i gang med selve oprettelsesprocessen.
Indholdet skal være brugbart, værdifuldt og nyttigt for din målgruppe.
Du har brug for en lead magnet, som faktisk vil gavne dine leads, hvis du vil have, at de skal blive dine fremtidige kunder.
Når du har alle komponenterne på plads, er det tid til at oprette en landingsside for din lead magnet. Det er her potentielle kunder vil lære mere om, hvad din lead magnet er, og hvordan de kan få fingrene i den.
En landingsside er en afgørende del af leadgenereringsprocessen. Det er det første potentielle abonnenter ser, så det skal være iøjnefaldende og overbevisende.
Nu hvor du har indholdet, skal du beslutte, hvordan det skal distribueres.
Dette sikrer, at alt ser tiltalende og professionelt ud, når det sendes ud til abonnenter.
Når din lead magnet er offentliggjort, bør du kontrollere dens ydeevne. Mål resultater og sammenlign forskellige lead magnet-variationer. Test, lær og forbedre.
Du bør teste og måle resultaterne af din lead magnet for at se, hvilken variation der fungerer bedst. Dette vil hjælpe dig med at forbedre effektiviteten af dine lead magnets i fremtiden.
<h3 id=”how-to-handle-testing-and-measuring-lead-magnet-results”Hvordan tester og måler man lead magnets-resultater?Når du har en succesrig lead magnet, er det vigtigt at promovere den strategisk. Del det på sociale medier, brug det i din mailsignatur, og brug digitale marketingteknikker, såsom software til kundeservice på sociale medier, for at udvide dets rækkevidde og virkning.
Hvis folk ikke kender til din leadm agnet, vil de ikke abonnere på dit nyhedsbrev osv. For at maksimere dets effektivitet skal du promovere det.
Din lead magnet skal love at levere noget, dit publikum ønsker eller har brug for.
Find på lead magnet titler, der er spændende og giver dit publikum lyst til at lære mere.
Tænk på, hvilke problemer dine kundeemner står over for lige nu. Tænk på, hvordan du kan hjælpe med at håndtere dem, og sørg for, at denne løsning er noget, der vil holde dem engageret med dig på lang sigt.
Der er en række forskellige værktøjer, som du kan bruge til at hjælpe dig med at finde frem til fantastiske lead magnet titler. Nogle populære omfatter:
Der er intet gyldent midterpunkt, når det kommer til lead magnet længde, men det hele afhænger snarere af den type lead magnet, du vil lave.
Din lead magnet skal være lang nok til at give værdi, men ikke så lang, at den bliver overvældende.
Ideelt set bør du sigte efter en lead magnet på nogle få sider. Noget kortere end det, giver måske ikke nok værdi. Noget længere end det, og så risikerer du at miste læsernes opmærksomhed, før de har en chance for at tilmelde sig.
Der er en ordtællings-funktion i alle tekstbehandlingsprogrammer, som er nem at bruge.
Dette er et afgørende skridt i formateringen af tekster for at gøre dem nemme at forstå.
Hvis du deler din lead magnet op i mindre bidder, bliver den nemmere at forstå og absorbere for læserne.
Hvis din lead magnet f.eks. er en liste over trin i en proces, vil det at inkludere et billede for hvert trin hjælpe læseren med at visualisere, hvordan det fungerer og nemmere huske hver enkelt.
Nogle populære metoder til at opdele lead magnet indhold omfatter:
Dette er især vigtigt, hvis du skriver et stykke indhold i lang form for et specifikt søgeord.
For at hjælpe din lead magnet med at rangere højere i søgemaskinerne.
Inkluder målsøgeord i titlen og i hele dokumentet. Primære søgeord bør inkluderes i det første afsnit af din lead magnet.
Du kan bruge mange forskellige værktøjer til at finde relevante søgeord, såsom Google’s Adwords Keyword Tool.
Interne links er en praksis, hvor man inkluderer links i dit lead magnetindhold, der peger på andre sider på dit websted.
At give læserne yderligere indhold er en fantastisk måde at øge engagementet og fastholdelsen på, plus hjælpe med at drive trafik til dit andet indhold.
Hvert kapitel i dit lead magnet dokument skal indeholde mindst ét internt link.
Nogle populære metoder til intern linkning omfatter:
Formatet af din lead magnet skal vælges ud fra, hvordan du vil have det til at se ud og føles.
Formateringen af din lead magnet er lige så vigtig som selve indholdet, fordi det burde fange interessen fra første øjeblik. Kun formateringen kan sikre det.
Dit lead magnet-dokument kan antage mange forskellige formater, herunder video, lyd, PDF-format, e-bøger eller webinarer/videoer med dias (slideshare).
Det er lige meget, hvilket format du bruger, så længe du giver værdi til dit publikum. Du skal bare undgå at forvirre læseren ved at tilbyde for mange forskellige formater.
Værktøjer, der kan hjælpe med formatering, omfatter:
Inkluder billeder eller videoindhold for at forklare begreberne yderligere, hvis det er nødvendigt.
Inkludering af billeder eller videoer er en fantastisk måde at supplere dit lead magnet indhold og holde læserne engageret.
YDine kilder skal være af høj kvalitet, relevante og komplementære til dit emne.
Du kan også bruge videoer som korte beskrivelser, der opfordrer folk til at downloade lead magnets eller som en introduktion til yderligere indhold.
onen, stemmen og den overordnede stil vil variere afhængigt af det emne, du dækker i din lead magnet.
Tonen og stemmen i dit forfatterskab forbedrer selve indholdet. Desuden henvender det sig bedre til målgrupperne, fordi de kan relatere til det.
Vær opmærksom på to niveauer af justeringer. For det første skal du generelt altid gøre din lead magnet nyttig, informativ og positiv. På et mere specifikt niveau skal du justere tonen til din målgruppe. For eksempel kan du bruge et mere uformelt sprog om et populært emne, men forblive professionel, når målgruppen er kendt for at følge business jargon.
Vælg et enkelt, letlæseligt layout, der er visuelt tiltalende.
Når du opretter en lead magnet, er det vigtigt at overveje, hvordan indholdet vil blive organiseret og lagt ud. Dette vil hjælpe læserne med at absorbere informationen lettere.
Lav en plan, forbered forskellige layouts for at se, hvilken der ser bedst ud. Glem ikke det visuelle hierarki.
Leads bør ikke have problemer med at finde flere oplysninger om dig eller stille dig yderligere spørgsmål..
Det er en fantastisk måde at give mere øjeblikkelig kundesupport, og det kan også hjælpe dig med at indsamle kundeemner. Chatbots bliver stadig mere populære, så at tilføje en til dit websted kan give dig en fordel i forhold til konkurrenterne, selvom intet overgår live support på chat.
Du kan tilføje en chat-widget til din lead magnets landingsside. Med LiveAgent kan du tilføje livechat med nogle få enkle trin:
Og det var det, den er klar til at hjælpe dine kunder!
Inkluder en stærk call-to-action (CTA) (CTA), der fortæller dit publikum, hvad du vil have dem til at gøre nu og hjælpe med at forkorte deres konverteringssti.
En god call-to-action er et must, hvis du vil holde dine leadmagnet-læsere interesse og klar til at handle.
Dette kunne være noget så simpelt som “download nu” eller “læs mere”, men du skal sørge for, at det er tydeligt, at din lead magnet er klar til download.
I 2023 bør du bestemt være opmærksom på mobiltelefoner.
Mobile enheder udgør allerede en betydelig del af webtrafikken, så pas på at du ikke mister læsere, fordi filen ikke virker på bestemte enheder.
Du skal optimere din lead magnet-landingsside og formatere teksten, så den også kan læses på mindre skærme.
Der er visse værktøjer, der kan hjælpe dig med at optimere en lead magnet til mobile enheder, såsom Google Search Console eller Mobile-Friendly Test.
Gennemgå din lead magnet flere gange for at sikre, at den ikke indeholder stave- eller grammatiske fejl.
Det er uhyre vigtigt, at det ikke indeholder fejl, hvis du ønsker at etablere dig som ekspert.
Dobbelttjek og send dit team den endelige version af indholdet. Hvis du ikke skriver på dit modersmål, så hyr en ekspert til at læse korrektur på dit indhold, se om det lyder naturligt, og se efter eventuelle fejl.
Tilmeldingsraten er antallet af personer, der abonnerer til gengæld for din lead magnet divideret med det samlede antal besøgende på siden.
Denne metrik kan hjælpe dig med at måle, hvor godt din lead magnet klarer sig, så tjek den regelmæssigt for at se, om du har brug for at foretage ændringer.
Dette er antallet af personer, der har udfyldt din lead magnets formular divideret med det samlede antal besøgende på denne side.
Investeringsafkast (ROI) er det beløb, du tjener på din lead magnet divideret med omkostningerne ved at skabe og promovere den, ganget med 100 for at give en procent værdi
Jo højere dit investeringsafkast (ROI)- (med andre ord, jo flere stigninger genereret af din kampagne), jo bedre. Så hold altid øje med dette nummer
Dette er procentdelen af kundeemner, der downloadede din lead magnet efter at have tilmeldt sig den.
Du kan bruge denne metrik til at afgøre, om din lead magnet lever op til dets løfte, og om folk drager fordel af det, de har tilmeldt sig.
Procentdelen af leads, der interagerer med din lead magnet efter at have downloadet den (del på sociale medier, kommenter, send dig en e-mail).
Denne metric kan hjælpe dig med at afgøre, om folk drager fordel af det, de har tilmeldt sig, og om de vil dele det yderligere eller ej.
Dette er procentdelen af kundeemner, der åbnede din lead magnet-e-mail.
Det kan hjælpe dig med at bestemme, hvor godt din emnelinje fanger folks interesser og overbeviser dem om at åbne beskeden.
Antallet af personer, der klikkede på et link i din lead magnet-e-mail divideret med antallet af personer, der åbnede det.
Hvis klikraten er lav, betyder det, at folk ikke er interesserede i det, du tilbyder. Som følge heraf skal du muligvis genoverveje din lead magnet, eller hvordan du leverer den.
Dette er procentdelen af kundeemner, der besluttede at afmelde fremtidige e-mails efter tilmelding til din lead magnet.
Hvis dette tal er højt, kan det være et tegn på, at du skal foretage nogle ændringer på din lead magnet (vær sikker på, at indholdet lever op til, hvad det lover).
Kvaliteten af leads genereret fra din lead magnet.
Denne metric kan hjælpe dig med at afgøre, om de kundeemner, du får, er af høj kvalitet eller ej. Du kan spore dette ved at se på konverteringsrate, tilmeldingsrate og engagementsrate.
Den gennemsnitlige tid, det tager for et kundeemne at konvertere efter tilmelding til din lead magnet.
Dette tal viser dig, hvor lang tid det tager for nogen at drage fordel af det, de har tilmeldt sig til, og hvorvidt leads faktisk er interesseret i dit indhold.
Der er ikke noget standardsvar på dette spørgsmål, da den type lead magnet, du opretter, afhænger af din branche, og hvilken type indhold dine kunder er mest interesserede i. Gør dine lead magnets uimodståelige ved at sikre at: Indholdet er af høj kvalitet og relevant for din målgruppe. Tilbuddet er lokkende og relevante for dine kunders behov. CTA’en er klar og nem at følge. Designet og layoutet af lead magnet er tiltalende og let at navigere i.
Når du har oprettet en lead magnet med høj konvertering, er det vigtigt at lede trafik til den. En måde at gøre dette på er ved at inkludere et link i din e-mailsignatur eller på dit websted. Du kan også promovere din lead magnet på sociale medier og inkludere en call to action i dine opslag. Når nogen tilmelder sig din lead magnet, skal du følge op så hurtigt som muligt. Du kan også inkludere en bonusordning for dem, der tilmelder sig inden for de første 24 timer eller ugen, for eksempel efter lanceringen.
Effektiviteten af en lead magnet vil variere afhængigt af din målgruppe og hvad du tilbyder. Der er dog nogle nøglekomponenter, som alle effektive lead magnets deler. Denne artikel har ledt dig gennem de nødvendige trin for at skabe en højkonverterende lead magnet og givet nogle tips til at sikre, at den skiller sig ud fra konkurrenterne.
Din lead magnet skal øge værdien og være gratis. Det er vigtigt, at det indeholder klare calls to action og er let at tilmelde sig. Din lead magnet skal også være relevant for din målgruppe og emnet for din blog. Sidst men ikke mindst, promover det kraftigt på sociale medier og andre kanaler for at drive trafik derhen.
Du behøver ikke at gøre det, fordi du kan downloade vores tjekliste for lead magneter. Den vil guide dig gennem alle de nødvendige trin for at skabe en lead magnet.
Ja, de er en fantastisk måde at udvide din e-mail-abonnentliste og hjælpe dig med at øge antallet af konverteringer.
Her er vores tips til at skabe en perfekt lead magnet: Start med et fast tilbud. Hvad er den ene ting, dit publikum ønsker mest? Giv dem det til gengæld for deres kontaktoplysninger. Gør det kort. Ingen ønsker at læse en lang lead magnet. Kom i stedet til sagen og giv dem noget hurtigt. Gør det visuelt tiltalende. Folk bliver tiltrukket af ting, der ser smukke ud, så sørg for, at din lead magnet er attraktiv og rar at se på. Brug effektiv tekstforfatning. Få deres opmærksomhed med en overskrift, der fanger dem, og hold dem engageret med overbevisende indhold. Test, test, test. Gæt ikke, hvad der virker bedst, men spor ydeevnen af din lead magnet og optimer derefter.
Et gratis udvalg af et kapitel fra en bestsellerbog om et relevant emne. En infografik med de øverste X trin til at nå et bestemt mål (en pædagogisk lead magnet). En lead magnet, der kan downloades, såsom en kort simpel tjekliste PDF, der hjælper folk med at sikre sig, at de dækker alle deres baser, før de påbegynder et projekt (en cheatsheet leadmagnet). Et 30-dages (for eksempel) e-mail-kursus.
SEO-tjekliste for nye hjemmesider
Få din nye hjemmeside til at rangere højt i søgemaskinerne med vores omfattende SEO-tjekliste for 2024. Lær alt om søgeordsforskning, valg af webplatform, URL-optimering, mobilvenligt design og mere. Perfekt til at give din side det nødvendige boost og komme foran konkurrenterne. Besøg nu for over 20 værdifulde tips!
Sørg for en gnidningsfri overgang til ny callcenter-software med vores omfattende tjekliste. Få trin-for-trin vejledning til at forstå virksomhedsbehov, vælge den rette udbyder, teste integrationer og sikre en glat implementering. Perfekt for projektteams, ledere og interessenter. Optimér jeres kundeservice uden problemer!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team