Er du ved at lancere en ny hjemmeside? Så skal du sørge for at køre det gennem denne søgemaskineoptimerings-tjekliste først. At have en veloptimeret hjemmeside er afgørende for at opnå høje placeringer i søgemaskinerne og generere trafik. I denne tjekliste vil vi diskutere de vigtigste trin, du skal tage for at gøre dit websted SEO-venligt fra dag 1.

Vigtigheden af en SEO-tjekliste for nye hjemmesider

Hvis du lige er startet med en ny hjemmeside, er det vigtigt at sørge for, at du investerer tid i at optimere det til søgemaskiner og tage højde for rangeringsfaktorer. Den gode nyhed er, at SEO af en hjemmeside ikke behøver at være svært og i de fleste tilfælde kan klares ret hurtigt.

Med en lille smule indsats og hjælp fra en websteds-auditprogram,kan du gøre din hjemmeside mere synlig for søgemaskinerne og begynde at drive mere organisk trafik til dig.

Hvem kan drage fordel af en SEO-tjekliste til nye hjemmesider?

Denne SEO tjekliste for webstedsimplementering er designet til virksomheds- og webstedsejere, der lige er startet med en ny hjemmeside. Men selvom dit websted er et par år gammelt, er det altid en god idé at gennemgå disse trin for at sikre, at du udnytter alle de nyeste søgemaskineoptimeringsteknikker.

Så hvad er de vigtigste skridt, du skal tage?

Sådan udfører du SEO for de nye hjemmesider

SEO-tjekliste for nye hjemmesider

Søgemaskineoptimering begynder med søgeordsforskning.

Hvorfor er det vigtigt at udføre søgeordsforskning?

Medmindre du udfører ordentlig søgeordsundersøgelse, vil du ikke placeres rigtigt for søgetermerne. Resultatet vil være, at dit websted ikke får nok trafik, hvilket betyder, at det ikke vil omdanne så godt, som det kunne.

Hvordan udfører man søgeordsforskning?

I første omgang skal du identificere emnet for dit websted. Når du har en generel idé om, hvad dit websted handler om, kan du begynde at identificere målrettede søgeord, der er relevante for dit indhold.

Du kan også selv bruge søgemaskinerne til at finde søgeord, som folk rent faktisk bruger til at lede efter information online. Hvis du f.eks. vil målrette søgeordet “pizza”, skal du indtaste det i Google og se, hvilke andre relaterede søgeord, der vises i resultaterne.

Du kan også overvåge varemærke omtaler og konkurrencesøgeord for at få en idé om, hvad andre målretter mod. Når du har en søgeordsliste, kan du begynde at inkorporere dem i dit indhold og din hjemmesides arkitektur.

Hvilke værktøjer skal man bruge til at udføre søgeordsforskning?

  • Google Ads Keyword Planner er et gratis værktøj, der giver dig mulighed for at identificere søgeord, der er relateret til din virksomhed, finde ud af, hvor ofte der søges efter dem, og se, hvor konkurrencedygtige de er.
  • Moz’s Keyword Explorer er et betalt værktøj, der giver dig mulighed for at udføre mere dybdegående søgeordsforskning. Det giver data om søgevolumen, konkurrencen og andre faktorer, der kan hjælpe dig med at afgøre, om et bestemt søgeord er værd at målrette mod.
  • medieovervågningsværktøjer såsom Mediatoolkit til at spore ikke-linkede omtaler og se, hvad folk siger om dit brand.

Det er et af de vigtigste trin for at optimere dit websted til søgemaskiner. Når du vælger et domænenavn, skal du sørge for, at det nøjagtigt beskriver din virksomhed eller dit websted.

Hvorfor er det vigtigt at vælge et domænenavn?

Når du registrerer et domænenavn, får du også den tilsvarende IP-adresse, som dit websted vil være tilknyttet til, så længe du ejer det. Dette er vigtigt, fordi søgemaskiner bruger IP-adresser til at bestemme, hvor websteder er hostet.

Choose the right domain name graphic
Choosing a domain name will determine your page future

Hvordan vælger man et domænenavn?

  • vælg et, der nøjagtigt afspejler din virksomhed eller dit websted
  • brug den rigtige udvidelse (.com, .org osv.)
  • gør det kort
  • undgå bindestreger og tal
  • inkluder søgeord for at forbedre dit websteds placering i SERP’er
  • sørg for, at det er er ledigt og ikke allerede er taget
  • registrer den tilsvarende IP-adresse for at hjælpe med at forbedre dens rangering

Hvilke værktøjer skal bruges til at vælge et domænenavn?

  • domænenavnssøgningsværktøj såsom Namecheap, GoDaddy
  • domain name generator f.eks. fra Shopify

Det næste trin i at optimere dit websted er at vælge den rigtige webplatform. Når du beslutter dig, skal du sørge for at vælge en, der er søgemaskinevenlig og giver dig mulighed for nemt at forbedre dit websteds SEO.

Dette er et værktøj, du vil være afhængig af i de kommende år – du vil redigere eksisterende sider og tilføje nye, især hvis du har en blog. Platformen bør ikke begrænse dig på nogen måde.

Hvad skal du overveje, når du vælger en webplatform?

  • din tilsigtede brug
  • prisen
  • indlæringskurve
  • tilpasningsmuligheder
  • hjælp til udvikling
  • let at opdatere
  • analyser
  • integration med andre værktøjer

Hvilke webplatforme er søgemaskinevenlige??

Nogle af de mest populære SEO-venlige webplatforme omfatter:

  • WordPress
  • Wix
  • Weebly
  • Shopify

Når du opretter dit websted, er det vigtigt at vælge temaer og plugins omhyggeligt. Når du vælger et tema, skal du sørge for at vælge et, der er godt kodet og designet til SEO.

Hvorfor er det vigtigt at bruge SEO-venlige temaer?

SEO-venlige temaer er designet med søgemaskiner i tankerne. De har typisk indbyggede funktioner, der hjælper med at forbedre dit websteds placering på søgemaskineresultatsider (SERP’er), såsom optimeret kode og metadata.

Web developer
Choose a theme that is SEO friendly

Hvordan vælger man SEO-venlige temaer og plugins?

Der er ikke et specifikt tema, der vil få dig til at rangere højere, eller et, der vil skade din SEO-strategi. Overvej i stedet faktorer som:

  • kodningskvalitet
  • indlæsningshastighed
  • respons
  • regelmæssighed af opdateringer
  • SEO-plugin-kompatibilitet
  • testet på tværs af browsere

Tjek anmeldelser, meninger og succeshistorier om et bestemt tema, før du træffer en beslutning.

Hvilke temaer og plugins er SEO-venlige?

  • HubSpot WordPress Plugin
  • Yoast SEO tool
  • WPForms
  • Astra

Når du planlægger dit websted, er det vigtigt at strukturere det på en måde, så det er nemt at navigere for både læsere og søgemaskiner.

Hvorfor er det vigtigt at planlægge dit websteds struktur?

Når du planlægger din webstedsstruktur, opretter du en køreplan. Ved at inkludere et klart hierarki af sider og bruge rige søgeordsdata titler og beskrivelser kan du forbedre dit websteds placering i SERP’er.

Plan site structure with others
Planning the structure of your website will be beneficial

Hvordan planlægger du dit websteds struktur?

Planlægning af dit websteds struktur og organisering af dets indhold er en meget tidskrævende proces, men en proces, der er umagen værd. Start med at oprette en liste over sider, du ønsker på dit websted, og lav derefter et hierarki, startende med startsiden og arbejd ned til de individuelle sider.

Tip: En side bør ikke være mere end tre klik dybt inde på dit websted.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at planlægge din webstedsstruktur?

  • Google Analytics Site Structure report
  • Yoast SEO plugin
  • Shopify theme editor
  • webstedskabeloner

Velorganiseret og intuitiv navigation er afgørende for et websteds SEO. Sørg for, at dine menupunkter er let tilgængelige, og at alle sider kan nås fra hovedmenuen. Brug også tydelige markeringer på dine navigationsknapper, så dine besøgende ved, hvor de er på vej hen.

Hvorfor er det vigtigt at prioritere intuitiv navigation?

Navigationsmenupunkter, der er synlige og let tilgængelige, tilskynder besøgende til at udforske dit websted. Hvis de ikke kan finde det, de leder efter, vil de blive frustrerede og højst sandsynligt aldrig vende tilbage.

LiveAgent’s product navigation
Example of LiveAgent’s page navigation

Sådan designer du intuitiv navigation?

Der er ikke noget entydigt svar på dette spørgsmål. Der er dog et par ting, du kan gøre for at gøre din navigation mere brugervenlig.

  • klart markere – besøgende ved, hvor de skal gå hen uden at skulle gætte (Dette øger chancerne for, at de finder det, de har brug for på dit websted.)
  • organiser dine menupunkter på en logisk måde
  • sørg for, at alle sider kan nås fra hovedmenuen
  • placer dine vigtigste sider øverst i menuen
  • glem ikke en søgelinje

Tip: Tænk hele tiden på dine besøgendes adfærd (hvad de klikker på, hvordan de interagerer), og glem ikke at tilføje f.eks. sociale profiler for at drive trafik til dine sociale mediesider.

Hvilke værktøjer skal bruges til at designe intuitiv navigation?

  • WordPress temaer, såsom Divi and Avada, leveres med færdiglavede navigationsmenuer, som du kan tilpasse, så de passer til dine behov.
  • Hotjar giver indsigt i, hvordan besøgende interagerer med dit websted, hvilket du kan bruge til at forbedre din navigation.
  • Google Analytics giver dig detaljerede oplysninger om trafikken på din hjemmeside, så du kan se, hvilke sider der er mest populære og giver dig mulighed for at foretage ændringer i overensstemmelse hermed.

Hvis du har webadresser, der er korte, koncise og indeholder mange søgeord, vil dit websteds SEO-rangering øges.

Hvorfor er det vigtigt at optimere webadresser?

Inkludering af søgeord i dine siders webadresser kan hjælpe Google og andre søgemaskiner til bedre at forstå, hvad dine sider handler om. Dette kan igen hjælpe dit websted med at rangere højere i SERP’er.

Hvordan kan jeg optimere webadresser?

Du bør starte med at kontrollere, om dit Content Management System (CMS) giver dig mulighed for at ændre URL-strukturen. Hvis det gør det, skal du sørge for at konfigurere 301-omdirigeringer fra dine gamle webadresser til de nye.

Hvis dit CMS ikke tillader dig at ændre URL-strukturen, er der stadig et par ting, du kan gøre:

  • brug søgeord i filnavne (f.eks. “my-keyword-rich-page.html”)
  • brug bindestreger (-) til at adskille ord i dine webadresser
  • undgå at bruge specialtegn eller symboler, såsom & og %

Hvilke værktøjer skal bruges til at optimere webadresser?

  • Shopify tilbyder et webadresse-optimeringsværktøj, der giver dig mulighed for at ændre strukturen af ​​dine webadresser og inkludere søgeord i dem.
  • WordPress har også en række plugins, der kan hjælpe dig med at optimere dine webadresser.

Lige fra begyndelsen skal du være opmærksom på dit websteds reaktionsevne. Antallet af mennesker, der surfer på nettet på deres telefoner og tablets er stigende, så det er ikke godt, at miste nogen potentielle kunder ved at have et websted, der ikke ser godt ud på mindre skærme.

Hvorfor er et mobilvenligt design vigtigt?

Google har udtalt, at de vil prioritere mobilvenlige websteder i deres SERP’er. Dette betyder, at hvis dit websted ikke har et alsidigt design, kan det blive straffet og rangeret lavere end dem, der har.

mobile app liveagent iphone
mobile app liveagent iphone

Hvordan designer man en hjemmeside, der er mobilvenlig?

Først skal du sørge for, at alt dit indhold er læsbart uden at skulle zoome ind.
Brug store knapper og menuer, der er nemme at navigere i, og undgå at bruge flash eller andre plugins, der ikke understøttes af de fleste mobilenheder. Test dit websted på forskellige enheder for at sikre, at det fungerer og ser godt ud.

Hvilke værktøjer skal bruges til at designe en mobilvenlig hjemmeside?

  • Google har sit eget værktøj, kaldet Google’s Mobile-Friendly Test, som fortæller dig, om din hjemmeside er optimeret til mobilbrugere.
  • Responsive Design Checker fra WebAIM, som tester, hvor godt dit websted reagerer på forskellige skærmstørrelser.
  • Luigi’s Box Search – bruges til at søge forespørgsler ved hjælp af kunstig intelligens

Der er ingen undskyldning i dag for ikke at bruge SSL-certifikat/HTTPS-kryptering til dit websted. Hvis du stadig bruger HTTP, er det på høje tid at opgradere.

Hvorfor er et SSL-certifikat vigtigt?

Google har i stigende grad givet prioritet til websteder, der bruger SSL-certifikater, så du bør skifte dit websted over til denne protokol så hurtigt som muligt. Ud over dette vil et skift til SSL give dig mulighed for at bruge Google Analytics på dit websted og beskytte det mod malware og hackere.

Hvordan skifter man et websted over til SSL

Du skal købe et SSL-certifikat fra en betroet udbyder og derefter installere certifikatet på din webserver. Du skal også opdatere alle dit websteds links for at bruge den nye protokol.

Hvilke værktøjer skal bruges til at skifte over til SSL?

  • Let’s Encrypt, som er en gratis, open source SSL-certifikatudbyder.
  • Cloudflare plugin til WordPress, som hjælper dig med at sikre dit websted med et enkelt klik.
  • Let’s Encrypt, som er en gratis, open source SSL-certifikatudbyder.
  • Cloudflare plugin for WordPresstil WordPress, som hjælper dig med at sikre dit websted med et enkelt klik.

Søgemaskinebots finder offentligt tilgængelige websider ved at indeksere dem. De opbevarer kopier af alle de oplysninger, de finder på deres servere. Når en bruger derefter udfører en søgning, viser maskinen relevante resultater for dem.

Hvorfor er det vigtigt for crawlere at indeksere dit websted?

Enkelt sagt, hvis dit websted ikke er crawlet og indekseret, vises det ikke på søgemaskinens resultatsider.

LiveAgent indexing
LiveAgent’s page indexing example

Hvad kan man gøre for at hjælpe crawlere med at indeksere dit websted?

  • Tjek, at alle sider på webstedet kan crawles, hvilket omfatter at sikre, at robots.txt-filen og metatags ikke blokerer crawlere.
  • Søgemaskinecrawlere forstår indholdet af din sider, hvis du bruger korrekte titler, beskrivelser og søgeord på dem.
  • Overvåg crawler-fejl, og ret alle, der findes, så snart de bemærkes, da de kan påvirke sidernes indekserbarhed.
  • Opdater webstedet med nyt indhold så ofte som muligt for at hjælpe med at forbedre indekseringen, da crawlere besøger websteder oftere, når nyt indhold tilføjes.

Hvilke værktøjer skal bruges til at hjælpe crawlere med at indeksere dit websted?

  • permalink structure
  • Google Search Console

Mens vi taler om indeksering, skal du indsende dit websted til Google Search Console for at tillade søgemaskinecrawlere at gøre dette.

Hvorfor er Google Search Console vigtig?

Det giver dig mulighed for at se, hvordan dit websted klarer sig i Googles søgeresultater og hjælper dig med at diagnosticere og rette fejl, der kan forhindre dit websted i at rangere højt. Derudover får du værdifuld indsigt i de søgeord, folk bruger til at finde dit websted.

Google Search Console Performance example
LiveAgent’s results in google search console

Hvordan indsender jeg mit websted til Google Search Console?

Processen med at konfigurere dit websted i Google Search Console er ret enkel:

  • opret en gratis konto på Google Search Console-webstedet
  • tilføj dit websteds URL
  • bekræft, at du ejer webstedet
  • tilføj dit websteds sitemap
  • vent på, at Google indekserer dit websted
  • begynd at spore dit websteds ydeevne

Hvilke værktøjer skal bruges til at indsende et websted til Google Search Console?

  • Yoast SEO, et gratis plugin til WordPress-websteder
  • Google Search Console plugin til WordPress

I dag er Google My Business ikke længere en valgfri funktion, men en væsentlig del af enhver online tilstedeværelse.

Hvorfor er det vigtigt at oprette en My Business-profil?

Dit websted er et af dine vigtigste marketingværktøjer. Ved at angive det på din Google My Business-profil gør du det nemt for kunderne at finde og besøge dig. Derudover kan det at have en verificeret hjemmeside på din profil selvfølgelig også hjælpe med at forbedre din placering i SERP’er.

Google my business profile
Example of LiveAgent’s my business profile

Hvordan opretter man en My Business-profil?

For at få vist dit websted på din Google My Business-profil, skal du angive følgende oplysninger:

  • webstedsadresse
  • kategorier (såsom supermarked, hotel, restaurant osv.)
  • beskrivelse af din virksomhed
  • Sørg for at udfylde hvert felt og brug et link til din hjemmeside. Du kan også tilføje billeder og videoindhold for at hjælpe med at promovere det.

Hvilke værktøjer skal bruges til at oprette en Google My Business-profil?

  • Googles egen guide til oprettelse af en Google My Business-profil, som indeholder trin-for-trin instruktioner om, hvordan du opretter din profil, samt tips og tricks til at få mest muligt ud af den.
  • Hootsuites guide til opsætning af en Google My Business-profil, inklusive instruktioner til både oprettelse og redigering af din profil.

En indholdsstrategi er et af de vigtigste aspekter af SEO. Du skal tilføje relevant indhold til dit websted med jævne mellemrum.

Hvorfor er kvaliteten af ​​indholdet så vigtig?

Ud over at opbygge et professionelt image omkring dit brand, kan indhold af høj kvalitet også forbedre din SEO. De vil holde besøgende engagerede og interesserede i din virksomhed.

LiveAgent content
LiveAgent’s page offers a lot of high-quality content

Hvordan kan du skabe indhold af høj kvalitet?

Indholdsidéer varierer alt efter din virksomhed og målgruppe, så der er ikke noget standardsvar på dette spørgsmål. Følgende er nogle generelle tips, du skal huske, når du opretter dit indhold:

  • sørg for, at det er relevant for din virksomhed
  • inkluder mange søgeordstitler og beskrivelser
  • sørg for, at indholdet er velskrevet og letlæseligt
  • brug billeder og videoer, når muligt
  • upload ikke duplikeret indhold til dit websted
  • brug indholdsfortegnelser

Det er muligt at engagere dine kunder endnu mere og fange deres opmærksomhed. Du kan f.eks. tilføje kundeanmeldelser for yderligere at overbevise besøgende om at konvertere.

Hvilke værktøjer skal bruges til at skabe indhold af høj kvalitet?

  • Kontentino Content Calendar hjælper dig med at planlægge og tilrettelægge dit indhold, samt spore dets ydeevne.
  • Google Docs/Sheets hjælper dig med nemt at oprette og redigere dokumenter og regneark, hvilket kan være nyttigt for skabe indhold.
  • Canva er en gratis online designplatform, der gør det nemt at skabe visuals til dit websted eller blogindlæg.
  • en indholdstjekliste, der ikke går glip af vigtige punkter.

Sørg for at målrette et primært søgeord for hver side på dit websted. Dette vil hjælpe med at forbedre din SEO og gøre det nemmere for kunderne at finde de oplysninger, de leder efter på dit websted.

Hvorfor er søgeord vigtige?

Når du målretter mod et primært søgeord for hver side, fortæller det Google, at siden specifikt handler om det emne. På denne måde kan du øge dine chancer for at rangere højere i søgeresultaterne.

Hvordan finder man de rigtige søgeord?

  • tænk over, hvilke udtryk folk ville bruge til at søge efter dine produkter eller tjenester
  • overvej long-tail søgeord, som er specifikke og målrettede sætninger, der er mere tilbøjelige til at resultere i konverteringer
  • inkorporer søgeord i dit websteds indhold, titler, metabeskrivelser og header-tags
Focus word in WP in Yoast SEO plugin

Hvilke værktøjer skal bruges til at målrette mod primære søgeord?

  • Google Ads Keyword Planner
  • SEMrush er et værktøj, der giver detaljerede oplysninger om dit websteds konkurrenter, herunder deres søgeord og annoncestrategier
  • Moz Keyword Explorer lader dig finde søgeord baseret på dit websteds indhold og måler deres søgeordssværhedsgrad

Hvis du tilbyder dine produkter eller tjenester på flere sprog, er det vigtigt at forberede dit websted til disse sprogversioner.

Hvorfor er flersproget SEO vigtigt?

Fordi det giver dig mulighed for at målrette mod udenlandske målgrupper, der søger efter information om dine produkter eller tjenester på deres modersmål. At optimere dit websted til forskellige sprog kan også hjælpe med at forbedre din placering på udenlandske søgemaskiner.

Translation domains example
LiveAgent’s language translations

Hvordan forbereder man forskellige sprogversioner af et websted?

  • brug et oversættelsesplugin eller værktøj
  • sørg for, at alt indholdet på dit websted er korrekt oversat, inklusive titler, beskrivelser og billeder
  • opret separate sider for hver sprogversion af dit websted

Hvilke værktøjer skal bruges til at oversætte et websted?

  • Google Translate, som er gratis og giver dig mulighed for at oversætte tekst, websteder og dokumenter.
  • Bing Translator tilbyder også gratis oversættelser af tekst, websteder og dokumenter
  • WordPress Translation Plugin hjælper dig med nemt at oversætte dit WordPress-websted til forskellige sprog.

Når det gælder om at optimere dit websted til SEO, er det vigtigt at følge med i de seneste Google-opdateringer. Den gode nyhed er, at de fleste af de populære webplatforme indeholder funktioner, der hjælper dig med at holde dig ajour med de seneste trends.

Hvorfor er det vigtigt at tjekke de seneste Google-opdateringer?

Du kan opleve et fald i trafikken, hvis dit websted ikke er optimeret til den aktuelle version af Googles algoritme. Ved at tjekke de seneste Google-algoritmeopdateringer kan du sikre, at dit websted er konfigureret på en måde, der forbedrer din SEO og minimerer din risiko for at blive straffet af Google.

Hvordan holder man sig ajour med de seneste Google-opdateringer?

Du skal være opmærksom på de seneste Google-opdateringer ved at læse blogs som MOZ, Search Engine Land og andre. Derudover bør du overvåge, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer med dit websted ved at bruge Google Analytics eller ethvert andet analytisk værktøj.

Hvilke værktøjer skal bruges til at tjekke de seneste Google-opdateringer?

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tools
  • MozCast

Tjek regelmæssigt for eventuelle fejl, og ret dem så hurtigt som muligt.

Hvorfor er det vigtigt at finde tekniske SEO-fejl?

Tekniske SEO-fejl kan forhindre dit websted i at rangere højt i SERP’er. I nogle tilfælde kan sådanne fejl endda få dit websted forbudt af Google, så det er vigtigt at finde og rette dem så hurtigt som muligt.

Check SEO errors in Google Search Console
Try to discover all SEO errors and improve your ranking

Hvordan opdager man tekniske SEO-fejl?

  • identificer interne links og ekstern linkbuilding
  • genkend tyndt indhold
  • scan for søgeordsoptimering
  • sørg for, at metatags er optimeret
  • tjek for duplikeret indhold
  • løs brudte links

Hvilke værktøjer skal bruges til at opdage og rette tekniske SEO-fejl?

  • Google Search Console hjælper dig med at finde og rette fejl på dit websted.
  • Google Analytics giver dig oplysninger om dit websteds trafik, herunder hvilke sider der indeholder flest fejl.
  • Screaming Frog SEO Spider crawler dit websted og finder eventuelle fejl, der kan påvirke din placering.

Veloptimerede metabeskrivelser og titeltags er højt værdsatte aspekter af SEO-processen. For at få mest muligt ud af dette skal du sikre dig, at dit websteds titeltags og metabeskrivelser er karakteristiske.

LiveAgent - example of keyphrase, SEO title and meta description

Hvorfor er originale titeltags og metabeskrivelser vigtige?

Tilpassede titeltags og metabeskrivelser hjælper dig med at rangere højere i søgemaskinerne. De hjælper også med at forbedre klikraterne, hvilket kan resultere i øget kvalitetstrafik og konverteringer.

Hvordan opretter man unikke titeltags og metabeskrivelser?

  • brug forskellige søgeord for hver side
  • skriv en unik beskrivelse for hver side
  • brug fængende overskrifter til at lokke folk til at klikke på dit link

Hvilke værktøjer skal bruges til at oprette unikke titeltags og metabeskrivelser?

  • Meta Description Generator fra Frase
  • AI-powered title tag generator, f.eks. Jarvis

En af de faktorer, som Google tager højde for, når de rangerer websteder, er deres indlæsningshastighed og serverresponstid (hvor lang tid det tager, efter en webklient fremsætter en anmodning).

Hvorfor er det vigtigt at tjekke indlæsningshastigheder?

En langsom serversvarstid kan påvirke brugeroplevelsen negativt og få besøgende til at forlade dit websted, samt skade dit websteds SEO-rangering.

Try to do everything to improve the loading speed of your page

Hvordan kan du forbedre dit websteds indlæsningshastighed?

Når du har identificeret, at der er et problem med dit websteds indlæsningshastighed, er der et par ting, du kan gøre, for at forbedre det.

  • optimer billeder (det er en af ​​de enkleste rettelser)
  • minimér dine JavaScript- og CSS-filer
  • brug et caching-plugin til at forbedre dit websteds indlæsningshastighed

Hvilke værktøjer skal bruges til at kontrollere dit websteds indlæsningshastighed?

  • Google’s PageSpeed Insights -værktøj, som giver dig et score og forslag til, hvordan du kan forbedre din indlæsningshastighed
  • Pingdom Speed Test Tool

Oppetiden på dit websted henviser til dets rådighed og tilgængelighed.

Hvorfor er høj oppetid vigtig?

Nedetid er noget, der af og til forekommer under systemvedligeholdelse. Ingen besøgende, der er på dit domæne, kan få adgang til dit websted, når det er nede.

Dette kan resultere i bøder fra søgemaskiner, hvilket gør dig usynlig for brugerne. Det udgør et reelt problem, men du kan forhindre det til en vis grad.

Check high uptime
LiveAgent’s status services page

Hvad kan der gøres for at sikre en høj oppetid?

Der er et par ting, du kan gøre for at sikre høj oppetid på dit websted:

  • brug et pålideligt webhostingfirma
  • vælg en server, der ikke er overbelastet
  • brug caching-plugins
  • minimér dine JavaScript- og CSS-filer
  • sikre webstedets sikkerhed

Hvilke værktøjer skal bruges for at sikre en høj oppetid?

  • UptimeRobot sender dig en e-mail-meddelelse, hvis dit websted går ned

Ved at linke en side på dit websted til en anden, opretter du indgående links. Udgående links er dem, der leder til andre websteder.

Interne links i WordPress er vigtige, fordi det hjælper med at øge dit websteds autoritet og synlighed. Kvalitetsbacklinks fortæller søgemaskinerne, at dit websted er en troværdig kilde.

Example of link building in LiveAgent's article

Der er et par måder at linke til andre sider på dit websted på. Du kan bruge et anker, som er et link (skjult i teksten), der fører til en anden side. En anden måde at gøre dette på er ved at bruge webadressen på den side, du vil linke til. Du kan også oprette et hyperlink, som er et speciel type link, der åbnes i et nyt vindue.

Hvilke værktøjer skal bruges til at linke til andre sider?

  • Yoast SEO
  • All in One SEO Pack plugin

Vedligeholdelse af dit websteds sundhed er afgørende for god søgemaskineoptimering.

Hvorfor er det vigtigt at spore et websteds ydeevne?

  • for at sikre, at dit websted bliver crawlet og indekseret af søgemaskiner
  • for at spore eventuelle ændringer i dit websteds rangering for bestemte søgeord eller sætninger
  • hvor meget og fra hvor dit websted får trafik

Hvad er den bedste måde at spore et websteds ydeevne på?

Der er en række forskellige måder at spore dit websteds sundhed på i forhold til dets ydeevne, men en af ​​de mest effektive er gennem Google Analytics. Denne gratis service giver dig et væld af oplysninger om dit websteds ydeevne, herunder:

  • hvor mange besøgende har du
  • hvor dine besøgende kommer fra
  • hvilke sider de besøger
  • hvor længe de bliver på dit websted
  • hvilke søgetermer leder folk til dit websted

Google Analytics er et magtfuldt værktøj, og det er vigtigt at gøre brug af det, hvis du vil forbedre din hjemmesides SEO. Sørg for at oprette en konto og tilføje en sporingskode til dit websted, så du kan begynde at overvåge dit websteds ydeevne.

Example of google analytics

Hvilke værktøjer skal bruges til at spore webstedets ydeevne?

  • Google Analytics
  • Bing Webmaster Tools
  • SEO audit

Sociale medier er vigtige, når det kommer til SEO og kan have en enorm indflydelse, især på nye websteder.

Hvorfor er sociale medier vigtige for SEO?

At interagere med brugere og offentliggøre regelmæssigt indhold på sociale medier vil hjælpe dig med at opbygge brandtillid online (hvilket hjælper med SEO). Sociale medier kan også booste SEO ved at få naturlige links.

LiveAgent - Facebook homepage
Social media will drive natural traffic to your page

Hvordan håndterer man sociale mediers synlighed for at forbedre SEO?

Del noget interessant på dine sociale medier. Det kan blive videregivet til andre brugere og som følge heraf vises i eksterne kilder, såsom forum.

Link building er et afgørende aspekt af effektiv positionering, så at få links på denne måde forbedrer SEO. Gør brug af det og prøv at give så mange muligheder som muligt for at interagere med dine følgere (opslå engagerende indhold, brug videoer, hav det sjovt med denne kreative proces).

Besvar jævnligt deres spørgsmål, kommentarer og meninger – LiveAgent kan være nyttigt her. Tjek denne støttesoftware til sociale medier, der samler alle interaktionerne i én indbakke, så du kan administrere dem alle fra ét sted. På den måde bliver det nemmere at holde kontakten med dine kunder.

Hvad er de bedste værktøjer for at være synlig på sociale medier?

  • social media management software f.eks. Kontentino
  • LiveAgent Social Media Support Software

Oversigt over SEO-tjekliste for nye hjemmesider

  • Udfør søgeordsforskning
  • Vælg det rigtige domænenavn
  • Vælg en webplatform
  • Vælg dine temaer og plugins omhyggeligt
  • Planlæg dit websteds struktur
  • Prioriter intuitiv navigation
  • Optimer side-webadresser
  • Design en mobilvenlig hjemmeside
  • Skift din hjemmeside til SSL
  • Hjælp søgemaskinecrawlere med at indeksere dit websted
  • Indsend dit websted til Google Search Console
  • Opret en My Business Profile
  • Del indhold af høj kvalitet
  • Målret primære søgeord for hver side
  • Forbered forskellige sprogversioner af dit websted
  • Tjek de seneste Google-opdateringer
  • Afslør tekniske SEO-fejl
  • Opret unikke titel tags og metabeskrivelser
  • Tjek indlæsningshastigheder
  • Sørg for høj oppetid
  • Link til andre sider
  • Spor dit websteds ydeevne
  • Vær synlig på sociale medier

Frequently Asked Questions

  • Hvordan bruger man SEO-tjeklisten til nye hjemmesider?

    Det kan bruges som en guide til at hjælpe dig med at optimere dit websted til søgemaskiner. Det inkluderer vigtige trin, som du skal tage højde for, såsom optimering af dit domænenavn, webplatform, søgning efter Google-opdateringer og opsætning af SSL-certifikater. Brug vores tjekliste, juster den til dine behov, og nyd godt af et SEO-venligt websted.

  • Hvordan finder jeg SEO søgeord til min hjemmeside?

    Der er en række forskellige værktøjer, som du kan bruge til at finde relevante søgeord til dit websted. Google Adwords Keyword Planner er et godt sted at begynde. Du kan også bruge Google Search Console til at identificere søgeord, som folk bruger til at finde dit websted. Disse værktøjer er meget populære, så du vil ikke have problemer med at finde vejledninger om, hvordan du bruger dem.

  • Hvordan kan jeg udføre SEO for en ny hjemmeside?

    I de fleste tilfælde er det ret nemt og kan gøres på kort tid. Her er en liste over de vigtigste ting du skal gøre: Sørg for, at dit websted er registreret hos Google Search Console, og indsend dit XML-sitemap; tilføje nøgleord til dine titel tags, metabeskrivelser og header-tags; optimer dine billeder til søgemaskiner; inkludere links til andre websteder og blogindlæg; brug nøgleordsrig ankertekst til dine links og opret en blog og tilføj nyt indhold regelmæssigt.

  • Hvordan bedømmer jeg SEO for min hjemmeside?

    Du kan bruge en række forskellige værktøjer til at vurdere dit websteds SEO, men det mest populære er Google PageSpeed Insights. Dette værktøj giver dig en score for både mobile og stationære enheder samt tips til, hvordan du forbedrer din vurdering.

Streamline your workflow and complete any task efficiently. Choose from a variety of checklists and start improving immediately.

Checklister

Streamline your workflow and complete any task efficiently. Choose from a variety of checklists and start improving immediately.

Vores tjekliste for websted-lancering hjælper dig med at minimere fejl og forberede dit nye websted til udgivelse. Den ultimative punkt-for-punkt guide.

Det nye websted lancering tjekliste

Vores tjekliste for websted-lancering hjælper dig med at minimere fejl og forberede dit nye websted til udgivelse. Den ultimative punkt-for-punkt guide.

Leder du efter WP-plugins til at forbedre din hjemmeside? Tag et kig på vores WordPress-plugins for at forbedre kundeoplevelsen og kundeservicen.

Forbedre med WordPress plugins

Opgrader din WordPress med gratis, brugervenlige plugins fra LiveAgent. Forbedr UX, SEO og kundeservice uden at påvirke hastighed.

At få en ny kunde med om bord kræver særlig opmærksomhed. Sørg for, at du ikke overser noget, ved at bruge vores gratis tjekliste for onboarding af nye klienter.

Ny klient onboarding tjekliste

At få en ny kunde med om bord kræver særlig opmærksomhed. Sørg for, at du ikke overser noget, ved at bruge vores gratis tjekliste for onboarding af nye klienter.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.

Start Free Trial x