Følg denne tjekliste for at starte en Etsy-butik: opret konto, tilpas butikspræferencer, tilføj produktdetaljer, håndter betalinger og forsendelse, og markedsfør via sociale medier. Få tips til kundetiltrækning og opbygning af din forretning.
Overvejer du at starte en Etsy-butik? Hvis du gør, skal du have alle de nødvendige forsyninger.
Her giver vi dig en tjekliste over alt, hvad du skal bruge for at komme i gang. Fra oprettelse af din butik til oprettelse af din første ting til salg, vi har tjek på det.
Selvom du måske har gode ideer til dine hjemmelavede smykker eller vintagefund, ved du måske ikke præcis, hvordan du driver en butik.
Lad os vise dig hvordan.
Uanset hvad du planlægger at sælge på Etsy, vil det at have en tjekliste over alt, hvad du har brug for, før du åbner din butik, forhindre dig i at gå glip af nogen skridt, så det ikke bliver en succes.
Her er der en tjekliste, der er en hurtig og nem måde at undgå at støde på problemer med din Etsy-butik under opsætningsprocessen (og efterfølgende).
Du kan sælge dit kunstværk på Etsy og blive butiksejer, uanset om du maler, tegner, er billedhugger eller enhver anden form for kunstner. Denne tjekliste hjælper dig med at tage dine første skridt mod at tjene penge på din passion.
Spekulerer du på, om en Etsy-butik ville være den rigtige for dig? Hvis du vil sælge unikke ting såsom håndværk eller vintageartikler, er Etsy et godt sted at finde dit publikum og din niche. Ved at give dig den følgende tjekliste gør vi det simpelthen nemmere for dig at starte din online forretning.
Bliv bemærket – Etsy er en markedsplads for folk, der leder efter unikke varer. Uanset om du kun lige begyndt eller er en erfaren professionel, vil denne tjekliste sikre, at din Etsy-butik har et solidt fundament.
Før du kommer ordentligt i gang, skal du analysere, om det produkt eller den tjeneste, du ønsker at sælge, er værd at bruge tid og energi på.
Etsy er en fantastisk platform til at sælge håndlavede ting. Du skal dog være sikker på, at der er efterspørgsel efter det, du vil sælge.
Begge er gratis, så du bør helt sikkert tjekke dem ud, før du åbner din første Etsy-butik.
Vi siger det lige ud: uden en kan du simpelthen ikke komme i gang.
At åbne en onlinebutik er meget dyrere og mere kompliceret uden en Etsy-konto. Etsy er et godt alternativ til at betale for hosting og et webdomæne til din e-handelssted, hvis du lige er startet og gerne vil se, hvordan det går. Udover at minimere din risiko for at spilde mange penge, vil Etsy også gøre dig bemærket.
Har du lige indset, at din drøm om at starte en lille online-virksomhed er ved at blive til virkelighed, og du er ved at flippe ud?
Tag en dyb indånding, og klik her for at oprette en Etsy-konto.
Bare rolig, vi guider dig gennem hele processen.
Bemærk: Dine varer skal være håndlavede, håndværk eller vintage (mindst 20 år gamle), og du skal være mindst 18 år gammel (medmindre din konto er registreret af en forældre eller værge).
Indtast din e-mailadresse, eller registrer dig med en eksisterende Google-, Facebook- eller Apple-konto. Derefter skal du blot tilføje dit navn og angive en adgangskode. Du er inde..
Nu hvor du har en Etsy-konto, er det tid til at indstille dine butikspræferencer. Disse omfatter aspekter som det sprog og den valuta, du vil bruge, samt din placering og skatteoplysninger.
Disse indstillinger bestemmer, hvordan din butik ser ud for købere, og vil også påvirke ting som forsendelse og afgifter.
Start opsætningen af din butik ved at klikke på Åbn din Etsy-butik.
Vælg det standardsprog for butikken, som du vil bruge til at beskrive dine varer.
Bemærk: Vælg omhyggeligt – du kan ikke ændre dette, men du kan tilføje andre sprog senere.
Vælg derefter landet for butikken og butiksvaluta. Kunder fra andre lande vil automatisk se produktpriser i deres lokale valutaer.
Dit sidste trin er at vælge oplysninger om dig selv, der bedst beskriver dig, f.eks. om dette er dit fuldtidsjob eller ej.
Det er tid til at navngive din butik. Lad os tage et kig på vores tips.
Navnet på din butik, er noget af det første, som købere vil se, når de finder din Etsy-butik, så det er vigtigt at vælge et navn, der afspejler de produkter, du sælger, og det brand image, du ønsker at fremvise.
Bemærk: Etsy-butiknavne skal have mellem 4-20 tegn og kan ændres senere.
Det er vigtigt at have ting på lager i din Etsy-butik, for uden produkter vil du ikke være i stand til at sælge noget.
Folk foretager køb baseret på, hvad de kan se. For at potentielle kunder kan forestille sig, at de bruger dine produkter, er det afgørende at udgive billeder af høj kvalitet.
Ifølge Etsy er de bedste billeder dem, der viser produkterne fra alle vinkler, viser produktdetaljer og demonstrerer, hvordan man bruger dem.
Baseret på Etsys 2020-analyse er der større sandsynlighed for, at kunder køber varer vist i videoer.
Bemærk: Nogle print-on-demand-produkter, der sælges via Etsy, skal distribueres via websteder som Printful eller Printify. Etsy kræver normalt, at folk opsætter deres produkter (keramik, ure, skjorter, smykker, håndtasker, telefoncovers osv.) på denne anden side for at lægge deres produkter på Etsy.
Nu skal du så fortælle verden om dine produkter, og hvorfor folk vil elske dem.
Det er et obligatorisk trin, så du vil ikke være i stand til at tilføje noget mere uden at gøre dette.
Bemærk: Brug forhåndsvisningsknappen til at se, hvordan din side vil se ud efter udgivelsen.
Klart forklare behandlingstiden til kunderne, så de har realistiske forventninger, m.h.t. leveringer.
Ellers kan købere blive utålmodige og afbestille, hvilket kan føre til negative anmeldelser og tab for forretningen.
Tilføj alle detaljer, såsom hvor du vil levere til, hvilke tjenester købere kan vælge ved kassen, og om du tilbyder gratis levering eller ej.
Glem ikke at tilføje nøjagtige mål og varens vægt, også når den er pakket.
Bemærk: Du kan gemme alle disse muligheder for fremtidige varer som en leveringsprofil.
Destinationslandet kan pålægge importskatter, told og gebyrer på pakker leveret internationalt.
Hvis du ikke overholder loven, udsætter du dig selv for at betale store bøder. Etsy kan også forbyde din butik.
Toldbehandlingsgebyrer, told og skatter er generelt købers ansvar. I nogle lande er Etsy forpligtet til at opkræve moms fra importerede varer og betale denne til det offentlige.
Hvis en køber og en sælger er placeret i forskellige lande, informerer Etsy købere om, at yderligere told og afgifter kan pålægges.
Bemærk: Etsy ændrede for nylig loven (1. juli 2022) om, at enhver, der sender til Tyskland, skal ansøge om certificering fra den tyske regering. Hvis du alligevel undlader at registrere og sende pakken til Tyskland, kan du få en bøde på 200.000 €. Lær mere her.
Fortæl Etsy, hvordan du bliver betalt.
Etsy tilbyder mange forskellige betalingsmuligheder, så du skal vælge den, der passer dig bedst.
Etsy Payments er den mest populære mulighed, som sælgere vælger. Med denne mulighed accepterer du PayPal, Apple Pay og Etsy gavekort og har mere kontrol over din økonomi. At købe på denne måde er meget sikrere, så købere vil stole mere på dig til gengæld.
Bemærk: For at modtage dine betalingsindbetalinger fra Etsy skal du oprette en bankkonto og bopælsadresse i dine betalingsindstillinger.
Det er værd at bemærke, at Etsy primært er designet til amerikanske borgere, så dets mest fleksible betalingsmuligheder er primært tilgængelige for dem. Hvis du er fra Europa, har du muligvis problemer med at deltage. Reglerne afhænger af dit land. Tjek dem for at finde den bedst egnede betalingsprocessor til at modtage betalinger.
Selvom dit butiksbanner og dit butikslogo er separate grafikker, arbejder de sammen for at fortælle Etsy-kunderne om dit brand.
Som en kort velkomstbesked til dine potentielle kunder skal din butiksfacade være fængende, let at forstå og relevant i forhold til det, du sælger. Når købere kommer ind i din butik, skal din butiksfacade med det samme formidle, hvad din virksomhed handler om.
Det er nemt at designe din Etsy-butik ved hjælp af deres indbyggede værktøjer.
Du kan uploade billeder, tilføje tekst til afsnittet Om og endda bruge HTML til at tilpasse din butiks udseende.
Bemærk: Butiksikonet vises meget mindre på Etsy-appen, aktivitetsfeeds og kvitteringer. Tag højde for dette, når du designer dit logo.
Dit banner er sandsynligvis det første, som dine kunder kommer til at se, når de besøger din butik.
Etsy giver mulighed for at linke din butik til sociale medieplatforme såsom Pinterest, Twitter, Facebook og Instagram.
Dette er en fantastisk måde at fremme dine produkter og komme i kontakte med et bredere publikum. Ved at dele dine produkter på sociale medier kan du tiltrække nye kunder og skabe flere salg.
Gå til sektionen Sociale medier i din butik, og klik derefter på sociale mediekonti for at forbinde Etsy til dine profiler.
Fra sektionen Social media kan du også oprette hurtige indlæg og dele vigtige opdateringer om din Etsy-butik.
Etsy tilbyder seks typer indlæg:
For at kontakte dine potentielle kunder via sociale medier mere effektivt bør du overveje at implementere værktøjer som LiveAgent-supportsoftware til sociale medier. Det giver dig mulighed for at opsætte automatiseringsregler og håndtere alle dine beskeder på sociale medier fra én universel indbakke.
Etsy-annoncer er en fantastisk måde at promovere dine produkter på, både i søgeresultater og på andre Etsy-sider.
Investering i betalt promovering giver dig mulighed for at nå ud til et bredere publikum og potentielt tiltrække nye kunder.
Hvordan begynder man at bruge Etsy Ads?
Bemærk: Dette er det maksimale beløb, du er villig til at bruge på at annoncere for dine varer om dagen, som du til enhver tid kan ændre. Det daglige minimumsbudget er som standard 1 USD.
Etsy vil derefter matche dine produkter med relevante kunder.
Når du opretter en annoncekampagne, skal du huske på, at du skal:
På tværs af Etsy-webstedet, hvilket betyder Etsy Search, Category Pages og Market Pages på både Etsy.com og Etsy-appen.
For at starte eller stoppe med at annoncere for individuelle fortegnelser skal du gå til Etsy Ads og administrere alle dine nuværende kampagner derfra.
Du kan tilbyde prisreduktioner på dine varer, forsendelse eller begge dele.
De er en fantastisk måde at lokke købere til, især hvis du lige er startet. Ved at tilbyde rabatter kan du henlede opmærksomheden på din butik og gøre det mere sandsynligt, at folk køber hos dig.
Etsy tilbyder sælgere tre måder at tilbyde rabat på varer i deres butikker: Udsalg, kampagnekoder og målrettede tilbud.
Gå til Shop Manager > Marketing tab > Sales og Discounts, og konfigurer derefter alle rabatter der.
Du har rabattyper som disse at vælge imellem: procentvise rabat, fast beløb rabat eller gratis standardforsendelse.
➡️ Hvis du har brug for flere oplysninger, kan du tjekke Etsy Help Center.
Nogle tips til at tilbyde rabat på varer:
Du skal bare sørge for at angive nogle retningslinjer, så du ikke ender med at miste penge ved hvert salg.
Mange Etsy-sælgere er afhængige af disse kommunikationsrum for at udvikle deres forretning, så deltag i samtalerne med andre sælgere.
Det er et storartet sted at skabe tilknytning, networke og finde samarbejdspartnere. Chat med andre sælgere for at lære, hvad der er nyt på Etsy, spørg om råd eller diskuter hvad du kan lide.
Den bedste måde er at deltage i nogle af de mange teams, der er tilgængelige.
Hvis du har modtaget din første ordre, men ikke ved, hvad du skal gøre, har Etsy et fantastisk værktøj i deres Shop Manager til at holde styr på alt.
Ved at bruge Shop Manager kan du se, hvilke bestillinger der er blevet betalt og afsendt, samt udskrive forsendelsesetiketter fra ét sted. Hold også dine købere opdateret om status for deres køb for at opbygge tillid og få dem til at vende tilbage efter mere.
Når du har modtaget din første ordre, skal du gå til din Shop Manager og opdatere ordrestatussen. På den måde vil køberen vide, at du har modtaget deres ordre og arbejder på den. Du kan også lægge en besked til dem, hvis du har spørgsmål om deres køb.
Bemærk: Ved at klikke på Fuldfør ordre kan du tilføje en valgfri note til køber, et sporingsnummer, en forsendelsesudbyder for pakken og fastsætte forsendelsesdatoen.
Når du har sendt varen, skal du markere ordren som afsendt i Shop Manager. Dette vil sende køberen en meddelelse om, at deres ordre er på vej.
Shop Manager giver dig også mulighed for at:
Når du har modtaget en bestilling, skal du sende køberen en hurtig besked for at sige tak gennem Etsy.
Først og fremmest er det simpelthen høfligt. Ved at takke dine kunder begynder du at opbygge relationer med dem og øger chancerne for, at de vender tilbage for at købe hos dig igen i fremtiden. Også, hvis der nogensinde er problemer med en ordre, kan situationen afværges ved at takke kunden på forhånd.
I din besked skal du:
Pak din ordre med omhu og så er det tid til at sende den afsted.
Du kan spare tid og penge ved at implementere en effektiv ordreopfyldelse- og forsendelsesstrategi.
Bemærk: Når en forsendelsesetiket er købt på Etsy, fuldføres ordren automatisk, og en forsendelsesmeddelelse sendes til køberen på etikettens afsendelsesdato.
Glem ikke at bede om nogle få ord fra køberen om deres oplevelse med dit produkt.
At bede dine købere om anmeldelser er en fantastisk måde at få feedback på dine produkter for at forbedre din virksomhed. Anmeldelser er også vigtige for at opbygge tillid hos potentielle kunder.
Etsy giver købere mulighed for at skrive anmeldelser, efter at deres ordre er ankommet.
Dine købere kan give dig en vurdering fra 1 til 5 stjerner sammen med en besked. Disse anmeldelser kan ses af offentligheden i din butik. Og du skal ikke bekymre dig om at få anonym feedback. Købere kan kun skrive anmeldelser, hvis de er logget ind på Etsy.
Bemærk: Du kan indberette anmeldelser, som du mener overtræder Etsys retningslinjer.
Find ud af, om din idé er en bæredygtig forretningsmulighed
Hvis du ønsker at få mest muligt ud af din nye virksomhed, kan LiveAgent hjælpe. Det er et værktøj, der giver masser af funktioner, der er nyttige til at levere fremragende kundeservice, såsom live chat, billetteringssystem og omnichannel-indbakke på sociale medier. Prøv det gratis!
Helt klart – det er en af de førende online markedspladser på verdensplan. Du kan tjene styrtende på en Etsy-butik, og det koster ikke meget at drive en.
Køberen betaler for forsendelsen på Etsy. Dette er noget, du skal tage højde for, når du prissætter dine varer. Omkostningerne til emballagematerialer bør også overvejes.
Etsy bruger Direct Checkout til at behandle betalinger for sælgere. Med Direct Checkout kan købere betale med kredit- eller betalingskort, Etsy-gavekort eller PayPal. Når du modtager en betaling for en ordre, vil den blive indsat på din Etsy Payments-konto. Derfra kan du overføre pengene til din bankkonto.
Ja – faktisk er der mange der gør det. Det er vigtigt at starte med et produkt, som folk gerne vil købe. Dette kan virke indlysende, men det er værd at sige, fordi så mange mennesker forsøger at sælge ting, som ingen vil have. Lav din research for at bekræfte, at der er et marked for det, du gerne vil sælge.
Etsy anbefaler mindst 10, fordi jo flere fortegnelser du har, jo mere sandsynligt er det, at kunderne finder dig. Dette vil give dig et godt udvalg af varer at vælge imellem og vil også hjælpe dig med at måle kundernes interesse.
Du skal være mindst 18 år gammel og have et kredit- eller betalingskort for at åbne en Etsy-butik. Du skal også angive nogle få andre oplysninger, såsom dit rigtige navn, adresse og telefonnummer.
Der er et par gebyrer, som du skal være opmærksom på: Etsy noteringsgebyrer – Du vil blive opkrævet $0,20 for hver vare, som du sætter til salg på Etsy.com eller Etsys mobilapps. Hver har en varighed på 4 måneder, eller indtil varen er solgt. Efter dette tidspunkt vil du blive opkrævet et noteringsgebyr igen, hvis du vælger at genoptage varen.Transaktionsgebyrer – Når du foretager et salg gennem Etsy.com, vil du blive opkrævet et transaktionsgebyr på 6,5 % af den samlede pris plus det beløb, du opkræver for levering og gaveindpakning.Betalingsbehandlingsgebyrer – Hvis du bruger Etsy Payments (som er den anbefalede metode), vil der være et mindre gebyr for hver transaktion. Etsy Payments er den nemmeste måde at blive betalt på Etsy, da det giver købere mulighed for at bruge kreditkort, betalingskort, Etsy-gavekort og PayPal.
For at begynde at sælge på Etsy skal du oprette en konto og oprette din butik. Du skal også oprette fortegnelser for dine produkter, som hver skal indeholde et billede, produktbeskrivelse, pris, forsendelsesoplysninger og søgeord.Du skal også vælge en betalingsmetode for dine kunder. Etsy tilbyder direkte betaling og PayPal som betalingsmuligheder.Brug tjeklisten ovenfor for at undgå at gå glip af nogle afgørende trin, når du starter din Etsy-butik.
SEO-tjekliste for nye hjemmesider
Få din nye hjemmeside til at rangere højt i søgemaskinerne med vores omfattende SEO-tjekliste for 2024. Lær alt om søgeordsforskning, valg af webplatform, URL-optimering, mobilvenligt design og mere. Perfekt til at give din side det nødvendige boost og komme foran konkurrenterne. Besøg nu for over 20 værdifulde tips!
Få succes med fjernarbejde ved hjælp af vores omfattende tjekliste! Oplev de bedste tips og værktøjer til at effektivt administrere dit fjernteam, fra sikkerhed og teknisk support til medarbejdertrivsel og onboarding. Perfekt til virksomhedsejere, HR-afdelinger og eksternt ansatte, der ønsker at optimere arbejdsgangen og sikre produktivitet. Besøg os for at sikre, at dit fjernteam trives!
Startup indsendelse register tjekliste
Indsend din startup til 28 platforme som Capterra og AngelList for maksimal synlighed og markedsføring. Få din virksomhed i gang!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team