Hvad er en brugerdefineret rolle?
Brugerdefinerede roller er en funktion, der giver mulighed for at oprette brugerdefinerede roller for kundesupportagenter i LiveAgent-systemet. Denne funktion giver administratorer mulighed for at begrænse agentadministrative rettigheder eller give dem adgang til bestemte dele af LiveAgent-systemet. Det er nyttigt til effektivt at styre ansvar for agenters jobopgaver. Denne funktion kan bruges som et alternativ til vores indbyggede rollefunktion, der tilbyder foruddefinerede roller.
Ejere kan få adgang til denne funktion i LiveAgent-konfiguration og håndplukke tilladelserne for agenter for at angive rolledefinitionen. På den måde kan du tilføje brugerdefinerede roller til brugere og præcist definere, hvad en bestemt agent kan gøre inden for deres rolle i virksomheden.
Sådan opsætter du brugerdefinerede roller i LiveAgent
Opsætning af brugerdefinerede roller i LiveAgents servicebilletsoftware er en nem proces. Bemærk, at du skal have en stor plan for at kunne konfigurere brugerdefinerede roller. Først og fremmest skal du åbne din LiveAgent-konto og gå til konfigurationsindstillinger. Klik på brugerdefinerede roller i venstre menupanel eller alternativt på ikonet brugerdefinerede roller i den indledende konfigurationsskærm.
Når du er i denne sektion, skal du klikke på Opret en brugerdefineret rolle. Skriv navnet på den rolle, du vil angive, og vælg derefter tilgængelige tilladelser. Klik på opret rolle nederst i vinduet, og så er du færdig. Du kan også ændre eksisterende tilladelser, når som helst efter oprettelse af rollen.
Sådan beslutter du, hvilke tilladelser den nye brugerdefinerede rolle har brug for
Den bedste tilgang er at segmentere dine kundesupportmedarbejdere efter deres speciale og overveje, hvilke LiveAgent-tilladelser der er bedst egnede til deres rolle i helpdesk. For eksempel bør en agent, der klarer sig godt i et callcenter, ikke kun have adgang til call center -funktioner, men også vidensbase-funktioner. Dette kan være nyttigt, når du tilføjer nye oplysninger, såsom svar på ofte stillede spørgsmål fra kunder over telefonen. Det samme gælder for en live chat agent, som også vil kræve e-mail billetfunktioner for at komme i kontakt med en kunde efter en løsning på en live chat-forespørgsel.
Hvis du ikke har oprettet en brugerdefineret rolle og valgt tilladelser til dine agenter fra bunden af før, skal du starte enkelt og oprette grundlæggende roller først. Tilføj tilladelser for hver agent i henhold til din eller deres præferencer. Hvis de har brug for flere eller færre tilladelser, kan du altid redigere dem, når det er nødvendigt, og justere ansvarsområder.
Hvilke tilladelser kan brugerdefinerede roller have
Brugerdefinerede roller tilbyder en række tilladelser i brugerdefinerede roller, der kan kombineres og blandes for maksimal fleksibilitet. Tag et kig på den komplette liste over tilladelser nedenfor.
Agenter
- Administrer agenter (tilbagekaldt som standard)
Agent Status
- Administrer agentstatusser (tilbagekaldt som standard)
Telefoner
- Se telefoniindstillinger (tilbagekaldt som standard)
- Rediger telefoniindstillinger (tilbagekaldt som standard)
- Administrer agentenheder (tilbagekaldt som standard)
Rangering
- Se rangeringer af andre agenter (tilbagekaldt som standard)
- Slet agentrangeringer (tilbagekaldt som standard)
Billet
- Svar i billet (Bevilget som standard)
- Opret ny billet (Bevilget som standard)
- Fjern slettet billet (tilbagekaldt som standard)
- Udfør massehandlinger på udvalgte billetter (tilbagekaldt som standard)
Smarte svar
- Administrer dåsebeskeder (tilbagekaldt som standard)
- Administrer foruddefinerede svar (tilbagekaldt som standard)
Vidensbase
- Administrer vidensbaser og deres indstillinger (tilbagekaldt som standard)
- Administrer vidensbaseindhold (Bevilget som standard)
Kontakter
- Rediger kontakter (Bevilget som standard)
- Slet kontakter (Bevilget som standard)
Tag
- Administrer tags (tilbagekaldt som standard)
Redigering af brugerdefinerede roller
Hvis du har brug for at redigere tilpassede rolletilladelser og tilføje eller fjerne yderligere privilegier, kan du altid gøre det på konfigurationsskærmen. Gå til Konfiguration > Brugerdefinerede roller i din LiveAgent-konto, og klik på den rolle, du vil omkonfigurere. Et nyt vindue åbnes. I dette vindue kan du ændre navnet på rollen samt ændre adgangsniveauet til brugere ved at klikke på knappen Ændre ud for Ændrede tilladelser. Tilladelsesændringsprocessen forbliver den samme som den oprindelige opsætning.
Sådan fjerner du brugerdefinerede roller
Når du er i Konfiguration > Brugerdefinerede roller, klik på den rolle, du vil fjerne. Rul ned i det nye vindue og find sektionen “Farezone” Du kan slette enhver brugerdefineret rolle ved at klikke på knappen Slet. Bemærk, at når du har slettet en rolle, er der ingen vej tilbage. Hvis du vil gendanne en tidligere slettet rolle, skal du oprette en ny og vælge tilladelserne igen.
Improve your team workflow and specify permissions for each team member with LiveAgent.
Get started with our free 30-day trial, and create your own custom roles.?
Frequently Asked Questions
Hvordan får jeg en administratorrolle i LiveAgent?
Den eneste måde at få en administratorrolle i LiveAgent er, når en anden administrator eller kontoejeren tildeler den til dig og giver dig de nødvendige tilladelser i systemet.
Er brugerdefinerede roller tilgængelige for alle LiveAgent-planer?
Den brugerdefinerede rolle-funktion er kun tilgængelig i det store LiveAgent-abonnement. Brugere med andre LiveAgent-planer kan kun bruge foruddefinerede roller på deres konti.
Hvad er foruddefinerede roller i LiveAgent?
Foruddefinerede roller bruges til at angive agenttilladelser i LiveAgent-systemet. Der er fire typer foruddefinerede roller – Ejer, Admin, Agent og Testrolle. Alle roller er forskellige i deres adgangsniveau til helpdesk-systemet.