Hvad er en kundeportal?
Kundeportalen er en måde, hvorpå din virksomhed kan arbejde 24/7. For at yde den bedste kundeservice skal du give den bedste information til alle kunder. Men hvordan kan du gøre det, når din kundeservice ikke er tilgængelig? Ved at have en LiveAgent-kundeportal, som kan hjælpe dig ved at levere det nødvendige indhold.
På denne måde kan dine kunder finde svarene på deres spørgsmål eller vigtige guider. Således arbejder du nonstop, og virksomheden mister ikke kunder. At have en vidensbase kan hjælpe dine kunder.
Men du kan også nemt oprette en anden vidensbase for dine medarbejdere. For eksempel; det kan hjælpe med onboarding for at give information til nye medarbejdere. Eller blot øge agenternes viden; hvis en agent finder et nyt trick eller tip – kan dette deles som et internt forum.
For at øge produktiviteten og effektiviteten af din kundesupport og interne vidensdeling er det at investere i de bedste videnbaseplatforme afgørende. Omfattende forskning og sammenligning af forskellige platforme kan hjælpe dig med at vælge den rigtige, der passer perfekt til din virksomheds behov.
Hvordan fungerer kundeportalen i LiveAgent?
Kundeportalen er bygget i LiveAgent. Den er ret nemt at bruge. Hvis det er første gang, du bruger LiveAgent, skal du blot oprette en gratis konto eller prøve en gratis prøveperiode. Når du har oprettet din konto, skal du følge og udfylde vejledningen Kom godt i gang. Dette hjælper dig med hurtigt at blive fortrolig med kundesupportportalsoftwaren.
Derefter kan du bare klikke på Vidensbasen og begynde at oprette. Enten kategori, artikel, forum eller en forslagskategori. LiveAgent har også en plusknap øverst til højre. Derfra kan du nemt oprette Vidensbase-artikler og mere. Plus-knappen er altid i øverste højre hjørne. For eksempel kan du oprette en artikel fra dit Dashboard.
Når du har oprettet dit selvbetjeningsindhold, kan du tilføje en søge-widget og feedbackknapper. Så hvis dine kundeagenter ikke er tilgængelige, kan dine kunder klikke på knapperne og søge efter de nødvendige oplysninger eller give feedback.
Sådan opretter du kundeportalen i LiveAgent.
Prisen på kundeportal i Live Agent:
LiveAgent tilbyder et par alternativer til abonnementer. Da hver virksomhed har forskellige behov, oprettede LiveAgent 3 typer abonnementer. Der er en lille, mellem og stor. Den generelle forskel er i listen over aktiverede funktioner. Hvis du gerne vil høre mere om dem, kan du læse Priser.
Må jeg lige spare dig lidt tid med hensyn til kundeserviceportalen. Der er ingen ekstra gebyrer for kundeportalen, kundeforumet og vidensbasen. I modsætning hertil, hvis din virksomhed er interesseret i flere vidensbaser, betaler du $19 hver måned.
Så kunne du spørge dig selv, hvorfor skulle jeg have brug for flere vidensbaser?
Altså, her er et eksempel; du vil måske have forskellig vidensbaser for hvert brand. Men hvis du ikke er interesseret i mere, får du bare en. Hvis du nogensinde ville være interesseret i flere, skal du først aktivere et plugin i LiveAgent. Så opretter du blot en. Medmindre du gør det, vil du ikke blive opkrævet.
Der er endnu en mulighed, vi ikke har nævnt endnu. Vi ved, at der ofte kan være en risiko ved at abonnere på noget, du ikke er bekendt med. LiveAgent tilbyder således en 30-dages gratis prøveperiode, for hvert abonnement eller en gratis konto.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Hvorfor skal din virksomhed overveje at få en kundeportal?
· 24/7 kundesupport
Det er ikke alle Helpdesk der kan sige, at de yder 24/7 kundesupport. At have grundige Vidensbase-artikler kan give væsentlig information, som kunderne søger. Også når det er uden for din åbningstid.
· Reducerer dine kundehenvendelser
Kunderepræsentanter beskæftiger sig normalt med lignende forespørgsler hver dag. Med kundeportalen kan de mindske de mest stillede spørgsmål/problemer.
· Kundefastholdelse
Hvis kunderne hurtigt kan finde den nødvendige information, er der større chance for, at de vender tilbage. Men som regel, jo nemmere processen er, jo større er chancen for, at kunden kommer tilbage. Den vigtige faktor er ikke kun, hvor hurtigt de kan nå informationen, men også hvor værdifuld den er.
· Øger trafikken på hjemmesiden
Rigtige gode vidensbase-artikler kan tiltrække meget opmærksomhed. Så hvis mange mennesker finder dine artikler værdifulde, vil de dele dem med andre. Det betyder, at du kan få mere trafik til hjemmesiden, hvilket betyder flere potentielle kunder. Derudover styrker du din hjemmesideautoritet.
Kundeportal oversigt
Kundeportal:
Vi har talt om kundeportalen generelt, men her er nogle ekstra funktioner, som LiveAgent-kundeportalen tilbyder. Kundeportalen giver dig og dine agenter mulighed for at se en kundes billethistorik. Kunden kan blot logge ind og se hele billethistorikken i portalen. Agenten kan se billethistorikken i LiveAgent. Kundeportalen inkluderer også Vidensbase-artikler, forum, forslagstavler og mere.
Vidensbase:
Vidensbasen er hvor din virksomhed kan skabe et uendeligt antal informationsbaserede artikler. Et godt aspekt er, at du nemt kan tildele en Vidensbase-artikel som en billet til agenten. Indholdet kan oprettes enten til interne eller eksterne formål. Så du kan også oprette informationsbaserede artikler til både dine medarbejdere og kunder. Indholdet varierer fra virksomhed til virksomhed.
Internt oprettede Vidensbase-artikler kan hjælpe dig med onboarding-processen/træningen. At have strukturerede artikler med vedhæftede filer kan gøre denne proces nem og organiseret. De internt brugte artikler kan også være en måde for dine medarbejdere at give præcis information til dine kunder, til enhver tid. Det kan således fungere som en slags vidensdatabase for din virksomhed. Du kan for eksempel skrive virksomhedsnyheder, opdateringer eller bare generel viden.
På den anden side fokuserer Eksterne/Offentlige Vidensbase-artikler på kunder, for at de kan finde den information, de søger. Nutildags vil kunden have informationen med det samme. Hvis kunden ikke kan finde det, er der stor chance for, at han/hun kontakter kundeservice eller endnu værre går over til din konkurrent. At skrive dybdegående organiserede artikler kan forhindre disse situationer.
Her er et par ideer til eksterne/offentlige artikler::
- Vejledninger
- Information om produkter/ydelser
- Ofte stillede spørgsmål
- Visuel trin for trin – skærmbilleder eller videoer
Se mere om LiveAgent Vidensbase.
Try out Knowledge Base for FREE
Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 30-day free trial right away!
Multi vidensbase:
At have Vidensbase-artikler, der ikke er organiseret, kan være frustrerende. Multi Vidensbase kan forhindre dette problem.
Som tidligere nævnt kan du oprette lige så mange vidensbaser som din virksomhed ønsker. Dette gælder normalt for virksomheder, der måske har nogle få brands eller nogen, der foretrækker at differentiere indholdet. Men hvis du bare gerne vil kategorisere dit indhold, kan du blot gøre det med kun én vidensbase, der gives med ethvert abonnement. Men hvis du gerne vil lave indhold til flere brands, vil dette være en fordel at aktivere. I LiveAgent skal du blot gå til Plugins og aktivere. Derefter kan du oprette så mange, du vil.
Se mere om LiveAgent Multi-vidensbasen.
WYSIWYG editor for artikler:
At skabe en artikel plejede at involvere meget mere end gode skrivefærdigheder og ordentlig viden. I disse dage kunne det ikke være nemmere at oprette en artikel. Brug af denne editor kan hjælpe dig med at visualisere indholdet før udgivelse. Knowledge Base-artikler eller forum i LiveAgent er så nemme at oprette med WYSIWYG (What You See Is What You Get) editor. Det er en brugervenlig editor. Således kan selv en uerfaren person nemt skabe en artikel.
Se mere om LiveAgent WYSIWYG editor til artikler.
Vedhæftede filer i artikler:
LiveAgent tilbyder en funktion, der giver dig mulighed for at vedhæfte filer til dine Vidensbase-artikler. Så hvis du gerne vil oprette en intern eller en offentlig vidensbaseartikel, kan du gøre det med WYSIWYG editor og også vedhæfte en fil på samme tid.
Se mere om LiveAgent bilag i artikler.
Forum:
En anden fantastisk funktion i kundeportalen er muligheden for at oprette et forum. Oprettelse af forummet kan hjælpe dig med at skabe et fællesskab. Denne funktion gør det for eksempel muligt for en kunde at skrive; et spørgsmål.
Så hvad sker der efter det? Andre kunder kan svare. Derfor er de effektivt i stand til at hjælpe hinanden. På den anden side modtager kunderepræsentanten også en billet, hvor han/hun også kan tale med kunderne.
På denne måde kan du øge samarbejdet, forbedre kommunikationen og engagere dig med kunderne. Disse faktorer hjælper alle, når du skaber et loyalt fællesskab for dit brand.
Lær mere om LiveAgent Forum.
Feedback og forslag:
Feedback giver mange fordele for din virksomhed. Det er vigtigt at forstå, at det er uundgåeligt at modtage feedback. At give en mulighed for at give feedback kan vise dine kunder, at du aktivt lytter til dem.
Med andre ord vil du gerne kende deres meninger, fordi du værdsætter dem. At lære dine kunder at kende er et vigtigt forretningsaspekt. Denne funktion kan vise dig dine styrker og svagheder fra kundens perspektiv. At være opmærksom på dine svagheder giver dig mulighed for at forbedre, hvor der er mangler. På den anden side kan det fungere som en motivation for dit kundepersonale. Listen er uendelig.
Det er ret nemt at oprette feedback-forummet i LiveAgent. Kunderne tilmelder sig simpelthen bare. For at de kan gøre det, kan du vælge en feedback-knap, der kan tilpasses, eller oprette din HTML-knap og indsende den i LiveAgent. Kunden kan derefter oprette en feedback eller et forslag. Efter oprettelse af en, modtager kunderepræsentanten en billet, hvor han/hun kan svare på billetten med det samme.
Et andet plus er, at det giver andre kunder mulighed for at stemme/synes godt om det. Hvis du derfor gerne vil vide, hvad størstedelen af dine kunder er enige/uenige i, kan du nemt finde ud af det med denne funktion.
Se mere om LiveAgent Feedback & Forslag.
Søge-widgets:
Har du nogensinde været frustreret, fordi du ikke kunne finde det, du ledte efter på hjemmesiden? Søge-widgetten i LiveAgent hjælper dine kunder med at finde de relevante informationer hurtigt. Forestil dig at have fantastiske Vidensbase-artikler, blot for at finde ud af, at dine kunder ikke er i stand til at finde dem.
Så hvordan fungerer det i det virkelige miljø? Når du har oprettet/tilpasset din søge-widget, integrerer din administrator den på dit websted. En af mulighederne, mens du tilpasser den, er at du kan vælge en kategori, hvor du gerne vil have kunden til at se widgetten. Du kan oprette flere til bestemte kategorier.
Efter du har indstillet din widget, vil kunden bare skrive, hvad han/hun søger efter, og de mest relevante artikler vil dukke op. Denne widget sender dine kunder til den information, de søger.
Se mere om LiveAgent Søge-Widgets.
LiveAgent-indstillinger:
Konfiguration:
LiveAgent tilbyder kunderne forskellige skabeloner at vælge imellem til deres kundeportal. Vi tilbyder Classic, Minimalistic og Montana. Baseret på dine forretningspræferencer kan du således vælge design, logoer, farver og mere! Selvom du gerne vil have din HTML sidehoved og sidefod, kan du også gøre det ved at indstille det i kundeportalindstillinger.
Indsend billet:
Denne indstilling giver dine kunder mulighed for at indsende en ny billet. Din virksomhed kan vælge den foretrukne afdeling til at håndtere den slags forespørgsler. Desuden kan du tilpasse kontaktformularfelterne. For eksempel; Titel, beskrivelse, navn, bekræfte besked og mere.
Start chat:
I Start chat-indstillingerne kan du nemt oprette og tilpasse et chatvindue. Dette inkluderer knappens stil, placering og farver. Desuden kan du skrive en velkomstbesked, som dukker op, når din kunde starter en chat med din repræsentant. Denne automatisering vil spare tid både for din agent og kunder. En interessant funktion er at gøre det muligt at skjule beskeder. Det betyder, at hvis kunden har henvendt sig tidligere via pre-chatformularen/chatvinduet, vil velkomstbeskeden skjules. Der er andre smarte funktioner som denne, såsom; aktiver efterladning af offlinebeskeder, skjul knappen Start chat igen og meget mere!
Disse indstillinger giver dig mulighed for at tilpasse din kundeportal til en bedre kundeoplevelse. Desuden hjælper de dine agenter med at administrere Vidensbase-artikler, forum, forslagstavler.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Opdag, hvordan kundekontakt software kan revolutionere din kundeservice! LiveAgent samler alle kommunikationskanaler i en enkelt indbakke, hvilket gør det nemt for kundeservicemedarbejdere at håndtere kontakter sikkert og effektivt. Prøv vores gratis prøveversion uden forpligtelser og oplev, hvordan forbedret kundekommunikation kan øge din produktivitet og servicekvalitet. Besøg os nu for at lære mere!
Opdag fordelene ved en intern vidensbase med LiveAgent. Forbedr medarbejdernes effektivitet og kundeoplevelsen ved at organisere vigtig information i én let tilgængelig platform. Få en gratis prøveversion og sammenlign vores pris med konkurrenterne. Besøg nu for at lære, hvordan du opretter og administrerer din interne vidensbase effektivt.