Hvad er billetfiltre?
Billetfiltre kan bruges til at finde billetter i din helpdesk-software. Du kan definere ‘filtre’ som indstillinger, regler eller krav, der kan anvendes på en søgeforespørgsel, så kun de billetter, der matcher disse betingelser, vises i dine søgeresultater.
Billetfiltre er lig ethvert andet filter, som du bruger på internettet. De er f.eks. sammenlignelige med Google-søgefiltre, der hjælper dig med at finde relevante Google-søgeresultater eller TripAdvisor-filtre, der sætter dig i stand til at finde det rigtige hotel, restaurant eller aktivitet baseret på dit budget og andre kriterier.
Hvorfor er billetfiltre nyttige?
Brug af billetfiltre i et billetværktøj kan i høj grad forbedre din billethåndteringsproces. Disse filtre tjener et praktisk formål ved at hjælpe dig med at spore og finde bestemte billetter. For eksempel, hvis du har et stort antal billetter gemt i din helpdesk-softwareindbakke, kan det være svært og tidskrævende at rulle tilbage og finde en bestemt billet. Men ved hjælp af disse filtre kan du strømline denne proces og finde en bestemt billet på få sekunder.
Jo mere specifikke dine filtre er, jo mere nøjagtige vil dine resultater være. Lad os f.eks. sige, at du leder efter en billet fra en VIP-kunde, der hedder John. Han har kontaktet din supportafdeling i årevis, så det vil være lidt svært at finde en bestemt billet fra ham. Du husker dog, at John indsendte den billet, du leder efter, via live chat. Du husker også, at hans spørgsmål var teknisk.
Du kan indsnævre din søgning ved at vælge kilden til billetten som live chat. Derefter, for at indsnævre det endnu mere, kan du vælge et tag-filter, der indeholder et teknisk support-tag.
Oprettelse af disse filtre i din servicebilletsoftware vil indsnævre din søgning betydeligt og gøre det meget nemmere at finde den billet, du leder efter.
Hvordan kan jeg filtrere mine billetter i LiveAgent?
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Billetter.
- Klik på Custom filter.
4. Vælg de relevante filterkriterier såsom status, kilde og tags.
5. Klik på Anvend.
Sådan bruger du brugerdefinerede filtre
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Billetter.
- Klik på Custom filter.
- Vælg de relevante filterværdier og -betingelser.
- Klik på Apply.
Hvordan kan jeg oprette brugerdefinerede filtre?
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Billetter.
- Klik på Opret.
4. Navngiv dit filter.
5. Vælg de relevante filterværdier og -betingelser.
Du kan oprette dit filter baseret på:
- Status
- Kilde
- Tags
- Anmodet af
- Tildelt til
- Ikke tildelt til
- Afdeling/Afdeling (ekskluder)
- Besked tilføjet af
- Besked tilføjet
- Oprettet
- Ændret
- Løst
- SLA niveau
- Kundegruppe
- Forslagskategori
- Forum kategori
6. Vælg derefter de yderligere filteroplysninger. Hvis du f.eks. har valgt en afdeling, skal du vælge hvilken afdeling (såsom marketing, IT, salg osv.)
7. Klik på Opret.
8. Dit billetfilter vil være synligt i venstre side af skærmen.
Hvilke typer filterbetingelser er tilgængelige i LiveAgent?
LiveAgent tilbyder utallige filtermuligheder.
Liste over betingelser for filtre:
Indstillinger for statusfilter:
- Besvaret
- Ringer til
- Chatter
- Spam
- Slettet
- Ny
- Åben
- Løst
- Udsat
Indstillinger for kildefilter:
- Chat-knap
- Kontaktformular
- Facebook besked
- Invitation
- Forum
- Forslag
- Opkald
- Opalds-widget
- Viber
Valgmuligheder for tagfilter:
- Indeholder
- Indeholder nogen af
- Er tomme
- Er ikke tomme
Yderligere filtre:
- Emne som
- Anmodet af
- Tildelt til
- Ikke tildelt til
- Afdeling
- Afdeling (udelukke)
- Besked tilføjet af
- Besked
- Oprettet
- Ændret
- SLA niveau
- Forslagskategori
- Forum kategori
- Tags
- Tags udelukker
- Platform
- Ordre status
- Prioritet
- Status
- Kategori
- Url
- Postadresse
- Din stilling
- Firma
- Eventuelle brugerdefinerede billetfelter, som du har oprettet
Kan jeg filtrere mine billetter med flere værdier på én gang?
Ja! LiveAgent helpdesk-software kan filtrere dine billetter med et ubegrænset antal værdier.
Search for tickets with ease
Filter tickets by channel, customer, or any other custom filter to make searching easier. Try it today for free. No credit card required.
Opdateres billetfiltre i realtid?
Gemte billetfiltre opdateres ikke i realtid. Derfor afspejler antallet af ‘Åbne’ og ‘Nye’ billetter, der vises ved siden af filternavnet, ofte ikke antallet af billetter, der vises i filteret. Men når du klikker på filteret, opdateres antallet.
Filtre opdateres cirka hvert 2. sekund til hvert 10. minut. Denne tid er forskellig for hvert gemt billetfilter og afhænger af filterets betingelser. For eksempel vil skjulte filtre kun genberegne hvert 5. til 10. minut. På den anden side vil aktive filtre med kun få åbne og nye billetter opdateres hvert 2. sekund. Aktive filtre med 99+ billetter opdateres mindre hyppigt. Desuden, hvis du har oprettet et komplekst søgefilter, der tager mindst 30 sekunder at indlæse resultatet, vil det ikke blive opdateret oftere end hvert 32. sekund.
Hvad er globale billetfiltre?
Hvis du er ejer af din LiveAgent-konto, har du mulighed for at oprette globale billetfiltre. Globale billetfiltre definerer standardbilletfiltre for alle eller specifikke agenter. Denne indstilling sikrer, at dine agenter har et klart billetoverblik og ikke bliver distraheret af billetter, der er tildelt andre agenter eller afdelinger.
Opretning af globale billetfiltre
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Konfiguration.
- Klik på System.
- Vælg Billetfiltre.
- Klik på Tilføj filter.
6. Navngiv dit filter.
7. Afmarkér feltet “Synlig for alle agenter”.
8. Tilføj agenter ellerTilføj afdelinger for at vælge, hvem du vil have filteret skal være synligt for.
9. Vælg billetfilterværdierne.
10. Klik på Opret.
Ændring af et eksisterende billetfilter til et globalt billetfilter
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Konfiguration.
- Klik på System.
- Vælg Billetfiltre.
- Vælg et eksisterende billetfilter ved at klikke på knappen Rediger (blyantikon).
- Hvis du vil have, at billetfilteret skal være synligt for alle dine supportmedarbejdere, skal du sikre dig, at feltet “Visible for all agents” er afkrydset. Hvis du vil have, at det kun skal være synligt for nogle agenter, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet og vælge, hvilke agenter eller afdelinger der skal kunne se det pågældende billetfilter.
- Klik på Gem.
Eksempler på brug af billetfilter
Viser billetter, der er tildelt en bestemt agent
Lad os sige, at en af dine kollegaer tager på ferie, og du skal dække dem, mens de er væk. En måde at sikre, at du besvarer alle billetter, der er tildelt dem, er ved at oprette et filter, der indeholder alle deres billetter.
Viser billetter, der blev oprettet i dag
For vores andet eksempel, lad os sige, at du vil vise alle billetter, der er oprettet i dag, fordi du leder efter en specifik forespørgsel. Igen, billetfiltre giver dig mulighed for nemt at gøre det.
Videnbaseressourcer
Klar til at søge efter billetter på en nem måde?
Filtrer billetter efter kanal, kunde eller ethvert andet brugerdefineret filter for at gøre søgningen nemmere. Prøv det gratis i dag. Intet kreditkort påkrævet. Start din gratis, altomfattende 30-dages prøveperiode i dag.
Looking to streamline your customer support processes?
With LiveAgent's advanced filter options, you can fine-tune your search criteria to get even more specific results.
Frequently Asked Questions
Hvorfor er billetfiltre nyttige?
Billetfiltre er nyttige, fordi de kan hjælpe dig med at holde styr på specifikke billetter. Hvis du for eksempel har et stort antal billetter gemt i din helpdesk-software, kan det være svært og tidskrævende at scroll tilbage og finde en bestemt billet. Med filtre kan du gøre det på få sekunder.
Hvad er billetfiltre?
Billetfiltre kan bruges til at finde billetter i din helpdesk-software. Du kan definere “filtre” som indstillinger, regler eller krav, der kan anvendes på en søgeforespørgsel, så kun de billetter, der matcher disse betingelser, vises i dine søgeresultater.
Hvem kan ændre filtre i LiveAgent?
Filtre kan tilføjes af enhver agent, som de ønsker. De er primært designet til at forbedre arbejde og drift på billetter. Takket være den passende opdeling kan du hurtigt finde billetter fra en bestemt kategori. Du kan f.eks. filtrere beskeder efter aktivitetsstadiet med en specifik billet eller vælge at filtrere efter den kilde, som forespørgslen kommer fra.
Hvor kan du finde filtre i LiveAgent?
I LiveAgent finder du filtre i afsnittet Billetter. Der kan du oprette filtre, der sorterer billetterne efter de betingelser, du sætter. Du kan frit oprette kategorier både med hensyn til servicestadiet for en given billet og dens kilde (f.eks. Facebook, hjemmeside, telefonopkald).
Kan jeg filtrere mine billetter med flere værdier på én gang?
Ja! LiveAgent helpdesk-software kan filtrere dine billetter med et ubegrænset antal værdier.