Har du et problem med en høj afvisningsprocent på din hjemmeside? Eller måske tænker du på, hvordan du kan forbedre din kundeservice?
Vidste du, at; “Proaktive chatinvitationer kan give 105% ROI og millioner af dollars i positive forretningsfordele?”
Proactive chat invitations can simply assist website visitors during different customer journey stages by inviting them to live chat with your agents.
LiveAgent is an advanced system that ensures it only invites visitors to chat with your support agents when you have enough available live chat representatives online.
Eksempler fra virkelighedens verden:
Du kan for eksempel invitere kunder til at chatte under hele købsprocessen. Som et resultat kan du opbygge deres købstillid, forbedre deres indkøbsoplevelse og omdanne dem til betalende kunder. Alt dette ved blot at give dem en rigtig person at chatte med.
Flere proaktive chatinvitationsfunktioner
Opret flere chatinvitationer til forskellige kundegrupper
Opret flere proaktive chatinvitationer for at målrette mod forskellige slags kunder. Selvom proaktive chatinvitationer er automatiserede, bør du altid stræbe efter en personlig oplevelse. Opret en chatinvitationsknap til nye kunder såvel som tilbagevendende. Brug en unik velkomstbesked til forskellige sider på din hjemmeside.
Opret nemt proaktive chatinvitationer på flere sprog
Are you operating in more than one country? Or perhaps, you need to provide multilingual customer service/support. In either way, LiveAgent allows you to customize a proactive chat button for each language, which you can also assign to the correct department for an efficient workflow.
Wondering what languages LiveAgent offers? Check out LiveAgent’s Multilanguage feature.
Nå ud til kunden gennem hele kunderejsen
LiveAgents proaktive chatinvitationer giver dig mulighed for at indstille foretrukne URL’er for at sikre maksimalt engagement for kunderne. Du kan målrette kunder mod strategiske URL’er/sider, for eksempel;
- FAQ-side
- Prisside
- Produktside
- Checkout side
Indstil et bestemt tidspunkt for den proaktive chatinvitation
Mange virksomheder venter normalt omkring 30 sekunder, før de henvender sig til kunden. Lad kunden browse lidt og nå ud till dem bagefter.
Automatiser dine proaktive kommunikationsmeddelelser
Selvom automatisering er en nyttig funktion, skal du huske på, at menneskelig interaktion skaber en forskel. Forsøg derfor at gøre budskabet mere personligt. Lyd ikke som en robot.
Skelne mellem nye og tilbagevendende kunder
En anden god funktion er evnen til at identificere en tilbagevendende og ny kunde. Du kan tilpasse chatinvitationsknappen til begge typer kunder.
Forretningsfordele ved proaktive chatinvitationer
- Kunder, der deltager i proaktive chats, er mere interesserede i at købe end kunder, der ikke gør
- Bekvemmelighed i realtid for besøgende
- Øgede live chat-konverteringer med 23% i gennemsnit
- Konkurrencefordel
- Øget kundetilfredshed
- Kunder har øjeblikkelig adgang til hjælp.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
Designmuligheder for proaktive chatinvitationer
- Side
- Hjørne
- Centrum
- Brugerdefinerede
To view all design options, head to the Proactive invitation gallery.
Tilpas
- Billede
- Tekst (titel, velkomstbesked)
- Placering af den proaktive online chat-knap
- Farver på knappen
Tilgængelige indstillinger
- Aktiver efterladelse af offlinebeskeder
- Skjul start proaktiv online chat-knap igen
- Aktiver skjul velkomstbesked
- Vælg et sprog
- Vælg en foretrukken afdeling
Bonustips til effektivt at bruge proaktive chatinvitationer
Vær ikke påtrængende
Den proaktive online chatinvitation bør fungere som en mulighed, og ikke være påtrængende. Det kan nemt blive irriterende, og kunden kan beslutte at forlade din hjemmeside til fordel for en konkurrent. Så hvis kunden beslutter sig for at afvise chatten, skal du ikke sende kædebeskeder for at interagere med dem. De skal nok sige til, hvis de har brug for din hjælp.
Test det
Hvis du er usikker på hvornår, hvor eller hvordan du proaktivt kan nå ud til dine kunder, skal du bare teste det og se. Men en god regel er at lade kunden browse lidt, gerne 30 sekunder. Derefter skal du blot præsentere dig selv og lade forbrugeren vide, at du er der for at hjælpe dem, hvis de har brug for dig. Ved at teste det, vil du opdage din kundes præferencer. Måske vil du finde ud af, at du kun behøver at bruge den proaktive online chat på bestemte webadresser, såsom betalings- eller prisside.
Vidensbaseressourcer
Her er en trin-for-trin guide til implementering af en proaktiv livechatinvitation.
Not sure what welcome messages to use? Here are Proactive Live Chat Invitation Templates to Copy & Paste.
Would you like to learn more? Check out the 25 best chat plugins for WordPress.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
LiveAgent live chat anmeldelse
Læs vores omfattende anmeldelse af LiveAgent live chat-software, som fremhæver dens førsteklasses kundeservice, tilpasningsmuligheder og konkurrencedygtige priser. Se, hvorfor den er velegnet til både små og store virksomheder, og få indsigt fra brugeranmeldelser og sammenligninger med andre løsninger. Perfekt til dig, der ønsker en effektiv og kraftfuld live chat-løsning.
Live chat etikette til kundesupport
Lær live chat etikette for forbedret kundeservice. Få eksempler og tips, og prøv LiveAgent gratis for optimal support!