Hvad er en help desk agent?
Helpdesk-agenter er kundesupportrepræsentanter. De giver teknisk hjælp og besvarer eventuelle spørgsmål, som potentielle og eksisterende kunder måtte have om din virksomhed, produkter eller tjenester.
Hvad laver en help desk-medarbejder?
Helpdeskagenter kan have forskellige roller baseret på deres branche og den virksomhed, de repræsenterer. Dog er fællesnævneren, at helpdeskagenter tilbyder assistance via e-mail, live chat, telefonen og ofte på sociale medier og personligt. De løser normalt problemer relateret til:
- Fakturering
- Tilbagebetaling
- Viruser
- Fejlfinding
- Funktionalitet
- Tilgængelighed
Nogle helpdesk-agenter udarbejder også vidensbase-artikler og tekniske vejledninger, der forklarer, hvordan man opsætter, fejlfinder og bruger de produkter/tjenester, som deres virksomhed sælger.
Sådan tilføjes agenter til din helpdesk
For at invitere agenter til din helpdesk skal du være ejer eller administrator af din LiveAgent-konto. Bemærk venligst, at agenter ikke kan tilføje/invitere andre agenter til billetsoftwaren.
- Log ind til LiveAgent.
- Klik på Configuration.
- Klik på Agents.
- Klik på den orange Create Agent knap.
- Skriv deres navn i panelet Navn panel.
- Skriv deres e-mailadresse i e-mail sektionen.
- Vælg den Rolle, du vil give dem.
- Vælg deres Køn.
- Klik på den orange knap Opret.
Når du klikker på knappen Opret, modtager agenten en e-mailinvitation til din helpdesk, som vil indeholde deres automatisk genererede loginoplysninger.
Hvor mange agenter kan jeg invitere til min LiveAgent-helpdesk?
LiveAgent helpdesk-software giver dig mulighed for at invitere et ubegrænset antal helpdesk-brugere ind på din konto. Bemærk dog, at tilføjelse af nye agenter til din helpdesk vil øge din månedlige abonnementspris, medmindre du bruger en gratis LiveAgent-konto.
Start supporting your customers with LiveAgent
Invite an unlimited number of agents into your help desk and start providing excellent customer service. Start today with a free 30-day trial. No credit card required.
Hvordan kan jeg slette en agent?
- Log ind til LiveAgent.
- Klik på Configuration.
- Klik på Agents.
- Find affald/skraldespand knappen til højre for agentens navn. Klik på knappen.
5. Der vises en bekræftelsesmeddelelse. Bekræft dit valg ved at klikke på den orange Slet agent-knap.
Hvad kan en agent gøre i LiveAgent?
Agenter kan tage sig af alle kundeforespørgsler, besvare chats, telefonopkald og beskeder fra alle andre kanaler, der er forbundet med din helpdesk-software. De har også mulighed for at administrere videnbaserede artikler.
De har dog ikke adgang til konfigurationsmuligheder eller rapporterings-/analytiske dashboards. Agenter har kun adgang til deres arbejdsrapporter.
Hvilke andre brugerroller er der?
- Admin – Administratorer kan konfigurere systemet, se rapporter og administrere andre brugere.
- Ejer – Ejeren er en bestemt type administrator, der ud over at kunne konfigurere indstillinger, se rapporter og administrere brugere kan ændre/opgradere deres LiveAgent -abonnementsplan. De har også adgang til faktureringsoplysninger og fakturaer.
Sådan ændres agent-tilladelser
- Log ind til LiveAgent.
- Klik på Configuration.
- Klik på Agents.
- Find pencil/rediger knappen til højre for agentens navn. Klik på knappen.
- Find Rolle feltet. Vælg den rolle, du vil give dem.
- Klik på den orange Save knap.
Hvordan kan agenter ændre deres profiler?
For at redigere deres profil og præferencer skal agenter blot klikke på deres avatar/profilbillede i øverste højre hjørne af skærmen og klikke påRediger profil .
Hvad kan agenter ændre i deres profil?
Personlige detaljer
- Foto/avatar (profilbillede)
- Navn
- Alias
- Køn
- Adgangskode
- Autentificering i to etaper
Meddelelser
- Mailnotifikationer
- Slack notifications
Billetter, chatter og opkald
- Afdelinger, hvorfra du vil modtage billetter, chats og opkald
- Call center-enheder
- Call center udvidelser
Underskrift
- Underskriften, der tilføjes i slutningen af alle udgående meddelelser
Indstillinger
- Agent panel tema
Lyde
- Lydunderretninger for nye opkald, nye chats, nye beskeder, nye systemmeddelelser og nye billetter
Performancerapport
- Performancerapport-værdier (Du vil kunne se din effektivitetsrapport efter måned, uge, dag, time osv.)
Hvorfor burde jeg tilføje agenter til min konto?
Medmindre du er en lille virksomhed eller en solopreneur, er det tilrådeligt at tilføje agenter til din helpdesk-konto, så du kan begynde at besvare kunde-e-mails, opkald og chats på tid. At gøre alt på egen hånd kan være overvældende, især hvis du har tonsvis af billetter, der kommer ind hver dag.
Happy customers are the best customers
Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares
Hvilke færdigheder har jeg brug for, for at blive en kundeserviceagent?
Kundeserviceagenter skal være fremragende indenfor skriftlig og verbal kommunikation. De skal have gode lyttefærdigheder, empati og indgående kendskab til dine produkter og tjenester. Derudover skal de være:
- Analytiske
- Teknisk dygtige
- I stand til at skrive hurtigt og præcist (Prøv gerne vores gratis skrivetest! Kan du skrive lige så hurtigt som en supportmedarbejder? Prøv at nå 80 WPM)
- Kan forklare komplicerede begreber i letforståelige vendinger
- Velbevandret i håndtering af stressende situationer
- Ved, hvad man skal sige, for at få styr på deres følelser
- Kan varetage flere opgaver
- Fleksible med deres arbejdsplan
- Taler mere end ét sprog (ikke påkrævet, men foretrukket)
Vidensbaserede ressourcer
Hvis du vil læse mere om kundeserviceagenter og de færdigheder, de skal kunne mestre, kan du tjekke vores vidensbase, blog, akademi og ordliste.
- Free typing test
- Agenter
- Kontoadministrator
- Sådan tilføjes agenter i LiveAgent
- Sådan tilføjer du agenter i LiveAgent
- Ejendomskundeservicefejl, som dine agenter bør undgå for enhver pris
- Top 7 nyttige værktøjer til IT-supportagenter
Er du parat til at øge din produktivitet med flere agenter?
Opdag, hvor let kundeservice kan være med LiveAgent. Prøv vores alt inklusive gratis 30-dages prøveperiode i dag. Ingen bindinger, intet kreditkort påkrævet.
Enhance productivity, improve response times, and provide exceptional customer experiences.
Experience the power of efficient customer support with LiveAgent's robust agent features.
Frequently Asked Questions
Hvad er en help desk-agent?
Help desk agenter er repræsentanter for kundesupport. De yder teknisk assistance og besvarer alle spørgsmål, som kunder og potentielle kunder måtte have om din virksomhed, produkter eller tjenester.
Hvad laver en help desk-agent?
Helpdesk-agent kan have forskellige roller baseret på deres branche og det firma, de repræsenterer. Fællesnævneren er imidlertid, at helpdesk-agenter tilbyder assistance via e-mail, live chat, telefon og ofte på sociale medier og i person.
Hvilke færdigheder har jeg brug for for at blive kundeserviceagent?
Kundeserviceagenter skal være fremragende indenfor skriftlig og verbal kommunikation. De skal have gode lyttefærdigheder, empati og indgående kendskab til dine produkter og tjenester.
Oplev LiveAgents ansvarsfunktion, der effektivt tildeler supportbilletter til ansvarlige medarbejdere, forbedrer produktiviteten og øger kundetilfredsheden. Prøv gratis og oplev smidig billetoverdragelse, hurtigere svartider og en følelse af ejerskab. Få besked via e-mail, app og Slack, når du får billetansvar. Perfekt til teams, der ønsker gennemsigtighed og forbedrede arbejdsgange.
Oplev kraften i e-mail marketing med LiveAgent! Vores helpdesk-software tilbyder avancerede e-mailkommunikations- og marketingværktøjer, herunder et pålideligt billetsystem, automatisering og tilpasselige skabeloner. Med over 180 integrationer og en 14-dages gratis prøveperiode er LiveAgent det ideelle valg for din virksomhed. Start din gratis prøveperiode nu og boost din kundeengagement og salg!