Effektiv kundekommunikation er nøglen til din virksomheds succes. LiveAgents AI Answer Assistant giver dine kundeservicemedarbejdere mulighed for at forbedre deres svartider, øge produktiviteten og styrke kundeforhold.
Hvad er AI Answer Assistant?
AI Answer Assistant er en ny funktion i vores kundeservicesoftware, LiveAgent, designet til at strømline og forbedre dine e-mail-svar. Drevet af ChatGPT og ved at bruge din egen OpenAI API-nøgle genererer AI Answer Assistant godt sammensatte svar på kundeforespørgsler.
Da denne funktion i øjeblikket er i sin betaversion, tilbyder vi den midlertidigt gratis i alle abonnementsplaner, undtagen i Small og Free planeninklusive dem, der er på prøve.
Sådan fungerer AI Answer Assistant
Efter den indledende opsætning, som vil blive beskrevet nærmere senere i denne artikel, kan du få adgang til denne funktion for enhver billet ved at klikke på knappen “Answer Assistant” i bunden af billetgrænsefladen.
AI Answer Assistant tilbyder flere muligheder for optimale resultater. For at justere formaliteten af dine beskeder kan du vælge mellem tre tonestile (casual, neutral og business).
Derudover tilbyder vi forudindstillede muligheder for tekstforbedringer: Extend, Simplify, and Custom Answer Assistant. De første tre muligheder er selvforklarende, men lad os se nærmere på den fjerde, Custom Answer Assistant.
Custom Answer Assistant
Custom Answer Assistant vinduet lader dig indtaste dine egne kommandoer og meddelelser for at få skræddersyede resultater. Du kan enten skrive dit svar eller bede AI Answer Assistant om at udarbejde en for dig. Du vil se to vinduer: et for din brugerdefinerede prompt og et andet for den besked, du gerne vil ændre.
Brug din kreativitet og hvis du er utilfreds med resultatet, skal du blot klikke på knappen “Try Again“. Du kan også ændre meddelelsens formalitet og foretage yderligere redigeringer ved at bruge yderligere prompter eller ved at vælge fra de forudindstillede muligheder.
Hvordan konfigurerer man AI Answer Assistant-funktionen?
For at bruge AI Answer Assistant-funktionen skal du konfigurere den med OpenAI-modellen. Bemærk, at denne funktion er afhængig af din egen OpenAI API-nøgle for fuld funktionalitet. Nedenfor finder du en trin-for-trin guide for at komme i gang.
Trin 1 – Opsætning af AI-udbyder i LiveAgent
Gå til Configuration > AI > Setup AI Provider. I øjeblikket understøtter vi kun OpenAI udbyderen. Du skal tilføje en API-nøgle/strong>, som kan genereres gratis fra din OpenAI-konto. Du kan også ændre API-nøglen senere.
Du kan oprette din API-nøgle med en gratis konto, men det er vigtigt at bemærke, at OpenAI tilbyder fem API-brugsniveauer, hver med forskellige begrænsninger og krav. Lær mere om, hvordan du får nøglen nedenfor.
Sådan får du din OpenAI API-nøgle:
- Gå til “API Keys” på din OpenAI-konto – Find og klik på “API keys” i den venstre indstillingslinje.
- Opret en ny hemmelig nøgle ved at klikke på knappen “Create new secret key” og et pop op-vindue vises, hvor du kan indtaste et beskrivende navn til din API-nøgle.
- Kopier API-nøglen og gem den sikkert i en adgangskodemanager eller en anden sikker placering; del det aldrig med nogen, da det giver adgang til din ChatGPT-konto.
Trin 2 – Aktiver din AI Answer Assistant
I LiveAgents indstillinger skal du gå til AI-sektionen og aktivere indstillingen Answer Assistant for dine agenter. Husk at genindlæse LiveAgent for at sikre korrekt funktionalitet af AI Answer Assistant.
Trin 3 – Test AI Answer Assistant-funktionen
Åbn en supportbillet, og her du burde se et nyt AI Answer Assistant-ikon nederst på hver billet. Klik på den for at se de tilgængelige muligheder. For at bruge de forudindstillede muligheder (Improve, Extend, Simplify, Custom Answer Assistant), skal du fremhæve den tekst, du vil anvende prompten på og vælge den ønskede indstilling.
Hvem bruger AI Answer Assistant?
Virksomheder af alle størrelser i mange brancher, kan bruge AI Answer Assistant til at håndtere kunders e-mail-forespørgsler. Uanset om du driver en stor helpdesk med massevis af agenter, eller du er en enkeltmandsvirksomhed, kan AI Answer Assistant løfte din og din kundes oplevelse til det næste niveau.
Små virksomheder – – Normalt med et strammere budget leder små virksomheder og startups ofte efter kvalitet frem for kvantitet. Det er præcis her, AI Answer Assistant spiller en vigtig rolle. Højkvalitets AI-drevet kommunikation er en fantastisk mulighed for alle dem, der ønsker at investere i en løsning, der ikke koster meget, men som kan holde sin egen.
Mellemstore virksomheder – En større kundekreds betyder mere pres på dit kundeserviceteam. Så hvorfor ikke hjælpe dem med en assistent, der er klar, når de har brug for hjælp og kan finde svaret på sekunder?
Store virksomheder – Når du driver en stor virksomhed med masser af kundehenvendelser hver dag, koster det en masse tid og penge. Selvom du måske har et højt kvalificeret og veluddannet personale, er det nogle gange bare for meget. AI Answer Assistant kan give dine agenter en slapper og yde hurtig og nem service til dine kunder.
Hvorfor du burde bruge AI Answer Assistant
AI er på fremmarch i mange forskellige brancher. Lad os tage et kig på de vigtigste grunde til, at du bør implementere AI-drevne funktioner som AI Assist i dag.
Øget kundetilfredshed – I dagens teknologidrevne alder forventer kunderne intet mindre end ekspertise, når det kommer til kundeservice. Hurtige og præcise svar med høje niveauer af personalisering er ikke længere valgfrit. AI Answer Assistant kan levere alle disse meget hurtigt og effektivt, hvilket fører til stærke kundeforhold og en dedikeret kundebase.
Øget omsætning – Vidste du, at så meget som 72% af kunderne ifølge Kolsky deler deres positive brand-oplevelser med 6 eller flere personer? At opbygge et forhold til deres kunder, gennem fremragende kundeservice, fører til gentagne køb, en fortsat stigning i betalende kunder og samlet set en bedre bundlinje.
- Omkostningsreduktion – AI-drevet Answer Assistant tilbyder en unik mulighed for hurtigt at håndtere store mængder kundeinteraktioner uden ekstra omkostninger.
- Forbedret agentproduktivitet – Hele 61 % af medarbejderne hævder, at AI hjælper med at forbedre deres produktivitet. Hvis dine agenter ikke behøver at skrive lange, gentagne beskeder, kan de fokusere på mere krævende opgaver.
- Formindsket risiko for menneskelige fejl – Mennesker begår fejl, det er et faktum. Brug af AI Answer Assistant kan hjælpe med at formindske og forhindre menneskelige fejl i at skade din virksomheds omdømme.
- Bedre skalerbarhed – De fleste virksomheder oplever spidsbelastning, dage eller endda uger, hvor deres delte indbakker er fyldt med e-mails fra kunder. Og at ansætte et nyt kundeserviceteam netop til disse lejligheder er ikke kun dyrt, men enormt ubelejligt. AI kan nemt håndtere disse stigninger i kundekommunikation.
- Øget sikkerhed – Hvis du er bekymret for, om tredjeparter får fat i dine kunders oplysninger, har LiveAgent din ryg. Du kan vælge kun at give OpenAI din eksterne vidensbase. På den måde er de eneste kundedata, den modtager, selve spørgsmålet.
- Konkurrencefordel – Selvom nogle ikke kan lide det, er AI fremtiden. Så hvorfor ikke hoppe med på vognen nu og være på forkant med konkurrenterne, ved at yde hurtigere svartider, forbedret personalisering og i det hele taget en bedre brugeroplevelse?
Improve your sales communication
Are you ready to add a real wow-factor to your customer service? Don't just take our word for it, give AI Answer Assistant a try!
Integrer Viber med LiveAgent for at forenkle din kundesupport! Med Viber-integrationen kan du omdanne beskeder til billetter og håndtere al kommunikation fra ét dashboard. Giv dine kunder en problemfri oplevelse og forbedr din supporteffektivitet. Start din gratis konto nu og oplev kraften ved Viber-support.
Oplev hvordan foruddefinerede svar fra LiveAgent kan fremskynde dine kundeserviceprocesser! Perfekt til at håndtere ofte stillede spørgsmål, disse længere beskeder kan indeholde vedhæftede filer og bruges af support-, salgs-, marketing- og IT-teams. Start din gratis prøveversion nu og forbedr din svartid effektivt!