Hvad er automatiseret billetdistributionsfunktion?
Automatiseret billetdistribution er en help desk funktion, der automatisk tildeler helpdesk-billetter til supportagenter i henhold til foruddefinerede regler. Hver helpdesk har et andet sæt automatiserede regler for billetfordeling, såsom omgang rundt, ring til alle, tilfældig tildeling eller maksimal udnyttelse.
Hvorfor er automatiseret billetdistribution vigtig?
Automatiseret billetdistribution kan hjælpe dine kundeserviceteams på mange måder. Det kan:
- Forøge effektivitet og produktivitet
- Forkorte svar- og opløsningstider
- Efterlader mindre spillerum for menneskelig fejl
- Spar tid og reducer omkostningerne
77 % af forbrugerne siger, at ineffektive kundeoplevelser forringer deres livskvalitet.
Hvilke slags automatiserede billetfordelingsmetoder er der i LiveAgent?
LiveAgent helpdesk -software har flere forskellige automatiserede billetfordelingsmetoder til indgående billetter, telefonopkald og chats.
Disse automatiserede billetfordelingsmetoder sikrer, at dine medarbejdere altid har optimale servicebilletindlæsninger, en roterende telefontjeneste og bestemte pausetider til hvile. Kombineret med sine mange andre funktioner øger LiveAgent supportbilletsystem både kunde- og medarbejdertilfredshed, hvilket gør det til den bedste billetværktøjsløsning på markedet.
LiveAgents muligheder for chat-routing
Ring til alle
Ringen til alle-metoden giver alle online medarbejdere besked om, at der er et nyt indgående opkald/chat og ringer, indtil det svares.
Maksimal udnyttelse
Den maksimale udnyttelsesmetode tildeler medarbejderen nye chats med det højeste antal igangværende chats for at holde udnyttelsen på det maksimale niveau. Når kundeservice repræsentanterne ikke har nogen ledige chat-tider, dirigeres nye chats til den næste tilgængelige agent. Med denne metode kan du maksimere billetmængden for chatmedarbejdere og lade andre medarbejdere arbejde med offline -billetter.
Gennemsnitlig udnyttelse
Den gennemsnitlige udnyttelsesmetode tildeler nye indgående chats til medarbejderne med det laveste antal igangværende chats, for at have den samme udnyttelse for alle online medarbejdere. Kort sagt skaber det ligevægt med denne automatiserede billetdistributionsmetode for samtidige chats mellem alle tilgængelige supportmedarbejdere.
Tilfældig tildeling
Den tilfældige tildeling af billetfordelingsmetode tildeler billetter helt tilfældigt. Denne billetfordelingsmetode kan i gennemsnit og over tid hjælpe dig med at tildele det samme antal chats til hver af dine medarbejdere.
Ready to improve customer service workload?
Test our subscriptions with our 14-day free trials. Don't waste any more time and get on board with an all-in-one help desk solution right away.
Chatting prioriteter
Hvis du vil, kan du konfigurere chatting-prioriteter for bestemte medarbejdere. Som et resultat vil nye chats blive dirigeret til medarbejdere med den højeste prioritet (1 – højeste, 100 – laveste.)
Maks. chatload
Definer den maksimale mængde chat loads for hver agent. Når den maksimale belastning er nået, dirigeres nye chats til andre online medarbejdere med høje chatteprioriteter.
Telefondirigering og medarbejderprioriteter
Der er to muligheder for telefondirigering:
- Tilfældig tildeling – indgående opkald bliver tilfældigt tildelt til en online medarbejder.
- Prioritetstildeling – indgående opkald tildeles en ledig medarbejder med den højeste prioritet.
Opkaldsdirigering til en personlig enhed
Med LiveAgent har agenter mulighed for at dirigere indgående opkald til en personlig enhed, f.eks. en mobiltelefon. Dette gør det muligt at yde kundesupport på farten for medarbejderne.
Sådan konfigureres automatisk billetdistribution i LiveAgent
Chat distribution
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
- Tryk på Chat
- Tryk på Chatindstillinger
- Find Chat routing afsnittet og vælg den distributionsmetode, du foretrækker
- Klik Save
Call distribution
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
- Klik på Call
- Klik på Settings
- Find the Call routing afsnittet, og vælg den fordelingsmetode, du foretrækker
- Klik Save
Billetfordeling
Oprettelse af automatisk billetfordeling til e-mails, forespørgsler på sociale medier, og vidensbase-billetterkan udføres på to måder.
Billetfordeling via afdelinger
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
- Klik på Departments
- Enten Edit en eksisterende afdeling eller create a new one (hvis du opretter en ny afdeling, skal du, sikre, at indstillingen, for at løse, er markeret)
- Klik på Agents og tilføj de medarbejdere, der er ansvarlige for at løse billetterne fra denne afdeling
- Klik Save
- Som et eksempel kan du klikke på Twitter og Twitter accounts. Klik på Edit og vælg den Department section, afdeling, du lige har oprettet. Dette trin kan genskabes til Viber, Facebook, Instagram, opkaldsknapper, videochat -knapper, chatknapper og invitationer, kontaktformularer og mailkonti.
- Klik på Save. Fra nu af dirigeres alle nye Twitter-billetter til den afdeling, du har valgt, og er kun synlige for de medarbejdere, du har valgt. Nye indkommende Twitter-billetter vil dukke op i deres To løse problemer-sektion. Når en medarbejder åbner en billet fra knappen at løse, tildeler systemet automatisk billetten til dem.
Billetfordeling via agenter
- Log ind på LiveAgent
- Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
- Klik på Agents
- Klik på Edit or create a new agent (hvis du opretter en ny medarbejder, skal du udfylde deres personlige oplysninger og fortsætte til næste trin)
- Klik på Departments og tilføj dem til de afdelinger, de tilhører (gør det samme i sektionen billetter, chats og opkald)
- Klik Save
Brug af regler til at oprette din egen arbejdsfordeling
Hvis du vil gå et skridt videre, kan du bruge automation rules til at oprette unikke arbejdsgange, der fungerer som billetfordelingsmetoder. For at gøre det skal du logge ind på LiveAgent, klikke på Configuration, vælgeAutomation, klik på Rules klikke på Create.
Prøv endelig de forskellige scenarier. Når det kommer til LiveAgents automatisering, er mulighederne uendelige.
Fordele ved automatiseret billetdistribution
Forbedret løsningstid og kundetilfredshed
Når en billet tildeles den rigtige medarbejder på det rigtige tidspunkt, kan den have en positiv indvirkning på dens løsningstid, hvilket igen kan påvirke customer satisfaction. Tilfredse kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed, da de påvirker anbefalinger, online anmeldelser, mund til mund og salg. Som sådan bør enhver virksomhed stræbe efter at gøre deres kunder tilfredse med fremragende service, hurtige svartider og en personlig tilgang.
Automatisk billetfordeling sparer tid og penge
Kunne du forestille dig at tildele hvert billetansvar manuelt? Ikke alene ville dette være en ekstremt tidskrævende opgave, men det ville også være meget dyrt. Heldigvis kan help desk-software som LiveAgent håndtere automatiseret billetrouting på stor skala. Overlad logistikken til os, så dine medarbejdere kan fokusere på det, der er vigtigt — pleje af kundeforhold.
Vidensbaserede ressourcer
For at lære mere om automatiseret billetrouting, tjek vores vidensbase -ressourcer:
- Sådan tildeler du automatisk en billet til en medarbejder
- Oprettelse af billet og valg af afdeling ved brug af videresendelse af e-mail-konto
- Departments set up
- Hvordan fungerer chat-routing
Er du parat til at distribuere kundebetjenings-billetter automatisk?
Se, hvor let det er at levere personlig, rettidig og kyndig support med LiveAgent. Begynd på din gratis 14-dages prøveperiode i dag. Intet krav om kreditkort.
Tired of manually assigning customer support tickets to agents?
With LiveAgent's automated ticket distribution, you can easily set up rules and criteria to automatically assign incoming support tickets to the most qualified agent.
Frequently Asked Questions
Hvad er automatisk billetdistribution?
Automatiseret billetdistribution er en helpdesk -funktion, der automatisk tildeler helpdesk-billetter til supportmedarbejdere i henhold til foruddefinerede regler.
Hvilke typer automatiserede billetfordelingsmetoder findes der?
Hver helpdesk har et andet sæt automatiserede regler for billetfordeling, f.eks. omgang rundt, ring til alle, tilfældig tildeling eller maksimal udnyttelse.
Hvorfor er automatiseret billetdistribution vigtig?
Automatiseret billetdistribution kan hjælpe dine kundeserviceteams på mange forskellige måder. Det kan: -Forøge effektivitet og produktivitet -Forkorte svar- og løsningstid -Færre muligheder for menneskelige fejl -Sparer tid og reducerer omkostninger.
Har du brug for et Collab Alternativ?
Discover why LiveAgent is the ultimate Collab alternative for your contact center needs. With over 175 features, seamless data migration, and no setup fees, LiveAgent offers 24/7 customer support, unlimited call recording, and integration with social media. Start your free trial today and enhance customer satisfaction with this powerful, easy-to-manage helpdesk software.