Hvad er opkaldsenheds-planlægning?
Opkaldsenheds-planlægning er en call center funktion, der giver agenter mulighed for at vælge tidspunkter og datoer for tilgængelighed af opkald. Denne funktion slår automatisk opkaldstilgængelighed til og fra bestemte enheder i henhold til valgte tidspunkter og datoer. Med enhedsplanlægning behøver kundesupportmedarbejdere ikke at slå deres tilgængelighed til og fra manuelt – funktionen vil gøre det mulighed for at vælge tidspunkter og datoer for tilgængelighed af opkald. Denne funktion slår automatisk opkaldstilgængelighed til og fra bestemte enheder i henhold til valgte tidspunkter og datoer. Med enhedsplanlægning behøver kundesupportmedarbejdere ikke at slå deres tilgængelighed til og fra manuelt – funktionen vil mulighed for at vælge tidspunkter og datoer for tilgængelighed af opkald. Denne funktion slår automatisk opkaldstilgængelighed til og fra bestemte enheder i henhold til valgte tidspunkter og datoer. Med enhedsplanlægning behøver kundesupportmedarbejdere ikke at slå deres tilgængelighed til og fra manuelt – funktionen vil gøre automatisk gøre det.
Hvordan fungerer opkaldsenheds-planlægning?
Som LiveAgent-bruger kan du, mens du er i appen, klikke på Talestatus-indstillingerne (telefonikonet i øverste højre hjørne i LiveAgent) og aktivere funktionen i indstillingerne for en enhed efter eget valg. Du kan vælge forskellige brugerdefinerede indstillinger på forskellige enheder, hvis det er nødvendigt. Når du aktiverer denne funktion, ændres din tilgængelighed af opkald automatisk baseret på det ønskede tidspunkt på dagen og dato. Kunder vil ikke kunne kontakte dig telefonisk uden for de valgte tidspunkter og datoer. Denne funktion fungerer for enhver tilsluttet opkaldsenhed, du vælger – softphone, mobilenhed, SIP-telefon og andet.
Hvorfor skal du bruge opkaldsenheds-planlægning?
Enhedsplanlægning tager sig af agentens callcenter-vagt, så de ikke manuelt behøver at slå deres tilgængelighed til og fra. Denne funktion vil automatisk tage sig af agentens tilgængelighed, så de kan fokusere på andre opgaver uden at være bange for, at agenter misser en vagt eller fortsætter med at arbejde længe efter vagten er forbi. Enhedsplanlægning kan hjælpe med at forhindre adskillige driftsproblemer såsom ubesvarede opkald, routing til utilgængelige agenter og mere baseret på individuelle kundeservices callcenterspecifikationer. Denne funktion er også nyttig for agenter med flere enheder til brug på forskellige steder og i forskellige forhold.
Hvorfor er enhedsplanlægning vigtig?
Enhedsplanlægning er vigtig, fordi det kan forbedre callcenterstyringen i flere tilfælde. Først og fremmest gør det det nemmere at administrere kundeopkald under enhedsforøgelser på et kontor eller hvor flere enheder er tilgængelige for en enkelt agent. Kundeservicemedarbejdere med flere enheder kan føle sig trygge, fordi de kun vil modtage opkald på den enhed, som vores planlægningsfunktion angiver som online. Telefonopkaldene i en hel organisation vil altid kun rutes til den korrekte person og kun til online-agenter.
Væsentlige fordele
- Bedre agentstyring – Planlægning af alle opkald hjælper dig med at administrere dine teams mere effektivt, uanset agentens eller den opkaldende enheds beliggenhed.
- Forbedret opkaldsorganisering – Organisering af opkaldsenheder hjælper agenter med at have styr på at levere grundlæggende tjenester uden fejl, såsom at forlade en opkaldsenhed online, når den skulle være offline osv.
- Forbedret tidsstyring – Automatisering af tidsplanerne for opkaldsenheder giver agenter mulighed for at fokusere på telefonopkald i stedet for at administrere deres enheder.
Hvordan aktiverer man opkaldsenhedens planlægningsfunktion?
Det er nemt at aktivere denne funktion og de tager kun et par minutter at udføre. Følg den korte guide nedenfor. Bemærk, at du skal have en SIP-enhed tilsluttet for at kunne aktivere denne funktion.
- Åbn din LiveAgent, og klik på Talestatusindstillinger (telefonikon i øverste højre hjørne).
- Vælg og klik på den SIP-enhed, som du vil konfigurere enhedsplanlægningen på. Klik på knappen “Planlæg ny plan” nederst i vinduet.
- Vælg de tidspunkter, hvor du ønsker, at SIP-enheden skal aktivere opkaldstilgængeligheden på, og klik på Gem nederst i vinduet.
Frequently Asked Questions
Hvad er opkaldsenheds-planlægning?
Opkaldsenheds-planlægning er en call center funktion, der giver agenter mulighed for at vælge tidspunkter og datoer for tilgængelighed af opkald. Denne funktion slår automatisk opkaldstilgængelighed til og fra bestemte enheder i henhold til valgte tidspunkter og datoer. Med enhedsplanlægning behøver kundesupportmedarbejdere ikke at slå deres tilgængelighed til og fra manuelt – funktionen vil automatisk gøre det.
Hvordan kan jeg bruge opkaldsenheds-planlægning?
Mens du er i appen, som LiveAgent-bruger, kan du klikke på Talestatus-indstillingerne (telefonikonet i øverste højre hjørne i LiveAgent) og aktivere funktionen i indstillingerne for en enhed efter eget valg. Du kan vælge forskellige tidspunkter og datoer på forskellige enheder, hvis det er nødvendigt. Når du aktiverer denne funktion, ændres din tilgængelighed af opkald automatisk baseret på ønskede tidspunkter og datoer.
Kan jeg bruge opkaldsenheds-planlægning på flere enheder?
Ja, du kan indstille forskellige tidspunkter for tilgængelighed på forskellige enheder, uanset hvor mange de er. Indstil din telefon til at være tilgængelig uden for din almindelige kontortid, indstil din SIP-enhed til tilgængelig i arbejdstiden, eller mix og match efter dine præferencer.
Opkaldstransfer hos LiveAgent gør det muligt at omstille opkald mellem agenter, hvilket reducerer ventetider og forbedrer kundeservice. Lær hvordan deltagende opkaldsoverførsler fungerer, og hvordan de kan gavne din virksomhed med funktioner som IVR og intelligent opkaldsdirigering. Få en gratis 30-dages prøveperiode og oplev forbedret kundeglæde og effektivitet i dit callcenter.
Klik for at ringe og klik for opkaldsknapper
Oplev fordelene ved klik-for-at-ringe teknologi med LiveAgent! Lær hvordan du kan forbedre kundeoplevelsen ved at tillade opkald direkte fra browseren. Forstå forskellen mellem de forskellige opkaldslinks og hvordan virksomheder kan bruge dem til at spare tid og forbedre effektiviteten. Prøv gratis nu!