Hvad er klik for at ringe knapper?
En klik for at ringe knap er et digitalt værktøj, der gør det muligt for dig at starte opkald i realtid i browseren via internettet. Du skal bare klikke direkte via linkene, der indeholder et firmatelefonnummer, og så vil et dedikeret system, såsom LiveAgent call center software, gennemføre opkaldet.
Hvad er forskellen på et klik for at ringe og et klik for opkaldsknaps-link?
Et klik for at ringe-link er blot et andet navn for et opkaldsknaps-link. Begreberne er udskiftelige og har samme betydning. I denne tekst bruger vi begge ord.
Hvad gør funktionen klik for at ringe/klik for opkald?
Klik for at ringe-teknologi gør det muligt for dig at ringe til ethvert indlejret (hyperlink) telefonnummer på internettet. Når du klikker på den, kan du udføre et opkald i browseren via ethvert passende program, inklusive LiveAgent. Derudover kan funktionen fungere med LiveAgent-webkontaktkort (browserudvidelser), der gør det muligt for dig at se kontaktoplysninger om personer og virksomheder på nettet.
Hvordan fungerer klik for at ringe?
Klik for at ringe virker takket være HTML tel-link-protokoller, der kommunikerer med udpegede callcentre eller softphone-applikationer. Når du klikker på det hyperlinkede klik-for-opkald-telefonnummer, beder serverside-scriptet dit callcenter-software om at gøre noget og starte opkaldet. Opkaldssoftware ringer derefter til det hyperlinkede nummer og forbinder den, der ringer op og den person/virksomhed, de ringede til.
Hvem bruger klik for at ringe?
Klik for opkald kan bruges af enhver virksomhed eller enkeltperson, der foretager mange telefonopkald. Det er uden tvivl en af de mest nyttige funktioner for SDR’er (salgsudviklingsrepræsentanter), salgsteams, opsøgende markedsføringsfolk, assistenter, markedsforskere og kundesupportrepræsentanter, fordi det kan lette deres arbejde.
Selvom klik for at ringe hovedsageligt bruges af B2B (business to business) og B2C (business to customer) virksomheder, kan “almindelige” mennesker også drage fordel af funktionen. For eksempel, hvis en kunde på deres mobiltelefon finder dine kontaktoplysninger, kan de blot klikke på et hyperlinket telefonnummer på dit websted og øjeblikkeligt starte et opkald i stedet for at gå ind og ud af deres webbrowser og telefonopkaldstastatur.
Hvorfor er klik for at ringe vigtigt?
Klik for at ringe er fordelagtigt, fordi det sparer folk for en masse tid. I stedet for manuelt at skulle indtaste et telefonnummer, hver gang du vil foretage et opkald (enten på din mobiltelefon eller softphone-app), kan du blot klikke på et telefonlink for at starte opkaldet. På lang sigt sparer dette dig for en masse datainputtid og giver dig mulighed for at foretage endnu flere udgående telefonopkald. Dette forbedrer igen arbejdsgangens effektivitet, sparer agenter tid og sparer dig også penge.
I kombination med klik-til-e-mail-funktionen, der kan åbne et forududfyldt billetvindue i LiveAgent, kan kundeservicerepræsentanter, sælgere og marketingfolk øge deres produktivitet og forbedre deres arbejdsydelse.
Mindre, men effektive ændringer som disse vil holde dine medarbejdere tilfredse og forhindre udbrændthed, da de overflødiggør gentagne, trivielle og monotone opgaver. I stedet kan dine medarbejdere fokusere på at opbygge kunderelationer, skabe en fantastisk kundeoplevelse og yde personlig og videnstøtte med klik for at ringe og klik for opkald.
Hvordan laver man et telefonnummer klikbart?
Hvis du vil oprette klik for at ringe og lave klikbare telefonnumre, skal du have adgang til dit websteds backend, så du kan redigere eksisterende tekster, der indeholder telefonnumre. Til et klikbart telefonnummer skal du blot kopiere dette kodestykke og erstatte telefonnummeret inden for anførselstegnene med dit eget.
<a href="tel:1-234-567-1111">1-234-567-1111</a>
<a href="tel:1-234-567-1111">Click to Call</a>
Når du er færdig, skal du klikke på save og genindlæse siden. Dit telefonnummer burde være klikbart. Hvis det ikke ser ud til at være klikbart, eller du opdager en fejl, skal du dobbelttjekke koden. Sørg for, at anførselstegnene er til stede og de andre symboler og kommandoer såsom .
Sådan bruger du klik for at ringe
Vi foreslår, at du får dine hænder på en omnichannel callcentersoftware som LiveAgent. Når du har konfigureret det og valgt en VoIP-udbyder, vil systemet være i stand til at foretage indgående og udgående opkald i din browser gratis.
Hvis du vil downloade LiveAgents webkontaktkort-browserudvidelse for at se yderligere oplysninger om indlejrede telefonnumre, kan du gøre det. Hvis du gør det, når du holder mus-markøren over det indlejrede telefonnummer, vises et LiveAgent-kontaktkort og viser yderligere CRM-oplysninger. Når du klikker på klik for at ringe til telefonnummeret, vil LiveAgent oprette en ny billet og udføre opkaldet. Alt dette vises på dit dashboard.
Men hvis du ikke vil downloade LiveAgents browserudvidelse, behøver du ikke at gøre det. Der er ingen grund til at installere eller integrere nogen programmer eller udvidelser. LiveAgent kan fungere som standardprogram af de indlejrede links. Når du klikker på dem, kan LiveAgent helpdesk-software udføre opkald og åbne forududfyldte billetfelter.
Forskellen mellem en opkaldsknap og et klik for at ringe-link
En opkaldsknap og et klik for at ringe-link fungerer på samme måde. Men de er æstetisk forskellige. Et klik for at ringe-link er selvfølgelig kun et link. På den anden side er en opkaldsknap et miniaturebanner eller et telefonikon, der ligner en knap. Den kan placeres hvor som helst på dit websted og har forskellige stilarter, tekster, størrelser og farver.
Improve your calls with LiveAgent!
LiveAgent's call center features offer exactly what you need to improve your customer support over the phone. Get started today!
Er du klar til at aktivere klik for opkald for dit team?
Hvis du er klar til at booste dit teams effektivitet og samtidig spare tid og penge, er det tid til at bruge klik for at ringe. Alternativt kan du downloade LiveAgent-webkontaktkort-browserudvidelsen for hurtigere kommunikation og mere indsigt. Browserudvidelsen er gratis og kan downloades fra Google Chrome Web Store eller Mozzila Firefox-add-on list. Nu du alligevel er der, så prøv LiveAgent. Vi tilbyder en gratis, alt inklusive 30-dages prøveperiode, og der kræves intet kreditkort for at komme i gang.
Se, hvor effektive du og dit team kan være fra i dag.
Opkaldstransfer hos LiveAgent gør det muligt at omstille opkald mellem agenter, hvilket reducerer ventetider og forbedrer kundeservice. Lær hvordan deltagende opkaldsoverførsler fungerer, og hvordan de kan gavne din virksomhed med funktioner som IVR og intelligent opkaldsdirigering. Få en gratis 30-dages prøveperiode og oplev forbedret kundeglæde og effektivitet i dit callcenter.