Hvad er en vidensbase?
“En vidensbase er en samling af oplysninger om et bestemt emne.”
Hvad er en intern vidensbase i LiveAgent?
Den interne vidensbase er hovedsagelig en selvbetjening for dine medarbejdere. Som antydet vises den kun internt. Det betyder, det kun er dine medarbejdere, der kan se det. Intern KB (Vidensbase/Knowledge Base) kan være en kilde til vigtig virksomhedsinformation. Det kan også forbedre effektiviteten, ydeevnen og medarbejdernes viden.
Hvilken information kan du dele i den interne vidensbase?
Det interne KB kan omfatte:
- Onboarding proces
- Fakturering/Fakturaer
- Virksomhedsoplysninger
- Organisatoriske struktur
- Nyheder om virksomheden – priser, arrangementer
- Løbende kampagner/udsalg
- IT-selvbetjening til forskellige afdelinger (how-to-vejledninger, video vejledninger og mere.)
Hvordan kan du organisere din vidensbase inde i LiveAgent?
For at holde din virksomhedsvidensbase organiseret, skal du blot oprette forskellige kategorier for forskellige emner. Du kan f.eks. oprette forskellige sektioner til onboarding-processen, virksomhedsnyheder og vejledninger. Dette vil skabe en struktur, hvorigennem dine medarbejdere nemt kan finde de oplysninger, de har brug for.
Desuden kan du tilføje et Forum og Foreslag/Feedback mulighed for hver kategori. Hver agent har således adgang til databasen med de ofte stillede spørgsmål og svar, som er blevet stillet af andre agenter. Dette reducerer i høj grad den tid, det tager for hver agent at løse deres problem.
Hvordan opretter man en intern KB?
Den interne KB er normalt en del af mere kompleks software, såsom helpdesk-software. I et sådant system kan du oprette både interne og eksterne vidensbaser.
Trin 1 – Log ind/opret LiveAgent-konto
Det første trin er at logge ind på din LiveAgent-konto. Hvis du ikke har en, er du velkommen til at bruge vores 30-dages gratis prøveperiode.
Trin 2 – Søg efter Vidensbase
Når du har logget ind, skal du blot gå til vidensbasen, som vist på skærmbilledet nedenfor.
Trin 3 – Opret kategorier
For forbedret organisation skal du oprette kategorier baseret på din virksomheds behov og præferencer. Klik på opret og udfyld alle nødvendige detaljer.
Glem ikke at vælge den interne adgang, hvis du ønsker, at oplysningerne skal være private og kun tilgængelige for medlemmer af din organisation.
Trin 4 – Begynd at oprette
Når du har oprettet dine kategorier, kan du begynde at opbygge vidensbase-indhold. Du kan oprette artikler, forum eller forslagskategorier.
Hvis du har LiveAgent, kan du læse vores dybdegående vidensbasevejledning eller se videodemo nedenfor.
Hvad er fordelene ved den interne vidensbase?
Fordelene omfatter:
- Forbedret kundeoplevelse
- Forbedret medarbejder-effektivitet
- Højere omsætning
- Bedre brand image
- Forbedret kundeservice/support niveau
- Øget produktivitet
- Forbedret medarbejderkendskab
Eksempler fra det virkelige liv:
Onboarding proces
Onboarding-processen kan nogle gange være lang og anstrengende, især hvis du ikke har et ordentligt ledelsessystem. Lad os tage et kig på et eksempel. Din virksomhed har fået et nyt medlem i kundeserviceafdelingen. Du skal således sikre, at medarbejderen er opdateret med virksomhedens information, træning og organisationsstruktur.
For det meste er mængden af ny information/viden ret stressende at huske for en ny medarbejder. Derfor kan det, at have en intern KB sikre, at agenten gennemgår onboardingen problemfrit. Alle informationer vil være der, så den nye agent kan også gå tilbage og se på den interne information, hvis det er nødvendigt.
Nye virksomhedsopdateringer/informationer
Selv en erfaren senior kundeservicemedarbejder kender ikke alle svarene. Nogle gange er der brand-opdateringer, nye kampagner eller juridiske ændringer, som agenten måske ikke er opmærksom på. Når du er i klemme og ikke ved, hvor du kan finde svaret på dit spørgsmål, er der kun ét sted at gå hen – den interne videnbase. Den interne vidensbase giver dig mulighed for hurtigt at søge information. På den måde, kan alle agenter yde hurtig kvalitetsservice.
Hvordan kan du vælge software til at skabe en intern vidensbase af høj kvalitet?
1. Skriv ned, hvad din virksomheds behov og præferencer er
2. Research på websteder for softwareanmeldelser
3. Indsnævre den bedste helpdesk-software
4. Sammenlign pris, funktioner, brugervenlighed og tilpasningsmuligheder
5. Tilmeld dig gratis prøveversioner, test hver software og tag en endelig beslutning.
Would you like to have your own Internal Knowledge base?
LiveAgent is a help desk solution for companies that want to improve their customer service.
Kender du ikke LiveAgent?
LiveAgent er en cloud-baseret helpdesk og kundesupportsoftware, der hjælper virksomheder med at levere fremragende kundeservice, overvåge kundetilfredshed og reducere de samlede omkostninger til kundesupport.
For at være mere specifik viser systemet alle kundeservicebilletter på ét sted. Således vises e-mails, opkald, SoMe-forespørgsler og livechats alle i én grænseflade og jævnt fordelt mellem dine kundeservicemedarbejdere. På den måde, kan enhver virksomhed, der bruger helpdesk-software, håndtere kundeforespørgsler fra forskellige supportkanaler på en effektiv måde.
Andre populære funktioner i LiveAgent:
- CRM
- Dåsesvar
- Analytics-oversigt
- Gamification
Vil du høre om mere? Se alle LiveAgent-funktioner.
Want to create an omnichannel experience?
LiveAgent offers a free 30-day free trial to those that want to improve their customer service right away.
Frequently Asked Questions
Hvad er en intern vidensbase?
Den interne vidensbase er i bund og grund selvbetjening for dine medarbejdere. Den vises således kun internt. Det kan for eksempel være en kilde til vigtig virksomhedsinformation.
Hvad er fordelene ved en intern vidensbase?
Fordelene omfatter forbedret kundeoplevelse, forbedret agenteffektivitet og forbedret agentproduktivitet. Det er nemt at skabe vidensbaseret indhold, som agenter og kunder kan bruge, med vores gratis vidensbasesoftware.
Hvordan organiserer du din interne vidensbase?
For at holde den interne vidensbase organiseret skal du blot oprette kategorier for hvert emne. For eksempel onboarding-processen, virksomhedsnyheder eller vejledninger. Dette vil skabe en struktur, hvor medarbejderne nemt kan finde den nødvendige information.
Den #1 gratis vidensbasesoftware
Gratis vidensbasesoftware fra LiveAgent: Opret professionelle vidensbaser nemt med 24/7 support og uden opsætningsgebyr. Prøv gratis nu!
Oplev hvordan en vidensbase kan forbedre din kundeservice med LiveAgent. Vores online selvbetjeningsbibliotek hjælper kunder og medarbejdere med at finde løsninger hurtigt uden supportkontakt. Med en intuitiv brugergrænseflade og omfattende indhold, kan du øge produktiviteten og kundetilfredsheden. Prøv LiveAgent gratis og oplev fordelene!