Hvad er live chat?
Live chat, en vigtig komponent i klientinteraktionssoftware, er en softwareteknologi, der giver kunderne mulighed for at kommunikere med kundesupportrepræsentanter i realtid. Kunder kan starte en live chat med dig på dit websted i stedet for at skulle ringe eller sende en e-mail, hvilket gør den interaktive proces mere tidseffektiv.
Live chat plugin er fuldstændig browserbaseret og kræver ikke, at brugere downloader noget software for at begynde at chatte. I verden i dag er implementering af live chat plugin et must for enhver succesfuld kundeservicestrategi. Desuden er live chat plugin til WordPress en funktion, der vil få din hjemmeside til at skille sig ud blandt dine konkurrenter.
Hvorfor er live chat vigtig for kundeservice?
Live chat er en vigtig kommunikationskanal for kundeservice, fordi;
- Kunderne får svar næsten med det samme på deres spørgsmål
- Det giver hjælp i realtid
- Det kræver ingen indsats (for kunden)
- Kunderne forventer, at virksomhederne leverer det
- Det kan give dig en konkurrencefordel
- Det er en lavprisløsning, der kan forbedre salg, engagement og fastholdelse
Hvilke live chat-funktioner tilbyder LiveAgent?
LiveAgent tilbyder 15 live chat-funktioner, der kan hjælpe dig med at forbedre din kundeserviceindsats.
Chat-knap
LiveAgent giver dig frihed til at oprette din egen chat-knap, der kan placeres hvor som helst på dit websted. Vælg knappens position, farver, animation, svæveeffekt, mobilindstillinger og Z-indeks.
Hvis du ikke selv har lyst til at oprette en knap, kan du bruge en fra vores chatknapgalleri og tilpasse den efter din smag.
Vi tilbyder:
- Hjørneknapper
- Bubble-knapper
- Side-knapper
- Inline-knapper
- Knapper med brugerdefinerede billeder
- Knapper med tilpasset HTML
Ud over at kunne oprette dine egne chatknapper, kan du også designe chatvinduet. Du kan ændre:
- Velkomstbesked/skjul velkomstbesked
- Stil
- Chatvinduets størrelse
- Skjul start chat igen knap
- Aktiver at kunne lægge en offlinebesked
- Z-indeks
- Placering
- Custom CSS
Chat i realtid
LiveAgent giver dine besøgende mulighed for at chatte med dig i realtid. Når de klikker på webstedets chatboks på dit websted og sender deres første chatbesked, begynder dit LiveAgent-dashboard at ringe for at informere dig om, at der er en bruger, der venter på at chatte med dig.
Hvis den besøgende på webstedet forsøger at chatte med dig uden for åbningstiderne, vil chatten blive registreret inde i dit LiveAgent-dashboard som en billet, som du kan svare på senere via e-mail.
Proaktive chatinvitationer
Proaktive invitationer er en chatfunktion, der giver dig mulighed for at kontakte og tilbyde hjælp til kunder, der i øjeblikket browser på din hjemmeside. Du kan placere chatinvitationer på brugerdefinerede webadresser på dit websted, såsom priser eller FAQ-siden.
De proaktive chatinvitationsknapper, kan tilpasses efter din smag, og de kan også indstilles til at blive vist efter en vis periode. For eksempel kan den proaktive chatinvitation vises, hvis brugeren ser på din prisside i mere end 45 sekunder.
Chat-knap galleri
LiveAgent tilbyder en række chatknapper som er klar til brug, som kan ses i vores chatknapgalleri. Du skal blot vælge den, du ønsker, og så integrere chatboksen på hjemmesiden, så dine kunder kan begynde at chatte med dine supportrepræsentanter.
Chat-knap-animationer
Animationer kan påvirke, hvor dine besøgende på din hjemmeside fokuserer deres opmærksomhed. Føj animationer til dine chatknapper, for at tiltrække deres opmærksomhed og øge engagementet.
Chat-invitationsgalleri
Ud over vores almindelige chatboksgalleri på webstedet tilbyder LiveAgent også et proaktivt chat-knapgalleri. Vælg mellem en række stilarter og knappositioner, eller opret din egen ved at lave din egen HTML-kode.
LiveAgent tilbyder proaktive chatinvitationer i de følgende steder:
- Side
- Hjørne
- Midten
Chatvindue docking
LiveAgent giver brugerne mulighed for at docke livechatvinduet, mens de browser dit websted. Når en ny besked modtages, mens chatten er docked, modtager brugeren en notifikation. Chatvinduer kan være docked til venstre eller højre side på dit websted.
Chats oversigt
LiveAgents chatoversigt, giver dig et holistisk overblik over alle dine besøgende på dit websted. Denne chatfunktion viser dig, den geografiske beliggenhed for dine webstedsbesøgende, hvilke webadresser på dit websted, de kigger på, og hvor lang tid de har brugt på at gennemse hver side.
Chat-oversigten giver dig mulighed for at se:
- Onlinebesøgende (antal besøgende, der browser et websted)
- Chat-besøgende (antal chat-besøgende)
- Besøgende i køen (antal besøgende, der venter på chat)
- Tilgængelige agenter (antal agenter tilgængelige til chat)
- Den geografiske beliggenhed af hver besøgende (vist på et kort)
- Den besøgendes land
- Faktiske side
- Henviser
Chat historie
LiveAgent giver dig mulighed for at se alle tidligere chats sammen med alle aktuelle chats på én skærm. Hvis du søger efter en bestemt chat, kan du filtrere din søgning efter tags, afdelinger, datoer, navne osv.
Online besøgende
LiveAgents online besøgende, er en chatfunktion, der giver dig mulighed for at overvåge, hvem der besøger dit websted. Find ud af din besøgendes IP-adresse, henvisninger, geografiske beliggenhed, aktuelle webadresser på dit websted og den samlede tid, de har brugt på at gennemse dit websted.
Chat distribution
LiveAgent tilbyder flere chatdistributions-metoder. Systemet kan sættes op til at bruge tilfældig tildeling, forudindstillede prioriteter, ‘ring til alle’, gennemsnitlig udnyttelse eller maksimal udnyttelse.
- Tilfældig tildeling: Tildeler chats til tilgængelige agenter tilfældigt.
- Forudindstillede prioriteter: Chats vil blive sendt til den agent, der ikke besvarer en chat i øjeblikket, eller som har haft den længste nedetid siden deres sidste chat.
- Ring til alle: Alle agenter får besked om, at en kunde venter på at chatte. Meddelelsen holder ikke op med at ringe, før nogen besvarer chatten.
- Gennemsnitlig udnyttelse: Indgående chats vil blive sendt til den agent med det laveste antal aktive chats.
- Maksimal udnyttelse: Indgående chats vil blive tildelt den agent med det højeste antal aktive chats for at holde udnyttelsen til det maksimale.
Indtastningsvisning i realtid
LiveAgent giver dig en realtidsvisning af, hvad dine kunder skriver i chatvinduet. Inden de overhovedet trykker på send, kan du begynde at finde deres ordrenumre, tidligere køb eller tidligere billetter for at give endnu hurtigere kundeservice.
Chat indlejret sporing
LiveAgent giver dig mulighed for at spore begivenheder i live chatsessioner i Google Analytics. Du kan spore:
- Start chat
- Afslut chat
- Hver agentbesked
- Hver kundebesked
Max kølængde
LiveAgent tilbyder en løsning, når der er for mange mennesker, der venter i kø for at chatte med dig. Ved at definere din maks. køgrænse, kan din livechatknap automatisk ændre dens tilgængelighed til offline eller helt skjules fra dit websted. Når køen er tilbage i grænsen, vises hjemmesidens chatboks automatisk.
Intern chat
LiveAgent har et internt chatværktøj til dine agenter. Værktøjet giver dem mulighed for at chatte med hinanden uden at skulle forlade LiveAgent-dashboardet og uden at bruge tredjepartsapplikationer. Chatten er udstyret med fildelings-muligheder og giver brugerne mulighed for at sende hinanden billet-ID’er, der er indlejret som klikbare links.
Agenter kan have flere interne chats åbne på samme tid.
Den aktuelle webadresse for live chat besøgende
LiveAgent lader dig se, hvilke websider dine websitebesøgende browser på din webside. Hver gang din besøgende åbner en anden side på dit websted, får du besked.
Yderligere chatfunktioner, der vil gøre din support let som en leg
Universal indbakke
Vores universelle indbakke gør det nemt at multitaske. Mens du venter på et nyt website chatsvar, kan du fokusere på at besvare billetter fra andre kanaler, direkte fra din centraliserede indbakke.
Hybrid billetstrøm
Den hybride billetstrøm, giver dig mulighed for at følge din kundes kontakt-/problemløsningsrejse gennem forskellige kanaler, mens du forbliver i den samme billettråd. Hvis en kunde henviser til en tidligere samtale, de har haft med en anden agent, kan du nemt slå det op i hybrid billettråden.
CRM
LiveAgent tilbyder en indbygget CRM direkte i din universelle indbakke. Mens du chatter med en kunde i realtid, kan du se deres oplysninger, tidligere billetter, køb og enhver anden yderligere information, som du har indsamlet og registreret.
CRM-oplysningerne kan redigeres og opdateres i realtid.
Tags
Tags giver dig mulighed for hurtigere at søge efter tidligere billetter. Hvis en kunde henviser til en tidligere livechat om deres abonnements opgradering, kan du nemt søge efter chatudskriften ved at filtrere din søgning med “opgraderings”-tagget.
Dåsesvar
Dåsesvar giver dig mulighed for at svare på ofte stillede spørgsmål på et øjeblik. Agenter har mulighed for at skrive generiske svar på ofte stillede spørgsmål og gemme dem. Hvis en kunde, de chatter med, stiller et generelt spørgsmål, kan agenter svare med et enkelt klik (ved at klikke på dååsesvaret).
Tredjepartsintegrationer
LiveAgent integreres med over 40 tredjepartsapplikationer, som MailChimp, PipeDrive, Braintree, Shopify, GoDaddy, Nicereply, og andre. Ved at integrere applikationer, som du bruger dagligt med LiveAgent, vil du være i stand til at få adgang til disse applikationer og foretage handlinger, som du ville have gjort i apps.
For eksempel, hvis du vil tilføje en ny aftale til PipeDrive, kan du gøre det, mens du chatter med din kunde i realtid. Du skal blot åbne deres kontaktkort i LiveAgent og klikke på PipeDrive-ikonet, som giver dig mulighed for at tilføje nye aftaler eller ændre eksisterende aftaleværdier.
At integrere de apps, du bruger dagligt med LiveAgent, vil i sidste ende spare dig tid – altså færre klik, mindre login, færre faner.
Oversigt over live chat fordele
At have en chatboks på hjemmesiden forbedrer kundetilfredsheden, hvilket igen forbedrer salget og fastholdelsen. Derudover kan chat på hjemmesiden;
Reducerere billetmængden
Ved at give dine kunder mulighed for at kontakte din kundeservice med det samme, reducerer du effektivt antallet af indgående billetmængder. Live chats løses generelt hurtigere end telefonopkald og e-mails, og kan dermed forhindre din kundesupportafdeling i at blive overbebyrdet og overvældet af billetter.
Formindsker kundeindsatsen
Kunder forventer at finde live chat på din hjemmeside. Stil det til rådighed, og reducer den indsats, de skal bruge på at kontakte dig. At placere en live chat-knap på din hjemmeside er den nemmeste måde. Hvorfor? Kunder leder generelt efter svar på deres spørgsmål på din hjemmeside, og når de ikke kan finde dem, henvender de sig til live chat.
Som sådan er dette den laveste indsats mulighed. Hvis kunden skulle søge videre for at finde dine kontaktoplysninger, åbne deres e-mail, sende den og vente på svar, kunne de nemt blive frustrerede.
Øger engagement og salg
Brug af live chat-software kan forbedre kundeengagement og salg. Ved at bruge proaktiv livechatsoftware og placere chatinvitationer strategiske steder på dit websted, kan du nemt interagere med dine kunder, tilbyde, hjælpe og endda skabe mersalg og krydssalg.
Vidste du, at kunder, der kontakter en virksomhed via en webside med onlinechat, er mere tilbøjelige til at bruge flere penge og foretage gentagne køb?
Ready to give it a try?
LiveAgent is the fastest and most efficient live chat solution on the market. Our free 30-day trial offers full live chat functionality, and more! Try it today. No credit card required.
Leder du efter det rigtige SysAid alternativ?
LiveAgent er et perfekt alternativ til SysAid. Læs mere om vores helpdesk, og start din gratis prøveperiode i dag.