Hvad er en CRM?
CRM-software, også kendt som software til forvaltning af kundeforhold, gemmer vigtig information om kunder. Det bruges primært af sælgere, marketingfolk og supportagenter til at levere bedre kundesupport og salgsoplevelser.
Hvilken slags information kan du gemme i software til styring af kundeforhold?
CRM-software gemmer typisk kundekontaktoplysninger, såsom e-mail -adresser og telefonnumre. Det indeholder også oplysninger om kundens tidligere køb, købsværdier, kommunikation med din virksomhed og andre specifikke detaljer. Disse oplysninger kan omfatte data om deres tilfredshed med din virksomhed og deres sandsynlighed for salgsfremmende arbejde eller kundeafgang væk fra din virksomhed.
De fleste CRM’er kan integreres med tredjepartsværktøjer og -software for at reducere datainputtid og maksimere effektiviteten. For eksempel integreres LiveAgents indbyggede CRM med platforme som Shopify så kundesupportagenter kan se deres kunders ordrer direkte inde LiveAgent uden at skulle logge ind på Shopify.
Hvad er billet-/kunde-CRM-indsigt?
Billet- og kunde-CRM-indsigt er informationsfelter, som du kan udfylde for at afsløre flere oplysninger om en bestemt kunde eller billet.
Grundlæggende kunde-/billetfelter inkluderer:
- For-og efternavn
- Avatar (foto/profilbillede)
- Flere e-mail-adresser
- Flere telefonnumre
- Tidszone
- Køn
- Virksomhed og jobstilling
- Sprog
- IP-adresse
- Browseroplysninger (f.eks. Google Chrome)
- Kontaktgrupper (f.eks. VIP-kunder, spansktalende)
- Private beskeder (interne påmindelser – ring ikke kl. 11.00 osv.)
- The contact’s tickets (all tickets submitted across various channels)
Tilbyder LiveAgents værktøj til håndtering af kunderelationer tilpassede billet-/kontaktfelter?
LiveAgent-brugere har mulighed for at oprette ubegrænsede, tilpassede, kontakt- og billetfelter med forskellige typer formater og valideringer.
Medarbejdere kan f.eks. oprette en brugerdefineret tekstboks (tekstinput), listeboks (rullemenu med en liste over muligheder), afkrydsningsfelt (en lille boks, der skal markeres), afkrydsningsfeltgruppe (brugere kan markere flere felter), og postadressefelter.
Desuden kan brugerne vælge valideringer for at sikre, at alle data, der er indtastet i de tilpassede billetfelter, er korrekte.
Valideringer inkluderer:
- Ingen valideringer
- Brugerdefineret regulært udtryk (this\s+is\s+text)
- Integer (et helt tal, der kan være positivt, negativt eller nul)
- Decimaltal (et ikke-heltal som f.eks. 2.25 or 1.6)
- Alfanumerisk streng (bogstaver og tal)
- Alfanumerisk streng med mellemrum
- Web address/URL (https://www.liveagent.com)
- IPv4 eller IPv6 (192.0. 2.146 eller 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334)
- E-mail adresse (hello@liveagent.com)
- Kreditkortnummer (1234-4567-7891-2345)
- Amerikansk telefonnummer (888-257-8754)
- Internationalt telefonnummer (+421 2 33 456 826)
- Datoformaters (YYYY-MM-dd eller YYYY/MM/dd eller dd-MM-YYYY)
- Tidsformat (HH: MM)
- CPR-nummer (123-45-6789)
Record unique customer insights
Create unique CRM fields to save more valuable information about your customers. Try it today. No credit card required.
Eksempler på brugerdefinerede CRM-felter
- Ordre ID
- Kreditkortnummer
- CPR-nummer
- Hjemmeside
- Kontonavn
- Hårfarve
- Skostørrelse
- Bilmodel
Hvad er fordelene ved at have et indbygget værktøj til håndtering af kunderelationer?
At have en indbygget CRM i din helpdesk-software kan være fordelagtigt på flere end én måde.
Forbedret kundetilfredshed og fastholdelse
Ved at have alle vigtige kundeoplysninger tilgængelige ét sted, kan du levere bedre service erfaringer, der er proaktive, hurtig, kyndig og personlig. Kunder længes efter denne type service, og ved at levere den, vil du let kunne forbedre kundetilfredshed og fastholdelse.
Identificering af de bedste og mest rentable kunder
En indbygget CRM kan hjælpe dig med at se, hvilke kunder der har de højeste levetidsværdier. At have denne viden vil gøre det muligt for dig at give dem en bedre og hurtigere service. Ved at vide, at de har en høj købekraft og kan påvirke andre i fremtiden, bør din prioritet være gøre dem glade ved hvert kontaktpunkt.
Forbedre virksomhedens marketing- og salgspraksis
Ved at kende dine kunder giver det dig mulighed for at levere mere personlige marketing- og salgsmeddelelser, hvilket øger din rentabilitet. Ifølge Accenture siger 91% af forbrugerne, at de er mere tilbøjelige til at handle med mærker, der giver tilbud og anbefalinger, der er relevante for dem. Desuden er 70% af millennials frustrerede [when companies send them] irrelevante e -mails.
Øg salget og effektiviteten
Ved at vide, hvad dine kunder kan lide (og hvad de ikke kan) kan hjælpe dig øge salget og effektiviteten. Hvis du f.eks. lægger mærke til en bestemt kundes produktpræferencer i din CRM, ved du, hvornår du skal kontakte dem med proaktive salgsmeldinger eller muligheder for salg.
Kundeindsigt (CRM) brugertilfælde
Se tidligere kommunikationstråde
LiveAgents indbyggede CRM giver dig mulighed for at se din kundes tidligere kommunikation med din virksomhed. Du vil kunne se alle tidligere meddelelser sammen med detaljer som hvornår de kontaktede dig sidst, via hvilken kanal, hele dens sammenhæng for hver interaktion.
Tilpassede private beskeder
Skriv tilpassede beskeder om dine kunder for at sikre, at du ikke går glip af en enkelt detalje. At være omhyggelig, når det kommer til lagring af kundeoplysninger, er nøglen til at levere enestående service.
Billet/Kundeindsigt
Se, rediger og gem alle vigtige kundedata, startende med grundlæggende kontaktoplysninger, f.eks. deres for- og efternavn og e-mail-adresse. Tag det et skridt videre ved at notere deres operativsystem, webbrowser, sprog og tidszone. At være kyndig og hensynsfuld om din kundes placering, tidszone og enheder kan gøre underværker for deres serviceoplevelse.
Hvilke tredjeparts plugins kan jeg forbinde med LiveAgent helpdesk-software?
LiveAgent help desk-software tilbyder over 40 tredjepartsintegrationer med de mest populære værktøjer, herunder, Slack, Shopify, Mailchimp, Braintree, og andre. Se afsnittet LiveAgent plugins section or at lære mere om brug og integration af hvert understøttet plugin med din konto.
Vidensbaserede ressourcer
Vil du vide mere om vores indbyggede CRM samt vores billet- og kundeindsigt? Se vores vidensbase artikler, blogindlæg, akademi, ordliste eller funktionssider.
Er du parat til at registrere unik kundeindsigt?
Opret unikke CRM-felter for at gemme værdifuld information om dine kunder. Prøv det i dag med en gratis, altomfattende 14-dages prøveperiode. Der kræves ikke kreditkort.
Frequently Asked Questions
Hvad er CRM?
CRM-software, også kendt som software til forvaltning af kundeforhold, gemmer vigtig information om kunder. Det bruges primært af sælgere, marketingfolk og supportagenter til at levere bedre kundesupport og salgsoplevelser.
Hvilken slags information kan du gemme i software til styring af kundeforhold?
CRM-software gemmer typisk kundekontaktoplysninger, såsom e-mail -adresser og telefonnumre. Det indeholder også oplysninger om kundens tidligere køb, købsværdier, kommunikation med din virksomhed og andre specifikke detaljer. Disse oplysninger kan omfatte data om deres tilfredshed med din virksomhed og deres sandsynlighed for at promovere eller kundeafgang fra din virksomhed.
Hvilke tredjeparts plugins kan jeg forbinde med LiveAgent helpdesk-software?
Hvilke tredjeparts plugins kan jeg forbinde med LiveAgent helpdesk-software?
Oplev hvordan CRM-tjenester fra LiveAgent kan styrke forholdet mellem din virksomhed og dine kunder. Vores teknologi øger kundetilfredsheden og effektiviteten i kundesupport, uanset virksomhedens størrelse. Prøv gratis og centraliser din kundeinformation for at forbedre kundeoplevelsen og øge salget.