Twitter er en social medieplatform, der ofte omtales som et mikroblogging-websted. Twitter-brugere kan interagere med hinanden og sende korte beskeder også kendt som tweets, der er begrænset til 280 tegn.
Twitter er en fantastisk platform til at sprede information hurtigt, følge med i aktuelle begivenheder, nå nye målgrupper, søge feedback, bidrage til diskussioner og udtrykke dig selv.
Hvorfor er Twitter-kundesupport vigtig?
Twitter har over 187 millioner daglige aktive brugere verden over. Mange af disse brugere bruger Twitter til at dele deres meninger om produkter og virksomheder, stille spørgsmål og give feedback ved at dele både negative og positive oplevelser.
Fordi Twitter anses for at være en “always-on” kanal, forventer kunder (både eksisterende og potentielle) at blive anerkendt på platformen, når de forsøger at kontakte en virksomhed. Ofte møder virksomheder, der ikke reagerer hurtigt og på en måde, der er tilfredsstillende for kunden, modreaktioner, aflyser kultur og boykot.
På grund af Twitters natur kan disse negative oplevelser og modreaktioner spredes som en steppebrand med tusindvis af mennesker, der hopper med på vognen. Som sådan er det ekstremt vigtigt at være aktiv på Twitter ud over at være velbevandret i proaktiv kundeservice.
Hvordan kan du give hurtig kundeservice på Twitter?
For at sikre, at du får besked om hvert tweet, der kommer til dig, skal du bruge et avanceret værktøj som LiveAgent.
Ved at bruge vores Twitter-integration kan du overvåge dit brand og dine konkurrenter. Du kan også reagere på tweets og kommentarer, der kræver handling i tide, da systemet vil give dig besked og konvertere hvert tweet, der indeholder dine sporede søgeord, kommentarer og omtale, til en billet.
Hvad kan du gøre med integrationen?
- Track brand mentions and keywords
- Setup simple search terms and monitor & archive all tweets containing those terms in your database
- Monitor all your brand mentions in real-time
- Perform real-time social media monitoring of your brand
- Connect multiple Twitter accounts
- Answer Tweets, comments, and mentions from one place
- Easily categorize and search your Twitter communication and customer comments
- Automatically capture public mentions as Tickets
Hvordan ser det ud/hvordan fungerer det i praksis?
Lad os sige, at din virksomheds navn er “Helicompany”, og din Twitter-profil er “@Helico”. Hvert tweet eller retweet, der indeholder en omtale af din virksomheds side (@Helico), vil automatisk blive omdannet til en billet.
In addition to that, LiveAgent can track custom keywords or keyword sets and transform them into Tickets as well. In this case, any Tweet that contains the keyword “Helicompany” will be tracked, transformed into a ticket, and land in your help desk system.
Hvis du spekulerer på, om dine kunder vil være i stand til at fortælle, at du bruger et eksternt værktøj til at besvare deres tweets og kommentarer, er svaret nej. Se, hvordan det fungerer, i denne detaljerede videovejledning.
Sådan integreres Twitter med LiveAgent
- Log in to LiveAgent
- Navigate to Configuration (cogwheel icon on the left menu bar)
- Click Twitter
- Click Twitter accounts
- Click Add Twitter account
- A pop-up window will appear. Log in with your Twitter username and password and then click Authorize app.
- Once your LiveAgent account is connected with Twitter, click on Edit to activate the account
- In the next screen check the “Status” checkbox
- Select the department into which you want to route incoming Tweets, retweets, Twitter comments, and Twitter mentions
- Click on “Add new query” to define whose retweets you would like to convert into tickets. You can also add specific keywords into the Query section to define which keywords you want to track (and subsequently convert Tweets containing these keywords into tickets)
- Click Save
Hvordan kan din virksomhed drage fordel af integrationen?
Højere kundetilfredshed og forbedret mærkeloyalitet
At holde dine kunder tilfredse er det vigtigste i kundeservice. Med vores integration på plads, behøver du ikke længere at overvåge dine Twitter-konti og mobile enheder som en høg. Du vil nemt kunne deltage i igangværende samtaler, selvom du ikke er eksplicit tagget.
At være involveret i diskussioner, som dine kunder har om dig eller dine konkurrenter, vil give dig en konkurrencefordel og vise, at du bekymrer dig og lytter til, hvad de har at sige.
Med alle tidligere Twitter-billetter gemt i dit helpdesk-arkiv kan du desuden nemt imponere dine kunder med din viden om deres tidligere forespørgsler, købsdetaljer og mere. Dette vil igen øge brandloyalitet, kundelevetidsværdi og kundetilfredshed.
Hurtigere problemløsning
I dag er det ikke det eneste, der betyder noget at have et godt produkt eller et godt pris. Kunder ønsker personlige, problemfri supportoplevelser og især hurtige svar på deres spørgsmål.
Hvis dine kunder henvender sig på Twitter, men ikke får et svar inden for en time (de fleste kunder forventer at modtage et svar inden for en time efter udsendelsen), vil de sandsynligvis sige fra og dele deres negative oplevelser online.
Giv dine kunder, hvad de ønsker og forventer med LiveAgent – personlig, hurtig og problemfri support. LiveAgent helpdesk-software giver dig besked, hver gang du modtager en ny Twitter-billet, hvilket gør det nemt at besvare alle kundespørgsmål.
Bedre workfloweffektivitet
Svar på kundespørgsmål via LiveAgent forbedrer agenteffektiviteten. Hvorfor?
- Your agents won’t have to constantly monitor multiple accounts and devices
- Your agents won’t get distracted by their Twitter feeds
- Your agents won’t be distracted by an ever-growing number of notifications
- Your agents will be able to manage multiple business accounts at once
Stærkere brand tilstedeværelse
Hvis dine kunder scroller gennem din Twitter, er chancerne for, at de undersøger dine produkter/tjenester. Hvorfor ikke vinde dem ved at vise, at du besvarer alle kundespørgsmål rettidigt og med en lille smule flair?
Bedre sikkerhed, færre databrud
Det er mere sikkert at besvare tweets gennem LiveAgent. Hvorfor? Twitter-billetter gemmes i en delt universel indbakke, som alle supportmedarbejdere kan få adgang til. Det betyder, at du ikke behøver at bekymre dig om:
- Sharing your Twitter login credentials with multiple employees
- Staying logged in on public devices
- Losing devices that are logged into your Twitter account
Konkurrencefordel
Selvom Twitter-support bliver mere og mere populær, er der stadig mange virksomheder, der ikke giver det. Få en konkurrencefordel i dag ved blot at forbinde din Twitter-konto med LiveAgent.
Klar til at prøve vores Twitter-integration?
Lad os tage os af de tunge løft, så du kan fokusere på at give jævn og pålidelig support til alle dine kunder. Start din gratis 14-dages prøveperiode i dag. Intet kreditkort påkrævet.
Vidensbaseressourcer om Twitter
Lær mere om søgeordssporing gennem vores vidensbase guide eller vores integrations side.
Streamline your Instagram support today
Answer Instagram mentions and comments directly from your help desk starting today. Start your free 14-day trial now. No credit card required.
Frequently Asked Questions
Hvorfor er Twitter-kundesupport vigtig?
witter kundesupport er vigtig, fordi platformen opfattes som en altid aktiv kanal. Kunder forventer hurtige svar inden for en time efter at have sendt deres forespørgsel, og hvis de ikke modtager en, vil de sandsynligvis dele deres negative erfaring med din virksomhed online.
Hvad gør en helpdesk Twitter-integration?
En helpdesk Twitter-integration strømliner alle tweets, omtaler, retweets og kommentarer, der nævner din konto i dit billetkontrolpanel og konverterer dem til billetter. Det gør det også muligt for brugere at overvåge specifikke søgeord.
Hvad er Twitter?
Twitter er et socialt medienetværk til mikroblogging, der har over 187 millioner daglige aktive brugere verden over.
Forøg konverteringsfrekvenser med LiveAgent
Forøg din konverteringsrate med LiveAgent! Implementér live chat og optimer kundesupport for en 11% stigning i succes.
Twitter integrationsmeddelelse
LiveAgent tilbyder en prisvenlig løsning til Twitter-integration, der giver dig mulighed for at bruge din egen Twitter API og holde omkostningerne nede. Bliv ved med at interagere med dine kunder effektivt gennem LiveAgent's smarte integration. Prøv gratis i dag!