Hver virksomhed bestræber sig på at forbedre deres konverteringsfrekvenser ved at finde nye måder at generere trafik til deres websted. Når det drejer sig om at konvertere potentielle kunder til eksisterende kunder, har denne metode imidlertid lave succesrater.
Den bedste måde at forbedre konverteringsfrekvenser på er, at fokusere på justeringer af dine kundesupportstrategier. Et godt eksempel på dette er implementering af live chat og support i realtid til købere.
Et par små modifikationer som denne kan fuldstændig ændre din konverteringsindsats. Faktisk rapporterede virksomheder, der sagde, at de var fokuseret på at forbedre deres kundeservice en 11 % højere konverteringsfrekvens end virksomheder, der ikke gjorde det.
Din konverteringsrate er procentdelen af besøgende på dit websted, der fuldfører et ønsket mål (tilmeld dig en prøve, tilmeld dig et abonnement, køb et produkt) ud af det samlede antal besøgende.
En høj konverteringsfrekvens angiver, at dine marketingstrategier er vellykkede, og at dit produkt er let opnåeligt på dit websted.
Konverteringsfrekvenser varierer efter branche og forretningsmodel, så du skal muligvis undersøge noget for at se, hvor du står. En god ressource til dette er værktøjet Google Adwords Industry Benchmarks. Imidlertid ligger en god traditionel konverteringsfrekvens et sted mellem 2% og 5%.
Vi tilbyder concierge -migrationstjenester fra de fleste af de populære helpdesk-løsninger.
Den bedste måde at forbedre din konverteringsrate på er, at genoverveje dit tilbud. Hvis dine kunder ikke køber det, du tilbyder, kan det betyde, at tilbuddet enten er for dyrt eller ikke giver tilstrækkelig værdi til dit publikum.
Det andet trin er at optimere dit websted til konverteringer.
– Sænk prispunktet
– Forbedre funktionaliteten
– Opret ekstra incitamenter såsom gratis forsendelse
– Opret et ganske enkelt uimodståeligt tilbud, som dine kunder ikke kan afslå
– A/B test forskellige elementer
– Brug stærke CTA’er
– Gennemgå overskriftskopi og placering af knap/formular
– Sørg for, at dit indhold vises korrekt på mobilen
Udover at levere hurtige svar til kunder, er det ekstremt vigtigt at værdsætte din kundes tid. Hvis du vil vinde dine kunder over på din side, skal du sørge for at være opmærksom på deres tidligere køb og alle deres tidligere interaktioner med din virksomhed, uanset hvilken kanal der bruges.
Ved at være forberedt og kyndig vil du være i stand til at begejstre dine kunder, når de kontakter dig for at få hjælp.
Dine kunder er kun én Google-søgning væk fra at finde alternativer til dit produkt. Giv dem ikke en grund til at vandre væk.
Gør ikke check-out-processen kompleks. Undgå at oprette for mange trin, stille unødvendige spørgsmål eller anmode om registrering, inden du tjekker ud.
Giv dine kunder flere måder at kontakte dig på og give hurtig support på tværs af alle kanaler. Brug vidensbaser, kundeportaler og ofte stillede spørgsmål til muligheder for selvbetjening.
Hjælp dine kunder i realtid. Besvar eventuelle spørgsmål, de måtte have om dine produkter, forsendelse eller levering for at skubbe dem gennem konverteringstragten.
Dine kunder kan have spørgsmål, der kan besvares ved at foretage en simpel søgning på dit websted. Men hvis de ikke kan finde de oplysninger, de har brug for, bliver de frustrerede og skuffede.
Giv dem et bestemt sted, f.eks. en kundeportal, hvor de kan se svar på ofte stillede spørgsmål om forsendelse, dimensionering og mere. Denne type support er meget værdifuld, da den kræver 0 indsats fra dine agenter, og den er tilgængelig 24/7.
Hvis du ser potentielle købere på dit websted i mere end et par minutter, leder de klart efter noget eller er splittet med hensyn til at købe fra dig. Let din kundes bekymringer ved proaktivt at invitere dem til at chatte med dig.
Du kan besvare eventuelle spørgsmål, de måtte have om dine produkter, eller pege dem i den rigtige retning.
LiveAgent kombinerer fremragende live chat, billettering og automatisering, der giver os mulighed for at yde enestående support til vores kunder.
Peter Komornik, CEO
At have et godt produkt er simpelthen ikke nok. Ofte opgiver kunderne mærker, fordi serviceniveauet, de modtager, simpelthen ikke er godt nok. Shoppere vil føle sig værdsat for at handle med din virksomhed. For at undgå kundetab og øge konverteringer er det derfor vigtigt at skabe en kundeorienteret kultur i din virksomhed.
86% af kunderne er villige til at betale mere for en bedre serviceoplevelse.
Kunder, der har en dårlig serviceoplevelse, er 50% mere tilbøjelige til at dele det online med andre.
Med LiveAgent ender dine e-mails, chats, opkald, sociale medier og meddelelser fra andre kanaler i en universel indbakke.
LiveAgent giver dig mulighed for at oprette flere interne og eksterne vidensbaser komplet med ofte stillede spørgsmål, fora, artikler & forslag.
Byg et virtuelt callcenter som en del af din multi-channel help desk-løsning. LiveAgent centraliserer telefonopkald fra dit websted eller fastnet til ét enkelt sted.
Integrer dine yndlingsprofiler på sociale medier i LiveAgent, og besvar offentlige kommentarer på dine indlæg, private beskeder eller Tweets direkte fra din konto. Fjern behovet for at følge og tage sig af flere konti på flere portaler og integrere dem i LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram og Viber er alle inkluderet for at gøre kundeservicen så smidig, hurtig og effektiv som muligt.
Få et overblik over din kundesupportafdeling, den service du leverer og tilfredsheden hos dine kunder. Se, hvem der interagerer med din virksomhed, og se den glæde, de modtager. Fokuser på data, find plads til forbedringer, og byg videre på din succes. Giv din virksomhed lidt sjov ved at aktivere gamification funktioner.
Opret kundeportaler, så dine kunder har et centraliseret område til redigering af deres kontaktoplysninger, oprettelse af betalinger og indsendelse af billetter. Opbygning af en omfattende kundeportal kan reducere billetbelastningen og også hjælpe dig med at levere kundeservice 24/7/365, selvom dine agenter er offline. Start med at oprette videnbase, inkluder FAQ, fora og tilføj feedback & forslag widget i slutningen. Alt kan tilpasses fuldt ud for at matche dine branding-retningslinjer.
Med 180+ funktioner, 40+ integrationer og endeløse tilpasninger, tilpasser værktøjet sig nemt til dine forretningskrav.
LiveAgent er et avanceret helpdesk-system, der kan hjælpe dig med at forbedre din kundeservice og konverteringsfrekvenser på samme tid. Vores software har konkurrencedygtige priser og er et røverkøb i betragtning af den store mængde funktionalitet, den tilbyder. Prøv LiveAgent i dag.
Most Popular
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team