Dine kunder bliver bombarderet med valgmuligheder. Hver dag bestemmer de, hvor de vil købe deres kaffe, frokost eller dagligvarer. Når det kommer til online shopping, er det ikke anderledes. Der er tusindvis af butikker, der har identiske eller lignende produkter til en række forskellige priser. Så hvordan beslutter forbrugerne sig for, hvem de vil købe hos? Hvad adskiller succesrige virksomheder?
Udover produktprisen og kvaliteten er kunderne opmærksomme på den kundeoplevelse, som virksomhederne leverer. Var det engagerende og personligt? Gav det dem en positiv følelse?
Kunder vil gerne være engagerede og er endda villige til at betale mere for en bedre shoppingoplevelse. Så hvordan kan du øge kundeengagementet? Hvilke strategier vil give dig en konkurrencefordel? Læs videre for at finde ud af det.
Kundeengagement drejer sig om interaktionen mellem dit brand og dine kunder. Det centrale element i kundeengagement er noget specielt, som dit brand gør, som får dine kunder til at vende tilbage.
Der er en række forskellige måder at beregne engagement på. De vigtigste metrics at måle er gæstekøbsrate, købsrate, gennemsnitlig ordreværdi og repeat purchase rate:
Gennemsnitlig ordreværdi
Købsrate
Gæstekøbsrate
Repeat purchase rate
Gæstekøbsraten er antallet af kunder, der foretager et køb uden at oprette en konto. Gæstekøbsrater for gæster er vigtige, fordi der er en større chance for at kunder, der opretter en konto, foretager gentagne køb.
Beregning: antal gennemførte ordrer foretaget af gæst/samlet antal ordrer.
Denne metric er vigtig, fordi når du ved, hvor lang tid det tager den gennemsnitlige kunde at foretage et nyt køb, vil du have en bedre forståelse af, hvor engagerede de er.
Beregning: antal ordrer inden for de sidste 365 dage/antal unikke kunder i løbet af de sidste 365 dage.
Dette tal viser dig, hvor meget den gennemsnitlige kunde bruger pr. køb, når de handler hos dig. Generelt bruger tilbagevendende kunder omkring 7 gange mere end deres modparter ved engangskøb, hvilket gør dette til et vigtigt mål at forstå.
Beregning: samlet omsætning i løbet af de sidste 365 dage/samlet antal afgivne ordrer inden for de sidste 365 dage.
Din Repeat purchase rate (RPR) giver dig et klarere øjebliksbillede af effektiviteten af hele din fastholdelsesstrategi, fordi den viser dig, hvor mange kunder der er engagerede nok til at foretage mere end ét køb i din butik.
Beregning: antal kunder, der har købt mere end én gang/samlet antal kunder.
42% af forbrugerne sagde, at de ville betale mere for en venlig, imødekommende oplevelse, og 52% ville betale mere for en hurtig og effektiv kundeoplevelse.
80% af forbrugerne er mere tilbøjelige til at foretage et køb fra et brand, der giver personlige oplevelser.
48% af smartphone brugere er mere tilbøjelige til at købe fra virksomheder, hvis mobilwebsteder tilbyder instruktionsvideoindhold.
Vi tilbyder concierge-migreringstjenester fra de fleste af de populære helpdesk-løsninger.
Tilbyde omnichannel-support med LiveAgent. Strømline alle dine kundeforespørgsler ind i et enkelt dashboard for nemt at svare på dem.
Spar tid ved at bruge automatisering og fokus på det, der er vigtigt – personliggør den samlede oplevelse for dine kunder.
Opret eksterne vidensbaser for at yde 24/7 support til dine brugere. Fyld dem med ofte stillede spørgsmål, videoer, vejledningsartikler og mere.
Har du brug for at øge kundeengagementet? Vær tilgængelig, uanset hvor dine kunder er. Tilbyd support på alle de platforme, de bruger. Hvorfor burde de skifte mellem apps, bare for at kontakte dig?
Med LiveAgent kan du yde upåklagelig support i realtid via e-mail, telefon, live chat, sociale medier, videnbaseforum og mere. Alle de ovennævnte kommunikationskanaler er strømlinet til en enkelt firmaindbakke, hvorfra du kan se, administrere og svare på alle billetter.
Dine kunder vil elske den nemme serviceoplevelse på tværs af alle kanaler. Stol på os.
Få dine kunder til at føle sig specielle. Brug deres navn. Husk deres tidligere spørgsmål. Send dem personlige tilbud. Med LiveAgent er det nemt.
Vores indbyggede CRM gør det nemt at se alle vigtige oplysninger om dine kunder, mens du chatter eller taler med dem i realtid. Se tidligere køb, billetter, kontaktoplysninger og brugerdefinerede oplysninger såsom skostørrelse eller geolokalisering for at give den mest mulige personlige service.
LiveAgent kombinerer fremragende livechat, billettering og automatisering, der giver os mulighed for at yde enestående support til vores kunder.
Peter Komornik, CEO
Dine kunder er teknologisk kyndige, digitale indfødte. Hvis du giver dem de oplysninger, de har brug for på dit websted, vil de selv kunne besvare deres spørgsmål om dine produkter eller tjenester.
Ved at tilbyde disse oplysninger er du i stand til at yde øjeblikkelig support 24/7. Dine kunder behøver ikke at prøve sig frem på Google og se en konkurrents websted. Hvad venter du på? Opret din vidensbase og forbedre dig med smart kundeengagement-software i dag!
Modtag feedback og forslag fra dine kunder via din kundeportal. Se, hvad de kan lide, hvad de ikke kan, og hvad de ser frem til. Denne type organisk forskning er uvurderlig og vil hjælpe dig med at skabe handlekraftig indsigt, der vil øge dit kundeengagement.
Dine kunder elsker at blive hørt, så hvorfor ikke give dem en platform?
I betragtning af den store mængde funktionalitet, som LiveAgent tilbyder, er vores tilbud et røverkøb. Prøv LiveAgent i dag med en 30-dages gratis prøveperiode. Intet kreditkort påkrævet!
Most Popular
Har du brug for en pålidelig telefonisoftware?
Forbedr din kundeservice med LiveAgent's pålidelige telefonisoftware. Start din gratis prøveperiode uden kreditkort!
Opdag, hvordan Customer Service Management (CSM) kan revolutionere din virksomheds kundeservice! Lær forskellene mellem CRM og CSM, og se, hvordan du kan forbedre kundetilfredshed, styrke kundeforhold og øge produktiviteten med effektive strategier og værktøjer. Dyk ned i fordelene ved et stærkt kundestyringssystem, og start med at opbygge en loyal kundebase. Besøg siden for at finde ud af, hvordan du kan tage din kundeservice til det næste niveau!
Sociale medier supportsoftware
LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team