Viber integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Viber er en cross-platform opkalds og besked app tilgængelig på Android, iOS, Microsoft Windows, macOS og Linux, der tilbyder instant messaging, opkald, videoopkald og udsendelse af beskeder.
Hvorfor er Viber kundesupport vigtig?
Moderne supportinteraktioner kommer med høje kundeforventninger. En nem supportoplevelse og muligheden for at kommunikere med virksomheder på tværs af flere platforme, herunder sociale medier og sms-apps som Viber, er en absolut nødvendighed.
Hvorfor?
For mange kunder er det simpelthen nemmere at kontakte andre via tekst i stedet for at Google virksomhedens kontaktoplysninger eller få adgang til deres hjemmeside i håb om at finde en live chat-knap eller en kontaktformular. Kundernes forventninger og behov vokser og derfor skal virksomheder være klar til at imødekomme dem hver gang.
Hvordan virker det?
Det er nemt at levere hurtig, personlig og kyndig kundeservice på Viber med de rigtige helpdesk-værktøjer, såsom LiveAgent.
Ved at integrere Viber ind i vores help desk billetteringsløsning sikrer du, at du får besked, hver gang du modtager en ny Viber-besked. Hver besked omdannes automatisk til en billet, der vises i LiveAgents Universal-indbakke.
At have en så praktisk, men alligevel kraftfuld teknologi i dit arsenal befrir dig fra konstant enhedsovervågning og sikrer, at alle beskeder er godt organiseret og tilgængelige for alle dine kundesupportagenter.
Hvad kan du gøre med Viber-integrationen?
LiveAgents nye Viber-integration åbner døren til mange muligheder. Lad os se på nogle af dens muligheder:
- Omdannelse af Viber-beskeder til billetter: Du kan modtage Viber-tekstbeskeder og automatisk omdanne dem til LiveAgent-billetter uden konstant at skulle overvåge din smartphone eller desktop-app.
- Samlet grænseflade: Du kan svare på Viber-beskeder via LiveAgent-dashboard. Alle kundeforespørgsler vil være tilgængelige i dit LiveAgent-dashboard, og de vil modtage svaret på deres Viber-app. Så nemt er det!
- Forbedret organisation: Denne integration giver dig mulighed for at arkivere og organisere alle de tidligere Viber-billetter. Med LiveAgent kan du nemt få adgang til tidligere samtaler og tildele tags i stedet for at gennemsøge din telefon.
Hvordan ser det ud/hvordan fungerer det i praksis?
Hvis du spekulerer på, om dine kunder vil vide, at du bruger et eksternt værktøj til at besvare deres Viber-beskeder, er svaret nej. Se, hvordan det fungerer, i denne detaljerede video vejledning.
Sådan integreres Viber med LiveAgent
At integrere Viber i LiveAgent er en nem måde at lade dine kunder kontakte dig på via Viber. Det eneste du skal gøre er at oprette en Viber-konto på din telefon og derefter oprette en Viber Bot-konto. Vi vil vise dig, hvordan du gør det trin for trin.
Bemærk: Du skal oprette en Viber Bot-konto, fordi almindelige Viber-konti med tilknyttede telefonnumre ikke kan integreres.
Oprettelse af Viber Bot-konto
På grund af nogle ændringer i Vibers kommercielle model kan Viber-bots fra og med 2.05.2024 ikke længere oprettes af brugere, men skal oprettes af Viber-partnere eller Viber direkte. Brugere, der har oprettet bots inden den nævnte dato, vil stadig kunne få adgang til deres Viber-partnerpanel og integrere deres eksisterende bots, men kan ikke oprette nye ældre bots. Du kan tjekke denne artikel for flere oplysninger.
Du kan også tage et kig på vores detaljerede vidensbaseguide om Viber-kontointegration med LiveAgent, hvor vi viser dig mange hjælperessourcer.
Efter at have oprettet en ny bot, bør Viber-support eller Viber-partner levere et token, der kræves til integration. Dette token bør være synligt i dine Bot-kontoindstillinger.
Integrering af din Viber Bot-konto med LiveAgent
Gå til dit LiveAgent-panel → og til Konfiguration → Viber → Viber-konti → klik på knappen “Forbind“.
I vinduet Connect Viber-konto skal du indsætte token for din Viber Bot-konto i feltet “Token“.
Vælg den afdeling, som dine Viber-beskeder skal hentes til → klik “Forbind“.
- Placer en QR-kode på din hjemmeside, så dine kunder kan kontakte dig via Viber. Dine kunder skal tilføje din kontaktperson og scanne QR-koden på deres Viber-konto.
Bemærk: Hvis du ikke vil bruge QR-koden, kan du også placere et link eller en knap på dit websted, som kunderne kan klikke på og sende en besked på din Viber Bot fra deres Viber app.
- Og det var det! Din Viber-konto er nu forbundet.
Bemærk: For at lade dine kunder kontakte dig via Viber, skal du placere QR-koden for din Viber Active Bot-konto på dit websted. Det er ikke muligt for dem at kontakte dig gennem en almindelig Viber-konto. Kun de meddelelser, der sendes gennem botten, vil blive hentet til LiveAgent.
Har du brug for mere hjælp?
Hvis du har brug for mere detaljerede oplysninger, kan du tjekke vores detaljerede guide om Viber-konto-integration med LiveAgent, hvor vi også stiller mange nyttige ressourcer til rådighed.
Hvorfor er denne integration så værdifuld?
Lad os se på nogle af de fordele, LiveAgent og Viber-integration kan give din virksomhed.
Forbedret kundeoplevelse: Med Viber-integrationen vil dine agenter bruge mindre tid på at overvåge enheder, hvilket giver dem mulighed for at fokusere mere på at levere fremragende kundeservice.
Strømlinet drift: Du vil være i stand til at yde hurtigere kundesupport, takket være avancerede værktøjer som f.eks. dåsesvar.
Individualiseret kundeservice: Du kan bruge LiveAgents CRM, når du besvarer Viber-beskeder. Ved at have CRM-data let tilgængelig i det rigtige billetpanel, kan du give mere personlige svar og levere enestående service til dine kunder.
Værdifuld dataanalyse: At levere indsigt i realtidsdata kan hjælpe med at forbedre din kundesupport og -tilfredshed. For eksempel, hvis du vil vide, hvor mange Viber-forespørgsler, der er blevet løst ved første kontakt i den seneste måned, skal du blot skabe en rapport. Med LiveAgents rapporteringsfunktion kan du nemt segmentere dine data efter ydeevne, efter tid, efter agent, afdeling eller kanal.
Øget sikkerhed: Det er mere sikkert at besvare Viber-beskeder via LiveAgent, fordi alle dine Viber-billetter er gemt i en delt universel indbakke, som alle supportmedarbejdere kan få adgang til. Det betyder, at du ikke behøver at bekymre dig om:
- Deling af dine Viber-loginoplysninger med flere medarbejdere
- Forblive logget ind på offentlige enheder
- At miste enheder, der er logget ind på din Viber-konto
- Konkurrencefordel: LiveAgent er en af de få helpdesk-software, der tilbyder Viber-integration. På den måde kan du skille dig ud fra mængden og opbygge kundeforhold.
Er du parat til at prøve vores integration?
Lad os sørge for logistikken, så du kan fokusere på at yde gnidningsfri og pålidelig support til alle dine kunder. Start din gratis 30-dages prøveperiode i dag. Intet kreditkort påkrævet.
Integrer AWeber med LiveAgent for nem e-mailmarkedsføring! Automatiser e-mails, hold styr på kundeinteraktioner, og administrer kampagner direkte fra dit helpdesk-dashboard. Udforsk vores guide til både indbygget integration og Zapier-løsninger for problemfri opsætning. Start din gratis konto i dag!
Integrer Zoiper med LiveAgent for en problemfri callcenteroplevelse. Nyd fordelene ved HD-opkald, kryptering og ubegrænsede optagelser. Hurtig implementering og nem opsætning gør Zoiper til den ideelle softphone-app til håndtering af kundeopkald. Prøv Zoiper gratis og forstærk din kundeservice med LiveAgent i dag!
Integrer VoIPcloud med LiveAgent for at optimere din kundeservice! VoIPcloud tilbyder globale VoIP- og cloud-tjenester, herunder multi-tenant cloud PBX og Microsoft Teams-integration. Med LiveAgent kan virksomheder hurtigt håndtere kundeopkald og oprette et effektivt call center. Start din gratis prøvetid i dag og oplev ubegrænsede opkaldsoptagelser, avancerede callcenterfunktioner og nem integration uden ekstra gebyrer. Besøg siden og forbedr dit kundeservice-center nu!