Instagram integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Instagram er en populær social medieplatform, hvor brugere deler billeder, videoer og historier. Det er blevet et vigtigt værktøj for virksomheder for at kommunikere med kunderne og opbygge en stærk tilstedeværelse på sociale medier. Virksomheder bruger det til at promovere deres produkter og tjenester gennem flotte indlæg, ofte med kundeudtalelser. Derudover bruges det ofte som en kundesupportkanal, hvor kunder kan kontakte virksomheden for at stille spørgsmål om de promoverede produkter eller tjenester.
Instagram-integration giver LiveAgent-brugere mulighed for at svare på omtaler, spørgsmål og kommentarer direkte fra den Universelle indbakke uden at logge direkte på Instagram.
Hvordan fungerer det?
Instagram kundesupport kan være pærelet med de rigtige værktøjer. LiveAgents Instagram-integration giver dig mulighed for at forbinde din Instagram Business-side direkte til vores helpdesk.
Resultatet? Så snart du modtager en kommentar eller omtale på din Instagram-side, bliver den automatisk flyttet ind i din helpdesks billetteringsværktøj.
Hvordan ser det ud i praksis?
Vil dine kunder kunne mærke, at du bruger et eksternt værktøj? Svaret er NEJ. Se, hvordan det fungerer, i denne detaljerede video vejledning.
Hvad kan du gøre med Instagram-integrationen?
Aktivering af Instagram-integrationen giver dig mulighed for at udføre følgende handlinger direkte fra LiveAgent:
- Administrer alle dine sociale medier-interaktioner ét sted.
- Overvåg og svar på Instagram-kommentarer og -omtaler fra LiveAgents samlede indbakke.
- Få adgang til interaktionshistorik og kundeoplysninger.
- Brug LiveAgents automatiserings- og billetfunktioner for at strømline Instagram-interaktioner og forbedre svartider.
- Brug rapporterings- og analysefunktioner for at spore ydeevne og evaluere kundetilfredshed.
Sådan integrerer du Instagram med LiveAgent
LiveAgent tilbyder en indbygget Instagram-integration. Integrationen er dog ikke tilgængelig i alle prisplaner. Den store plan inkluderer integrationen som en standardfunktion. For små og mellemstore planer kan Instagram-integrationen købes mod et ekstra gebyr.
For at konfigurere det skal du følge vejledningen nedenfor og tilføje Instagram som et af dine nemmeste kundesupportværktøjer!
Bemærk venligst, at du skal have en Facebook-side for at integrere Instagram. Hvis du endnu ikke har din Instagram-konto forbundet til din Facebook, så anbefaler vi at følge Metas detaljerede vejledning.
Her er en trin-for-trin guide til, hvordan du integrerer Instagram med LiveAgent:
- Log ind på LiveAgent og gå til Konfiguration → System → Plugins → Instagram-integration.
- Slå Aktiver-knappen til. LiveAgent genstarter så.
- Efter genstarten skal du finde sektionen Facebook og Instagram i det venstre konfigurationspanel → Gå til Konti → klik på Opret forbindelse.
- Et nyt pop op-vindue vises og beder dig om at logge ind på din Facebook-konto → indtast dine loginoplysninger (eller hvis du allerede er logget ind) → klik på Fortsæt som [Navn]
- Herefter vil LiveAgent bede om dit samtykke til at få adgang til og administrere dine sider. Inden du kan gå videre til næste trin, skal du acceptere pop op-vinduet.
- Gå tilbage til LiveAgent og vælg den Facebook-side, der er forbundet til din Instagram-side → opsæt tilladelser ved at vælge mellem følgende muligheder: Hent kommentarer eller Hent omtaler.
Bemærk: Denne integration understøtter ikke direkte beskeder på grund af Metas politik. Det betyder, at du ikke kan strømline direkte beskeder fra Instagram til LiveAgent.
- Vælg den afdeling, hvor indgående Instagram-billetter skal omdirigeres til
- Klik på Gem
Hvorfor er Instagram-integrationen så virkningsfuld?
Øget kundetilfredshed og brandloyalitet
At sikre kundetilfredshed er drivkraften bag alle succesrige kundesupportteams. Ved at gemme dine Instagram-interaktioner som billetter i én centraliseret indbakke, kan du nemt få adgang til tidligere samtaler og kundeoplysninger, såsom deres tidligere forespørgsler, købsoplysninger og individuelle præferencer.
På den måde kan du levere personlig og kundecentreret service hver gang. Denne tilføjede personalisering kan være med til at skabe en god kontakt til din kundebase.
Fremskynde problemløsningen
I dag er det ikke længere nok at tilbyde fantastiske produkter til en overkommelig pris. Kunder leder efter en mere personlig, problemfri shoppingoplevelse og frem for alt, hurtige svar på deres spørgsmål. Når en kunde kontakter et brand på en social medieplatform, såsom Instagram, forventer de at modtage et svar inden for en time. Hvis din virksomhed ikke formår at opfylde, eller endnu bedre, overgå disse forventninger, er der en chance for, at kunden vil henvende sig til en af dine konkurrenter.
Du kan undgå dette problem ved at forbinde din Instagram-side med LiveAgent. Denne robuste helpdesk-løsning giver dig besked, hver gang du modtager en ny billet fra Instagram, hvilket mindsker dine svartider betydeligt.
Bedre effektiv arbejdsgang
Lad os se på, hvordan det at svare på kunder på Instagram, ved hjælp af LiveAgent, forbedrer agenteffektiviteten.
- Dine agenter behøver ikke konstant at overvåge flere konti og enheder
- Dine agenter vil ikke blive distraheret af Instagram-feeds
- Dine agenter bliver ikke overvældet af konstante Instagram-notifikationer
- Dine agenter vil være i stand til at administrere flere virksomhedskonti på én gang
Stærkere brand tilstedeværelse
Hvis dine kunder tjekker dit brands Instagram-side, er der gode chancer for, at de er parate til at foretage et køb. Ofte mangler de bare et svar på et par enkle spørgsmål eller praktiske erfaringer med dit brand. Ifølge Hootsuite siger to ud af tre aktive brugere, at Instagram giver dem mulighed for at etablere betydelige forbindelser med brands og 44% af Instagram-brugere bruger appen på ugebasis til indkøbsformål, uanset om det er til at foretage køb eller indsamle information til fremtidige køb.
Så hvorfor ikke overbevise dem ved at vise, at du er klar til at hjælpe dem hvert skridt af vejen hurtigt og effektivt?
Bedre sikkerhed, færre databrud
Kommunikation gennem LiveAgent er mere sikker. Hvorfor? Instagram-billetter gemmes i en delt indbakke, som kun er tilgængelig for kundesupportagenter med nødvendige tilladelser. Det betyder, at du ikke behøver at bekymre dig om:
- Dele dine Instagram-loginoplysninger med flere medarbejdere
- Forbliver logget ind på offentlige enheder
- At miste enheder, der er logget ind på din Instagram-konto
Skil dig ud og få din konkurrencefordel
Selvom Instagram-support bliver mere og mere populær, er der stadig mange virksomheder, der ikke er hoppet med på vognen. Dit brand kan skille sig ud fra mængden ved at yde personlig førsteklasses support på Instagram, såvel som andre sociale medieplatforme.
Klar til at prøve vores Instagram-integration?
Lad os klare det logistiske, så du kan fokusere på at yde problemfri og pålidelig support til alle dine kunder. Start din gratis 30-dages prøveperiode i dag. Intet kreditkort påkrævet.
Integrer Viber med LiveAgent for at forenkle din kundesupport! Med Viber-integrationen kan du omdanne beskeder til billetter og håndtere al kommunikation fra ét dashboard. Giv dine kunder en problemfri oplevelse og forbedr din supporteffektivitet. Start din gratis konto nu og oplev kraften ved Viber-support.