En kundeengagement-software er software, der administrerer kundekommunikation via en række forskellige kanaler, såsom webchat, e-mail eller sociale medier. Kundeengagementplatform indeholder normalt funktioner, der understøtter multikanalskommunikation, CRM-systemer, rapportering, marketingpersonalisering og kundeselvbetjening. Den største forretningsmæssige fordel ved at bruge software til kundeengagement er øget omsætning, ROI og kundetilfredshed.
Kundeengagement-software bruges til at skabe og fastholde positive relationer til dine kunder. Hvis du konsekvent leverer en behagelig kundeoplevelse til dine kunder, er de statistisk mere tilbøjelige til at blive loyale over for dit brand. Faktisk siger 96% af kunderne, at kundeservice er vigtig i deres valg af loyalitet over for et brand.
At have loyale kunder har sine fordele – de er fire gange mere tilbøjelige til at understøtte din virksomhed gennem brand advocacy, der omfatter anmeldelser samt mund til mund anbefalinger. Når loyale kunder bliver investeret i dit brand, er de fem gange mere tilbøjelige til at købe fra dig igen. Derfor er det vigtigt hele tiden at stræbe efter at forbedre din kundeservice. Ifølge Forbes rapporterer 84% af virksomheder, der arbejder på at forbedre deres kundeoplevelse, en stigning i deres omsætning.
Der er masser af kundeleverandørsoftwareleverandører på markedet, og det kan være svært at skelne mellem, hvilken software der er den bedste, og hvilke funktioner der er vigtige. For nemheds skyld har vi udarbejdet en liste over hovedfunktioner i software til kundeengagement. Softwareudbydere til kundeengagement bør inkludere følgende i deres kernepakker: flerkanals kundeengagement, automatisering, gamification, rapportering, centraliseret administration, integrationer, segmentering og en indbygget CRM.
Den rigtige kundeengagement-software til virksomheder skal give dig mulighed for at kommunikere med dine kunder via flere kunde-foretrukne kanaler som f.eks. E-mail, tekst, taleopkald eller sociale medier.
Automatisering er en væsentlig funktion for kundeengagement -software, fordi det sparer masser af tid. Automatiseringsregler giver dig mulighed for at udføre strategier for kundeengagement, når visse kriterier er opfyldt. For eksempel, hvis en kunde har købt et bestemt produkt flere gange, kan de modtage en salgsfremmende e -mail, når varen er genopfyldt eller til salg.
En kundeengagement-software bør være til gavn for både dine kunder og personale. En gamification-funktion er en sjov måde at belønne agenter og fremme sund konkurrence mellem teams og enkeltpersoner. Øg produktiviteten ved at uddele belønningsbadges og opnå level ups.
En proaktiv kundeengagement-software bør levere en fuldt udstyret analysepakke, der giver dig kraftfulde analyse og rapporteringsværktøjer.
Et centraliseret styringssystem giver dig mulighed for at se og administrere alle dine kundedata og kommunikation fra et dashboard. Uanset hvilken kanal du modtager en kundeforespørgsel fra, kommer det hele i en universal indbakke, som hele dit kundesupportteam kan få adgang til.
En kundeengagement-software skal kunne integreres med tredjepartsapps, som du allerede bruger til daglige forretningsaktiviteter. Tredjeparts appintegrationer kan omfatte POS-systemer, e-handelssystemer og sociale medier.
Kundesegmentering er en vigtig funktion, fordi den giver dig mulighed for at segmentere dine kunder i henhold til dine indsamlede data. Ved at udnytte segmentering kan du let målrette mod bestemte grupper af kunder og tilpasse det indhold, du giver dem.
En god kundeengagement -software bør indeholde en indbygget CRM, fordi den giver dig mulighed for at administrere alle nødvendige kundedata fra kontaktoplysninger til tidligere ordrer og billetter.
Kundskabsbaser er et stort aktiv for enhver kundeengagement -software. De gør det muligt for kunderne hurtigt at finde svar, de har brug for, uden at skulle kontakte dig direkte. En kundeviden er et aktiv for både dine kunder og agenter. Vidensbaser reducerer kundernes ventetider, arbejdsbyrden for dine agenter samt den tid, der bruges på at løse billetter.
LiveAgent er en fuldt udstyret software til kundeengagement, der giver dig mulighed for at fokusere på at fremme kundeforhold. LiveAgent tilbyder:
En universel indbakke hjælper dig med at organisere kundeforespørgsler på tværs af flere kanaler og giver dig mulighed for hurtigt at besvare dem.
Gamification-funktioner, som du kan bruge til at belønne og stimulere dit hårdtarbejdende kundeservicemedarbejdere.
Kraftfulde rapporteringssystemer, der giver dig et hurtigt overblik over, hvor godt du kommunikerer med dine kunder.
Hvis du leder efter den bedste engagement-software derude i øjeblikket, så prøv LiveAgent. LiveAgent er den mest anmeldte og #1 vurderede helpdesk -software til SMB i 2020. Vi tilbyder en gratis prøveperiode med software til kundeengagement, som varer 14 dage. Intet kreditkort kræves. Hold dine kunder glade og engagerede i LiveAgent.
LiveAgent gør kundesupport en million gange lettere. Vores svartid er nu hurtigere med 26%.
Eva Kianickova, Head of Customer Service
Landing PPC Archive - LiveAgent
Boost din kundeservice med LiveAgent! Omnichannel helpdesk, live chat, callcenter & mere. Prøv gratis i 14 dage. Ingen kreditkort!"
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.