Hvad er afgang?
Afgang er, når en kunde ikke bruger dine produkter eller tjenester mere. Afgang kaldes også kundenedslidning. Der er mange ting, der kan forårsage kundeafgang. En af dem er dårlig kundeservice.
Tag alle de kunder, du mister i løbet af et bestemt tidsrum, og divider dette tal med summen af kunder, du havde i begyndelsen af en valgt tidsperiode. Du kan beregne din kundeafgang på denne måde.
Det er bedre at beholde og tage sig af kunderne. En måde er at give en fantastisk kundeservice med LiveAgent.
Se en video om kundeafgang
Se hvilken formular der bruges for at beregne kundeafgangen og få en klar forståelse af dens betydning. Se, hvordan kundeafgangen direkte påvirker sundhedstilstanden for din SaaS-virksomhed og se, hvorfor sporing af denne metrik er afgørende for succes.
Frequently Asked Questions
Hvad er afgang?
Kundeafgangen er en oversigt, der viser, hvor mange kunder der har forladt os i en given periode. Det viser os, hvor værdifuldt det produkt, du tilbyder, er, og hvordan du kan beholde kunderne med dit brand.
Hvordan beregner man afgang?
For at beregne kundeafgangen skal du trække antallet af brugere, der er hos dig i slutningen af måneden, fra antallet af brugere på en given dag (f.eks. begyndelsen af måneden). Derefter skal det opnåede antal divideres med det første antal brugere, og så får vi den procentdel, som kundeafgangen er. For eksempel: (1000-200) / 1000 = 80% kundeafgang
Hvad kan en virksomhed gøre for at mindske afgang?
For at reducere afgangen bør virksomheden fortsætte med at analysere, hvorfor fratrædelsen sker. For eksempel kan det hjælpe at kontakte kunder, der ønsker at flytte væk fra brandet. Så får vi to ting – en chance for at fastholde kunden og årsagen til, at de vil forlade. Kundeuddannelse er også ekstremt vigtig. Det hænger for eksempel sammen med, at kunden ved, hvem den skal kontakte i tilfælde af et problem. Hvad kan du ellers forbedre? Helt sikkert kundeservice, hvis niveau har en enorm indflydelse på kundetilgangen, såvel som at tilbyde overskud til kunder, der bruger dit brand og er loyale over for det.
Efter at have læst om afgang i kundesupport, kan det være nyttigt at udforske, hvordan du kan forbedre kundeservice for at skabe glade kunder, da de er de bedste kunder. Overvej også at dykke ned i, hvordan LiveAgent kan hjælpe med at øge salget ved at reducere kundeindsatsen og automatisere processer. Hvis du er interesseret i at forbedre marketingstrategier, kan du læse mere om, hvordan LiveAgent kan forbedre din markedsføring og hjælpe med at håndtere indgående chats effektivt. Ønsker du at booste engagementet med kunderne? Find ud af, hvordan du kan øge engagementet med LiveAgent ved at tilbyde personlig omnichannel-support. Hvis du overvejer at skifte fra en anden platform, kan du se, hvorfor LiveAgent er det bedste alternativ til Userlike og hvordan det kan levere kundeservice fra alle kanaler.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!