Hvad er API?
API er et akronym for Application Programming Interface. Det er en kombination af forskellige definitioner og protokoller, der kan bygge og interagere med applikationssoftware. Kort sagt tillader API’er applikationer at kommunikere med hinanden. API’er opfattes nogle gange som kontrakter med vilkår mellem to parter: Hvis den ene part sender en remote request med en bestemt struktur, svarer den anden parts software.
API’er bruges mest til software engineering – app udvikling eller integration af nye komponenter i en eksisterende struktur. API’er fremsætter innovative tjenester, da en enkelt ny app kan ændre markedet og påvirke hele branchen.
For at garantere sikkerheden bruger API-funktionen en API-gateway – en softwarekomponent mellem en klientapplikation og backend-tjenester. Sikkerhed er afgørende, når du bruger en microservices application architecture, hvis du har tilføjet overvågnings- og analyseværktøjer, eller hvis du har indtægtsgenererede API’er.
Der er tre API-udgivelsespolitikker:
- Privat – kun til internt brug
- Offentlig – offentligt tilgængelig
- Partner – indgået partnerskab med specifikke virksomheder
LiveAgent bruger service-API’er til at forbinde med anden software og integrere med andre systemer. Tjek LiveAgents komplette API reference.
Take your help desk service to next level
LiveAgent offers multiple API actions. Try them out today!
Se en video om API’er
Vi anbefaler stærkt at se denne video om API’er for at få en omfattende forståelse af deres betydning for at skabe problemfri kommunikation og udveksling af data mellem softwaresystemer.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder API?
Service API'er eller application programming interface er et sæt regler, der præcist beskriver, hvordan programmer kommunikerer med hinanden.
Deler LiveAgent sin API?
LiveAgent giver alle oplysninger om dens API.
Hvilke handlinger er tilgængelige via LiveAgent API?
De tilgængelige LiveAgent API-handlinger omfatter: Download listen over virksomheder. Slet samtaler. Opret nye samtaler. Registrer nye kunder. Download afdelingslisten. Fjern Knowledge Base-posteringer. Afdelingsrapporter.
Når du har læst om API'er, kan det være nyttigt at forstå, hvad en API-integration er, især hvordan det kan forbedre dine arbejdsgange. Du kan også lære om de forskellige API-handlinger, der er tilgængelige i LiveAgent.
En anden nyttig ressource er at kigge på, hvad en agentrapport er. Denne side forklarer, hvordan du kan bruge agentrapporter til at få indsigt i dine data gennem visningsmuligheder og diagramtyper.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!