Hvad er en auto dialer?
En auto dialer (eller automatisk opkalder) er en software, der automatisk ringer op til numre fra opkaldslister og dermed sparer udgående callcenteragenter fra at skulle ringe op til disse numre manuelt. Automatiske opkaldssystemer kan bruges af en række virksomheder i forskellige brancher, herunder e-handel, servicesektorer, sundhedspleje, uddannelsesinstitutioner, forsikrings- og finansielle tjenesteudbydere, fast ejendom, inkasso, politiske organisationer (når de kører politiske kampagner) og andet. Ved at bruge dette automatiske auto dialersystem, kan virksomheder kontakte og følge op på hundreder eller endda tusindvis af kunder eller kundeemner på kort tid.
Call center-agenter har brugt dette automatiske call system i årtier til udgående kampagner. Med manuelle dialers ringer agenter et nummer enten ved at indtaste det med et tastatur eller fra en forudindlæst kontaktliste i CRM (Customer Relationship Management) og venter derefter på, at opkaldet forbindes. Automatiske dialers blev designet til at gøre den udgående opkaldsproces lettere for agenter og øge agentens produktivitet.
Auto dialer call center løsninger til automatisk opkald giver mulighed for at øge opkaldshastigheden og agentens taletid ved at frasortere telefonsvarere og reducere agentens ventetider. Det resulterer i forbedret produktivitet og øget callcentereffektivitet. Når de bruges som en automatiseret salgsmaskine, kan automatiske dialers forenkle leadgenerering, maksimere outreach og cold-callings-effektivitet og i sidste ende forbedre dit salgsteams ydeevne.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hvad er automatisk opkald?
I modsætning til manuelle opkald (manuelt opkald), når callcenter-agenter starter udgående opkald ved manuelt at ringe op til hvert nummer en efter en fra en kontaktliste, gør automatiske opkaldssystemer (auto dialer) agenter i stand til automatisk at ringe til en liste over numre. Med automatiske opkald kan agenter foretage hundredvis eller tusindvis af automatiske opkald på én gang for at kontakte kundeemner eller kunder. Salgsteams kan effektivt bruge automatiske opkald, når de kører udgående marketingkampagner.
Hvordan fungerer en automatisk dialer?
Auto dialers, som navnet antyder, ringer automatisk til et sæt kontakter, hvilket eliminerer behovet for manuelt opkald. Når nummeret er ringet op, kan automatiske opkaldssystemer bedømme, om opkaldet besvares af en telefonsvarer, besvares af en faktisk person, eller om linjen er optaget. Når stemmedetektoren har fundet ud af, hvem der har besvaret opkaldet, vil den enten dirigere opkaldet til en tilgængelig agent, give en menu med valgmuligheder til den person, der svarer, afspille en forudindspillet besked eller efterlade en besked.
Hvordan konfigurerer jeg automatisk opkald?
Opsætning af automatisk opkald kræver en computer, en telefonlinje (almindelig eller VoIP), et stemmemodem og software til automatisk opkald. For at få autoopkaldssoftwaren op at køre, skal du uploade din kontaktdatabase, indstille opkaldsflow og tildele agenter. Baseret på typen af den automatiske opkaldsfunktion, du bruger (prædiktiv dialer, power dialer, forhåndsvisnings-dialer, progressiv dialer), kan systemet konfigureres til, hvordan det reagerer i forskellige scenarier (såsom hvis der er et optaget-signal, hvis en rigtig person svarer eller en telefonsvarer svarer osv.).
Er auto dialer en del af LiveAgent?
Alle cloud-baserede callcenterløsninger giver udgående opkaldsmuligheder, men ikke tilbyder automatisk opkaldsfunktion. LiveAgents kontaktcenterløsning understøtter i øjeblikket click-to-call opkald, som er en af de mest populære teknologier, der bruges i nutidens callcentre sammen med automatisk opkald. Det giver salgsagenter mulighed for at starte udgående opkald til kunder eller kundeemner med få klik, mens de surfer på deres websteder.
Efter at du har læst om auto dialere, kan det være nyttigt at lære mere om call center software. Denne artikel forklarer, hvad call center software er, og hvordan det kan forbedre din kundeservice.
Derudover kan du dykke dybere ned i en call center løsning. Her kan du finde ud af, hvilket software der bruges i call centre, og hvordan virksomheder kan drage fordel af disse løsninger.
Hvis du er interesseret i at udforske VoIP-teknologi, kan du læse om VoIP dialer. Artiklen forklarer, hvad en VoIP dialer er, og hvordan den kan anvendes til at forbedre din kundeservice.
Overvej også at kigge på mulighederne for gratis callcenter software. Dette kan være en god måde at reducere omkostningerne og øge medarbejdernes produktivitet uden omkostninger.
Endelig kan du dykke ned i fordelene ved gratis call center software. Her kan du finde ud af, hvordan din virksomhed kan drage fordel af gratis callcenterværktøjer og sammenligne dem med betalte løsninger.
Opdag fordelene ved en prædiktiv dialer, et softwaresystem der automatisk ringer op til kontaktlister og forbedrer agentproduktivitet ved at minimere ventetider. Ideel til callcentre, men begrænset for virksomheder med fokus på personlig kundeoplevelse. Lær om funktioner, lovmæssige begrænsninger og hvordan du bedst implementerer denne teknologi.
Optimer din kundesupport med LiveAgent's automatiseringer og spar tid og ressourcer. Med over 180 funktioner, herunder call center-integrationer, forbedrer automatiseringer kundetilfredsheden ved at reducere svartider og øge effektiviteten. Oplev, hvordan du kan automatisere rutineopgaver for at fokusere på vigtigere kundeserviceopgaver. Prøv LiveAgent gratis og oplev fordele som øget produktivitet og færre menneskelige fejl. Besøg nu for at lære mere!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!