Hvad er automatiseringer?
Automatiseringer eller automatiseringsregler er funktioner og processer, der er steget i popularitet gennem årene takket være deres effektivitet og tidsbesparelse. I kundeservice er automatisering en del af de fleste agenters daglige aktiviteter. Det er blevet en almindelig praksis at automatisere rutineopgaver, så kundeservicerepræsentanter kan fokusere på mere krævende opgaver og yde hurtig og effektiv support til din kundebase.
Med hensyn til automatisering, kan man vist godt sige, at der ingen grænserer er, hvis du tænker på, hvad der kan automatiseres. Næsten alt, der kan scriptes, kan blive en automatisk proces.
De fleste moderne virksomheder automatiserer salg for at strømline deres processer og få mest muligt ud af de tilgængelige ressourcer.
Hvis du ikke bruger denne innovative tilgang inden for kundesupport, går du glip af noget. Her er nogle af de vigtigste fordele, automatisering kan give din kundecentrerede virksomhed.
- Øget kundetilfredshed – Automatiseringer giver dine agenter mulighed for at levere hurtig og effektiv kundeservice, som direkte forbedrer den overordnede kundeoplevelse og tilfredshedsgrader.
- Forbedret agentproduktivitet – Når agenter ikke skal beskæftige sig med rutineopgaver hele tiden, kan de bedre afsætte deres tid til at arbejde med mere krævende opgaver.
- Forbedrede svarprocenter – Standardsvar, automatiske svar og andre værktøjer hjælper dig med at yde hurtig support.
- Større overensstemmelse – Automatiserede processer bliver ikke overvældet af mængden af indgående billetter på tværs af mange kanaler eller deres kompleksitet. Derfor er der et ensartet serviceniveau, uanset arbejdsbyrden.
- Færre menneskelige fejl – Selvom det ikke er perfekt, reducerer automatisering i høj grad fejl, der normalt forårsages af menneskelige agenter.
- Kundestyrkelse – Valgmuligheder som selvbetjening får kunderne til at føle sig mere engagerede og bemyndiget til at løse deres egne spørgsmål.
- Øger salget – Selv de funktioner, der betragtes som grundlæggende automatisering, kan reducere antallet af efterladte indkøbsvogne ved at udfylde kontaktoplysninger, udnytte målgruppeindsigt og hjælpe kunder på deres kunderejse.
Forskellige helpdesk-softwareløsninger tilbyder forskellige automatiseringsmuligheder. Nogle af de mest almindelige automatiseringsfunktioner, du kan finde, omfatter selvbetjening, IVR, chatbots, automatiserede opkaldssystemer, samtalesporing, dåsesvar, software til automatisk opkald, automatisk tildelte billetter, indsamling af e-handelsdata, rapportering, kunderejsesporing, automatiseringsarbejdsgange og forskellige AI-funktioner.
Impress customers with quick & knowledgeable responses
Give your team the right tool to increase their productivity with LiveAgent's automations feature.
Se en video om automatiseringer
LiveAgent er en hjælpsom helpdesk-software designet til at automatisere kundeserviceprocesser og spare tid og ressourcer for virksomheder. Det har værktøjer såsom et billetsystem, live chat og callcenterværktøjer, der kan automatisere kundeengagement. Automatiseringer er nøglen til at levere effektiv kundeservice, da det giver kundeservicerepræsentanter mulighed for at fokusere på mere komplekse problemer i stedet for trivielle opgaver såsom sortering af e-mails. Automatiseringer kan også konfigureres til at besvare almindelige kundeforespørgsler, så kunderne kan få deres feedback på under et minut. LiveAgent er en fantastisk helpdesk-software, der hjælper virksomheder ved at automatisere kundeserviceprocesser og levere effektive løsninger til kundeforespørgsler.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder begrebet automatisering?
Automation er en proces, der har til formål at øge effektiviteten og produktiviteten af arbejdet. Hvis der er nogle gentagne opgaver, kan de oftest automatiseres. Du kan oprette scripts, der udfører hver defineret handling i en bestemt rækkefølge. Dette sparer dig for tid, der kan bruges på andre aktiviteter, der vil forbedre din kundeservice.
Hvilke automatiseringer tilbyder LiveAgent?
LiveAgent lader dig opsætte forskellige automatiseringsregler. Nogle af automatiseringseksemplerne omfatter IVR, dåsebeskeder, tagging af billetter, foruddefinerede svar, tidsregler og mere.
Når du har læst om automatiseringer, kan du dykke dybere ind i call center automatisering. Denne artikel forklarer, hvordan automatisering kan gavne din virksomhed og forbedre kundeservice. Hvis du er interesseret i sikkerhed, kan du læse om help desk sikkerhed. Her finder du vigtige sikkerhedsfunktioner, der kan beskytte dine kundedata. For en forståelse af, hvordan du kan forbedre din kundeservice generelt, kan du tjekke customer service management. Denne artikel dækker fordelene ved at have et stærkt system til kundehåndtering. Er du nysgerrig efter at vide mere om telemarketing, kan du se på telemarketing software. Denne artikel giver indsigt i, hvordan du kan implementere og drage fordel af telemarketingværktøjer.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!