Hvem er brandfortaler?
En brandfortaler er en person, der påvirker andres meninger om din virksomhed. Der er mange typer mennesker, der kan være en del af din støttekampagne.
- Customer advocacy
- Employee advocacy
- Influencer advocacy
De mest almindelige eksempler på fortalere omfatter onlineanmeldelser, blogindlæg og andet brugergenereret indhold. Med andre ord bruger de mund-til-mund-marketing-teknikker til ikke kun at hjælpe dig med at drive salget, men også at opbygge en loyal kundekreds.
Du kan finde brandfortalere på mange forskellige platforme. Oftest kan du overveje positive anmeldere på sociale medier, anmelderwebsteder, blogs osv., som dit brand slår til lyd for. De spreder brand awareness i deres sociale cirkler gennem mund-til-mund-marketing såvel som i deres følgerbase.
Og vi ved alle, at folk er mere tilbøjelige til at købe fra virksomheder, deres venner, familie eller nogen, de ser op til og stoler på.
Fordele ved brand fortalere
Brand fortalere har eksisteret i meget lang tid. Og med god grund. Det kommer med mange fordele, der kan hjælpe dit brand med at opnå succes.
- Forretningsvækst – Onlineforbrugere er mere tilbøjelige til at konvertere, hvis folk, de har tillid til, opmuntrer dem til det. Vi ved alle, at før vi foretager et køb, vil vi gerne læse nogle anmeldelser igennem for at sikre os, at vi træffer de rigtige købsbeslutninger. Hvis brandfortalere deler deres personlige anbefalinger, er der større sandsynlighed for, at andre potentielle kunder gør forretninger med dig og derfor øger dine konversionsrater.
- Forbedret branding – Udbredelse af brand awareness er en vigtig del af branding. Så hvorfor ikke få hjælp fra rigtige mennesker, der virkelig nyder dine produkter og tjenester? Onlineanmeldelser, udtalelser, blogs, sociale indlæg og så videre er værdifulde aktiver, du bør inkludere i din branding-taktik.
- Opbygger loyal kundebase – Kunder, der stoler på din virksomhed, er mere tilbøjelige til at blive ved med at vende tilbage. De kan endda føle sig opmuntret til selv at blive brandfortalere.
- Række ud til et bredere publikum – Gennem sociale netværk kan dine fortalere nå ud til et større publikum, som ellers måske aldrig ville have fundet din virksomhed.
- Lavere omkostninger til kundeerhvervelse – Hvis du har brandfortalere, der er mere end glade for at dele deres positive oplevelser, kan du spare mange penge. De kan påvirke potentielle kunder til at foretage et køb, uden at du skal bruge en skilling på en marketingkampagne.
- Opretter fællesskab – Når kunder tilpasser sig dit brand og virksomhedskulturen, deler de deres kundeoplevelser, og taler åbent om det i deres omgangskreds og i onlinediskussioner, og det hjælper med at opbygge et stærkt fællesskab med længerevarende forhold centreret omkring dit brand og brand identitet.
- Opbygger decentraliserede salgsteams – Brandfortalere kan fungere som små salgsteams, der anbefaler og promoverer dine produkter og tjenester.
Need better communication options?
LiveAgent can help you streamline all of your communication with customers and brand advocates alike. Start your free 30-day trial and begin today!
Se, hvordan du omdanner kunder til brandfortalere
For at omdanne kunder til brandfortalere skal du fokusere på exceptionel kundesupport, lytte aktivt til deres feedback, glædeligt overraske dem og skabe rigtige menneskelige forbindelser. Disse strategier vil forvandle kunder til engagerede fortalere og forstærke dit brands rækkevidde og succes gennem mund-til-mund.
Frequently Asked Questions
Hvem er en brandfortaler?
En brandfortaler er en person, der promoverer dit brand gennem mund til mund markedsføring og andre fortalervirksomheder. Brandsupportere deler positive anmeldelser om den service eller det produkt, din virksomhed tilbyder. Et advocacy-program bør være en vigtig del af din marketingstrategi.
Hvilken rolle har brandfortalere?
De deler deres kundeoplevelser og skriver anmeldelser om din service eller dit produkt og spreder budskabet om dit brand. Potentielle nye kunder kan læse deres anbefalinger, før de interagerer med dit brand.
Hvad er den bedste måde at få brandfortalere på?
Hvis din virksomhed vil have brandfortalere, bør du passe på brugernes kommunikationskanaler. Måske leverer mange af dem allerede indhold. Belønnende fortalere skal være en del af dit advocacy program. Du kan sende dem personlige beskeder, små gaver, tilbyde dem rabatter eller endda en kontant bonus. Det vigtige er, at de føler sig anerkendt og værdsat for deres deres indsats.
Når du har læst om brandfortalere, kan du dykke dybere ved at læse artiklen "Hvem er brandfortaler?". Denne artikel vil give dig en bedre forståelse af de personer, der promoverer din virksomhed.
For at forstå fordelene ved at have brandfortalere, kan du læse mere i "Fordele ved brand fortalere". Her kan du lære, hvordan det kan styrke din virksomhed.
Hvis du vil vide, hvordan du omdanner dine kunder til brandfortalere, så er artiklen "Se, hvordan du omdanner kunder til brandfortalere" en god næste læsning. Den giver praktiske råd, du kan implementere.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!