Hvad er åbningstider?
Business hours - the part of the day when a business is usually open.
Åbningstider er de timer, hvor en virksomheds supportmedarbejdere normalt arbejder. Virksomheder opretter åbningstider, så kunderne kan kommunikere med supportpersonalet. Svartiden er afhængig af åbningstiderne. I sidste ende er der ingen, der vil have, at kunder skal vente på, at Helpdesk svarer, når de har travlt, sover eller er på ferie.
Man kan vælge flere åbningstider fra forskellige afdelinger. Dette er en fordel, når agenter arbejder på forskellige tidspunkter eller i forskellige tidszoner. Eksempelvis står virksomhedens supportmedarbejdere til rådighed 24 timer i døgnet. Således vil arbejdere kun være ansvarlige for opkald i deres arbejdstid.
Hvad er de normale åbningstider?
Normale åbningstider er som regel fra 8.00 til 18.00. Det er normalt fra mandag til fredag. Dette gælder bortset fra de lovlige helligdage.
Men du skal altid huske på, at normale åbningstider og dage varierer afhængigt af virksomhedens placering.
Hvor mange forretningsdage er 48 timer?
48 timer betyder 2 forretningsdage. Forretningsdage er normalt fra mandag til fredag, hvor størstedelen af professionelle virksomheder opererer.
Hvad er arbejdstiderne i USA?
Arbejdstiderne afhænger af virksomhedens type. Officielle steder, såsom banker i USA, er normalt åbne fra 8.00 til 17.00 – mandag til fredag. Alligevel kan detailbutikker ofte være åbne i længere timer selv hver eneste dag i ugen. Dette gælder normalt alt sammen udover nogle offentlige eller lovlige helligdage. Restauranter kan variere afhængigt af virksomhedens placering. Generelt er det normalt fra 9.00 til 17.00.
Hvordan kan kundeservicesoftware hjælpe dig med at administrere din virksomhed 24/7?
For eksempel kan du få alle e-mail-, livechat-, callcenter-, sociale medier-relaterede forespørgsler ind i én universel indbakke. Konfigurer og automatiser din LiveAgent og opnå din bedste kundeserviceydelse!
Hvis du gerne vil vide mere om LiveAgents, kan du læse Customer service software.
Men hvordan hjælper det med dine åbningstider?
Kundeservice arbejder normalt på skift. Det er svært at yde service 24/7, medmindre din virksomhed har råd til at ansætte flere medarbejdere.
Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, tilbyder en kundeportal, som kan hjælpe dig på mange måder. Den vigtigste faktor er oprettelsen af vidensbase artikler. At yde selvbetjening kan være gennem f.eks.; vidensbase artikler. Dette kan give kunderne assistance, når kundepersonalet ikke er tilgængeligt.
LiveAgent tilbyder også funktion Åbningstider. Denne funktion giver dig mulighed for at indstille dine åbningstiderne i softwaren. Opsætning af disse hjælper din kundesupport med at forberede sig til deres skiftehold. Det sætter også realistiske forventninger.
Få mere at vide om LiveAgents funktion – Åbningstider.
Andre fordele ved kundeservicesoftware:
- kundefastholdelse
- kundetilfredshed
- bruge mindre på ressourcer
- Tidseffektiv
- Større fortjeneste
- kunde loyalitet
- kundefællesskab
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Hvad betyder begrebet åbningstid?
Åbningstider er de timer på døgnet, hvor aktiviteter normalt udføres. Standardarbejdstider varierer fra land til land. I mange lande er det normalt et tidsrum mellem 9:00 og 17:00 (også kaldet 9-5).
Hvordan indstilles åbningstider i LiveAgent?
For at indstille åbningstider i LiveAgent skal du gå til 'Konfiguration', vælge fanen 'Automation' og derefter 'SLA'. I næste trin klikker du på 'Opret niveau'. På dette tidspunkt kan du tænde og indstille åbningstider ved at vælge 'Tiderne er defineret i efterfølgende åbningstider'. derefter vælger du en tidszone, indstiller åbningstider for hver dag i ugen og 'udelukker helligdage', hvor din virksomhed ikke er åben.
Hvilke åbningstider skal du indstille?
Den åbningstid, du vælger, bør afhænge af typen af din virksomhed. Når du angiver åbningstider, så tænk på din målgruppe – på hvilke tidspunkter de vil købe dine ydelser. Men det vigtigste er at inkludere og overholde åbningstiderne i alle medier, man kommunikerer i.
Når du har læst om åbningstider, kan det være nyttigt at dykke dybere ned i, hvad hvad åbningstider egentlig betyder. Denne artikel forklarer, hvordan du kan administrere din virksomhed døgnet rundt.
Hvis du ønsker at forbedre din kundeservice, kan du også overveje, hvordan kundeservicesoftware kan hjælpe dig. Det kan give dig mulighed for at holde åbent hele tiden og forbedre din kundetilfredshed.
Lær om Help Desk-agenter hos LiveAgent, der leverer teknisk support og besvarer kundeforespørgsler via e-mail, live chat, telefon og sociale medier. Udforsk, hvordan agenter kan forbedre din kundeservice med op til 100 agenter pr. konto. Start din gratis prøveperiode nu og oplev effektiv supportstyring!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!