Hvordan køber man et funktionelt callcenter?
For at købe dit call center, skal du forstå alle de faktorer, der påvirker prisen på en sådan organisation, og foretage en god investering. Det er muligt at købe et kontaktcenter, men mange virksomheder undgår at gøre dette.
For virksomheder, der har andre hovedansvarsområder, er det normalt bedre at outsource call center-tjenester. Men hvis du vil drive et callcenter og tjene penge på denne måde, kan du gøre det.
Den første vigtige ting du skal vide er, at du vil være i stand til at vælge fra callcenter-franchise eller uafhængige organisationer.
Call center franchisevirksomhed
Mange callcentre fungerer i dag som franchisevirksomheder. De er en del af en større organisation, men drives lokalt af franchisechefer. Denne mulighed kræver mindre startinvesteringer, og du får de nødvendige digitale løsninger fra hovedvirksomheden. Du er dog ansvarlig for at finde en beliggenhed, kontor, medarbejdere og etablering af drift.
Uafhængige callcentre
Et uafhængigt callcenter handler om nyudvikling. Der er ingen hjælp fra en franchisor, og du er ansvarlig for alt. Denne tilgang kræver mere arbejde og betydelig mere investering, men med større potentiale for indtjening.
Process of buying a call center
- at fastslå, hvorfor dette er den rigtige investering
- samle information til operationel og strategisk beslutningstagning
- at forstå din virksomheds behov
- lægge dit budget
- finde et potentielt køb (onlinelister, annoncer, mund-til-mund, forretningsagenter)
- vurdere alle aspekter af organisationen
- forhandle en pris
- gennemføre købet
Hvor rentabel er en call centervirksomhed?
Forretningseksperter siger, at der er to måder, hvorpå call centre tjener penge:
- opkrævning pr. opkald
- opkrævning pr. time
Hvis du står over for konsistente opkaldstider, kan opkrævning pr. opkald være det rigtige at gøre. Samtidig kan opkald vare længere eller kortere afhængigt af den service, du leverer. Generelt kan et kundesupportcenter med kortere gennemsnitlige opkaldstider tjene mere, når du opkræver pr. opkald.
Du skal lægge lønnen for dine ansatte sammen og gange den med fire. Som en generel tommelfingerregel er dette det beløb, der skal til for at dække alle løbende udgifter. Alt derover kan betragtes som ren profit.
Men for at overskuddet skal vokse, skal du bruge en skalerbar forretningsmodel. Du skal med andre ord finde tilbud hos internetudbydere, cloud-løsninger og softwarevirksomheder, der sænker prisen betydeligt per medarbejder, efterhånden som virksomheden vokser.
Hvor kan jeg finde et call center, der er sat til salg?
Den bedste mulighed er at finde onlinelister med virksomheder til salg. Disse websteder giver dig mulighed for at filtrere din søgning efter dine behov og få værdifulde oplysninger om hver enkelt fortegnelse. Samtidig er det nemt at kontakte virksomhedsejeren, hvis du har fundet en mulighed, som du kan lide.
Når du gennemgår listerne, skal du sørge for at tjekke disse ting:
- beliggenhed
- størrelse
- indefrosne formuegoder
- pris
- type enhed
- antal medarbejdere
- operationelle status
- tilbudte ydelser
- eventuelle særlige vilkår
Husk, at selvom du bliver virksomhedsejer, sælges de fleste call centre sammen med ledelsen.
Hvordan vælger man det rigtige call center, der er sat til salg?
Der er mange forskellige faktorer man skal overveje, når man vælger et call center. Ved at forstå dine forretningsbehov vil du finde den bedste mulighed inden for dit budget for at opnå kundetilfredshed, være effektiv og minimere dine driftsomkostninger.
Hvor planlægger du at operere?
Din call centervirksomhed kan fokusere på et bestemt land, engelsktalende lande eller lande rundt om i verden. Det er derfor, det er vigtigt at finde et team, der taler det påkrævede sprog og har adgang til teknologi til at acceptere/foretage opkald til et målrettet område.
Samtidig er din beliggenhed også vigtig på grund af tidszonen, hvis du forventer internationale opkald fra forskellige tidszoner. Med andre ord skal du tilpasse dine almindelige åbningstider med det mest travle tidspunkt på dagen.
Team størrelse
Den nødvendige team størrelse afhænger direkte af dit målmarked og dit budget. For eksempel kræver nogle brancher kundeserviceteams, der tilbyder detaljeret teknisk support. Samtidig kan der være en mindre kundebase, hvilket betyder, at du har brug for et mindre team for at undgå unødvendige omkostninger.
Niveau af viden og erfaring
Forskellige brancher kræver forskellig viden fra call center-agenter. For eksempel, hvis en virksomhed har brug for kundesupport til musikinstrumenter, skal repræsentanter have værdifuld viden og erfaring til at hjælpe dem med deres forespørgsler.
Tilgængelige teknologier
Enestående kundeservice afhænger af teknologi. At have forældede løsninger kan hindre din virksomheds succes. Her er blot nogle af de teknologier, moderne call centre bruger:
- CRM systemer
- campaign management system
- intelligent call-back
- intelligent opkaldsdirigering
- alt-i-én helpdesk-software
- call distribution system
- live chat
- TTY/TTD
- knowledge management system
- workforce management system
- universal queuing
Kontorudstyr
Ud over digitale teknologier har en call centervirksomhed brug for den nødvendige infrastruktur for at kunne udføre sine aktiviteter. Dette inkluderer omkostninger til udstyr som headset, computere, skriveborde, loungeområder, konferencelokaler, telefon-/internetlinjer og så videre.
Hvor meget koster det at købe/eje et call center?
Det kan være svært at kende salgsprisen på forhånd. Det hele afhænger af dine behov, hvilken slags call center du leder efter, og dets beliggenhed.
- På virksomhedsonlinelister kan du finde priser, der spænder fra $100.000 og over $2.000.000.
- Ifølge Glassdoor er den gennemsnitlige grundløn for en call centeragent i USA på $30.000.
- De gennemsnitlige årlige medarbejderomkostninger for et typisk call center er på omkring $260.000.
- Omkostninger til opsætning af udstyr og digital infrastruktur pr. medarbejder varierer fra $2.500 op til $10.000.
Choose only the best for your call center
LiveAgent allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Want to find out more?
Frequently Asked Questions
Hvordan køber man et funktionelt callcenter?
At købe et callcenter er som at købe enhver anden virksomhed. Du skal indsamle væsentlig information og foretage en stor investering lige fra starten. Processen er omfattende og indeholder vurdering af nøgleaspekter af virksomheden, herunder teknologier, aktiver, ejendom, medarbejdere, cash flow, konkurrence og meget mere.
Er callcentervirksomheder rentable?
Der findes mange forskellige forretningsmodeller for callcentre. Det er vigtigt at vælge den rigtige og gennemføre den ordentligt, hvis du vil have, at din virksomhed skal være profitabel. Alle modellerne har deres fordele og ulemper; det er op til dig at vælge de ulemper, du kan leve med, og minimere deres virkninger.
Hvor kan jeg finde et callcenter til salg?
Callcentre sælges normalt online på virksomhedsfortegnelses-websteder, gennem outsourcing-konsulenter eller via annoncer. Uanset hvordan du finder et callcenter der er sat til salg, er det vigtigt at analysere organisationen grundigt, før du køber.
Hvordan vælger jeg det rigtige callcenter der er sat til salg til min virksomhed?
Et succesfuldt callcenter har mange gode aspekter. Det ville hjælpe, hvis du overvejede faktorer som den nuværende internationale rækkevidde, størrelsen af callcenteret, potentiale for ekspansion, kapital, teknologier, driftsomkostninger, medarbejdere og så videre.
Hvor meget koster det at eje et callcenter?
Prisen for at købe et callcenter kan variere meget afhængigt af en række faktorer. Det hele afhænger af typen af callcenter, antallet af medarbejdere, beliggenhed, typer af tjenester, infrastruktur og meget mere. Bundprisen er omkring $100.000+ og kan gå over $2.000.000.
Hvis du overvejer at købe et funktionelt callcenter, kan du lære mere om de forskellige typer, som f.eks. franchisevirksomheder og uafhængige callcentre. Derudover er det nyttigt at forstå processen med at købe et callcenter for at sikre, at du træffer det bedste valg.
Når du undersøger, hvor rentabel en call centervirksomhed kan være, er der flere faktorer at overveje. Læs videre for at finde ud af hvor du kan finde et call center, der er sat til salg.
Det er også vigtigt at vide, hvordan man vælger det rigtige call center at købe, baseret på din planlagte operation. Overvej teamets størrelse og niveau af viden for at sikre, at det passer til dine behov.
Endelig bør du kende omkostningerne ved at købe og eje et call center, så du kan budgettere korrekt. Hvis du har spørgsmål, kan du finde svar i vores FAQ-sektion.
Oplev fordelene ved gratis call center-software med LiveAgent. Forbedr din virksomheds produktivitet, øg kundetilfredsheden, og reducer omkostningerne med vores brugervenlige, cloud-baserede løsning. Start din gratis prøveversion nu og opdag, hvordan du kan løfte din kundeservice til nye højder uden forpligtelser!
Har du brug for en pålidelig telefonisoftware?
Forbedr din kundeservice med LiveAgent's pålidelige telefonisoftware. Start din gratis prøveperiode uden kreditkort!