Hvad er opkalds tracking software?
Denne software indsamler og registrerer forskellige oplysninger fra indgående opkald. Analyse af disse data giver marketingfolk mulighed for at udvikle meget målrettede markedsføringstaktikker. Ved hjælp af denne software kan du finde ud af, hvad opkaldet handlede om, hvordan den, der ringer, fik dit nummer, og resultatet af opkaldet.
Brug af et kundesporingssystem hjælper virksomheder med at forbinde online og offline markedsføring. Tilsvarende kan besøgssporing, data opnået via denne metode bruges i search engine optimization (SEO), forskellige marketingkampagner, sociale medier eller offline annoncekampagner samt i fremtidige telefonopkald.
Hvordan fungerer opkalds tracking software?
Sporingssoftwaren tildeler enten et lokalt eller et gratisnummer til en virksomhedstelefonlinje. Når det næste opkald sker, dirigerer det opkaldet til den tildelte telefonlinje. Du kan bestemme, hvor du vil sende opkaldene hen: marketingafdelingen, salgsteamet eller endda din mobiltelefon. Ydermere kan du bestemme, hvilken marketingkampagne du knytter dit telefonnummer til. Dette hjælper med senere opkaldsanalyse. Er opkaldet knyttet til det nyhedsbrev, du har sendt? Eller kommer det fra din hjemmesides landingsside?
Når du har oprettet dette, vil opkalds tracking software indsamle data for at give yderligere opkaldsindsigt.
Data du kan indsamle omfatter:
- call recording
- opkaldsoplysninger – navn, beliggenhed, etc.
- opkaldsdetaljer – dato, opkaldsvarighed osv.
- opkaldskilde – SEO, e-mailmarketingkampagne osv.
Hvordan kan opkaldssporing hjælpe med mine markedsføringsbeslutninger?
Opkaldssporingsløsningen giver dit marketingteam mulighed for at analysere telefonsamtaler. De data, de kan indsamle, hjælper dem med at skabe en bedre opkaldsoplevelse for kunderne. Avanceret opkaldssporing sikrer, at marketingfolk kan bruge realtidsrapportering til at optimere betalt søgning og andre digitale marketingstrategier. Det giver også yderligere data til måling af ROI og øger ROAS.
Ydermere kan du løbende tilføje alle oplysninger til opkaldsprofilerne, så du har alle detaljer ét sted for hver samtalekanal. På den måde vil ikke kun dit team have meget mindre problemer med at finde de data, de har brug for, men deres markedsføringseffektivitet vil også forbedres.
Hvad er fordelene ved at bruge opkalds tracking software til din virksomhed?
At analysere de data, du indsamler, hjælper enormt med at forstå effektiviteten af dine marketingkampagner. Med værktøjer som indlejret chat-sporing, kan du også spore kundesamtaler på tværs af flere kanaler, herunder sociale medier og chatsupport. At have indsigt i alle aspekter af din marketingindsats kan føre til højere konverteringsrater og øge omsætningen for din virksomhed.
Den bedste telemarketingsoftware er cloud-baseret og giver marketingfolk mulighed for at studere kundernes rejser og knytte dem til specifikke kampagner. Google Adwords giver dig mulighed for at skabe meget målrettet indhold og annoncer baseret på disse resultater. Dette giver dig mulighed for at reducere cost-per-click (CPC) og cost-per-ad (CPA).
Ved at vide, hvilke kanaler der fungerer bedst for din virksomhed, kan marketingfolk og agenter desuden fokusere mere på at omdanne kundeemner til betalende kunder samt spore konverteringer. At have detaljeret viden om samtalerne med dine kunder gør dig også i stand til at yde den bedst mulige kundeservice.
Hvilke typer af opkalds tracking software er der?
Der er fire typer af opkalds tracking software.
1. Tilbagekaldsfunktion
Det er en internetbaseret løsning. En virksomhed opretter en annonce, der beder kundeemnet om at oplyse deres telefonnummer. Tilbagekaldssoftwaren indsamler disse oplysninger, så salgsrepræsentanterne kan kontakte dette lead.
2. Sporing af opkaldsnummer
Dette sporingssystem giver virksomheder flere numre til at spore deres marketingindsats både online og offline. Dette hjælper marketingfolk med at afgøre, hvilke kanaler der tiltrækker flest kundeemner.
3. Dynamisk opkaldssporing
Denne software giver mulighed for at programmere websteder til at skifte rundt på telefonnumre til forskellige brugere, hver gang siden indlæses. Disse tal vises til potentielle kundeemner baseret på foruddefinerede kriterier.
Der er to typer dynamisk opkaldssporing:
- kanalbaseret sporing – Denne software indsamler oplysninger om kundeemner baseret på den kanal, de fandt din virksomhed igennem. Kendte eksempler på dette system er Google AdWords og Bing Ads.
- unik sessionssporing – Dette system indsamler oplysninger om et leads session med tiden. Den tildeler et unikt nummer til hver session, og på denne måde kan den finde ud af, hvor kundeemnet præcist var på din hjemmeside, da de foretog opkaldet.
4. Statisk nummersporing
Det bruges normalt i offline opkaldssporing. Virksomheden giver et forskelligt nummer for hver marketingkanal – nyhedsbrev, annonce på tv, reklametavle, osv.
Hvad skal du være opmærksom på, når du vælger opkalds tracking software?
Forskellige udbydere har forskellige muligheder at vælge imellem. Det ville hjælpe, hvis du lavede noget research for at finde ud af, hvilken sporingsudbyder der passer bedst til din virksomheds behov. Find ud af, hvor meget de opkræver for en bruger om måneden, og om de har en ubegrænset brugermulighed.
Læs brugeranmeldelser online og krydshenvis dem med andre kilder. Overvej hvilke aspekter af anmeldelserne, der gælder for din virksomhed og fokuser på, at finde ud af mere om dem.
Improve your customer service
LiveAgent gives you possibility to choose from plenty of useful features and integrations which will make your business thrive. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Hvad er opkaldssporingssoftware?
Denne software indsamler oplysninger fra indgående opkald. Nogle typer af dette system registrerer også de indgående opkald til senere analyse og konverteringssporing. Opkaldssporingssoftware indhenter oplysninger om den geografiske placering af den, der ringer op, deres telefonnummer osv. Brug af denne software hjælper marketingfolk med at kombinere deres online og offline marketingindsats.
Hvordan fungerer opkaldssporingssoftware?
Opkaldssporingssoftwaren tildeler et nummer til en virksomhedstelefonlinje. Når emnet ringer, dirigerer systemet opkaldet til den tildelte telefonlinje. Du kan indstille, hvor du vil sende opkaldene hen: marketingafdeling, salgsteam osv.
Hvad er fordelene ved at bruge en opkaldssporingssoftware til din virksomhed?
Ved at kunne analysere data opnået via sporingsfunktionerne kan marketingfolk matche kundeemner til marketingkampagnerne. Dette hjælper dem med at forstå marketing ROI for hver kanal og indstille budgettet i overensstemmelse hermed. Forståelse af data, som denne sporingssoftware giver, gør det også muligt for marketingfolk at koncentrere sig om at forbedre marketingbudskaberne og skabe meget målrettede kampagner. Det hjælper også kundesupportteams med at yde den bedste service og øge kundetilfredshedsniveauet. At have indsigt i realtid giver dem mulighed for at håndtere indgående telefonopkald effektivt gennem hele kunderejsen.
Efter at have læst om opkalds tracking software, kan det være nyttigt at dykke dybere ned i automatiserede opkaldssystemer. Denne artikel forklarer, hvad automatiserede opkaldssystemer er, og hvordan de fungerer. Desuden kan du lære om de funktioner og fordele, som disse systemer tilbyder, samt hvad du skal være opmærksom på for at undgå potentielle faldgruber.
Professionel software til optagelse af opkald
Oplev krystalklar opkaldsoptagelse med LiveAgent, din one-stop-shop for kundeservice i 2024. Få ubegrænsede optagelser, 24/7 support, og en 30-dages gratis prøveperiode uden kreditkort. Perfekt til kvalitetssikring, agenttræning og retsbeskyttelse. Start din gratis prøve nu!
Den bedste gratis callcenter-software
Prøv LiveAgents gratis callcenter-software med ubegrænsede opkaldsoptagelser, tilbagekald, og IVR. Ingen installationsgebyrer, ingen kreditkort nødvendig, og 24/7 kundeservice. Øg produktiviteten og kundetilfredsheden ved at håndtere alle kundeanmodninger ét sted. Start din gratis prøveperiode i dag!
Opkaldsovervågningssoftware fra LiveAgent er et avanceret værktøj designet til at forbedre callcenter-kvaliteten og kundeoplevelsen. Med funktioner som samtaleoptagelse, personlig træning og realtidskontrol, er det ideelt for ledere og supervisorer. LiveAgent tilbyder en alt-i-en cloud-løsning med over 180 funktioner og gennemsigtige priser. Start din gratis prøveperiode i dag og løft din kundeservice til nye højder!