Hvad er brugerdefinerede agentroller?
Når du tilføjer en ny agent til din helpdesk-software, skal du tildele en agentrolle til dem. Agentroller bestemmer agentens ansvar såvel som tilladelser og rettigheder i systemet.
Med hensyn til LiveAgent, er der tre standard agenter grupper dine agenter kan falde ind under:
- Bruger
- Admin
- Ejer
Disse grundlæggende roller bestemmer det adgangsniveau, en agent har, tilladelser, administratorindstillinger og andre hovedaspekter af organisationen i kontaktcenteret. Oven i det har agentroller normalt en indvirkning på agentur-grænsefladen og dens revideringssrettigheder .
Nogle kundeserviceteams beskæftiger sig dog med mere specifikke kundeproblemer, så de skal have en individuel, tilpasset rolle sammen med grundlæggende roller. Du kan tilføje 3 yderligere brugerdefinerede roller til standardrollerne. Når du har tildelt de tilpassede roller til dine agenter, kan du også redigere og endda fjerne dem, så din systemkonfiguration altid passer til dine behov.
Fordele ved at have tilpassede agentroller
- Øget produktivitet – Når du klart definerer roller for alle dine agenter, eliminerer det forvirring og øger produktiviteten i din organisation.
- Nedsat løsningstid – Du kan bruge routingmuligheder til at tildele billetter til agenter med specialiserede roller. Disse agenter kan derefter hurtigt og effektivt løse kundeproblemer, da det er deres ekspertiseområde.
- Øget agenttilfredshed – At definere roller for dine særlige teams af agenter sikrer, at de forbliver effektive og udnytter deres unikke færdigheder. Dette giver dem mulighed for at klare sig bedre i deres job og øger derfor deres medarbejdertilfredshed.
- Forbedret kundeoplevelse – At have grupper eller individuelle agenter, der er specialiseret i bestemte områder, giver dem mulighed for at yde bedre kundeservice. De kan løse billetter mere effektivt med et højt niveau af ekspertise
Organize your team with LiveAgent
LiveAgent offers a variety of features for communication management and better team collaboration. Start your free trial today and try it out!
Frequently Asked Questions
Hvad er brugerdefinerede agentroller?
De er individuelle roller for agenter, der håndterer specielle forespørgsler. De er tilpasset specifikke kunders behov.
Kan du redigere tilpassede agentroller i LiveAgent?
Ja, det kan du. For at få adgang til, redigere og endda fjerne dem skal du gå til Konfiguration og derefter klikke på Brugerdefinerede agentroller. Du kan redigere dem ved at vælge titlen på en bestemt tilpasset agentrolle.
Hvordan får man adgang til tilpassede agentroller i LiveAgent?
For at få adgang til tilpassede agentroller i LiveAgent skal du gå til Indstillinger og klikke på Konfiguration. Derfra skal du gå til tilpassede agentroller, hvor du kan konfigurere, redigere og administrere tilpassede roller for dine kundeservicemedarbejdere.
Efter at have lært om brugerdefinerede agentroller, kan du dykke dybere ind i Helpdesk support, hvor du kan forstå vigtigheden af et billetværktøj til kundesupport og forskellene mellem help desk og helpdesk. Dette vil give dig en solid grundforståelse af, hvordan effektiv support kan struktureres.
For at sikre, at din help desk er sikker, kan du også udforske Help Desk Sikkerhed. Her kan du lære om sikkerhedsfunktioner som IP-ban, totrinsbekræftelse, og GDPR-overholdelse, der beskytter dine data og kundens informationer.
Ønsker du at forbedre din kundeservice? Besøg siden om Kundeservice, hvor du kan opdage vigtigheden af kundeservice og få indsigt i eksempler og bedste praksis. Dette vil hjælpe dig med at opbygge tillid og mindske kundeafgang.
Endelig kan du også få en forståelse af, hvad en Helpdesk portal er. Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål og lære, hvordan en helpdesk-portal kan forbedre din kundesupportoplevelse.
Kundeservice i 2024: Definition, typer, priser & mere
Se, hvad der er nyt inden for kundeservice i 2024! Dyk ned i dens typer, omkostninger, jobkrav og mere med vores omfattende guide.