Hvad er Customer Effort Score (CES)?
Er dine kunder glade? Er de tilfredse med din service og dit produkt? Du kan måle det med Customer Effort Score (CES). Det er en metrik, der måler, hvordan dine kunder har det med den indsats, de skal yde for at interagere med support og få en løsning på deres problem..
Vælg et passende spørgsmål og spørg dine kunder. Beregn derefter procentdelen af Customer Effort Score baseret på kundesvar. Der er mange måder at måle det på, f.eks. via e-mails eller spørgeskemaer.
Se en video om customer effort score
Customer effort score (CES) er en metrik til at måle kundetilfredshed. Det beregnes ved at indsamle feedback fra kunder om, hvor svært det var at gennemføre en interaktion. LiveAgent helpdesk-software har et automatiseret system til måling af kundetilfredshed ved at overvåge hver kundes tilfredshedsscore, når de interagerer med kundeserviceagenter. Disse oplysninger giver kundeserviceteams mulighed for at spore problemer og løse dem, før kunderne bliver frustrerede. Derudover hjælper LiveAgent teams med at tilpasse kundeoplevelsen ved at sikre, at kunder hurtigt og nemt får den hjælp, de har brug for.
Frequently Asked Questions
Hvad er Customer Effort Score (CES)?
Customer Effort Score (CES) er et mål, der viser, hvordan dine kunder har det med den indsats, de skal bruge for at interagere med dit kundeserviceteam og finde en løsning på deres problem. Takket være dette kan du teste effektiviteten af din kundeservice.
Hvordan beregner man Customer Effort Score (CES)?
For at beregne Customer Effort Score (CES) skal du vælge det relevante spørgsmål og tage det op med kunderne. Dette kan f.eks. gøres ved hjælp af et spørgeskema. Den nemmeste måde er, hvis kunderne svarer på en skala fra 1 til 10. Så dividerer du summen af deres svar med antallet af adspurgte kunder, og du får dette forhold.
Hvordan forbedrer man Customer Effort Score (CES)?
For at forbedre din Customer Effort Score (CES) skal du placere dine kunder i et dedikeret onlineområde. På den måde vil de nemt være i stand til at komme i forbindelse med kundeservice såvel som andre kunder og eksperter. Den anden idé er at skabe en videnbase, der hjælper dig med at løse kundeproblemer hurtigt og nemt. Den tredje (og den vigtigste) måde er effektiv kundeservice, hvilket muliggøres takket være den rigtige software.
Efter at have læst om Customer Effort Score (CES), kan det være nyttigt at dykke dybere ned i, hvad Customer service management indebærer. Denne artikel forklarer fordelene og praksis inden for customer service management, som kan hjælpe med at øge kundetilfredsheden og forbedre effektiviteten.
Du kan også udforske Net Promoter Score (NPS), som er en anden vigtig måling af kundeloyalitet. At forstå NPS kan give indsigt i, hvordan dine kunder virkelig føler omkring din service, og hvad der kan forbedres.
For at få en bedre forståelse af, hvordan kundeoplevelsen påvirker din virksomhed, kan du læse mere om Kundeoplevelse. Artiklen fremhæver fordelene ved en god kundeoplevelse og giver tips til forbedring af din CX med kundeservicesoftware.
Endelig, hvis sikkerhed er en prioritet for din help desk, bør du tjekke artiklen om Help Desk Sikkerhed. Her kan du lære om de nødvendige sikkerhedsfunktioner, der kan beskytte dine data og sikre en sikker serviceoplevelse for dine kunder.
Kundeservice i 2024: Definition, typer, priser & mere
Se, hvad der er nyt inden for kundeservice i 2024! Dyk ned i dens typer, omkostninger, jobkrav og mere med vores omfattende guide.