Hvad er en kundetilfredshedsundersøgelse?
Survey is an examination of opinions, behavior made by asking people questions.
Undersøgelser udfyldes af kunder efter deres oplevelse med supportpersonalet. Også kendt som kundetilfredshedsundersøgelser. Disse undersøgelser spørger kunden om, hvordan de blev behandlet af kunderepræsentanter. De kan komme i form af en chatundersøgelse, e-mail-undersøgelse og mange andre.
Ikke alle kunder udfylder undersøgelsen, da nogle mennesker ser det som spild af tid og ikke synes det er det værd, så de springer det over. Alligevel er det værdifuld information for virksomheden, der kan analyseres ved hjælp af kundetilfredshedsundersøgelses-software.
Alle agenter gør deres bedste for at sikre, at kunden får en god oplevelse. Nogle gange er kunden så frustreret over produktet, at han/hun kan udfylde spørgeskemaet forkert. Dette skyldes kundens fejlfortolkning.
Hvad burde en kundetilfredshedsundersøgelse indeholde?
Før du begynder at oprette din undersøgelse, er det vigtigt at fastslå:
- Hvilket værktøj du skal bruge
- Hvem forsøger du at målrette mod med undersøgelsen (kan være et specifikt segment af dine kunder)
- Mål, din virksomhed vil bruge til at evaluere undersøgelsens succes
Hvordan fastsættelser man mål for kundetilfredshedsundersøgelsen?
Det er afgørende at vælge SMART mål, før du opretter din tilfredshedsundersøgelse.
Når du brainstormer mulige mål, skal du sørge for, at de er:
- S – specific
- M – measurable
- A – achievable
- R – relevant
- T – time-bound
Derefter kan du begynde at skabe spørgsmål, der passer til dit brand.
Form for spørgsmål:
- Åben
- Lukket
- Multiple choice
- Bedømme type spørgsmål
- Vurdere spørgsmål
Det er vigtigt omhyggeligt at vurdere, hvilke der passer til dine mål. For at få en brugbar undersøgelse skal du gøre respondenternes oplevelse nem. Brug derfor multiple choice eller lukkede spørgsmål for at få præcise svar. Hvis du er usikker, så giv muligheden for det åbne svar. Men overdriv det ikke, medmindre du ønsker at miste respondenter.
Og lav så din kundetilfredshedsundersøgelse med denne enkle struktur:
1. Den første del skal handle om respondentens/kundernes brug af dit produkt eller din service.
2. Den næste del skal handle om kunden. Fastlæg den vigtige demografi for kunden, såsom alder, beliggenhed. Dette hjælper dig også med at bestemme din målgruppe.
3. Brug vurderingstype spørgsmål eller skalaspørgsmål.
4. Giv respondenten mulighed for at udtrykke deres mening med åbne spørgsmål.
5. Mod slutningen, opsummer undersøgelsen og lad respondenten vide, hvad der vil ske med deres svar.
Hvordan kan kundeservicesoftware hjælpe din kundeservicetilfredshedsvurdering?
LiveAgent er kundeservicesoftware, som blev skabt for at få dine kunderepræsentanter til at arbejde effektivt og produktivt. Det tilbyder også en integration kaldet Nicereply. Gennem denne integration er du i stand til effektivt at indsamle kundernes feedback.
Læs mere om LiveAgent Feedback-integrationer her.
Fordele ved at bruge LiveAgent – for at øge kundetilfredsheden:
- Forbedret responstid
- Live Chat – behandle dine kunders problemer med det samme
- Øget produktivitet i dine afdelinger
- CRM system
- E-mail, sociale medier, opkald og chatforespørgsler fra én grænseflade
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Se en video om kundetilfredshedsundersøgelsen
Kundetilfredshedsundersøgelser og LiveAgent Help Desk Software er kraftfulde værktøjer, som virksomheder kan bruge til at måle kundetilfredshed. Kundetilfredshedsundersøgelser giver virksomheder mulighed for at få værdifuld feedback, der kan hjælpe dem med at forbedre deres produkter og tjenester. LiveAgent er en helpdesk-software, der giver virksomheder proaktiv kundeservice og problemløsning. LiveAgents automatiserede billetteringssystem hjælper med at sikre, at kunderne modtager rettidigt svar på deres forespørgsler. Kombinationen af kundetilfredshedsundersøgelser og LiveAgent Help Desk Software skaber en omfattende kundeserviceløsning, som gør det muligt for virksomheder at yde exceptionel kundesupport og fremme kundeloyalitet.
Frequently Asked Questions
Hvad er en kundetilfredshedsundersøgelse?
Kundetilfredshedsundersøgelser er undersøgelser gennemført af kunder efter deres erfaringer med supportpersonale. Spørgsmålene i en sådan undersøgelse vedrører normalt, hvordan kunderne blev betjent af agenter. En sådan undersøgelse giver dig mulighed for at få værdifuld feedback om kundeservice.
Hvad er elementerne i kundetilfredshedsundersøgelser?
Ved kundetilfredshedsundersøgelser bør der stilles spørgsmål, der vil afsløre et bredt billede af kundeservice. Typisk handler disse spørgsmål om: Hvad er dit generelle tilfredshedsniveau? Hvad er sandsynligheden for at købe et produkt fra en bestemt virksomhed igen? Hvad er sandsynligheden for, at du vil anbefale tjenesterne til dine venner?
Hvordan gennemfører man en kundetilfredshedsundersøgelse?
For at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse skal du definere de spørgsmål, du vil stille dem, så svarene er så effektive som muligt for dig. Det er også ekstremt vigtigt at vælge den kanal, som undersøgelsen skal gennemføres gennem. Det kan være at ringe til kunder, sende en e-mail til kunder, sende et kort med et svarkort og en kuvert eller en online undersøgelse.
Efter at have læst om kundetilfredshedsundersøgelser, kan det være nyttigt at udforske kundefeedback. Denne artikel giver indblik i betydningen af kundefeedback og tilbyder tips til, hvordan du kan indsamle og bruge feedback effektivt.
En anden interessant artikel handler om personalisere. Her kan du lære, hvordan personalisering kan forbedre kundeoplevelsen og øge kundetilfredsheden gennem skræddersyede interaktioner.