Velkommen til den spændende verden af kundeservice i 2024! Teknologisk udvikling og skiftende kundekrav betyder, at kundeservice ikke længere kun er en funktion, men en oplevelse, hvor det at opfylde kundens behov ikke bare er en forpligtelse, men en kunst.
I denne dybdegående artikel dykker vi ned i alt, fra de grundlæggende definitioner til de praktiske detaljer af de forskellige typer kundeservice, de fælles udfordringer, bedste praksis, jobkrav og rimelige kundeforventninger. Vi vurderer også de økonomiske fordele ved at tilbyde fremragende kundeservice, alt imens vi giver handlingsrettet indsigt i, hvordan du kan løfte din kundeservice til at matche morgendagens guldstandard.
Indholdsfortegnelse
- Hvad er kundeservice i enkle & moderne udtryk?
- Hvordan fungerer kundeservice?
- Hvad menes der med et kundesupportsystem?
- Hvad er de vigtigste komponenter af den bedste kundeservice
- Typer af kundeservice
- Almindelige udfordringer med at yde kundeservice
- 7 bedste praksis for kundeservice
- Kundeservice jobkrav
- Hvad er rimelige forventninger til kundeservice?
- Kundeservice i servicebranchen
- Omkostninger på kundeservice
- Økonomiske fordele ved fremragende kundeservice
- Hvad du skal gøre for at forbedre din kundeservice
- Konklusion
Hvad er kundeservice i enkle og moderne vendinger?
Sagt på en mere enkel måde er kundeservice den support, en virksomhed yder sine kunder før, under og efter et køb. Det er grundlaget for enhver virksomhed og forbinder forbrugerne med brandet. Det involverer professionel behandling og support til kunder, besvarelse af deres forespørgsler, løsning af deres problemer og guide dem gennem forskellige processer. Det er en væsentlig del af den samlede kundeoplevelse og spiller en afgørende rolle i etableringen af brandets omdømme.
Med et moderne udtryk kan man sige, at kundeserviceinteraktioner ikke kun er begrænset til ansigt-til-ansigt samtaler eller over telefonen. I disse dage handler definitionen af kundeservice om at tilbyde bekvemmelighed, personlige oplevelser og hurtighed til kunden.
Fremragende kundeservice har betydelig forretningsværdi, da det direkte påvirker virksomhedens forhold til dets kunder og i sidste ende dets bundlinje. Hvis en virksomhed yder fremragende kundeservice, kan det betyde forskellen mellem en engangskøber og en loyal, livslang kunde.
Desuden bliver fremragende kundepleje en konkurrencefordel i et hårdt konkurrencepræget forretningsmiljø, hvor produkter og tjenester i stigende grad kommercialiseres. Det hjælper ikke kun med at opbygge tillid og varemærkeloyalitet, men forbedrer også værdien af en virksomhed. En kunde, der konsekvent har positive kundeserviceoplevelser, er mere tilbøjelige til at blive en tilbagevendende kunde og vise et højere niveau af brand engagement.
Hvordan fungerer kundeservice?
Forestil dig, at du køber et produkt og det på en eller anden måde ikke virker som forventet. Selvfølgelig går du tilbage til butikken, besøger deres hjemmeside eller ringer til dem for at få hjælp. Det er deres kundeserviceteams opgave at hjælpe dig, guide dig gennem problemet, måske erstatte produktet eller sørge for en refundering.
Sådan fungerer kundeservice. I dets mest fundamentale principper. handler det om at løse problemer og forespørgsler og samtidig bevare en professionel og behagelig væremåde til kunderne. Og ikke kun på salgsstedet, men gennem hele produktets eller tjenesteydelsens livscyklus.
Derfor bruges udtrykket “kundeservice er nøglen” ofte. Det betyder, at det at have førsteklasses kundeservice er afgørende for en virksomheds overordnede succes og omdømme. Glade kunder har en tendens til at vende tilbage for at foretage flere køb og anbefale din virksomhed til andre, og de kan endda være villige til at betale mere for konsekvent fremragende service.
Hvad menes der med et kundesupportsystem?
Et kundesupportsystem eller kundeservicesystem henviser til en række tekniske og operationelle strategier, værktøjer og praksis, som en virksomhed bruger til at interagere med sine kunder. Dette system hjælper med at håndtere kundeproblemer, klager, forespørgsler, feedback, forslag og enhver anden form for interaktion, som virksomheden har med sine kunder.
Et kundeservicesystem er afgørende for at opretholde kundetilfredsheden og fremme positive kundeoplevelser. Dette kan opnås gennem forskellige kommunikationskanaler som e-mails, telefonsamtaler, hjemmesider, live chat, sociale medier og så videre.
LiveAgent kundeservicesoftware er en alt-i-en-løsning, der hjælper virksomheder med at administrere alle deres kundeinteraktioner fra ét centralt sted. Det giver virksomheden mulighed for at integrere flere kommunikationskanaler, hvilket gør det nemmere at svare på alle kundeforespørgsler hurtigt og opretholde et konsekvent budskab.
Hvad er nøglekomponenterne i den bedste kundeservice
Enestående kundeservice er nøglen til succes for enhver virksomhed. Det er en kombination af flere væsentlige elementer:
- Tilpasning: Dette henviser til, hvordan tjenester er skræddersyet til at imødekomme hver enkelt kundes specifikke behov. For at levere personlige tjenester skal du forstå hver enkelt kundes unikke behov og præferencer.
- Empati: Empati involverer forståelse og deling af dine kunders følelser. I forbindelse med exceptionel kundeservice involverer empati at vise dine kunder, at du virkelig bekymrer dig om deres problemer eller oplevelser. Dette hjælper med at opbygge stærke forhold til kunderne, hvilket kan omsættes til øget kundeloyalitet og -tilfredshed.
- Lydhørhed: At reagere hurtigt og effektivt på kundeforespørgsler eller -klager er afgørende for exceptionel kundeservice. Lydhørhed går hånd i hånd med at lytte og forstå: Det handler ikke kun om at svare hurtigt, men også om at sikre, at dit svar effektivt tager fat på kundens bekymringer.
- Produktkendskab: Dette udgør en dyb forståelse af dine produkter eller tjenester. Det giver dig mulighed for at give detaljerede oplysninger om dine produkter, vejlede kunder i, hvordan de skal bruge dem, eller fejlfinde de eventuelle problemer kunderne måtte opleve.
- Professionalisme: Det er den måde du driver forretning på og interagerer med dine kunder. Professionalisme skaber tillid og tiltro hos dine kunder. Det inkluderer at opretholde et etiketteniveau, bruge ordentligt sprog, respektere kundernes tid, være ærlig og opretholde de højeste etiske standarder.
Typer af kundeservice
Lad os se på nogle af de mest almindelige typer kundeservice, du kan yde:
- Telefon: Dette er en af de mest traditionelle og almindeligt anvendte typer kundeservice. Det giver kunderne mulighed for at ringe og tale direkte med kundeserviceteamet om de eventuelle problemer, bekymringer eller spørgsmål, de måtte have.
- Tekst: Denne slags kundeservice gør det muligt for kunder at sende en tekstbesked til kundeservicemedarbejdere for at få hjælp. Det er en praktisk mulighed for dem, der måske ikke er i stand til at tale i telefon.
- Live chat: Live chat er en slags onlinekommunikation, der giver kunderne mulighed for at sende en instant message til kundeservicerepræsentanter direkte på virksomhedens hjemmeside. Det giver ofte øjeblikkelige svar og hurtige løsninger.
- Personlig: Nogle gange har kunder brug for personlig service, f.eks. i detailmiljøer. Her hjælper sælgere eller personale dem ved at besvare deres forespørgsler eller hjælpe dem med at finde det, de har brug for.
- Sociale medier: Med en stigning i brugen af sociale medier bruger mange virksomheder nu disse platforme til kundeservice. Kunder kan kontakte dem via instant messaging eller kommentarer på virksomheders sociale mediekanaler som Facebook, Instagram eller X (Twitter) og virksomheder kan svare offentligt eller privat.
- Selvbetjening: Dette kan omfatte ofte stillede spørgsmål, vejledninger og andre ressourcer leveret af virksomheden, som giver kunderne mulighed for at finde løsninger på deres problemer eller svar på deres spørgsmål på egen hånd. Selvbetjeningsværktøjer kan også omfatte interaktive voice response systems, der guider opkaldere til løsninger eller automatiserede onlineværktøjer, der giver svar eller håndterer simple opgaver. Disse tjenester hjælper kunder med at løse deres egne problemer hurtigt, uden at det er nødvendigt at kontakte en kunderepræsentant.
Fælles udfordringer i at yde kundeservice
At levere pålidelig kundeservice kommer naturligvis med sig eget sæt af problemer. Lad os hurtigt se på dem.
Håndtering af vanskelige kunder
Kundesupportteams skal ofte håndtere kunder, der er utilfredse, vrede eller svære at håndtere. Dette kunne teste kundeservicemedarbejderens tålmodighed og problemløsningsevner.
Løsning: Den bedste måde at håndtere vanskelige kunder på er ved at forblive rolig og høflig, lytte til deres klager eller problemer og forsøge at levere en løsning, der er tilfredsstillende for dem. Det er vigtigt ikke at tage kundens vrede personligt og bestræbe sig for at vende deres negative oplevelse til en positiv.
Hurtig løsning af problemer
På grund af forretningstransaktioners hurtige karakter forventer kunderne ofte, at deres problemer bliver løst med det samme. Uanset om det er et teknisk problem eller et prisproblem, er hurtig løsning ofte udfordrende, især når løsningen af problemet involverer flere trin, eller der skal anmodes om deltagelse af andre afdelinger.
Løsning: Effektive processer og ordentlig træning kan hjælpe kundeservicemedarbejdere med hurtigt at løse problemer. Automatiseringsværktøjer som chatbots kan også nedbringe løsningstiden ved at håndtere almindelige problemer. Det er også vigtigt at sætte realistiske forventninger til kunderne om, hvornår deres problem vil blive løst.
Konsekvent opretholdelse af service af høj kvalitet
De mange kunder, der har brug for assistance eller information, kan gøre det udfordrende for teamet at levere en konsekvent og førsteklasses service.
Løsning: Løbende træning og konsekvent kommunikation er nøglen til at opretholde høj servicekvalitet. Ved at give teammedlemmer regelmæssig træning i kundeservicefærdigheder og virksomhedspolitikker, kan de holde sig opdateret og blive ved med at levere fremragende service.
Derudover kan det være en meget stor hjælp at have en veldokumenteret kundeservicepolitik, som repræsentanter kan henvise til. Det kan også være fordelagtigt at implementere kvalitetssikringsforanstaltninger, såsom overvågning af kundeinteraktioner og indsamling af kundefeedback til løbende forbedringer.
7 Bedste praksis for kundeservice
Hvordan kan du yde den bedste kundesupport? Her er 7 bedste praksisser du kan følge, for at sikre tilfredse kunder.
1. Personliggøre din service
Det vigtige er at behandle hver kunde som et unikt individ. At huske tidligere interaktioner, henvende sig til dem ved deres navn, forstå deres præferencer og have deres historie ved hånden, hjælper virkelig med at fremme et godt forhold. Det skaber en følelsesmæssig forbindelse, forbedrer kundeloyaliteten og øger kundetilfredsheden.
2. Tilbyde medarbejder træning
Sørg for, at dine kundeservicemedarbejdere er godt bekendt med dine produkter og tjenester. Regelmæssig træning af alle dine kundeservicemedarbejdere er afgørende, da de altid vil fungere som din virksomheds ansigt.
3. Prioriter klarhed
Klar kommunikation mindsker misforståelser. Sørg for, at dine kundeservicemedarbejdere virkelig forstår det aktuelle problem og kan forklare løsninger eller processer klart og forståeligt for kunden.
4. Invester i automatisering
Automatisering hjælper virksomheder med at håndtere rutineprægede opgaver, så deres personale kan fokusere mere på komplekse kundeserviceproblemer. For eksempel kan brug af AI-chatbots eller dåsesvar til ofte stillede spørgsmål føre til mere effektivitet.
5. Tilbyde omnichannel support
Kunder i dag interagerer med virksomheder på tværs af forskellige kanaler – e-mail, sociale medier, hjemmeside, telefon. At give problemfri omnichannel-support sikrer, at de får en ensartet og sammenhængende oplevelse på tværs af alle kontaktpunkter.
6. Iværksætte løbende forbedringer
Hele tiden prøve at forbedre kvaliteten af din kundeservice. Dette kan gøres ved regelmæssigt at indsamle kundefeedback og sikre, at du opfylder eller overgår deres forventninger.
7. Outsource din kundesupport
Hvis det er overvældende at administrere kundeservice internt, kan du overveje at outsource til en professionel kundeservice udbyder.
Jobkrav til kundeservice
Jobkrav til kundeservice omfatter generelt:
- Kommunikationsevner: Dette omfatter effektiv tale, aktiv lytning og klare skrivefærdigheder.
- Empati: En evne til at forstå og dele andres følelser og reagere med passende empati.
- Problemløsning: Evnen til at identificere problemer og skabe effektive løsninger til kunder.
- Teknisk viden: Viden om de produkter eller tjenester, som virksomheden tilbyder.
- Tålmodighed: Nogle kunder er måske sure eller er svære at håndtere, så tålmodighed og forståelse er nøglen.
- Tilpasningsevne: Evnen til at tilpasse sig forskellige typer kunder og situationer.
- Multi-tasking: Håndtering af flere opgaver på samme tid, såsom at tale i telefon, mens du bruger computeren.
- Teamwork: Evnen til at arbejde godt sammen med andre i et team for at yde den bedst mulige kundeoplevelse.
Hvis et teammedlem mangler disse vigtige færdigheder, kan det påvirke kundeoplevelsen og teamets samlede præstation negativt. Personen skal have konstruktiv feedback, der fremhæver, hvor de har brug for at forbedre sig og mulige måder at opnå dette på. Dette kan være i form af yderligere træning, coaching eller vejledning.
Det kunne måske være en god idé at parre en ny kundeservicemedarbejder med et andet teammedlem, som udmærker sig på områder, de har problemer med, for at hjælpe med at forme deres færdigheder gennem observation og erfaring.
Hvad er rimelige forventninger til kundeservice?
Rimelige forventninger til kundeservice er, hvad kunderne med rette kan forudse, når de interagerer med en virksomhed. De forventer, at deres behov bliver opfyldt og spørgsmål besvares hurtigt og præcist. Med hensyn til kontakt, forventer de høflig, professionel og empatisk service, især i meget følelsesmæssige situationer.
Desuden forventer kunderne, at virksomheden er pålidelig og gennemsigtig, hvilket betyder, at hvis der er en fejl, indrømmer virksomheden det med det samme og arbejder på at rette op på det. De forventer også overensstemmelse på tværs af forskellige kanaler og touchpoints.
At være på forkant med alt dette kræver konstant overvågning, for at sikre, at du opfylder disse behov og sætter mål i overensstemmelse hermed. Indstilling af SLA-regler vil ikke kun hjælpe dig med at definere kundernes forventninger, men også medarbejdernes ansvarlighed og dit ansvar som udbyder. Men husk, at forkert indstillede SLA-regler kan forårsage mere skade end gavn.
For at sætte SLA-regler der virker, skal du først forstå behovene og de sædvanlige forventninger hos kunderne i din branche. For det andet skal du være realistisk omkring dit personales størrelse og evner. Hvis du har brug for det, kan du ansætte personale eller undersøge mulighederne for automatisering og selvbetjening for at aflaste rutineopgaver.
Endvidere bør du have et system til at kategorisere og prioritere forespørgsler, så du ikke ender med at besvare rutinemæssige how-to-forespørgsler i stedet for at hjælpe kunder med at håndtere kritiske systemafbrydelser først.
Vores 24/7 supportteam hos LiveAgent sorterer indkommende forespørgsler efter afdeling og prioritetsniveau. Vi bestræber os altid på at reagere på alle vores billetter omgående, men for at afbalancere vores arbejdsbyrde og leve op til forventningerne, især i perioder med et stort antal billetter, har vi specifikke forventede svartider:
Salgssupport | Teknisk support | Enterprise support | |
Normal prioritet | Første svar: 2t Næste svar: 15t | Første svar: 8t Næste svar: 32t | Første svar: 1t Næste svar: 4t |
Høj prioritet | Første svar: 1t Næste svar: 8t | Første svar: 4t Næste svar: 16t | |
Haster | Første svar: 30 min Næste svar: 1t | Første svar: 30min Næste svar: 1t |
Bemærk “næste svar”-delen. Hvert problem vil være anderledes og løsningstiderne er meget sværere at overholde. Nogle gange vil folk simpelthen være sikre på, at du gør dit bedste for at løse deres problemer. Ved at holde dine kunder informeret om fremskridt og ETA vil få dem til at føle sig værdsat, i kontrol og mere tilgivende.
Jozef Stofira
Kunde Support Manager“Selvfølgelig besvares chats med det samme og vi sætter automatisk WhatsApp- og Messenger-kanalernes beskeder med Salg som høj prioritet, fordi disse kunder altid forventer hurtigere svartider end via standard e-mail.”
Kundeservice i servicebranchen
Det er svært at definere kundeservice i servicebranchen, da det påtager sig en mangesidet rolle. Da produktet ofte er uhåndgribeligt, bliver selve serviceoplevelsen produktet. Som sådan bliver positive interaktioner, dygtig kommunikation, hurtig problemløsning og en dyb forståelse af forbrugernes behov væsentlige komponenter i en succesfuld kundeservicestrategi i denne sektor.
I USA har kundeservice en afgørende betydning, da den ses som grundlaget for enhver forretningsdrift. Det refererer til den bistand og rådgivning, som en virksomhed yder til de mennesker, der køber eller bruger dens produkter eller tjenester. Da kundeloyalitet er et så afgørende aspekt af det amerikanske marked, stræber virksomheder efter at yde fremragende kundeservice for at fastholde og udvide deres kundebase.
Det har vist sig, at et overvældende antal, 96 %, af kunderne vil afbryde forholdet til en virksomhed på grund af utilstrækkelig service. Denne statistik viser den store virkning af den rolle, kundeservice spiller i at opretholde eller potentielt afslutte et forretningsforhold. En sådan virkelighed understreger behovet for, at virksomheder prioriterer kundeservice, da antallet af kunder, der straks vil forlade scenen efter en dårlig serviceoplevelse, er foruroligende højt.
Men hvad er kundeservice i marketingverdenen? I bund og grund indebærer en kundeservicetilgang i marketing brug af strategier og taktikker, der placerer kunden i spidsen for alle operationer. Det handler om at levere værdi ved hvert touchpoint, omgående behandle kundeforespørgsler og løse deres problemer effektivt.
LiveAgent er en softwareløsning, der kan hjælpe dig med at forbedre din kundeservice. Denne pålidelige helpdesk-software giver en platform for effektiv kommunikation og interaktion med kunderne, hvilket sikrer, at de får en positiv oplevelse, og at dit forhold til dem forbliver stærkt og udbytterigt.
Omkostningerne ved kundeservice
For at bringe omkostningerne ved kundeservice i perspektiv, vil forskellige virksomheder sandsynligvis se på forskellige kundeserviceomkostninger. Disse omkostninger afhænger generelt af forskellige faktorer såsom virksomhedens størrelse, omfang og arten.
For eksempel vil en global virksomhed, der håndterer tusindvis af kundeinteraktioner dagligt, uundgåeligt pådrage sig højere omkostninger sammenlignet med en lokal virksomhed med minimale kundetransaktioner. Disse omkostninger kan tilskrives faktorer som ansættelse, uddannelse og vedligeholdelse af et kundeserviceteam af høj kvalitet, optimering af teknologiske værktøjer til kundeservice og måske endda opretholdelse af en fysisk kundeserviceafdeling.
Men i betragtning af de kæmpemæssige konsekvenser af at undervurdere kundeservice, er disse omkostninger simpelthen en nødvendig investering. I sidste ende er målet at levere en problemfri og effektiv service, der tilfredsstiller kunderne og samtidig opbygge et solidt omdømme for virksomheden.
Økonomiske fordele ved fremragende kundeservice
Interessant nok indikerer en statistik, at en stigning på 2% i kundefastholdelse svarer til overskud, som om omkostningerne blev skåret med 10%. Så det er ingen overraskelse, at det at holde dine kunder glade kan øge din virksomheds bundlinje.
Her er nogle andre fordele, som organisationer oplever, når de har gjort det ekstra arbejde:
For det første viser det sig at holde på dine eksisterende kunder er et billigere alternativ end at skaffe nye. Det skyldes primært, at sidstnævnte involverer markedsføringsomkostninger og den usikre mulighed for konvertering.
For det andet vil kunderne sandsynligvis betale mere for varer, hvis de er sikret kundeservice i topklasse. Årsagen er, at kunderne sætter pris på et pålideligt, hurtigt besvarende kundeserviceteam, der eliminerer potentielle købs- eller brugsproblemer.
Derudover betyder enestående kundeservice at øge en kundes livstidsværdi. Ved konsekvent at levere fremragende kundeservice opbygger du kundeloyalitet, hvilket betyder, at kunderne sandsynligvis vil blive længere og blive ved med at købe fra din virksomhed. Denne længere kundelevetid kan føre til øget omsætning over tid.
Endelig kan fremragende kundeservice fungere som en katalysator for yderligere indtægter. Tilfredse kunder bliver ambassadører for dit brand og henviser til familie og venner. Denne mund-til-mund markedsføring kan generere nye kunder uden ekstra omkostninger.
Hvad du skal gøre for at forbedre din kundeservice
Lad os se på nogle måder, hvorpå du kan bringe din kundeservice til det næste niveau:
- Forbedre kommunikationen: Grundlaget for ethvert stabilt kundeforhold er god kommunikation. Fra at forstå kundernes behov til at løse deres problemer effektivt, bør der være klar kommunikation.
- Udnyt teknologi: Brug teknologiske værktøjer til at strømline kundeservice som et CRM-system for at overvåge og svare på kundeforespørgsler, klager eller feedback. Overvej moderne løsninger, såsom LiveAgent.
- Prioriter hurtig reaktion og løsning: Kunder foretrækker hurtige svar og løsninger på deres problemer. Sørg for, at dine kunder ikke skal vente længere end nødvendigt. Svar omgående og hvis løsningen ikke kan gives med det samme, skal du ofte opdatere dem om fremskridt.
- Implementer et kundefeedbacksystem: Implementering af et system til indsamling og analyse af kundefeedback er afgørende for serviceforbedring. Feedback kan gøre dig i stand til at forstå, hvad du gør rigtigt og de områder, hvor du skal forbedre dig.
- Styrke forhold: Oprethold regelmæssig kontakt med dine kunder. Nyhedsbreve, uddannelsesmæssige e-mails og personlige tilbud kan hjælpe med at holde kundeinteraktionen hyppig og betydelig.
Konklusion
Afslutningsvis kan de siges, at kundeservicelandskabet i 2024 er en overbevisende blanding af skiftende kundeforventninger, avancerede teknologier og raffinerede servicestrategier. Med kundeservicedefinitionen i konstant forvandling, skal virksomheder virkelig forstå, hvordan kundeservice fungerer, de forskellige typer og de udfordringer, der er forbundet med det, samt de nødvendige komponenter for fremragende kundeservice.
Det kan være udfordrende at finde rundt i virkningerne af fremragende kundeservice i dag og fremover. Heldigvis behøver du ikke gøre det alene. LiveAgent, der er udstyret med state-of-the-art funktioner, tilbyder enorm hjælp til at strømline og forbedre kundeservice processer. Husk, fremragende kundeservice er ikke en præstation fra den ene dag til den anden, men en kontinuerlig forpligtelse. Og den bedste del? Du kan prøve LiveAgent gratis i 30 dage og mærke den forskel, det kan gøre for din virksomhed. Det er på tide at hæve niveauet for din kundeservice og stige til nye højder i forretningslandskabet!
Take your customer service to new heights
Try out LiveAgent for free today and see the transformative difference it can make for your business!
Frequently Asked Questions
Hvad er definitionen på kundeservice?
Kundeservice er et direkte samspil mellem den kunde, der foretager et køb, er interesseret i ham eller har et problem med købet, og en repræsentant for den virksomhed, som produktet eller ydelsen kommer fra. Dette er et nøgleaspekt, der sikrer forbrugertilfredshed, som har til formål at sikre kundetilfredshed samt opbygge relationer og loyalitet til brand.
Hvad er det grundlæggende i kundeservice?
Kundeservice skal primært være kundefokuseret. Derfor er empati og tålmodighed ekstremt vigtige egenskaber, som bør kendetegne serviceteamet. Så er det nemmere at forstå kundens holdning, som ikke altid behøver at være "høflig". Derudover er grundlaget for kundeservice effektiv og klar kommunikation og viden om produkter og serviceydelser.
Hvordan forbedrer man kundeservicen?
Hvis du vil forbedre din kundeservice, skal du fokusere på et par ting. For det første skal du konstant udvikle dit teams kommunikationsevner. Agenter bør udtrykke sig på almindeligt sprog uden komplicerede vendinger og bør have detaljeret kendskab til produkter, tjenester og virksomheden. Derudover skal tjenesten være multi-kanal og give kunderne mulighed for at kontakte dig gennem den valgte kanal. Derfor er det værd at bruge et kundeservicesystem, der vil lette agenternes arbejde og automatisere mange aktiviteter. Integrering af kunde call back software i dit system kan øge kundetilfredsheden yderligere ved at sikre rettidige svar.
Efter at have læst om kundeservice, kunne du måske være interesseret i at dykke dybere med vores ultimative guide til kundeservice i 2024. Den giver en omfattende forståelse af, hvad kundeservice indebærer, samt de nyeste trends og metoder.
En anden spændende læsning er vores artikel om typer af kundeservice. Her kan du lære om forskellige måder at yde kundeservice på og hvilke løsninger der passer bedst til din virksomhed.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!
Optimer din kundesupport med LiveAgent's automatiseringer og spar tid og ressourcer. Med over 180 funktioner, herunder call center-integrationer, forbedrer automatiseringer kundetilfredsheden ved at reducere svartider og øge effektiviteten. Oplev, hvordan du kan automatisere rutineopgaver for at fokusere på vigtigere kundeserviceopgaver. Prøv LiveAgent gratis og oplev fordele som øget produktivitet og færre menneskelige fejl. Besøg nu for at lære mere!