Hvad er desk support?
Kundeservice er processen med at yde hjælp til kunder før, under og efter købet. Det er en vigtig del af kunderelationer – det hæver et kundetilfredshedsniveau. Derfor skal kunderepræsentanter være velkvalificerede og organiserede.
Det er også nødvendigt at bruge en kvalitets servicedesk, eller en IT helpdesk med mange funktioner, der gør det muligt at administrere billetter. Det er et kundeservicecenter, der håndterer forskellige former for kommunikation, såsom e-mails, chatbeskeder, tweets og andre. Visse helpdesk-software kan også være gratis.
Frequently Asked Questions
Hvordan defineres desk support?
Desk support udgør en ressource, hvis formål er at give kunden information og support relateret til tjenester og produkter fra en specifik institution. Normalt er dette teknisk support, der er tilgængelig via et websted, onlinemeddelelser, e-mail eller hotline.
Tilbyder LiveAgent desk support?
LiveAgent yder selvfølgelig desk support. Både for deres vedkommende at yde support til deres kunder og adgang til tekniske supportmuligheder som en mulighed i systemet. Dette har en enorm indflydelse på at levere den fremragende kundeservice, der kræves i forbrugerverdenen.
Hvad er de grundlæggende desk support funktioner?
Desk support bør have flere grundlæggende funktioner. For det første skal det have kontaktpunkter. Det vil sige steder, hvor kunden kan kontakte teknisk support. Derudover bør den have en veludviklet videnbase, der gør det muligt at indhente oplysninger uden støtte fra en personlig agent. Det skal også være præget af muligheder for at automatisere arbejdet. Takket være dette behøver agenter ikke at håndtere gentagne aktiviteter og kan fokusere på andre aktiviteter.
Efter at have læst om desk support, kan det være nyttigt at dykke dybere ned i forskellene mellem kundeservice og kundesupport. Denne artikel tilbyder praktiske tips og eksempler fra det virkelige liv, der kan forbedre din forståelse og evner inden for begge områder. Hvis du er interesseret i at beskytte dine kundedata, bør du også udforske vores side om Help Desk Sikkerhed. Her kan du lære mere om vigtige sikkerhedsfunktioner som totrinsbekræftelse og GDPR-overholdelse.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!