Hvem er en kunderepræsentant?
Customer representative is a person whose job is to deal with a business's customers.
Kunderepræsentanten er en medarbejder, som interagerer med virksomhedens kunder på organisationens vegne. Kunderepræsentanter repræsenterer virksomheden, dens produkter eller dens tjenester.
Når kunden ringer/skriver, løser de deres spørgsmål, forespørgsler eller klager. Kunder kan oprette forbindelse til repræsentanter via telefon, e-mail, live chat eller andre kanaler.
Kunderepræsentanter har fået tilstrækkelig træning. Men de skal have nogle vigtige færdigheder (f.eks. at tale, lytte). De har en meget vigtig rolle i enhver virksomhed – de er virksomhedens stemme.
Hvad laver en kundeservicemedarbejder?
- besvarer kundens klager
- giver viden/information
- kommunikerer med kunder gennem flere kanaler
- hjælper med aflysninger, refusioner eller ombytninger
- besvarer kundens spørgsmål
Hvordan kan kundeservicesoftware hjælpe kundeagenter?
Her er et par fordele:
- evne til at håndtere alle kundeforespørgsler fra én grænseflade
- hurtigere svartid
- organiserede billetter ind i de rigtige afdelinger
- alle kundedata i ét system
Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent kombinerer en fremragende livechat, billetsalg, og automatisering, der giver dig mulighed for at yde enestående support til dine kunder.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Hvordan bliver man kundeservicemedarbejder?
Så hvad er det, der skaber en god kundeservice chatrepræsentant? Der er normalt ingen specifikke kvalifikationer for en første indtastnings-kunderepræsentant. Selvom det er et must i de fleste virksomheder at have en studentereksamen. Der er vigtigere faktorer, der spiller en rolle i ansættelsesprocessen. Der er visse naturlige færdigheder, som ansættere normalt søger efter. Det vigtigste er dine kommunikationsevner.
Men lad os bryde det lidt mere ned. Der er 2 vigtige færdighedskategorier, som enhver kundeserviceagent bør have. Den første og vigtigste er bløde færdigheder. Den anden vigtige færdighed er teknisk. Det, virksomheden kan lære dig, er den tekniske side af produktet/ydelserne. Men de kan ikke lære dig bløde færdigheder. Hver kunde/situation er unik. Derfor skal forståelsen af kunden eller situationen være intuitiv.
Som nævnt er der en teknisk side af jobbet, der vil blive undervist. Normalt i en form a træning. Uddannelsen involverer normalt viden om produkter/tjenester, virksomhed, interne programmer og meget mere. Det kan vare i et par uger, selvom det i nogle virksomheder kan tage op til et par måneder.
Det vigtige aspekt af træningen er shadowing. At lytte/lære fra seniorkundeagenter er en fordelagtig taktik i begyndelsen. Men jobbet starter som regel midt i uddannelsen, så du lærer på farten.
Virksomheden forsøger normalt at give dig de “nemme” kunder. Alligevel kan man ikke forudsige, hvilken kunde en ny medarbejder vil få. Men bare rolig, du har ledere omkring digder hjælper dig ved hvert trin. Efter uddannelsen kan du søge hjælp hos en ledende kunderepræsentant eller en leder.
Når træningen er forbi, er en del af læringen ikke forbi. Du lærer på farten. Der er altid alle slags unikke situationer. Men selv efter et stykke tid kan du stadig modtage ekstra træning om produkter eller nye procedurer. Der er altid plads til forbedringer.
Frequently Asked Questions
Hvad er definitionen af en kunderepræsentant?
En kunderepræsentant er en medarbejder, der kontakter virksomhedens kunder på dens vegne. Det er bindeleddet mellem forbrugeren og virksomheden. Kunderepræsentanter repræsenterer virksomheden, dens produkter og tjenester. De fungerer som lederen af virksomheden for kunder.
Hvilket ansvar har en kunderepræsentant?
En kunderepræsentants opgaver omfatter kommunikation med virksomhedens kunder gennem forskellige kommunikationskanaler. Det er ekstremt vigtigt for kunderepræsentanten at forsøge at bevare et positivt forhold til kunderne – og hvis forholdet ikke er optimistisk, at forsøge at opbygge gode forbilleder for det. Det er ekstremt vigtigt, at kunderepræsentanten kender virksomheden rigtig godt og kender de produkter og tjenester, den tilbyder. Repræsentanten bør også behandle kunderelateret dokumentation.
Hvordan tilføjer man en kunderepræsentant til LiveAgent?
For at tilføje en kunderepræsentant til LiveAgent skal du klikke på "Konfigurationer", derefter "Agenter" og klikke på "Opret agent". Her kan du definere præcist hvilket autorisationsomfang en given agent skal have, og hvilken rolle de skal spille i systemet.
Hvis du vil lære mere om, hvad en kunderepræsentant gør, kan du udforske, hvordan kundeservicesoftware kan være en hjælp. Det kan give dig indsigt i, hvordan disse værktøjer forbedrer supportagenters arbejde og hvordan man kan blive en effektiv kundeservicemedarbejder.
Ønsker du at forstå forskellen mellem kundeservice og kundesupport, samt hvorfor god kundesupport er vigtig? Så er det værd at se på, hvad de mest effektive supportkanaler er, som live chat og e-mail.
For at finde den bedste løsninger til din virksomhed, kan du udforske de 20 bedste kundeservicesoftware i 2024. Her kan du lære om nøglefunktionerne i forskellige softwareløsninger, og hvordan de kan styrke kundeforholdene og forbedre supportagentens produktivitet.
Kundeservice i 2024: Definition, typer, priser & mere
Se, hvad der er nyt inden for kundeservice i 2024! Dyk ned i dens typer, omkostninger, jobkrav og mere med vores omfattende guide.