Hvad er et ikke-fast VoIP-telefonnummer?
Et ikke-fast VoIP-telefonnummer er et virtuelt telefonnummer, der ikke er knyttet til ejerens fysiske adresse. I stedet kræver det kun en internetforbindelse, og i modsætning til almindelige telefonnumre vil du kunne bruge det fra et ethvert geografisk sted.
–
I korte træk kan du foretage opkald eller sende tekster fra et ikke-fast VoIP-nummer med et områdenummer fra et bestemt sted uden at bo eller have en adresse der.
Denne fleksibilitet gør det let for virksomheder at etablere en lokal tilstedeværelse i et område, selvom de ikke er fysisk til stede. Også ved at ringe til kunder på et bestemt sted med numre, der bærer et matchende områdenummer, er de mere tilbøjelige til at vinde deres tillid. Dette er en smart måde at øge din virksomheds rækkevidde på.
Ikke-faste VoIP-numre er også omkostningseffektive at bruge, da du kan ringe til folk i forskellige steder til samme pris.
Skype og Google Voice er almindelige platforme, der tilbyder gratis ikke-faste VoIP-tjenester. For at begynde at bruge dem og foretage ikke-faste VoIP-opkald skal du blot installere mobile apps og oprette en konto.
Customer service software for the app generation
Provide customer support on the go with LiveAgent's mobile help desk app for both Android and IOS systems.
Hvordan kan du se, om den, der ringer, bruger et VoIP -nummer?
VoIP -numre ligner almindelige mobiltelefonnumre. Så du kan ikke se, om et opkald eller en tekst er fra en VoIP-telefon, bare ved at kigge på det.
VoIP providers giver dig mulighed for at foretage opkald ved hjælp af voice over internet-protokollen. Denne teknologi er cloudbaseret og lader dig foretage opkald via en internetforbindelse. Derfor, når nogen ringer til dig ved hjælp af en internettelefon eller VoIP -service, er det svært at vide, hvor den fysiske placering telefonopkaldet stammer fra.
At slå nummerviser eller CNAM (Caller Name Delivery) op på nummeret kan dog hjælpe dig med at finde ud af, om telefonopkaldet stammer fra et VoIP-nummer.
Hvem bruger ikke-fast VoIP?
Ikke-faste VoIP-brugere spænder fra enkeltpersoner til virksomheder. På grund af den fleksibilitet, det giver, er et VoIP-nummer et værdifuldt værktøj, der giver virksomheder mulighed for at betjene deres kunder der er beliggende i områder, hvor de ikke har en fysisk tilstedeværelse.
Virksomheder med medarbejdere spredt over et stort område kan også bruge ikke-faste VoIP-linjer til at holde forbindelsen uden omkostninger ved at få en fysisk tilstedeværelse.
Cloudbaserede callcenter-udbydere som LiveAgent integrerer ikke-faste VoIP-udbydere i deres software. På denne måde kan deres brugere oprette callcentre med agenter i enhver del af verden. På den måde tildeler callcenterudbyderen automatisk ikke-faste VoIP-numre med det samme lokalnummer som de steder, hvor de fleste opkald kommer fra.
Looking to enhance your call center's software capabilities?
LiveAgent offers over 50 integrations with VoIP providers.
Bortset fra at fungere uden beliggenhedsbarrierer, kan disse virksomheder også spare omkostninger, som kommer af at bruge et almindeligt kontortelefonsystem til langdistance- eller internationale opkald.
På grund af fleksibiliteten og letheden, hvormed alle kan få disse ikke-faste numre, bruges de desværre også til kriminelle aktiviteter begået af svindlere.
Kan du ringe og tekste fra et ikke-fast VoIP-nummer?
Ikke-faste VoIP-tildelte numre kan modtage incoming calls og tekst, så længe VoIP opkalderen har en aktiv internetforbindelse. Det tildelte VoIP-nummer er et nummer, du får til VoIP -opkald, når du tilmelder dig en tjenesteudbyder.
Hvis du ejer en VoIP-konto, kan du også foretage opkald og sende tekster fra dit ikke-faste nummer til andre VoIP-numre eller almindelige telefonlinjer.
Hvis du har svært ved at foretage opkald eller sende tekster, skal du kontakte din VoIP -udbyders supportteam.
Kan en ikke-fast VoIP spores?
Som tidligere nævnt er ikke-faste VoIP-linjer lette at få og giver fleksibilitet, især når det kommer til internationale opkald. Desværre gør denne fleksibilitet det også udfordrende at spore. Det er imidlertid ikke umuligt at spore et ikke-fast VoIP-nummer.
Sporing af talekommunikation fra en ikke-fast VoIP-telefon kommer til nytte, hvis du har mistanke om kriminel aktivitet og vil rapportere det til myndighederne.
Selvom det ikke altid er let at spore et ikke-fast VoIP-opkald, er der forskellige måder at gøre det på en mere sikker måde.
Du kan søge i telefonbøger og registre eller bruge en identifikationstjeneste, f.eks. nummerviser.
- Telefonbøger og registre: En måde at identificere et VoIP -opkald på er ved at kontrollere teleselskabers telefonbøger og registre. Disse registre kan være online eller offline. Når du får adgang til dem, skal du blot søge efter den bruger, der er knyttet til nummeret.
Bemærk dog, at VoIP-tildelinger kan ændres uden en tilsvarende opdatering i registrene. Så brugeren, der er tilknyttet nummeret, er muligvis ikke længere den nuværende indehaver.
- En identifikationstjeneste: Hvis du har adgang til en identifikationstjeneste, kan du muligvis finde ud af hvem ejeren af en VoIP-linje er. Problemet med denne metode er, at de fleste opkaldere med kriminelle hensigter forfalsker deres nummerviser, så det er svært at identificere dem.
Selvom disse metoder måske virker, kan det stadig være udfordrende at finde den fysiske adresse, på den der ringer op. Så du kan ikke stole på de resultater, du får. Den bedste tilgang til at håndtere bedrageriske VoIP-numre er at rapportere dem og overlade resten til myndighederne.
Hvad er forskellen mellem faste og ikke-faste VoIP-telefonnumre?
Der er én stor forskel mellem de to typer VoIP-numre. Mens faste VoIP-numre er knyttet til indehaverens fysiske adresse, er et ikke-fast VoIP-nummer ikke knyttet til indehaverens fysiske adresse.
Hvis du prøver at beslutte, om du vil vælge et fast eller ikke-fast VoIP-nummer, er her nogle fordele og ulemper, du bør overveje:
Fordele og ulemper ved faste VoIP-numre
Fordele
- Et troværdigt forretningstelefonnummer, som dine kunder let kan stole på.
- Beredskabstjenester kan let spore din nøjagtige beliggenhed i tilfælde af sikkerhedsproblemer, f.eks. foretage 112 nødopkald.
- Adgang til mere avancerede opkalds -og routing-funktioner for dine kunder og medarbejdere.
Ulemper
- Ikke-faste VoIP-udbydere kræver en detaljeret fysisk adresse, herunder dit gadenavn, før de udsteder et telefonnummer.
- Faste VoIP-udbydere opkræver generelt gebyrer for opsætning og brug af deres funktioner.
- Langdistance opkald er dyre.
- Hvis din virksomhed benyttes af folk i et stort område, vil det være udfordrende at etablere en lokal tilstedeværelse, da dine telefonnumre skal være knyttet til et af dine kontorer eller hovedkvarterer.
Fordele og ulemper ved ikke-faste VoIP-numre
Fordele
- Du kan nemt etablere en lokal tilstedeværelse med dine kunder uanset din fysiske placering.
- Ikke-faste VoIP-numre er lette at få og enkle at oprette.
- I modsætning til faste VoIP-numre, traditionelle fastnettelefoner eller andre virksomheds telefontjenester, kan du ringe til folk i forskellige steder for den samme pris.
Ulemper
- Ikke-faste VoIP-numre kan ikke let identificeres, og din kunde kan forveksle dine opkald med spammere eller svindlere.
- Begrænset adgang til beredskabstjenester, da det vil være svært at spore dit telefonopkald til en fysisk adresse.
Fordele ved ikke-faste VoIP-numre
Brug af et ikke-fast VoIP-nummer kan øge din virksomheds eksterne kommunikation og give dig mere fleksibilitet på følgende måder:
Billigere opkaldspriser
Ikke-faste VoIP-løsninger giver dig mulighed for at foretage opkald til forskellige steder uden de høje priser. Da du vil foretage disse opkald over internettet, skal du bare betale for dit internetabonnement (ingen telefonregning!). Dette gør det til en meget omkostningseffektiv løsning til forretningsformål.
Nemt at få
De fleste virksomheders VoIP-udbydere kræver kun en e -mailadresse for at oprette en konto hos dem. Efter et par tilmeldingstrin får du tildelt et ikke-fast VoIP-nummer og kan begynde at kommunikere med dine kunder på ingen tid.
For eksempel, hvis du har en online-forretning uden et fysisk forretningssted, kan du eje en ikke-fast VoIP-forretningslinje bare ved at have en e-mailadresse.
Nem forretningsekspansion
Ved at eje et ikke-fast VoIP-nummer kan du udvide din virksomheds rækkevidde ud over din fysiske placering. For eksempel kan du bo i USA og kontakte dine canadiske kunder med et lokalt telefonnummer.
Ubegrænset cloud-opkaldsfunktioner
Mange ikke-faste VoIP-løsninger leveres med ekstra funktioner. For eksempel, LiveAgent’s VoIP call center telefonsystem der er udstyret med avancerede funktioner som f.eks IVR, automatic callback, ACD, smart call routing, viderestilling, softphones support, ubegrænsede optagelser af telefonsamtaler, video calls, og så videre.
Hvis du har et team af fjernarbejdere, kan de samarbejde effektivt uanset deres fysiske placering takket være LiveAgents opkaldsfunktioner.
Discover all that LiveAgent has to offer
Enjoy the benefits of an omnichannel cloud-based call center software.
Frequently Asked Questions
Hvad er et ikke-fast VoIP-telefonnummer?
Et ikke-fast VoIP-telefonnummer er et virtuelt telefonnummer, der er ikke knyttet til nogen fysisk adresse. I stedet giver det dig mulighed for at foretage opkald over internettet ved hjælp af voice over internetprotokoller. /span>
Hvordan ved du, om den, der ringer, bruger et VoIP -nummer?
Du kan skelne mellem et VoIP-nummer og et almindeligt telefonnummer ved at slå nummerviser og CNAM-data op ved opkaldet.
Hvem bruger ikke-fast VoIP?
Virksomheder bruger ikke-faste VoIP-løsninger til at etablere en lokal tilstedeværelse og forbedre den globale kommunikation mellem et team af fjernarbejdere. Personer, der har brug for fleksibiliteten til at kunne foretage billige internationale opkald, bruger også disse numre. Desværre udnytter kriminelle også disse numre til at udføre svindel og bedrageri
Kan du ringe og tekste til et ikke-fast VoIP-nummer?
Ja, du kan ringe eller tekste til et ikke-fast VoIP-nummer, så længe de har en aktiv internetforbindelse.
Kan en ikke-fast VoIP spores?
Selvom det er ret udfordrende at spore et ikke-fast VoIP-nummer, er det muligt. De resultater, du får, er muligvis ikke nøjagtige. Din bedste chance er at lade de relevante myndigheder spore nummeret for dig, hvis du har mistanke om kriminalitet.
Hvad er forskellen mellem faste og ikke-faste VoIP-telefonnumre?
Faste VoIP-numre er knyttet til en personlig eller virksomhedsadresse, mens ikke-faste VoIP-numre er virtuelle numre, der ikke er begrænset til nogen fysisk adresse eller geografisk placering.
Fordele ved ikke-faste VoIP-numre
Ikke-faste VoIP-numre er lette at erhverve og kræver normalt, at du gennemgår et par tilmeldingstrin med din e-mail-adresse. Fordi de ikke er begrænset til nogen geografisk placering, gør VoIP-løsninger det let for en virksomhed at etablere en lokal tilstedeværelse. Det er også budgetvenligt og leveres med ekstra funktioner afhængigt af hvilken udbyder du vælger.
Efter at have læst om ikke-fast VoIP, kan du overveje at dykke dybere ned i, hvad et VoIP-nummer egentlig er. Her får du indblik i, hvordan et VoIP-nummer adskiller sig fra almindelige telefonnumre, og hvorfor det er fordelagtigt for virksomheder at anvende dem.
Integrer VoIPcloud med LiveAgent for at optimere din kundeservice! VoIPcloud tilbyder globale VoIP- og cloud-tjenester, herunder multi-tenant cloud PBX og Microsoft Teams-integration. Med LiveAgent kan virksomheder hurtigt håndtere kundeopkald og oprette et effektivt call center. Start din gratis prøvetid i dag og oplev ubegrænsede opkaldsoptagelser, avancerede callcenterfunktioner og nem integration uden ekstra gebyrer. Besøg siden og forbedr dit kundeservice-center nu!