Hvad laver en inbound salgsrepræsentant?
Inbound salgsrepræsentanter sælger virksomhedens produkter eller tjenester til potentielle købere. De arbejder normalt i inbound callcentre eller andre hovedkvarterer, hvor de taler med inbound kundeemner for at omdanne dem til betalende kunder. Hver virksomhed har en unik salgstilgang og forskellige salgsstrategier. I de fleste tilfælde klarer salgspersonalet dog telefonopkald og fører kunderne gennem salgstragten hen imod en købsbeslutning.
Salgsafdelingens hovedansvar er at indgå aftaler med nye kunder og opbygge et godt forhold til nuværende kunder. Inbound salgsspecialisters ansvar omfatter at foretage salgsopkald til inbound telefonemner, men også besvare kundernes spørgsmål, løse deres klager og hjælpe med at yde fremragende kundeservice.
En anden vigtig del af den inbound salgsproces er at kommunikere og støtte kundeservicemedarbejdere.
En inbound salgsrepræsentants pligter ender ikke ved at omdanne et kvalificeret kundeemne til en betalende kunde. Det er bydende nødvendigt at give dig god tid og udføre opfølgende henvendelser, så du yderligere kan pleje dine kunder. Oven i det omfatter en stor del af en indgående sælgers indsats og pligter mersalg. Det øger ikke kun din kundefastholdelse, men det hjælper også med at øge kundeloyaliteten.
Hvilke kompetencer skal en inbound salgsrepræsentant have?
Rollen som en inbound salgsrepræsentant kommer med nogle krav og færdigheder, som du skal besidde for at få succes med dette job.
Her er nogle af de mest betydningsfulde færdigheder, som en inbound salgsrepræsentant bør have under bæltet.
- Fremragende kommunikationsevner – du skal kunne have informative og engagerende samtaler med kunderne.
- Aktiv lytning – is crucial for great kundetilfredshed, især via telefonen.
- Tidsstyring – hvis du administrerer din tid effektivt, kan du opbygge meningsfulde relationer med dine kunder og afslutte flere aftaler.
- Organisatoriske færdigheder – du klarer mange forskellige opgaver og arbejder med mange konti på daglig basis.
- Problemløsning – du skal kunne tilpasse dig forskellige situationer.
- Konflikthåndtering – din evne til at løse eventuelle konflikter, der måtte opstå, påvirker dine salgsmuligheder direkte.
- Teknologiske færdigheder – i denne rolle kan du blive bedt om at arbejde med forskellige typer teknologi.
- Samarbejdsevner – det er afgørende, at du er en holdspiller.
- Interpersonelle færdigheder – du skal være i stand til at levere en virkelig god salgsoplevelse gennem hele købsrejsen.
Glem ikke, at når du først er ansat til en stilling som salgsrepræsentant, skal du lære alt om dine produkter og tjenesteydelser. At være meget lærenem er en uvurderlig færdighed, men glem ikke, at de fleste virksomheder har en vidensbase tilgængelig for deres personale, så du ikke behøver at huske alt på én gang.
En anden integreret del af både den indgående og udgående salgsproces er pålidelig software til kundeoplevelsen, der har funktioner som et billetsystem, call center, CRM, kundeportal osv. LiveAgent helpdesk software er en fantastisk mulighed for virksomheder, der ønsker at vokse og samtidig holde deres interne drift organiseret og have tilfredse kunder.
Boost your inbound sales with LiveAgent
Get the right solution for your inbound sales campaigns. Utilize every important communication channel backed up by features that help you every step of the way.
Frequently Asked Questions
Hvem er en inbound salgsagent?
En inbound salgsagent er en person, der foretager inbound opkald for at fremme salget. De kommunikerer normalt med potentielle kunder via telefon, og de arbejder tæt sammen med andre interne afdelinger som kundepleje, marketingteams eller teknisk support for at yde fremragende kundeservice.
Hvor meget tjener en inbound salgsrepræsentant?
Dette afhænger i høj grad af den virksomhed, salgsrepræsentanten arbejder for. Den gennemsnitlige løn for en inbound salgsrepræsentant er dog normalt mellem $50.000 - $300.000 om året.
Efter at have læst om rollen som en inbound salgsrepræsentant, kan du dykke dybere ind i, hvordan du håndterer indgående opkald. Denne artikel giver dig tips til at håndtere opkaldene med selvsikkerhed og opbygge en effektiv strategi for indgående opkald.
Du kan også lære mere om interne opkald og hvordan de kan bruges til at forbedre din kundeservice. Artiklen tilbyder en gratis prøveversion, som kan være nyttig for dig, hvis du vil have et praktisk indblik.
Oplev kraften i brandfortalere, der påvirker andres meninger om din virksomhed og bygger en loyal kundekreds gennem mund-til-mund-marketing. Lær, hvordan du omdanner dine kunder til entusiastiske fortalere, der øger brand awareness og forretningsvækst. Besøg vores side for at få indsigt i fordelene ved brand advocacy og starte din rejse mod forbedret branding og lavere kundeanskaffelsesomkostninger.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!