Hvad er en vidensbase?
Vidensbasen er en del af dit Hjælpecenter, som tilbyder selvbetjeningsindhold. Det giver kunderne dokumenter for dine produkter.
Vidensbase kan være til gavn for både kunder og agenter. Kunder kan finde løsninger på deres problemer her, uden at skulle kontakte supportteamet. Agenter har mulighed for at arbejde med færre billetter og kan se dem direkte i vidensbasen. Med gratis vidensbasesoftware kan dine agenter fokusere på kritiske problemer og bruge mindre tid på at håndtere gentagne forespørgsler.
Få mere at vide om Vidensbase in LiveAgent.
Se en video om vidensbasen
LiveAgent helpdesk-software er et kraftfuldt værktøj til kundeservice og vidensbase. Det hjælper virksomheder med at levere hurtige og effektive kundeserviceløsninger til deres kunder. Dens vidensbase er en omfattende og veldesignet database med information. Det hjælper kunder med hurtigt at søge efter svar på deres spørgsmål og reducerer tid brugt på at løse kundeforespørgsler. LiveAgent giver også en intuitiv brugergrænseflade og analyser om kundeserviceprocessen, hvilket giver virksomheder mulighed for at spore ydeevne og opretholde høj kundetilfredshed.
Blandt mange andre fordele kan integration af en vidensbase i din brandingstrategi markant påvirke og forbedre dine Google-søgeplaceringer. Tjek hvordan en vidensbase kan indtage lederpositionen og overgå konkurrenterne.
Frequently Asked Questions
Hvad er en vidensbase?
En vidensbase er et online selvbetjeningsbibliotek, der indeholder oplysninger om produkter og tjenester, specifikke problemer og andre mærkespecifikke emner. De hjælper kunder, men også medarbejdere, med at tilegne sig viden, som de ikke har, og har brug for, for at løse problemet.
Hvad omfatter en vidensbase?
Hvad vidensbasen indeholder afhænger af dens formål. Hvis det er nødvendigt til intern brug i virksomheden, indeholder det information om individuelle processer i HR-afdelingen eller den juridiske afdeling, forklarer præcis hvordan produktet fungerer, og hvordan man løser klientens problem. Det kan også være til ekstern brug, og i så fald vil det indeholde oplysninger om produkter og tjenester, der kan være nyttige for kunderne.
Hvordan fungerer vidensbasen i LiveAgent?
Vidensbasen i LiveAgent giver dig mulighed for at oprette kategorier i kundeportalen baseret på dine produkter og tjenester samt kundetyper. Kunder har adgang til indhold (i form af artikler, videoer, vejledninger osv.), som kan hjælpe dem med at håndtere problemer, de kan opleve, mens de bruger produkter eller tjenester, der tilbydes af din virksomhed. Du kan tilpasse det efter de tilgængelige skabeloner eller tilpasse det til dine behov.
Hvis du er interesseret i at forbedre din kundeservice, kan du overveje at læse om, hvordan en intern vidensbase kan hjælpe. En intern vidensbase kan give dine medarbejdere nem adgang til vigtige oplysninger, hvilket kan føre til mere effektiv support.
En anden spændende mulighed er at udforske vidensbase software, som kan hjælpe med at strømline dine selvbetjeningsprocesser. Denne software kan gøre det lettere for dine kunder at finde svar selv, hvilket kan reducere presset på dit supportteam.
Hvis du leder efter noget omkostningseffektivt, kan du også overveje at se nærmere på gratis software til vidensbase. Det kan være en ideel løsning for virksomheder, der ønsker at tilbyde 24/7 support uden ekstra omkostninger.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!