Hvad er levetidsværdi?
I forretningsmæssig henseende er levetidsværdien eller (LTV) den pengeværdi eller værdi, som du kan opnå fra en kunde med hensyn til deres forhold til din virksomhed.
Levetidsværdien er en meget stærk menneskelig ressource og finansieringsindikator. Selvom det i høj grad afhænger af vurderinger, giver det et klart billede af antallet af kunder, du kan opnå i de kommende år, og hvor gavnligt det er for dig, at få en kundekreds. Derudover giver det en cost-benefit-analyse (CBA) af, om du får kunder, og omkostningerne ved at få en kunde.
Frequently Asked Questions
Hvad er levetidsværdi?
Kundens levetidsværdi, dvs. CLV eller LTV, er en af nøglestatistikkerne, der giver dig mulighed for at spore en kunde som en del af kundeservice. Det giver dig mulighed for at bestemme, hvor værdifuld en kunde er for din virksomhed baseret på hele kunde-virksomhedsforholdet. Denne indikator hjælper virksomheder med at udvikle strategier til at skaffe nye kunder og fastholde dem, der allerede har købt noget.
Hvordan beregner man levetidsværdi?
For at beregne en kundes langsigtede værdi skal du først beregne den gennemsnitlige værdi af de køb, de har foretaget, og derefter gange dette tal med den gennemsnitlige frekvens af køb. Sådan bestemmer du kundens værdi. I næste trin skal du gange det med kundens forventede levetid.
Hvordan forbedrer man levetidsværdi?
Du skal overveje visse aspekter for at øge kundens levetidsværdi. For det første kan du levere værdifuldt indhold, der engagerer dine kunder. For det andet vil effektiv kundeservice være et nøglespørgsmål her. Det er også vigtigt at lytte til dine kunder og tilbyde dem en personlig oplevelse.
Når du har læst om levetidsværdien, kan du udforske, hvordan kundetilfredsheds-score kan hjælpe din virksomhed med at forbedre kundeoplevelsen. Det er en vigtig måling for at forstå, hvor tilfredse dine kunder er efter interaktioner med din support.
Derudover kan du dykke ned i konceptet CRM, som spiller en afgørende rolle i at opbygge stærkere relationer med dine kunder. CRM-systemer kan forbedre effektiviteten af din kundeservice ved at centralisere kundedata og interaktioner.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!
Lær om, hvordan værdi i virksomheder ikke kun handler om økonomi, men også de følelsesmæssige oplevelser, som kunderne får. Opbyg stærke virksomhedsværdier for at øge kundetilfredshed og effektivitet. Start din gratis prøveperiode med LiveAgent i dag og oplev fremragende kundesupport uden forpligtelser!