Hvad er metrikker?
Metrikker også kaldet rapporter er forskellige typer målinger, der kan være nyttige for dig for at se din virksomheds aktuelle status. Der er 3 hovedkategorier af målinger: time-based metrics, effort metrics og agent activity metrics.
Time-based metrics giver dig data som f.eks. første svartid, anmoderventetid eller fuld opløsningstid. Indsatsmålinger omfatter antal svar, genåbnede eller omtildelte billetter og agentaktivitetsmålinger vedrører onlinetid, tilgængelighed og løste billetter. Du kan også oprette tilpassede metrikker for at spore data til det, der interesserer dig mest.
Metrikker kan hjælpe dig med at overvåge dit kontaktcenters produktivitet og spore arbejdstimer for dine medarbejdere. Målet med denne proces er at forstå dit kontaktcenters aktiviteter og forbedre eventuelle områder, der kan være underpræsterende.
Få flere oplysninger om Metrikker in LiveAgent.
Se, hvorfor metrikker er vigtige
Metrikker henviser til kvantificerbare mål eller indikatorer, der bruges til at vurdere ydeevne, fremskridt eller effektivitet af noget i forskellige sammenhænge, herunder både personlige og forretningsmæssige omgivelser. De giver objektive data, der giver mulighed for sammenligning, analyse og evaluering. Metrikker spiller en afgørende rolle i at forstå og spore præstationsniveauer, identificere tendenser, træffe informerede beslutninger og fremme forbedringer. Både i livet og forretningen tjener metrikker som værdifulde værktøjer til at måle succes, vækst og overvåge opnåelsen af mål.
Frequently Asked Questions
Hvad er metrikker?
Metrikker er mål for kvantificering. De bruges til at evaluere, sammenligne og spore ydeevne eller produktion. Det er en gruppe af målinger, som ledelsen eller analytikere regelmæssigt gennemgår for at opretholde vurderinger af præstationer, meninger og forretningsstrategier.
Hvad er de mest almindelige kundesupportmålinger?
De mest almindelige kundeservice-metrikker er Ticket Volume, som er antallet af notifikationer, der måler det samlede antal opkald i hjælpefeltet. De næste er Average Problem Solving Time, Average Response Time, Average First Response Time, Customer Satisfaction Score, og Average Customer Service Time.
Hvilke metrikker kan du måle i LiveAgent?
I LiveAgent kan du måle klienter og agenters arbejde. Når det kommer til kunder, kan du blandt andet måle Net Promoter Score, Customer Satisfaction Index, Customer Effort Score, Internal Quality Score, Customer Engagement, Customer Churn Rate, Customer Retention Rate og Recommendation Rate. Hvad angår agenter, kan vi blandt andet måle billetvolumen, antal kontakter, serviceniveau og billet backlog.
Efter at have læst om metrikker, kan du udforske, hvad en support billet er, og hvordan det kan forbedre din kundeservice. Lær om de bedste praksisser for håndtering af billetter og fordelene ved at bruge dem.
Du kan også dykke ned i agent rapporter for at forstå, hvordan du kan bruge data til at forbedre teamets ydeevne. Se forskellige visningsmuligheder og lær, hvordan rapporter kan hjælpe dig med at forbedre din kundeservice.
Endelig kan du læse om Help Desk Sikkerhed for at sikre, at dine kundedata er beskyttet. Forstå vigtige sikkerhedsfunktioner som totrinsbekræftelse og GDPR-overholdelse.
Lær om rollen som kundeservice manager, der leder kundeserviceafdelingen, udvikler strategier og sikrer fremragende kundeservice. Oplev, hvordan de bruger kommunikationsstyringssoftware til at optimere processer og forbedre kundeoplevelser. Besøg siden for indsigt i deres mange ansvarsområder og den positive indvirkning af AI i kundeservice.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!