Hvordan kan jeg tilbyde teknisk support?
Live teknisk support kan leveres gennem forskellige kanaler. For eksempel; e-mail, telefonopkald eller online chat med teknisk support. For at yde fremragende teknisk support bruger de fleste virksomheder Help Desk Software. Helpdesk-software, såsom LiveAgent, strømliner kundekommunikation og leverer avancerede værktøjer til tekniske supportmedarbejdere.
Hvilke dele består den bedste tekniske supportsoftware af?
At håndtere et væld af e-mails er en uundgåelig del af enhver virksomheds kundesupportstrategi. Men med LiveAgent får du en jævn fordeling af e-mail-billetter til dine supportmedarbejdere, hvilket sparer dig for tid og kræfter. En anden stor fordel ved LiveAgent er evnen til at finjustere e-mail-skabeloner, hvilket strømliner din arbejdsgang, hver gang en ny e-mail-billet ankommer.
Hvis du gerne vil gøre dit kundesupportsystem mere effektivt, er LiveAgent et værktøj, der er værd at overveje – læs mere for at lære om dets billetteringssystem!
Teknisk support chat
Flere og flere kunder foretrækker kontakt gennem LiveChat for at få et svar hurtigere. Der er mange chatknapper, du kan bruge på dit websted disse dage. Så hvordan er LiveAgent’s Chat anderledes? Altså først og fremmest kan du se, hvad kunden skriver, allerede før de sender det. Således kan du forberede dig på forhånd. Har kunden brug for specifikke dokumenter, vejledning? Vedhæft dokumentet, eller send dem links. Har du brug for at overføre kunden til en anden afdeling? Nemt med LiveAgent!
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Chat.
Opkald
Får du opkald på din telefon og PC fra dine kunder på samme tid? LiveAgent kan hjælpe dig med at dirigere opkaldene til dine agenters computere. Det er slut med at skifte mellem enheder – håndter opkaldene fra én grænseflade.
Hvis du gerne vil have flere oplysninger, kan du læse LiveAgent – Calls.
Sociale medier
Får du spørgsmål/forespørgsler om din virksomheds produkter/ydelser på sociale medier såsom; Facebook, Twitter eller Viber? Med LiveAgent kan du integrere disse SoMe-platforme og sørge for, at du har styr på eventuelle problemer eller bekymringer. At engagere sig med dit publikum/kunder er vigtigere end nogensinde. Spor og håndter din SoMe-fortælling med LiveAgent.
Hvis du gerne vil have flere oplysninger, kan du læse LiveAgent – Social Media.
Forum
Et forum er en fantastisk måde at give dine kunder en plads til at hjælpe hinanden. Med LiveAgent kan du ikke kun oprette et forum, men du vil også få besked, når dine kunder poster der. Derfor kan du løse eventuelle problemer med det samme.
Hvis du gerne vil have flere oplysninger, kan du læse LiveAgent – Forum.
Kontaktformularer
Mange gange får online kundesupport en masse spam. En måde at forhindre dette på er at give dine kunder kontaktformularer. Din kundesupport (forretnings) e-mail er således “skjult”. Derudover får du mere information om kunderne – relevant info som; Navn, e-mail, telefonnummer, som i sidste ende hjælper dig med at yde bedre service.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Kontaktformularer.
Videoopkald
Online kundesupport kan nogle gange være besværligt. At have muligheden for at vise eller guide kunden gennem online videoopkald kan være en stor fordel for mange virksomheder. Ikke flere problemer med at forklare tekniske problemer til kunderne, bare del din skærm og hjælp kunden.
Hvis du gerne vil have flere oplysninger, kan du læse LiveAgent – Video Calls.
Feedback
LiveAgents feedbackmulighed er en fantastisk måde at høre om din kundes meninger og bekymringer. Det kan simpelthen hjælpe dig med at forbedre dig hver dag. Tilpas din egen feedback-knap i LiveAgent og bliv bedre hver dag!
Hvis du gerne vil have flere oplysninger, kan du læse LiveAgent – Feedback.
Interesseret i LiveAgent? Prøv det med vores 30-dages gratis prøveperiode og giv dine kunder den omnichannel-oplevelse med det samme!
Andre LiveAgent-funktioner, der forbedrer din live tekniske support:
- Billettering
- CRM
- Dåsesvar/ Foruddefinerede beskeder
- Regler & SLA’er
- Universal indbakke
- IVR
Er teknisk support svært?
At være en online teknisk supportagent er et udfordrende job, fordi det kræver tonsvis af tålmodighed og viden. Derudover er det ofte ensformigt og undervurderet, da kunderne ofte kan være uhøflige og krævende.
At have pålidelig IT-support-billetsoftware tilgængelig kan gøre tekniske supportagenters job nemmere, men de skal stadig vide, hvordan de fuldt ud kan udnytte alle dets muligheder og funktioner. Derfor bør supportmedarbejdere deltage i seminarer og kurser for at følge med i alle opdateringer og nye udviklinger.
Hvad kræver det at være en online teknisk supportagent?
Teknisk supportrepræsentanter skal have en stor mængde viden om de tekniske specifikationer for de produkter og tjenester, de leverer. Ud over det skal tekniske supportagenter lytte opmærksomt og have sociale kompetencer. De skal være i stand til at forstå, hvad kunden ønsker, og tålmodigt kunne vejlede dem mod problemløsning.
Hvilke færdigheder skal en online teknisk supportagent besidde?
Teknisk supportmedarbejdere skal have en dyb forståelse af det produkt, deres virksomhed sælger, så de kan hjælpe deres kunder med både simple og komplekse problemer.
Som nævnt ovenfor skal kunderepræsentanter også lytte opmærksomt og have sociale kompetencer. Det er også en fordel, hvis tekniske supportagenter er flersprogede. På den måde kan de yde support til flere kunder på mere end ét sprog.
Sidst, men ikke mindst, skal agenter være i stand til at skrive hurtigt og uden fejl. En hurtig skrivehastighed sikrer, at kunder hurtigt får svar på deres spørgsmål. Dette sikrer kundetilfredshed og forbedrer igen fastholdelse og omsætning.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Hvad betyder udtrykket online teknisk support?
Teknisk support er en tjeneste, hvor virksomheder yder assistance til brugere af teknologiske produkter - både enheder, såsom telefoner eller computere, men også software. Deres formål er at hjælpe brugeren med at løse specifikke problemer med produktet.
Hvad er kendetegnene ved en online teknisk support?
Funktioner ved online teknisk support er først og fremmest en fremragende evne til at løse problemer, finde deres årsag og give en passende løsning. Derudover er kommunikationsevner, der giver en individuel og hensigtsmæssig fremgangsmåde til klienten, ekstremt vigtige. Fleksibilitet og tænke kreativt er også vigtigt.
Kan du give online teknisk support via LiveAgent?
Selvfølgelig kan du give online teknisk support med LiveAgent. Det muliggør kommunikation med kunder og giver et avanceret værktøj til tekniske supportagenter. Du kan administrere alle kommunikationskanaler på ét sted (e-mail, live chat, videochat, sociale medier osv.), du kan oprette et kundehjælpecenter, og du har adgang til rapporter og kommunikationshistorik.
Hvis du er interesseret i at finde ud af, hvordan du kan tilbyde den bedste online tekniske support, så er det værd at læse videre om emnet. Her kan du lære mere om, hvilke vigtige elementer der er nødvendige for at forbedre din tekniske supportservice.
For at forstå fordelene ved live chat support, kan du dykke ned i, hvordan denne teknologi kan forbedre din kundeservice. Live chat tilbyder mange fordele, herunder forbedret kundetilfredshed og effektiv kommunikation.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!