Hvad er organiske sociale medier?
Sociale medieplatforme hjælper med informationsudveksling. Når denne informationsudveksling sker spontant eller naturligt, betragtes det som en organisk proces, og deltagerne er et organisk publikum. De skabte og delte udvekslinger udgør de organiske sociale medier. I markedsføringssammenhæng på sociale medier betyder organisk også gratis.
Organiske sociale medier til markedsføring
Selvom de ofte bruges til private formål, er sociale medieplatforme også nyttige til arbejdsrelaterede og marketingaktiviteter. Som følge heraf inkorporerer mange brands og virksomheder markedsføringsstrategier på sociale medier i deres marketingindsats for at sikre og muligvis øge vækstraten. God målretning og kvalitetsindhold på sociale medier kan også øge konverteringsraterne.
Tilstedeværelse på sociale medier
Uanset om du har et nyt brand eller har eksisteret i nogen tid, er det nødvendigt at, vedligeholde en tilstedeværelse på sociale medier. Dit eksisterende publikum og loyale følgere ønsker at holde sig orienteret om dine forbedringer. Plus, de kan forbedre dine brands engagement satser ved at interagere på sociale medier organisk ved at tale om dit produkt eller brand. Baseret på samtalerater kan du analysere og justere dit indhold på sociale medier. Også sociale medier algoritmer kan oprette tilpassede feeds til dine kunder.
Organisk indhold
Organiske indlæg er af høj kvalitet, hvis de giver værdifuldt indhold.
Relevans
Langtrukne opslag på sociale medier om produkter og tjenester kan virke afskrækkende. Kortfattede blogindlæg, der inkluderer billeder og videoer, er bedre, især hvis du har udpeget målgruppen på forhånd.
Timing
Hvis du har lanceret et nyt produkt eller en ny tjeneste, skal du fortsætte med at skrive regelmæssigt, så dit publikum kan holde sig orienteret. De kan reagere med det samme og skabe ægte organisk brugergenereret indhold.
Konsistens
Opbygning af tillid betyder bogstaveligt talt, at du via organisk indhold opbygger og vedligeholder et forhold til din målgruppe og en bredere målgruppe. Du vil gerne vide, hvad de siger om dig på sociale mediekanaler og reagere på det. Et tillidsfuldt forhold er baseret på gensidige fordele, hvor dine kunder kan stole på din løbende støtte.
Organiske sociale medier og kundepleje
Vi bruger sociale medieplatforme til professionelle såvel som personlige formål. Og ja, balance mellem arbejde og privatliv er en udfordring. Derfor er det meget praktisk at have et billetteringssystem til beskeder på sociale medier. Så kan du fokusere på arbejdet og ikke blive distraheret.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently Asked Questions
Er organiske sociale medier døde?
Nej. Men det har uden tvivl ændret sig meget. For at bruge sit potentiale er det vigtigt at tilpasse sig disse ændringer. Så længe folk interagerer på sociale medier, vil der være et organisk aspekt ved det.
Hvorfor poste organisk socialt indhold?
For at bibeholde en tilstedeværelse på sociale medier for dit brand, interagere med og støtte nuværende kunder, informere dem om nyheder og pleje dit forhold samt vise dem til et bredere publikum. Ideelt set skal du bruge organisk i kombination med betalte sociale medier.
Hvilke sociale medier er bedst til organisk udbredelse?
De sociale medier er bedst til organisk udbredelse, som bliver besøgt mest, blandt andet Facebook, Twitter, Instagram og Viber.
Efter at have læst om organiske sociale medier, kan det være nyttigt at forstå forskellene mellem organiske og betalte sociale medier. Denne artikel forklarer, hvornår man bør bruge hver type for at maksimere sin markedsføringsstrategi.