Sociale medier er blevet en integreret del af vores samfund. Det er en platform til at forbinde med venner og familie, shoppe online, tjene penge og i stigende grad også til markedsføringsformål. Markedsføring på sociale platforme kan være gratis eller betalt.
Hvad er de vigtigste forskelle mellem betalte sociale medier og organiske?
Begge…
… involvere at engagere sig med eksisterende og nå nye målgrupper på sociale medie -platforme for at promovere, sælge, og reklamere for dit produkt, din virksomhed eller dit brand. De bruger begge eksisterende sociale platforme og kræver tilstedeværelse på sociale medier. Og for at blive brugt effektivt har de begge brug for nogle færdigheder.
Men…
… organiske sociale medier er gratis.
Er betalt bedre end organisk?
Det kommer an på dit budget og forretningsmål. Nogle siger, at organiske sociale indlæg er mere ægte. På den anden side kan den betalte bedre målrette mod et publikum, men kan skade dig mere end det hjælper, hvis det gøres forkert, fordi du taber penge og tid. Den gode nyhed er, at man kan lære at bruge dem effektivt. Faktisk giver det mest mening at kombinere begge strategier.
Begge strategier mislykkes, hvis de ikke lever op til løfterne, eller hvis du ikke reagerer på følgere på sociale medier.
Improve your social media customer service with LiveAgent
Social media support under one roof.
Se en video om organiske vs. betalte sociale medier
Organiske sociale medier er indhold, der er skabt, delt og promoveret af fans eller følgere som reaktion på et brand eller en virksomheds beskeder, mens betalte sociale medier er indhold, som et brand eller en virksomhed betaler for at lægge ud på markedet med det mål at opnå et ønsket resultat, såsom flere følgere eller mere engagement. Med LiveAgent helpdesk-software kan virksomheder effektivt administrere deres organiske og betalte sociale mediekampagner. Ved at integrere med sociale mediekanaler leverer LiveAgent funktioner som automatiske svar, dybdegående analyser, ofte stillede spørgsmål, vidensbaser og meget mere. Dette gør det muligt for teams at reagere hurtigt og effektivt på forespørgsler på sociale medier til enhver tid og fra ethvert sted.
Frequently Asked Questions
Er organiske sociale medier døde?
Nej. Men det har uden tvivl ændret sig meget. For at bruge sit potentiale er det vigtigt at tilpasse sig disse ændringer. Så længe folk interagerer på sociale medier, vil der være et organisk aspekt ved det.
Hvorfor poste organisk socialt indhold?
For at opretholde en organisk social tilstedeværelse af dit brand, interagere med og støtte nuværende kunder, informer dem om nyheder og pleje dit forhold.
Hvordan kombinerer man betalte og organiske sociale medier?
Opnå de færdigheder til at bruge dem begge til deres bedste potentiale. Brug for eksempel organisk til at opretholde gode, støttende relationer med nuværende kunder og betalte for at kontakte nye målgrupper.
Når du har læst om forskellene mellem organiske og betalte sociale medier, kan du dykke dybere ned i, hvad der præcist er betalte sociale medier. Her får du indsigt i, hvordan du kan vælge den rette platform og målrette din kampagne til den rigtige målgruppe.
Oplev hvordan CRM-tjenester fra LiveAgent kan styrke forholdet mellem din virksomhed og dine kunder. Vores teknologi øger kundetilfredsheden og effektiviteten i kundesupport, uanset virksomhedens størrelse. Prøv gratis og centraliser din kundeinformation for at forbedre kundeoplevelsen og øge salget.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!
Sociale medier supportsoftware
LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.