Hvad er udgående opkald?
Et udadrettet eller udgående opkald er en type telefoninteraktion, der initieres af en call center agent. Normalt foretages disse opkald til kunder af medlemmer af salgsteamet eller kundeservicerepræsentanter.
Salgsteams har en tendens til at indlede kolde opkald til nye kundeemner, der ikke har noget tidligere forhold til virksomheden. Disse udgående salgsopkald er meget nyttige, når det drejer sig om at generere leads og udvidelse af virksomheders kontaktlister.
Strategier for vellykkede udgående opkald
Nedenfor er der et par strategier, der vil hjælpe dig med at tage dit udgående opkald til det næste niveau.
Overhold altid loven
Forskellige steder har forskellige lovkrav til at drive et kontaktcenter. Sørg for, at du er helt fortrolig med de love og regler, der er på plads i dit område.
Hvis du ikke har en virksomhedsadvokat, kan du hyre en tredjepartsvirksomhed til at gennemgå alle gældende love. Vær særlig forsigtig med at håndtere og opbevare kundeoplysninger og data. En lækage kan være skadelig for dit omdømme, såvel som hele din virksomhed.
Implementer udgående call center management software
Undervurder ikke vigtigheden af pålidelig call center software, der har gode udgående opkaldsmuligheder.
Helpdesk software som LiveAgent gør det muligt at oprette et udgående call center som en del af dine vigtigste forretningsaktiviteter. Det giver ikke kun dine udgående agenter mulighed for at kontakte potentielle kunder, men det giver dig også mulighed for senere at undersøge kundeinteraktionerne og forbedre dine KPI’er yderligere. Hvis du allerede bruger en anden softwareløsning som CallHub eller CallPage, understøtter LiveAgent datamigrering fra disse og mange andre platforme.
Desuden kan du logge alle vigtige kundedata ind i et integreret CRM, så dine agenter kan yde en fremragende kundeoplevelse hver gang.
Træn dine medarbejdere
Der er ingen, der har lyst til at modtage et opkald fra en person, der bliver nervøs eller irriteret og som er svær at tale med. Sørg for, at medlemmerne af dit kontakt center team er veluddannede og parate til at tale med kunder uanset situationen.
Der er flere måder, hvorpå du kan træne dine medarbejdere. Træningen afhænger af størrelsen på dit kontaktcenter, hvor mange agenter du har, og hvilken type kunder de normalt taler med.
Her er nogle måder, du kan træne dit call center personale på:
- opret regelmæssige træningssessioner – De kan ledes af eksterne fagfolk eller mere erfarne medarbejdere i din virksomhed.
- afholde seminarer – Hold dine agenter opdateret om en ny praksis og teknologier, der er på vej.
- analyser optagelser af telefonopkald – Helpdesk-software som LiveAgent giver dig mulighed for at undersøge optagelser af tidligere kundeopkald. Du kan bruge dem til at lære dine medarbejdere om god og dårlig kundeservicepraksis.
- brug opkaldsscripts – Disse bør udvikles omhyggeligt. Det er ikke en god ide, hvis dine kundesupportagenter eller sælgere lyder for ufleksible og unaturlige.
Analyser og forbedre dine KPI’er
Du bør regelmæssigt spore og opdatere dine KPI’er og de mål, du sætter for din virksomhed. Nogle af de KPI’er, du bør være opmærksom på, inkluderer:
- tilslutningsprocent
- gennemsnitlig håndteringstid
- første opkalds-løsning
- konverteringsrate
- belægningstid
- kvalitetsresultater
- opgivelsesrate
Disse KPI’er giver dig mulighed for at måle succesrater for dit udgående callcenter. De vil også give dig data, som du kan bruge til at justere din virksomhedsdrift. For eksempel kan du finde ud af, at dit callcenter ikke har gavn af automatiske opkaldsprogrammer eller forudsigelige opkaldsprogrammer, men funktioner som IVR og automatisk tilbagekald er til stor nytte. Derfor kan du bedre fordele dit budget og holde tingene kørende.
Make outbound calls with LiveAgent
LiveAgent is a fully-featured call center software with both inbound and outbound capabilities. Get started with our free trial and set up your digital call center today!
Frequently Asked Questions
Hvad er udgående opkald og deres typer?
Outbound opkald er de telefoninteraktioner, der påbegyndes af outbound call center agenter til kunder. De forskellige typer af udgående opkald omfatter telemarketing og cold calling, velgørenhed, kundeserviceopkald, marketingundersøgelser, marketingopkald, kundeundersøgelser, opfølgende henvendelse efter salg osv.
Betyder udgående opkald, at du ringede?
Det gør det. For det udgående opkald indleder den, der ringer, kontakt med modtageren.
Hvordan håndterer man udgående opkald i LiveAgent?
LiveAgent helpdesk-software giver dig mulighed for at konfigurere dit udgående call center. Hvis du er interesseret i at yde enestående kundeservice, kan du enten gå videre og stifte bekendtskab med LiveAgent ved at tilmelde dig en 30-dages gratis prøveperiode, eller du kan planlægge et demoopkald med et medlem af salgsteamet.
Hvordan gør man et udgående opkald effektivt?
Du kan gøre dette ved at sikre, at dine udgående call center-agenter leverer fremragende kundekommunikation - de er høflige, de respekterer kundernes tid, og de får kunderne til at føle sig værdsat. Ydermere skal du altid oprette et opfølgende opkald, hvis kunden har flere spørgsmål, er usikker på noget osv. Dette giver dig mulighed for at opbygge stærke og langvarige kunderelationer.
Når du har læst om udgående opkald, kan det være nyttigt at forstå forskellen på indgående og udgående opkald. Tag et kig på vores artikel om indgående opkald, hvor du kan lære at håndtere disse opkald med selvsikkerhed. Her får du strategier til at forbedre din kundeservice og sikre, at du altid er godt forberedt, uanset hvilken type opkald du håndterer.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!
Den perfekte software til udgående callcenter
Udgående callcenter-software giver dig mulighed for at foretage udgående opkald til salgsmuligheder, kundeemner eller nuværende kunder. Udgående opkald kan foretages af forskellige årsager som f.eks. Proaktivt at støtte kunder, krydssalg eller op-salg til eksisterende kunder, foretage undersøgelser osv.