Smarte marketingfolk kender til potentialet af aktiviteter på sociale medier for at nå forretningsmål. Da milliarder af mennesker dagligt bruger sociale medier, er alle eksisterende eller potentielle kunder af produkter og tjenester. Det er ikke overraskende, at annoncering på sociale medier er det næstmest dominerende format inden for digital annoncering (søgeannoncer er de første) og vokser, ifølge forskerholdet fra Statista.
Hvad er betalte sociale medier?
Det er en slags annoncering på sociale medieplatforme, som virksomheder betaler for. Mulighederne omfatter pay-per-klik, influencer marketing, videoannoncer, hvor du betaler for placering osv.
Betalte sociale medier har fordelen af øget eksponering, hastighed og frekvens ved at nå enten ud til et bredere eller mere specifikt publikum.
Budget for sociale medier
Priserne for annoncering på sociale medier varierer. De kan starte for så lidt som et par cent om dagen, men uden nogen øvre grænse. Derfor kræver strategilægning af dit brands betalte markedsføring på sociale medier forretningsbeslutninger og mål. En god reklamekampagne på sociale medier skal have en gennemtænkt økonomisk plan, for hvis budgettet for de sociale medier løber ud midt i kampagnen, kan det have negative effekter på hele investeringen.
Valg af den sociale medieplatform
Hver social medieplatform henvender sig til forskellige målgrupper. Derfor er det vigtigt at vælge den rigtige platform til dine formål. Facebook-annoncer kan nå ud til næsten tre milliarder brugere, men hvis du vælger at fokusere på betal-for-klik-annoncer, skal du være opmærksom på, at LinkedIn har den højeste CPC, mens Twitter annoncerer den laveste. (november 2021, Statista)
Det visuelle indhold i din sociale mediekampagne skal selvfølgelig være attraktivt, ikke mindst fordi Facebook annoncer belønner kreative kampagner med prismæssige fordele.
Målgruppe på sociale medier
For at nå dine mål bør annoncering på sociale medier være skræddersyet til specifikke målgrupper. Det giver mest mening at tænke på målgruppesegmenter, når du planlægger din annoncekampagne på sociale medier, fordi interesser for produkter og brands er forskellige, når det drejer sig om job, alder, geografisk placering osv.. For eksempel vil du ikke sælge sneskovle i ørkenen. Den mest ideelle målgruppe er den, der ligner dine eksisterende kunder. Baseret på ideelle kunder kan du skabe lignende målgrupper, når du målretter nye territorier med mange sociale mediebrugere.
Spørgsmålet er der altid:” organisk vs betalt markedsføring, hvilken er bedre? Med betalte sociale medier får du hastighed, målretning og frekvens, men det er bedst at kombinere det med organiske sociale medier.
Sørg for, at du overvåger aktiviteter på sociale medier der har med din virksomhed og brand at gøre, og at du reagerer tilstrækkeligt. For effektivt at administrere interaktioner med sociale medier og opretholde en stærk online tilstedeværelse, skal du overveje at bruge en kundeserviceplatform på sociale medier. Overvåg dine sociale medieaktiviteter nøje for at sikre, at du ikke går glip af kundeforespørgsler eller feedback. Reager hurtigt og passende gennem platformen for at forbedre kundetilfredsheden, imødegå betænkeligheder i realtid og bevare et positivt digitalt brandomdømme.
Social media management under one roof
Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.
Se nærmere på fordelene og integrationen af betalte sociale medier
Se nærmere på fordelene ved den dynamiske verden af markedsføring på sociale medier, og få klarhed over fordelene ved både organisk og betalt tilgang. Oplev de unikke fordele ved at inkorporere betalte sociale medier i din marketingstrategi, og lær, hvordan det kan udvide din rækkevidde, forbedre målgruppemålretningen og give konkrete resultater. Få værdifuld indsigt i problemfri integration af betalte sociale medier i din eksisterende strategi, og udvikle en robust, betalt social mediestrategi, der stemmer overens med dine forretningsmål.
Frequently Asked Questions
Hvornår er det rigtige tidspunkt at starte med betalte sociale medier?
Når du har planlagt din annonceringsstrategi på sociale medier og besluttet dig for budgettet. Desuden er det godt at være hjemme på organiske sociale medier.
Hvordan integrerer man en betalt social mediestrategi?
Først og fremmest skal du have klare annonceringsmål, og vide hvilken rolle den organiske og betalte annoncering på sociale medier har i den. Brug begge dele til det, de kan bedst.
Hvilken social medieplatform er bedst til betalte sociale medier?
Det afhænger af dit brand og din virksomhed. Facebook har flest brugere, Instagram er mere fokuseret på det visuelle, LinkedIn fokuserer på professionelt netværk og Twitter holder dig opdateret om nyheder og trends.
Efter at have læst om betalte sociale medier, kan det være nyttigt at forstå forskellene mellem organisk vs betalte sociale medier. Denne artikel vil hjælpe dig med at afgøre, om betalte strategier er bedre end organiske, og hvilke der passer bedst til din virksomhed.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!
Sociale medier supportsoftware
LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.