Hvad er definitionen på personalisering?
At personalisere er at anvende individuelle krav. I kundeservicekonteksten henviser personalisering til individualiseringen af kundeoplevelsen. Udtrykket refererer til noget individuelt, karakteristisk og unikt. En personlig oplevelse er helt sikkert et resultat af unik opmærksomhed.
Generelt og teknisk udtryk
I customer experience management og i dagligdags sprog bruges “personalisere”, “brugerindstille” og “individualisere” alle i flæng. Inden for digital teknologi er der dog forskellige processer bag dem. De adskiller sig i kompleksitet.
Begrebet personalisering refererer teknisk set til en implicit proces, der anvender indviklet automatisering af algoritmer, som indsamler data i baggrunden og analyserer online adfærd med et langsigtet digitalt mål om at blive bedre til at forudsige. Anonymt indsamlede data om brugeradfærd kan bruges til prædiktiv personalisering.
Brugertilpasset personalisering
Algoritmer er dog kun et sæt veldefinerede instruktioner. Alternativt kan du indstille dine brugertilpassede instruktioner for at opnå en endnu mere præcis effekt tilpasset til dine behov. Adaptiv tilpasning er en form for personalisering af dit produkt eller din service til din kunde, da vigtigheden af positiv kundeoplevelse ikke kan understreges nok i vores tidsalder med personalisering.
På et supermættet marked er konkurrencen om kundernes opmærksomhed hård. Derfor er den eneste måde at holde sig foran er ved at give personaliseret support. Dette kan gøres effektivt med kundeservicesoftware.
Personalisering i kundeservice
Dit kundeserviceteam består naturligvis af personer, der har forskellige kompetencer og drive. For at lade dem gøre det, de præsterer og nyder bedst, bør du have et overblik over, hvordan kundenserviceteamet klarer det og tildele dem opgaver i overensstemmelse hermed. På den måde sikrer du, at kunden får opmærksomhed fra motiverede og vidende medarbejdere. Kundeservicerepræsentanter sætter pris på, når de får instruktioner og værktøjer til at yde den kundepleje, de forventes at give. Dette er også personalisering i aktion, med en positiv indvirkning på forskellige niveauer.
Improve the quality of your customer service with personalization
Save the time and effort of your customer support.
Frequently Asked Questions
Hvad er fordelen ved at personalisere?
For at forbedre kundeoplevelsen. For at spare tid og kræfter for kunden og kundesupportrepræsentanterne ved at gøre kunderejsen mere behagelig og mere tilfredsstillende.
Hvad er fordelene ved et personaliseret tilbud?
Mere præcis målretning kan forventes at medføre et positivt resultat. Kunderne føler sig værdsat, og kundesupporttjenesten sparer tid og kræfter.
Hvis du er interesseret i at forstå forskellene mellem personalisering og brugertilpasning, kan du læse mere i artiklen Personalisering vs Brugertilpasning: Hvordan adskiller det sig?. Her kan du dykke dybere ned i, hvordan disse to begreber anvendes forskelligt i kundeservice og andre områder.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!