Hvad er en phone dialer?
En phone dialer er et softwaresystem, der forenkler processen med udgående opkald. I call center-industrien kan telefonopkaldere bredt klassificeres i to kategorier – manuelle telefonopkaldere og automatiske telefonopkaldere (f.eks. et prædiktivt opkaldssystem). Manuelle opkaldere – den mest basale type callcenteropkaldere – kræver, at agenter ringer til kunder eller kundeemner manuelt. Disse bruges mest til kundesupport eller simple udgående opkaldskampagner.
Automatiserede call dialers bruges i vid udstrækning i callcentre af salgsteams til udgående internationale og landsdækkende telemarketing, markedsundersøgelser og kundeserviceopfølgning. Softwaresystemer til automatisk opkald gør det muligt for agenter at foretage et stort antal udgående telefonopkald uden at skulle ringe til hvert nummer manuelt. I modsætning til manuelle telefonlinjer dialers ringer de automatisk til kundeemner fra en forudindlæst liste over telefonnumre og forbinder derefter opkaldet til en agent, når en person besvarer.
Ved at bruge stemme-detekteringsteknologi er automatiske opkaldsprogrammer i stand til at registrere voicemails, afbrudte opkald, optagettoner og ubesvarede opkald. Systemet automatiske opkaldsfunktions-program kan også konfigureres til at forbinde personen i den anden ende til en IVR (Interactive Voice Response) og afspille forudindspillede beskeder. Forskellige typer automatiske dialers – preview dialers, progressive dialers, power dialers and prædiktive opkaldssystemer – kan yderligere strømline udgående opkaldskampagner ved at tilbyde forskellige funktioner og muligheder.
Automatiserede telefonlinje dialer -systemer hjælper agenter med den samlede callcenter-produktivitet. De hjælper med at reducere nedetiden betydeligt, maksimere effektiviteten, og sætte call center agenter i stand til at komme i kontakt med flere kundeemner og kunder. Undersøgelser har vist, at automatiske opkaldssystemer kan øge agentens produktivitet med op til 300% ved at reducere agentens inaktive tid og proportionelt øge agentens taletid pr. time.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hvad er telefonlinjer dialers?
Telefonlinjer dialers er softwaresystemer, der forenkler processen med udgående opkald i callcentre. Mens manuelle telefonopkaldere kræver, at agenter foretager udgående opkald manuelt, giver automatiske opkaldssystemer agenter mulighed for nemt og effektivt at foretage udgående opkald automatisk. De kan dramatisk øge agentens produktivitet og ydeevne ved at skære ned på agentens ledige tid og øge taletiden.
Hvordan fungerer telefonlinjer dialers?
Med manuelle telefonlinjer dialers starter agenter udgående opkald ved manuelt at ringe til numrene fra listen over kontakter. For automatiske opkaldsfunktioner fortæller systemet computeren, hvilke numre fra kontaktlisten der skal ringes til, og hvordan man reagerer, når nogen svarer i den anden ende, når der er et optaget eller en telefonsvarer. Afhængigt af den anvendte opkaldstype, kan systemet konfigureres til at forbinde opkaldet til en live agent, når en faktisk person besvarer, afspille forudindspillede beskeder, når der ikke er nogen ledige agenter i øjeblikket eller droppe opkaldet, hvis ingen svarer inden 25 sekunder, eller der registreres et optaget-signal.
Er telefonlinjer dialers en del af LiveAgent?
Selvom LiveAgents kontaktcenterløsning inkluderer både indgående og udgående opkaldsfunktioner, er dens udgående callcenterfunktionalitet i øjeblikket repræsenteret ved click-to-call opringning. Med click-to-call-opkalderen kan callcenter-agenter starte udgående opkald til kunder eller kundeemner med et par klik, mens de gennemser deres websteder direkte fra LiveAgent-dashboard-panelet.
Når du er færdig med at læse om telefonlinjer dialers, kan du udforske mere om emnet ved at læse om call center software. Det giver dig et overblik over, hvordan du kan bruge teknologi til at forbedre kundeservice.
Derudover kan du dykke ned i, hvad en call center app er. Det vil give dig indsigt i de must-have funktioner, der kan optimere din supportoplevelse.
Hvis du er interesseret i automatisering, kan du lære om auto dialer, som forklarer, hvordan du kan automatisere opkaldsprocessen og effektivisere din kundeservice.
Du kan også udforske, hvad en power dialer er, og hvordan den kan hjælpe med at håndtere flere opkald hurtigt og effektivt.
Endelig kan du læse om VoIP dialer, der forklarer, hvordan du kan foretage opkald via internettet, hvilket kan være en omkostningseffektiv løsning for din virksomhed.
Opdag fordelene ved en prædiktiv dialer, et softwaresystem der automatisk ringer op til kontaktlister og forbedrer agentproduktivitet ved at minimere ventetider. Ideel til callcentre, men begrænset for virksomheder med fokus på personlig kundeoplevelse. Lær om funktioner, lovmæssige begrænsninger og hvordan du bedst implementerer denne teknologi.