Hvad er forhåndsvisning af dialer?
En forhåndsvisning af dialer er et af de automatiske opkaldssystemer, der bruges i udgående opkaldscentre sammen med andre typer automatiske opkaldsprogrammer. Forhåndsvisning af dialer vælger automatisk en kontaktpost fra opkaldslisten baseret på dine udgående kampagneindstillinger og sender den til en agent, der kan gennemgå kontaktoplysningerne, inklusive kontakthistorikken og andre tilgængelige kontekstuelle oplysninger, før du foretager opkaldet. Efter forhåndsvisning af kunderegistreringen kan callcentermedarbejderen enten fortsætte opkaldet eller afvise det of gå videre til det næste nummer på kontaktlisten.
I modsætning til progressive og forudsigende opkaldsprogrammer, der ikke giver agenten mulighed for enten at fortsætte med opkaldet eller springe det over, med forhåndsvisningsopkaldere har agenter fuld kontrol over opkaldet proces og kan administrere kontaktgennemgangstid. Da agenter kan forhåndsscreene nøjagtige oplysninger om kundeemner eller kunder og blive bedre forberedt på interaktionen, før de foretager opkaldet, sikrer det mere succesfulde opkald med et positivt forretningsresultat og stærkere kundeforbindelser.
Selvom alle virksomheder (små, mellemstore og store) kan drage fordel af at bruge forhåndsvisning af dialer, kan de være særligt nyttige for udgående kontaktcentre med komplekse salgskampagner, hvor kundeundersøgelser typisk er påkrævet, før du foretager telefonopkald.
Fordele ved forhåndsvisning af dialer
Færre afbrudte opkald
Med forhåndsvisning af dialer tilstand er der ingen forsinkelser i forbindelse med opkald, som er ret almindelige, når du bruger andre typer automatiske forhåndsvisning af dialer (såsom prædiktive dialers og progressive dialer). Kunder eller kundeemner kan tale med agenter med det samme, når opkaldet er tilsluttet, hvilket betyder færre afbrudte opkald.
Øget agentydelse og effektivitet
Giver call center-agenter de vigtige baggrundsoplysninger om kundeemnet eller kunden i den anden ende, før de foretager opkaldet, giver dem mulighed for at foretage mere meningsfulde samtaler, hjælper med at booste agentens ydeevne og produktivitet og i sidste ende lukke flere aftaler.
Forbedret kundeengagement
Da agenter er bevæbnet med den omfattende information om hver kontakt, før de foretager opkaldet, er de bedre rustet til at håndtere kundeemner eller kunder på et mere personligt niveau, hvilket hjælper med at forbedre kundeengagementet.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently Asked Questions
Hvordan fungerer en forhåndsvisning af dialer i et callcenter?
I forhåndsvisning af udgående opkaldstilstand vælges den udgående kampagneopkaldsanmodning automatisk fra kontaktfilen baseret på opkaldskampagneindstillingerne og dirigeres til agentskærmen. Agenten kan forhåndsvise kundeemneposten og beslutte, om de vil foretage opkaldet ved at klikke på telefonopkaldsikonet eller springe det over og gå videre til det næste nummer på kampagneopkaldslisten. Når agenten har afsluttet det aktuelle opkald, dirigerer forhåndsopkaldssoftwaren den næste opkaldsanmodning til agentskærmen.
Hvad er fordelene ved forhåndsvisning af dialer?
Når du bruger forhåndsvisningssoftware til automatiske opkald, bliver kundeemner eller kunder øjeblikkeligt forbundet til agenter, hvilket eliminerer potentielt lange ventetider og resulterer i færre afbrudte opkald. Da agenter desuden får indsigt i hver kontakt, før de ringer, giver det mulighed for bedre engagement og forbedrer agenteffektiviteten.
Er forhåndsvisning af dialer en del af LiveAgent?
Som en kompleks kontaktcentersoftwareløsning kommer LiveAgent med indbygget indgående callcenter og udgående callcenterfunktioner. Selvom forhåndsvisning af dialer ikke er en del af LiveAgents system, tilbyder den klik-for-opkald-opkaldstilstanden, der giver agenter mulighed for at foretage udgående opkald, lige når de besøger dine kundeemners websteder.
Efter at have læst om forhåndsvisning af dialer, kan du udvide din viden ved at udforske, hvad en prædiktiv dialer er, og lære om dens funktioner og fordele. Det er en fantastisk måde at forstå forskellene mellem de forskellige typer af dialers og hvordan de kan forbedre dine opkaldsprocesser.
Hvis du ønsker at optimere din kundeservice endnu mere, bør du også læse om progressive dialers. Denne artikel vil guide dig igennem, hvordan progressive dialers kan øge effektiviteten og reducere afbrud i kommunikationen med kunderne.
Opdag fordelene ved en prædiktiv dialer, et softwaresystem der automatisk ringer op til kontaktlister og forbedrer agentproduktivitet ved at minimere ventetider. Ideel til callcentre, men begrænset for virksomheder med fokus på personlig kundeoplevelse. Lær om funktioner, lovmæssige begrænsninger og hvordan du bedst implementerer denne teknologi.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!